Jump to content
Hundesonen.no
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• ‘Kveldsmat’ ca 20 her, og så er det natt for han ein gong mellom 21 og 22. 
      Vatn har han alltid, også på soveplassen. 
      Har ein tissetur ut i løpet av natta enno, men den vert seinare og seinare på natt så reknar med det nærmar seg heil natt, kanskje? 😊
    • *rekke opp hånda* 
      Har vel fortalt det ca tusen ganger her inne, men men. 😛 Jeg og mamma ville ha hund, hun skulle ha "skikkelig hund", hva nå enn det er. Valget sto mellom Beagle, JRT og DSG, for disse likte mammsen utseende på. To av naboene hadde sistnevnte og de individene var det mye lyd i så da gikk vi for Beagle da. Første og beste oppdretter på finn, og i helga reiste vi å henta en 7 uker gammel liten tass i flekkefjord. Uka etterpå reiste vi til sunnmøre på påskeferie, ble fort vandt med biltur kan man si. 
      Jeg ville ikke vært foruten Rocky, men fytti grisen for et arbeid det var. Lærte helt enormt mye av ham, og takk og lov mentaliteten var bunnsolid i den bikkja. Ingen tvil om at vi gjorde mye feil. Når han var rundt 2 ba jeg innstendig om at vi omplasserte ham for jeg så jo, selv 16år gammel at dette var ikke rett rase for oss, men mamma nektet. Han fikk 10,5år hos oss/meg, for når mamma døde i 2014 og han var blitt 7 så hadde jeg ikke hjerte til å omplassere ham selvom jeg viste det var feil type hund for meg, og han hadde allerede bodd et år bare hos meg iom hun var for syk til å ha ham lenger selv. Og jeg så jo at det gikk fint å ha ham. 
      Han fant seg i å trene litt med meg innimellom, selvom han synes terping var gørrkjedelig og lydighet generelt var en unødvendig greie. Han fikk meg hekta på spor da! Lite annet som er kulere enn en hund i sitt rette element, og er det en ting en beagle kan så er det spor. 

Jeg lærte mye om hva jeg vil ha i en hund og hva jeg ikke vil ha. Og jeg har passet nok hunder til å ha fått kjent på litt forskjellig, pr idag så vil jeg ha en Collie i livet mitt, pelslengde er ikke så viktig, og en Whippet. Litt forskjellige typer, men begge har kvaliteter jeg liker og vil ha. 
      Og når alt kommer til alt, finner jeg interesse for jakt, så er jeg ikke tvil om at en beagle er aktuelt igjen, for det er deilige hunder på sitt vis. Men den fortjener å brukes til det den er laget for. Og jeg må ha en annen hund å trene andre ting med, for det synes jeg er himla gøy! ❤️ 
    • De fleste flyselskaper som tillater kjæledyr tillater vel noen få dyr i kabin? Kjenner ei som fløy Slovakia-USA i sommer med hund i kabin, og vet at man kan fly i hvert fall FRA Island (veldig strenge importegler) med hund i kabin.  Men, det er veldig godt mulig at du ikke får fly til Australia med hund i kabin, men siden man vel uansett må mellomlande kan man jo prøve å få det til så hunden får være i kabinen helt til den siste flyvningen over til Australia. Sjekk ut reglene for import, snakk med Mattilsynet i Norge og hør om du kan finne noen andre som har gjort det samme. Ofte virker det veldig styrete og vanskelig, men så lenge du har god tid på å forberede deg og gjør det riktig så burde det ikke være noe stort problem
    • Det er noen flyselskaper som tillater det, f.eks. til Spania og Nederland ihvertfall.
    • Jeg tror ikke det er lov ut av Norge engang. Min er så liten at hun går i kabin, men fikk ikke ha henne med inn Norge-Danmark. Så da kjørte vi istedet.
  • Nylig opprettede emner