Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store tråden for rare spørsmål og funderinger - hunderelatert


Tabris
 Share

Recommended Posts

  • Svar 917
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er det normalt å klare å skille nasjonalitet på bæsj?

Nirm hadde løsningen på lommen i øret! Der putter de alle kommandoene de ikke vil høre og så tømmer de den når de rister seg. Himmel som jeg flirer av denne tråden

Jeg lurer litt på hvilken funksjon den lille "lomma" på øret har, jeg?

Posted Images

Guest Snusmumrikk

Hvorfor er Asti så fysisk? Han kommer stadig bort og dytter til meg på ett eller annet vis. Snuta i maven/bekkenet, snuta dytter han opp i hånda, hopper mot meg og dulter til meg med skulderen. Jeg vil ha en fornuftig på forklaring på hva det er, for det er ikke noe godt for han er hardhendt også :baby: Han er ikke slem på noe åpenbart vist altså, men 40 kg dult kan av og til oppleves litt hardhendt :P

Vet ikke med Asti, men Ekko gjør det noen ganger for å terge i gang lek, oftest gjør han det som en måte å teste folk (eller andre hunder) på. De han skjønner at han kan styre litt showet selv med tester han ofte med dutting med snuta, gjerne ganske hardt. Dutter og ser etter reaksjon :lol: Så han gjør det stort sett bare på utvalgte personer om han ikke er fjollete og bare bruker det for å få i gang lek. Er det for å få i gang lek er det ikke like hardt.

Hikket noen av hundene deres som valp? Når stoppet det evt? :P Har en gutt på snart 5 mnd som hikker noe forferdelig. Han spiser ikke fort, vi har prøvd å bytte fòr, men det har ikke hjulpet. Vi har og ringt til vetrinæren og spurt, men det var ikke mye svar og få der heller :blink: ...

Ja, og det gir seg etterhvert som de blir eldre. Samme med menneskebarn forresten. Barn hikker ganske ofte, voksne mennesker sjelden.

Og hvordan i all verden får man potesokker til å faktisk sitte fast med mindre man driver nazi-overvåkningsregime?

Du kjøper sånne som hundekjørere bruker (f.eks. fra troll) og passer på å kjøpe noen som har strikk i borrelåsen. Så strammer du akkurat litt hardere enn du tror du kan :P Men når du strammer ganske hardt må du for all del huske å ta av potesokkene ved pauser og etter aktivitet. Jeg mister ihvertfall så godt som aldri potesokker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han er schäfer vel! :D

åååå Jammen, de andre har ikke gjort det

Vet ikke med Asti, men Ekko gjør det noen ganger for å terge i gang lek, oftest gjør han det som en måte å teste folk (eller andre hunder) på. De han skjønner at han kan styre litt showet selv med tester han ofte med dutting med snuta, gjerne ganske hardt. Dutter og ser etter reaksjon :lol: Så han gjør det stort sett bare på utvalgte personer om han ikke er fjollete og bare bruker det for å få i gang lek. Er det for å få i gang lek er det ikke like hardt.

Det er ikke for å få igang lek heller. Da er han rett og slett voldelig :P

Heller veldig til MumleMy sin forklaring. At det er en sosial greie. Han har blitt bedre, men det er fortsatt veldig mye av det. Det er også når han er "sliten" eller i oppoverbakker. Tror kanskje konklusjonen atter en gang når det kommer til han at han rett og slett er litt rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til så lurer jeg på om det er noen i huset her og koser med Nora mens vi ikke er hjemme, for hun lukter godt, og det er ikke en perfymelukt hun får fra oss. Kan hunder "lage" en egen duft? Hun lukter absolutt ikke hund. Jeg kunne trodd hun hadde fått på seg en parfyme, men hun har ikke hilst på andre enn oss nå på en stund, og hun lukter slik hver dag, noen dager mer og andre mindre.

:icon_confused:

Bare en forklaring på det, gjenferd :sleep::P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lukter det tåfis av føttene til zoien og ikke til dalmisen?

Fordi zoien har hår under der men dalmisen ikke? Kanskje?

Når folk kaller min rase det så snurper jeg godt og forklarer at det ENESTE den har felles med schæfer er opphavet.

*Passe på å ikke nevne at da jeg var liten og satt og leste i den ene hundeboka vår, så var jeg fast bestemt på at jeg skulle ha sånn svart schäfer når jeg ble stor.... :aww:*

Fordi han er schäfer vel! :D

Vil det si at Willy egentlig er en forkledd schäfer? :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi zoien har hår under der men dalmisen ikke? Kanskje?

Nja, ikke store forskjellen der, altså. Nå måtte jeg gå å lukte på tærne til alle tre igjen... Er bare eldste zoien som lukter tåfis, valpetrynet (som er ca 1000 ganger mer aktiv) lukter akkurat like lite som dalmisen. Rare greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøper sånne som hundekjørere bruker (f.eks. fra troll) og passer på å kjøpe noen som har strikk i borrelåsen. Så strammer du akkurat litt hardere enn du tror du kan :P Men når du strammer ganske hardt må du for all del huske å ta av potesokkene ved pauser og etter aktivitet. Jeg mister ihvertfall så godt som aldri potesokker :)

Jeg HAR sånne, men når man bruker de i "sprukne poter som ikke må slikkes på"-sammenheng, og er avhengig av at hunden faktisk ikke får de av, da kommer de til kort.

Annen ting jeg alltid har lurt på, hvordan kan noe så spesielt som foretrukket sovestilling være genetisk betinget? Eller, er det ikke det?

Ser det på stabijen, som er kjent for å sove på ryggen, og har tatt meg selv i å ikke forstå det mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy er født i feil kropp. :aww:

Han er egentlig schæfer, han har bare for mye hår til at man ser det :sleep:

Shooot.... *skrive klage til oppdretter*

Nja, ikke store forskjellen der, altså. Nå måtte jeg gå å lukte på tærne til alle tre igjen... Er bare eldste zoien som lukter tåfis, valpetrynet (som er ca 1000 ganger mer aktiv) lukter akkurat like lite som dalmisen. Rare greier.

SKitt.... også jeg som trodde jeg hadde den ultimate forklaring :D.

Hvorfor lukter det honning ved øreroten til Ganzie? Og hvorfor lukter det ikke honning av Inya?

Willy lukter også honning ved øret/øyet, mens Babs bare lukta... ehhhhh... hund :D. Jeg mener å ha hørt at hunder har en kjertel eller noe i området der.... Jeg driver ofte med tvangskosing av Willy, og da innebærer det blant annet inhalering av øre/øyelukt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shooot.... *skrive klage til oppdretter*

Det hjelper ikke å klage til oppdretter. Du må møte denne identitetsforstyrrelsen med forståelse og omtanke. Og søke han inn til BID (Breed Identity Disorder). Får han diagnosen F16, så får han lov til å skifte rase. :aww:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganzie er søtere enn Inya?

Ganzie nikker ivrig og er veldig enig :lol::P

Willy lukter også honning ved øret/øyet, mens Babs bare lukta... ehhhhh... hund :D. Jeg mener å ha hørt at hunder har en kjertel eller noe i området der.... Jeg driver ofte med tvangskosing av Willy, og da innebærer det blant annet inhalering av øre/øyelukt :lol:

Ja, jeg tenker også at det må være en kjertel av noe slag, men derfor syntes jeg det er rart at ikke Inya (eller Misty heller) lukter honning. Men kanskje det bare er utvalgte hunder som lukter honning :innocent:

Og ja, inhalering av øre-honning er obligatorisk ved enhver kosestund :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke å klage til oppdretter. Du må møte denne identitetsforstyrrelsen med forståelse og omtanke. Og søke han inn til BID (Breed Identity Disorder). Får han diagnosen F16, så får han lov til å skifte rase. :aww:

Det hørtes veldig komplisert ut.... Jeg får vel bare ta ham som han er :aww:.

Ja, jeg tenker også at det må være en kjertel av noe slag, men derfor syntes jeg det er rart at ikke Inya (eller Misty heller) lukter honning. Men kanskje det bare er utvalgte hunder som lukter honning :innocent:

Og ja, inhalering av øre-honning er obligatorisk ved enhver kosestund :wub:

Ja, altså.... jeg har mang en gang lurt på hvorfor det bare er noen få utvalgte som lukter sånn godt... Det er nok bare at de er de beste... kanskje... :aww:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...