Gå til innhold
Hundesonen.no

D4A - 16-17/11-13


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Hvordan er det forresten med disse cacibene?

Bajaz er egentlig int. champion sett utifra de han har fått. Men har ikke somlet meg til å søke da jeg har ventet på bekreftelse på det ene res. cacibet som skal bli cacib.

Men nå fikk han jo cacib igjen i går så da er jo saken grei uansett for hans del. Eieren til hunden som ble plassert som nr 2 har derimot opplyst på facebook om at hennes hund nå er int. champion pga Bajaz har cacibet fra før av.

Men gjelder dette fortsatt når jeg ikke har søkt enda? Eller må jeg skuffe henne og si at han dessverre ikke er det enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er ikke så ofte jeg har skrevet i slike tråder, men i dag ble min lille Heldi (gårdshund) BIR, ny NUCH og Norsk Vinner 2013! Utrolig moro når det var over 55 stk i rasen

Nora tok sitt andre storCERT og ble BIM og dermed også juniorvinner-13 og vinner-13. Hurra! Enda bedre var det at hun var så flink i ringen idag - stod pent, logret og løp fint, og i tillegg hadde vi

Mitt elskede, nuttete, nydelig knertmonster VANT åpen klasse med CK! Hun har aldri noensinne fått noe bedre enn VG på D4A, så jeg fleipa med at jeg kom til å begynne å grine om hun fikk excellent.

Hvordan er det forresten med disse cacibene?

Bajaz er egentlig int. champion sett utifra de han har fått. Men har ikke somlet meg til å søke da jeg har ventet på bekreftelse på det ene res. cacibet som skal bli cacib.

Men nå fikk han jo cacib igjen i går så da er jo saken grei uansett for hans del. Eieren til hunden som ble plassert som nr 2 har derimot opplyst på facebook om at hennes hund nå er int. champion pga Bajaz har cacibet fra før av.

Men gjelder dette fortsatt når jeg ikke har søkt enda? Eller må jeg skuffe henne og si at han dessverre ikke er det enda?

Jeg TROR det fungerer slik:

NKK sender inn til FCI oversikt over hvilke hunder som mottok CACIB på D4A, og FCI sjekker opp mot sine registre hvem som allerede er internasjonale champions, slik at det kan gis videre til den som fikk reserve-CACIB.

Altså at det gis videre automatisk hvis hunden er registrert med tittelen.

Men hvis hunden som mottok CACIB allerede har oppnådd det den trenger for å få tittelen, men tittelsøknaden for eksempel er under behandling, kan en i ettertid søke om å få reserve-CACIB'et omgjort til CACIB.

Vi har samme situasjon i bernerringen - beste hannhund ble internasjonal champion i høst en gang, tittelen er ikke bekreftet av FCI enda, og vi er flere som mener at nummer to har krav på CACIB'et, men at de kanskje må søke om dette manuelt når vinneren har fått sin tittel på plass og FCI ser at han ikke trengte det fra helga som var. Avhengig av om nummer 1 får bekreftet sin tittel FØR NKK sender papirene sine fra seg til FCI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese om mange gode resultater.. og at så mange har kost seg.

TriAna, Taspitirs Fabolouse Felicita debuterte i Championklassen med sitt 1 uker gamle Championat ;)

Hun ble 3 beste Champion tispe (av 7) med CK..

Tilslutt ble hun 4. beste tispe av 30 tisper!!!

Kjempe kjempe fornøyd. Hun fikk en skikkelig fin kritikk.. Dommer Leif Ragnar Hjorth.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke fikk VG for en dommer som mente hun var for lett i kroppen. Sto pent i ringen, og lot seg korrigere når hun la inn hopp og sprell, flink jente :) Senere ble hun øyelyst fri :D
Litt rart kanskje at søsteren som er enda lettere fikk exc :P

"Typical bitch. Ligth. Ligth boned. Nice head. Scissor bite. Eleveted loins.

Movement: towing out. Nice temprement"

Endret av *mokken*
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR det fungerer slik:

NKK sender inn til FCI oversikt over hvilke hunder som mottok CACIB på D4A, og FCI sjekker opp mot sine registre hvem som allerede er internasjonale champions, slik at det kan gis videre til den som fikk reserve-CACIB.

Altså at det gis videre automatisk hvis hunden er registrert med tittelen.

Men hvis hunden som mottok CACIB allerede har oppnådd det den trenger for å få tittelen, men tittelsøknaden for eksempel er under behandling, kan en i ettertid søke om å få reserve-CACIB'et omgjort til CACIB.

Vi har samme situasjon i bernerringen - beste hannhund ble internasjonal champion i høst en gang, tittelen er ikke bekreftet av FCI enda, og vi er flere som mener at nummer to har krav på CACIB'et, men at de kanskje må søke om dette manuelt når vinneren har fått sin tittel på plass og FCI ser at han ikke trengte det fra helga som var. Avhengig av om nummer 1 får bekreftet sin tittel FØR NKK sender papirene sine fra seg til FCI.

Okei, så med hensyn til at jeg enda ikke har søkt fci om tittelen (skal søke i kveld om jeg finner alle kritikkene) er jo sjangsen stor for at nkk sender sine resultater før jeg får bekreftet tittel fra fci. Så da er det stor sjangs for at eier av 2bhk blir skuffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så med hensyn til at jeg enda ikke har søkt fci om tittelen (skal søke i kveld om jeg finner alle kritikkene) er jo sjangsen stor for at nkk sender sine resultater før jeg får bekreftet tittel fra fci. Så da er det stor sjangs for at eier av 2bhk blir skuffet?

Ja, men om du ikke trenger helgas CACIB for tittelen, så er det mulig at de kan søke om å få reserve-CACIB'et omgjort i ettertid. Men jeg er usikker på det, så ikke lov noe, men det er verdt forsøket.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er Lupin med søster Mocca rett i hæla. Hun kom som et tog inn i ringen da hun oppdaget at brutter'n løp fra henne :lol:

Vedr CACIB/res.CACIB: Hvis CACIB-vinner allerede er eller fyller kravene for INT UCH (ikke C.I.E. da må det søkes) vil res.CACIB-vinner få omgjort til CACIB såfremt denne fyller kravene for å motta CACIB.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noah ble 2. beste hannhund. Så nær men likevel så fjernt... En skyhøy Noah får ræva bevegelser så selv om dommeren syntes han var fantastisk så holdt det ikke helt inn. Men fornøyd uansett.

Gratulerer til alle soniser og vakre hunder.

Lang helg med mye jobbing. Sliten

Synes Noah tok seg bra ut, jeg :) Flott hund! Turde ikke hilse på deg da... :P Men jeg fant ut at det var deg jeg pratet med på telefon da jeg ringte NKK for spørsmål om instruktørutdannelsen :)

EDIT; Gratulerer med 2.BHK forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Bamsegutt røk ut me blå. :P

Velfortjen :P God kritikk, men fikk beskjed om at han trengte litt tid til og bli voksen, hehe. Og det er grådig sant. ;)

Han er jo bare 10mnd, så han er jo ikke gamle karen enda.

Santos derimot, vant åpen klasse og fikk CK. :D

7 av 20 som fikk ck, og 4 av de var alt championer, så det er nå ett godt resultat.

Men litt skuffet over manglende cert, men vi får nå prøve igjen over nyttår. :)

Han er nå finfin gutt lell. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å skryte av herfra, resultatmessig.

Malle:

Exc og nr 2 i klassen.

" 22 mnd, sissorbite, beautifull head, dark eye, ears well set, g. ang. +forchest, g. top+underline, g. bone and feet. To skinny for the moment. Moves very well, slightly narrow behind."

Lutter (Svensk stabijhannhund jeg har hatt her i noen uker), som Kaja stilte for meg:

Exc m/ck, 4BHK

"3y. sissorbite. typical head, g. ang, forechest, top/underline. Strong bone, g. feet, tailset a little to low, moves well, cowhooked behind. Nice type."

Kix:

Exc, 4 i klassen

"Quality bitch, lovely type. G head, neck, shoulder, up.arm, bone, feet, topline. Thigh n sec thich(dette klarte vi ikke tyde!). Well dev. for her age. Still a little loose in front, but excellent profile movement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klima fikk exc, men hun var superdaff og jeg gjorde verdens dårligste innsats i ringen. Så veldig lite å skryte av herfra, hun sto som en potetsekk og jeg klarte ikke gjøre det beste ut av "jeg vil ikke ha godbiter og vil helst sove"-klima. Menmen, vi kommer sterkere tilbake! Har nå klart å tusle oss gjennom med større eleganse tidligere. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Quality bitch, lovely type. G head, neck, shoulder, up.arm, bone, feet, topline. Thigh n sec thich(dette klarte vi ikke tyde!). Well dev. for her age. Still a little loose in front, but excellent profile movement"

Thigh and second thigh - over- og underlår på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere alle sammen.

Shinya fikk exc og ble beste junior hann og Norsk Junior Vinner, kjempe glad for det :) Han har jo startet å røyte så ikke i beste pels kondisjon. Fikk ikke ck men det var greit, er så glad for at han oppførte seg fint i ringen.

Han var med å viste seg fram på standen og fikk hilst på masse folk og det gikk fint, var med på raseparaden også.

Flyturen som jeg hadde gruet meg til gikk også kjempefint, han var like glad og fornøyd etter at han kom ut av buret på turen ned og hjem igjen, så kjempe glad for det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Synes Noah tok seg bra ut, jeg :) Flott hund! Turde ikke hilse på deg da... :P Men jeg fant ut at det var deg jeg pratet med på telefon da jeg ringte NKK for spørsmål om instruktørutdannelsen :)

EDIT; Gratulerer med 2.BHK forresten!

Turte ikke hilse?

Ser jeg så skummel ut?

Jeg er ikke det altså :)

Og jada, pen er han - men han er litt ukul når han er skyhøy som han var om lørdagen....... *ler*

Og ja, det var nok meg du pratet med og jeg håper du fikk svarene du trengte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Du, var det du som stod på NKK stand, som fylte ut startnummer for meg og Kaja på lørdag?

Det kan godt være - jeg stod i NKK standen både Lørdag og Søndag :). Og fylte ut MANGE startnummer på lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...