Gå til innhold
Hundesonen.no

D4A - 16-17/11-13


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er ikke så ofte jeg har skrevet i slike tråder, men i dag ble min lille Heldi (gårdshund) BIR, ny NUCH og Norsk Vinner 2013! Utrolig moro når det var over 55 stk i rasen

Nora tok sitt andre storCERT og ble BIM og dermed også juniorvinner-13 og vinner-13. Hurra! Enda bedre var det at hun var så flink i ringen idag - stod pent, logret og løp fint, og i tillegg hadde vi

Mitt elskede, nuttete, nydelig knertmonster VANT åpen klasse med CK! Hun har aldri noensinne fått noe bedre enn VG på D4A, så jeg fleipa med at jeg kom til å begynne å grine om hun fikk excellent.

Gratulerer så mye til alle som er fornøyd, mange flotte resultat her, og flere på vei!

Men ikke fra oss :P

Excellent på Foenix, og med 28 påmeldte i åpen klasse holdt det for henne, og det er helt greit. Det er tydelig at hun faller litt gjennom blant de store jentene, hun trenger mer tid. Men en knallkritikk fra dommeren, som er rasespesialist og har høy internasjonal anerkjennelse som bernerdommer, så det tar vi med oss. Foenix gjorde en god figur i ringen, og skal bare bli eldre, og det blir hun jo sånn cirka dag for dag :P

Så gleder vi oss desto mer over at hennes framtidige utkårede ble 2 BHK! Det var cirka 40 hannhunder, om jeg ikke husker helt feil, så det er et resultat det står respekt av.

I dag har helgegjesten fått en juniorvinner, en veteranvinner og en flott-men-likevel-litt-sur 2 BHK, og jeg har fått stille miniatyrhund.

Nå venter vi på at Dolly skal bli ferdg med middagen, for nå er batteriene tomme.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ta "mine" jeg da ;)

Fra kullet jeg ikke hadde, men i mitt kennel navn ble det av seks stykk 2 ecxellent og 4 very good.

Shy slo alle de 5 tipsene fra det kullet og ble beste junior tispe med ck og dermed NJW2013

Arya fikk VG i unghund.

Talli var jeg på vei til å trekke :lol: og hun gikk hen og ble beste Champion tispe av 7 stk med ck. Uplassert i beste tispe.

Blaze tok knockout som vanlig og ble BIR veteran og BIM hun kan dermed sette på seg to nye titler. NV13 og NVV13.

Geo og Dany skal få fortelle selv :)

Nå sitter vi venter på BIS veteran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stolt oppdretter!

Finest Call A Trick Of The Tail ble norsk junior vinner :D

Dette var hans første offisielle utstilling!

Oi, kan man bli juniorvinner med bare én utstilling? Eller vil det "bare" si at han ble beste norske junior i helga? Jeg trodde man måtte ha en haug med premier for slikt jeg. :P

Gneis fikk sin første Excellent og ble fjerde beste juniortispe, men beste av alt var at hun var så mye mer komfortabel i ringen i dag. :ahappy::banana:

Det var jo deg jeg så... jeg kjente ikke igjen hunden, og var litt forvirra med så mye folk og dyr rundt. Personen virka kjent, men kobla det ikke til hunden, så da sa jeg ikke hei (hjalp ikke at jeg lette etter to bestemte soniser samtidig da). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, kan man bli juniorvinner med bare én utstilling? Eller vil det "bare" si at han ble beste norske junior i helga? Jeg trodde man måtte ha en haug med premier for slikt jeg. :P

Det var jo deg jeg så... jeg kjente ikke igjen hunden, og var litt forvirra med så mye folk og dyr rundt. Personen virka kjent, men kobla det ikke til hunden, så da sa jeg ikke hei (hjalp ikke at jeg lette etter to bestemte soniser samtidig da). :P

Denne utstillingen er en tittelutstilling, best junior med excellent får tittel Norsk junior vinner-2013, best tispe og beste hannhund blir norsk vinner 2013 og beste veteran tispe og hannhund får tittel norsk veteran vinner 2013. En vinner utstilling henger gjerne litt høyere enn de vanlige cacib-utstillingene da det gjerne er påmeldt flere hunder for å konkurrere om titlene.

Å bli champion derimot må det flere utstillinger til :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo deg jeg så... jeg kjente ikke igjen hunden, og var litt forvirra med så mye folk og dyr rundt. Personen virka kjent, men kobla det ikke til hunden, så da sa jeg ikke hei (hjalp ikke at jeg lette etter to bestemte soniser samtidig da). :P

Oisann! Når var dette? Jeg må ha vært blind, for jeg husker ikke å ha sett deg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater!

Vi var ikke der så lenge, min lille røde er ikke utstillingstrent *flir*

Det var også litt uvant å være på utstilling med en mann som hadde opplegg på hva han måtte få med seg. Briard ( han er fortsatt svak for rasen ja..), , puli , agility og Pumi. Er vant med å styre rundt med hund i bånd jeg, ikke en unge som helst vil være overalt og en mann som også har meninger om hva man skal se.

Utslitt! :lol:

Men det var koselig å hilse på folk og å se så mange flotte hunder :D

Fikk skikkelig lyst til å stille et eller annet igjen .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk det bra for oss! Jeg tar ikke utstilling så høytidelig lenger, da jeg kjenner min hunds feil, og vet godt hva hun mest sannsynlig kan få trekk for. Men allikevel meldte vi oss på, i håp om å ihvertfall få en blå sløyfe, samt litt mer ring trening/erfaring.

Jatzy gjorde god figur i ringen, og for første gang var jeg helt avslappet i ringen selv. Både før vi gikk inn, i ringen, og etter! Som regel så er jeg litt små stressa, og det merker Jatzy, vet at hun ikke vi stå sikkkelig, hun blir usikker. Men i dag været hun nok at jeg selv var rolig, så da viste hun seg pent, og ble belønnet med en exellent og nr 3 i sin klasse.

Kritikken ble så her:

Tispe med bra proposjoner. Feminint hode, med et noget langt og smalt neseparti. Tilstrekkelig nakke og hals. Velvinklet framme. Bra kropp og benstamme. Slut kryss. Velvinklede kne og lår. Sunde lette bevegelser. Bra pels. Trivelig temperament. Velvist.

Bilde her.

Dette er første gangen vi har fått velvist på kritikken! Og det var nesten mer morro å få 'velvist' på kritikken, enn at Jatzy fikk rød sløyfe. Det føler jeg at viser at vi har lært noe på den tiden vi har stilt ut, både mtp handling, og samspillet vårt. Ikke noe er bedre enn det synes jeg. Og exellent på dogs4all er ikke gærent det heller :D !

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geo fikk sin første very good med følgende kritikk:

"Typ young dog. Brown. Nice head. Full muscle (må være muzzle, gutten eier jo ikke muskler :P). Scissor bite. Elevated loins. Descending croup. Still narrow in front. Well ang. Movement: elevated loins, nice movement. Nice temp."

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull-Tibra slo til med BIR av 41 påmeldte aussier, og fikk sin tredje NV-tittel, samt rasevinner 2013. Med kun tre utstillinger i hele 2013 er vel det ganske bra? :P Det ble ingenting i gruppa, men hun viste seg flott, så da er jeg fornøyd, jeg.

I går gikk Saeta NM i JH, og gjorde fin figur der, mens sønnen Mac gikk innledende runder i NM i AG/Hopp, og ble nr. 16, én plass unna finalene.

Mannen holdt ut to hele dager uten å mase om når vi skulle hjem, og de andre hundene har fått masse miljøtrening i hall. Veldig fin helg!

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arya fikk det samme, lurer veldig på hva det er egentlig...

komplette DeepEyes resultater + litt til.

Skal jeg tolke det vil jeg tippe at han mener lenden "skyter" opp så overlinja blir ujevn/dårlig over lenden? :icon_confused:

Visste ikke at dette var Blaze sin siste utstilling (utenom spesialer). Fine bestemora avsluttet med glans, det får man virkelig si! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en liten diskusjon på stua her, så fant vi ut at vi tror at elevated loins betyr noe sånt som godt utstrakte lemmer?

Det blir litt rart å si at lenden skytr opp så overlinja blir ujenv/dårlig over lenden, og samtidig si "nice movements"?

--

Bolla fikk det vi kom for, en excellent ;) Plasserte seg som nr 3 i en veldig god tispeklasse, med en helt uerfaren handler. Vi er fornøyd vi :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en liten diskusjon på stua her, så fant vi ut at vi tror at elevated loins betyr noe sånt som godt utstrakte lemmer?

Det blir litt rart å si at lenden skytr opp så overlinja blir ujenv/dårlig over lenden, og samtidig si "nice movements"?

Det siste har du jo helt rett i. :lol: Nei, jeg vet ikke jeg altså. Aldri hørt det uttrykket før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull-Tibra slo til med BIR av 41 påmeldte aussier, og fikk sin tredje NV-tittel, samt rasevinner 2013. Med kun tre utstillinger i hele 2013 er vel det ganske bra? :P Det ble ingenting i gruppa, men hun viste seg flott, så da er jeg fornøyd, jeg.

I går gikk Saeta NM i JH, og gjorde fin figur der, mens sønnen Mac gikk innledende runder i NM i AG/Hopp, og ble nr. 16, én plass unna finalene.

Mannen holdt ut to hele dager uten å mase om når vi skulle hjem, og de andre hundene har fått masse miljøtrening i hall. Veldig fin helg!

Så deg i finalen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en liten diskusjon på stua her, så fant vi ut at vi tror at elevated loins betyr noe sånt som godt utstrakte lemmer?

Det blir litt rart å si at lenden skytr opp så overlinja blir ujenv/dårlig over lenden, og samtidig si "nice movements"?

--

Bolla fikk det vi kom for, en excellent ;) Plasserte seg som nr 3 i en veldig god tispeklasse, med en helt uerfaren handler. Vi er fornøyd vi :ahappy:

Hun var knallsøt! Kjente deg ikke helt igjen når du sto med ryggen til belgerringen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at dette var Blaze sin siste utstilling (utenom spesialer). Fine bestemora avsluttet med glans, det får man virkelig si! :wub:

Ingen viste det ;)

Jeg bestemte meg for noen uker siden, men tenkte at det var greit at ingen andre viste det :P

Etter en liten diskusjon på stua her, så fant vi ut at vi tror at elevated loins betyr noe sånt som godt utstrakte lemmer?

Det blir litt rart å si at lenden skytr opp så overlinja blir ujenv/dårlig over lenden, og samtidig si "nice movements"?

--

Bolla fikk det vi kom for, en excellent ;) Plasserte seg som nr 3 i en veldig god tispeklasse, med en helt uerfaren handler. Vi er fornøyd vi :ahappy:

Grattis til Bolla :D :D

Skulle tatt noen fine oppstillingsbilder av henne nå som nyklippet!

Fortsatt ikke skjønn loins greien, må spørre videre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde :D

Duva fikk exellent, ck og ble norsk juniorvinner :D Hun plasserte seg deretter som nr 4. i beste tispeklasse og fikk reserve cert. Synes kritikke hennes var veldig bra " Good size, well balanced. Excellent head and ears. Well carried neck. Excellent front and body. Excellent rear and tail. Double declaws. Excellent mover" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...