Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg Hundeklubb 9.-10. november


SFX
 Share

Recommended Posts

Både Foenix og X'en fikk seg en runde i ringen i dag. 40 bernere påmeldt, hvorav 14 i åpen klasse tispe - hvor mine forsøker å hevde seg. Dommer delte ut totalt fem CK, og vel omtrent like mange good, så da er jeg fornøyd med very good på X'en og excellent på Foenix. Dommeren fant nøyaktig de feilene de har, og trakk for det i kritikkene. Makan, påstå at mine hunder har feil? :D

Tusen takk til Jeanette som viste X'en - jeg tror jaggu hu fikk et lite sjokk og lurte på hva pokker som skjedde - dyret, altså, Jeanette virket ganske så sanset og fattet.

Løpe i ringen med nabo'n? sa X'en. D'ække sånn vi pleier å gjøre det! Det var visst best å bare følge med i fall en gikk glipp av noe.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så stolt at jeg tror jeg sprekker. :lol: Lulu, lille rare skrangleverket mitt ble stilt i dag, til excellent. :ahappy: Er ikke resultatet som er viktigst, men at han gjorde en fin figur i ringen uten å trekke ned rullegardina og skru seg av. :ahappy: Finfin kritikk fikk han og!

Nice dog With corr bodyproportions, corr head and expr. corr ears and bite, corr neck, topline and tail just in the limit reaching the hock. Chest deep enough, ang ok. Needs gen rafinement. Nice side movement, but hocks a little weak. Opening hands in movement. Corr fringles.

Exc

Flinke Lupin og flinke Tøfflus som fikk han til!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte Pippa for Inger Dahle, etter en lang (føles det som) pause for å la henne bli litt mer voksen, og se litt mer voksen ut. Hun var alene i rasen (som vanlig), men fikk en lang og fin kritikk! Møtte Janka der, og hun stilte en Staby som jeg har gitt navnet Ludde, og han ble BIR, og BIG1! Han skal tilbake i morgen i BIS. :D Jeg skal bli med Janka for å holde henne med selskap, og tar med meg Skinny-scampien.

"Snart 2 år, utm type, moderat modell, feminint hode og uttrykk, underbitt må ikke bli større. Korrekte ører, korrekt overlinje, med fin høyde over lendepartiet. Velutviklet kropp med god dybde. Noe lang i lend. God benstamme, noe knapt vinklet bak, skulle ønske hun tok av litt bedre ut. Trivelig temperament. Velvist."

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke Lupin og flinke Tøfflus som fikk han til!

Mest flinke Lucky Lup, jeg bare flyttet litt på noen bein og klødde han på halsen da han syntes de på utsiden var skomle :P

Mocca fikk cert og det var gøy. Men helt ærlig, det var mere gøyere med Lupins exc for han var så flink og snill og pen og var med hele veien over all forventning :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til Jeanette som viste X'en - jeg tror jaggu hu fikk et lite sjokk og lurte på hva pokker som skjedde - dyret, altså, Jeanette virket ganske så sanset og fattet.

Løpe i ringen med nabo'n? sa X'en. D'ække sånn vi pleier å gjøre det! Det var visst best å bare følge med i fall en gikk glipp av noe.

:lol: Syns det er litt morsomt å føre 50 (?) kg hund rundt i ringen etter tenna :lol:

(Xen måtte "holde" meg i hånden når vi løpte. Så hun fikk en krokfinger som hun holdt rundt med hjørnetenna sine. Løpte så fint att det. Men er glad jeg kjenner bikkjen når de finner på slike ting :lol: :lol: )

Og gratulerer alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linux' datter Saga gikk ut med grønn sløyfe hun, fordi hun var "too shy". Rart, fordi hun har vært veldig rasetypisk før; uinteressert i dommern, men ikke too shy (som for så vidt er et problem i rasen). Eier var ikke veldig fornøyd med dommerens oppførsel mot hundene i ringen, så det kan jo være der utfordringen ligger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoe debuterte i junior og fikk excellent og CK:D jeg er sååå stolt av det lille skranglete, nakendyret mitt♡ første fra eget oppdrett som har entret utstillingsringen også!

Moren hennes, Maja, prøvde seg også. Hun vant åpen med excellent og CK, og havnet på plassen bak res. certet :D

En super dag for sheltiejentene mine:)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ani var etteranmeldt fordi jeg skulle stille Greyhound, men så kolliderte det big time, så jeg rakk aldri å stille GH.. Da var det jo en fin trøst med litt premier! Fine premier var det også, godteri til BIR og teppe i gruppa :)

Hvor vanskelig er det å få til ett bilde rett vei da?? Jeg gir snart opp... Hehe..

post-11909-0-98034600-1384097421_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Syns det er litt morsomt å føre 50 (?) kg hund rundt i ringen etter tenna :lol:

(Xen måtte "holde" meg i hånden når vi løpte. Så hun fikk en krokfinger som hun holdt rundt med hjørnetenna sine. Løpte så fint att det. Men er glad jeg kjenner bikkjen når de finner på slike ting :lol: :lol: )

Og gratulerer alle sammen :D

Hun er nærmere 55, lille snuppa... :whistle:

Og det er klart at om vi skal drive å kontrollere henne med lenke, så skal vel hun ha litt kontroll over oss også, så får vi heller leie hverandre i halsbånd og hjørnetann rundt ringen :D

Gratulerer til alle som er fornøyd med helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linux' datter Saga gikk ut med grønn sløyfe hun, fordi hun var "too shy". Rart, fordi hun har vært veldig rasetypisk før; uinteressert i dommern, men ikke too shy (som for så vidt er et problem i rasen). Eier var ikke veldig fornøyd med dommerens oppførsel mot hundene i ringen, så det kan jo være der utfordringen ligger...

Bedre lykke neste gang til Saga. Jeg ble litt overrasket selv.

Og gratulerer så mye til alle fornøyde! Mange fine resultater her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen

Taspitir Fabolouse Felicita;TriAna Exellent CK Cert 2 beste tispe

og

NY NORSK CHAMPION! Hurra

Styva Linans There Is Always Me: CarmeLita Exellent 2 beste tispe åpen klasse

Apple Blossom av Nixenspitze : Eple BIM

Veldig stolt av jentene mine, alle sammen.

65025625-13e5-42a5-a56f-cf7e6c884cec.jpg

9515844c-9bea-406a-8f6c-af9c04a1f60b.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er umulig å si uten å se og kjenne på hunden. Du skal kunne såvidt kjenne konturene av ribbeina på siden, av en voksen hund. Valper kan godt være litt rundere. Med puddel er det jo også vanskelig å si fordi de kan variere veldig i størrelse. Du kan eventuelt spørre oppdretter om hvor mye søsknene veier, og hvor mye foreldrene veier som voksne. Dyrlegen vil hjelpe deg å se om han er overvektig eller ikke.
    • Hei, har en dvergpuddel valp på 16 uker, som veier 2,5 kg. Er han overvektig? Skal dra til veterinær denne uken, men ble helt sjokkert når jeg veide han. 12 uker var han 1,8kg  Gjerne kom med konstruktiv tilbakemelding. 
    • Jeg delfôret min med tørrfôr (Eukanuba og Farmina) og rått frem til 12 mnd, og etter det bare råfôr. Selv om jeg kjøper burgere som er dyrere ift større kvanta du må dele opp selv så er det veldig mye rimeligere enn det ble av tørrfôret (store sekker). 
    • Hadde ikke dommeren noe annet pent å si om hunden?  Men altså, synlige blodårer på en sterk hundekropp er absolutt pent 😋
    • Enig, kjempegøy:) Var på NKK i helga, for et kaos. Men savner utstillingsringen.  Ler godt av kritikkene også:) En fikk bla : Fine blodårer på benet... WHAT..
×
×
  • Opprett ny...