Gå til innhold
Hundesonen.no

Når kan valpen være hjemme en hel arbeidsdag?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Vi startet i dag å trene på å være alene.. Jeg har "hentet" posten 3 ganger :P Han ligger på akkurat samme stedet på gulvet, letter så vidt på hode når jeg kommer inn igjen :P Nå har jeg ikke gått fra han når han er skikkelig våken. Men må si jeg gruer meg til å la han være alene hjemme. Tror vi må lage sånn valpegrin som du har! Så han får vann, leker og tissepad i starten. Men enn så lenge er jeg glad for at gode venner skal passe han :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som overvåker valpen når den er aleine hjemme, hvordan gjør dere det? Utstyr? Program?

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk

Overvåkningskamera og programmet vi bruker er iSpy tror jeg.

Kamera er fra Sony og er ala denne typen i utseende:

e30162f0f313de363b063ec71e41f322-image.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamera er lurt. Det ønskar me oss.

Min er åtte mnd no, og har vore heime aleine (skjønt, med annan hund) i maks tre timar i bur, i eitt kvarter laus. Han var vant til å vere aleine heime i bur då me fekk han fire mnd gamal, men han har eit vatn-problem (søler alt) som gjer at eg ikkje vil la han vere aleine i buret så veldig lenge. Helst vil eg la dei gå lause begge, men han finner ikkje roen og plager/maser på den andre i staden, så det har berre blitt når eg hentar post/vaskar kle og slikt.

Eg er mykje heime og tar han med i bil når me er lengre vekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hund i bil: Blir det ikke kaldt for hunden å sitte der om vinteren? (ihvertfall for en korthåret rase) Min bil er ihvertfall iskald inni når jeg er ferdig på jobb...

Driver å lurer på hvordan jeg skal løse dette selv. Jobber turnus, så det er bare de dagene jeg har dagvakt det er et tema, på kveldstid er jo mannen hjemme. Jeg har dagvakt ca 2-3 dager i uken. Har ikke betalt pause, så jeg rekker da å dra hjem og lufte valpen i pausen. Da blir den alene fra 07.20- 11.35, og fra 11.55-15.30, sånn omtrent. Å ha hunden i bilen hadde jo spart meg for kjøreturen, men er redd det blir for kaldt om vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hund i bil: Blir det ikke kaldt for hunden å sitte der om vinteren? (ihvertfall for en korthåret rase) Min bil er ihvertfall iskald inni når jeg er ferdig på jobb...

Driver å lurer på hvordan jeg skal løse dette selv. Jobber turnus, så det er bare de dagene jeg har dagvakt det er et tema, på kveldstid er jo mannen hjemme. Jeg har dagvakt ca 2-3 dager i uken. Har ikke betalt pause, så jeg rekker da å dra hjem og lufte valpen i pausen. Da blir den alene fra 07.20- 11.35, og fra 11.55-15.30, sånn omtrent. Å ha hunden i bilen hadde jo spart meg for kjøreturen, men er redd det blir for kaldt om vinteren?

Eg har ikkje hatt hund lenge i bil om vinteren, (enda), men tenker dekken om det er veldig kaldt? Søstra mi hadde korthårhund i bil på kaldaste austlandet, dekken + tepper og varme i bilen når mulig, men eg lurer på om ho ikkje fann andre løysingar for dei aller kaldaste dagane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hund i bil: Blir det ikke kaldt for hunden å sitte der om vinteren? (ihvertfall for en korthåret rase) Min bil er ihvertfall iskald inni når jeg er ferdig på jobb...

Driver å lurer på hvordan jeg skal løse dette selv. Jobber turnus, så det er bare de dagene jeg har dagvakt det er et tema, på kveldstid er jo mannen hjemme. Jeg har dagvakt ca 2-3 dager i uken. Har ikke betalt pause, så jeg rekker da å dra hjem og lufte valpen i pausen. Da blir den alene fra 07.20- 11.35, og fra 11.55-15.30, sånn omtrent. Å ha hunden i bilen hadde jo spart meg for kjøreturen, men er redd det blir for kaldt om vinteren?

Dersom det er snakk om såpass kort tid tror jeg ikke at jeg hadde orket å styre med å ta hunden med i bil om du er stresset for det (altså for at den skal bli kald). Fem timer burde hvilken som helst "oppegående" hund greie å være alene, mener jeg.

Ellers har jeg hørt om flere som pakker masse pledd og dyne inn i bilburet + putter på hunden dekken sånn at den skal "klare seg" i kald bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hund i bil: Blir det ikke kaldt for hunden å sitte der om vinteren? (ihvertfall for en korthåret rase) Min bil er ihvertfall iskald inni når jeg er ferdig på jobb...

Driver å lurer på hvordan jeg skal løse dette selv. Jobber turnus, så det er bare de dagene jeg har dagvakt det er et tema, på kveldstid er jo mannen hjemme. Jeg har dagvakt ca 2-3 dager i uken. Har ikke betalt pause, så jeg rekker da å dra hjem og lufte valpen i pausen. Da blir den alene fra 07.20- 11.35, og fra 11.55-15.30, sånn omtrent. Å ha hunden i bilen hadde jo spart meg for kjøreturen, men er redd det blir for kaldt om vinteren?

Jeg har Webasto som jeg skrur på etter litt så bilen holder jevn temperatur. Utover det har jeg godt med tepper ol. Men jeg er jo helt klart bortskjemt med varme i bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt korthåret hund, men mine ligger på saueskinn (det går også an å legge en plate isopor under saueskinnet dersom hundene ikke er gnagere), har teppe over deler av buret, løst ullteppe som de kan dytte seg inni og evt. dekken. Men jeg hadde nok ikke hatt de i bil over lang tid hvis det tippet 15 minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet og trene med burtreninga alerede dag 2 og han er nå litt over 3 mnd og vet at når han skal i buret så er det såvetid.
Han er ikke hjemme alene i 6-9 timer om dagene, men han er hjemme alene max 3 timer om dagen.
Jeg tror ikke det er noe spessiell alder på når de skal være alene hjemme men det kommer an på hvordan hunden din er tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...