Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva bruker du på valpen din?


Hvilken lenke bruker du på valpen din?  

43 stemmer

  1. 1.

    • Vanlig skinn/tøy lenke
      40
    • Flexiline
      2
    • Sporline
      1


Recommended Posts

Lærkobbel som valp, nå bruker jeg både sporline, flexi og lærbåndet. Bruker også strikk-lina. men til vanlig tur er det enten flexi eller lær :D

EDIT: syns det blir dumt og si at om du bruker feks flexi på en valp blir det feil, og må rettes opp! ærligt talt, så er det ingen fasit på hvilket bånd man skal bruke da! Resultatene blir kanskje forskjellige, men at det er feil og bruke den og den typen bånd på en valp er feil :D :D

hva hadde du gjort om jeg hadde fortalt deg at ask har gått i flexi hele livet? kommet hit og kastet båndet mitt? skjelt meg ut? "rettet meg opp"? jeg hadde da mest sannsynlig bedt deg kjøpe nytt bånd til meg jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærkobbel som valp, nå bruker jeg både sporline, flexi og lærbåndet. Bruker også strikk-lina. men til vanlig tur er det enten flexi eller lær :)

EDIT: syns det blir dumt og si at om du bruker feks flexi på en valp blir det feil, og må rettes opp! ærligt talt, så er det ingen fasit på hvilket bånd man skal bruke da! Resultatene blir kanskje forskjellige, men at det er feil og bruke den og den typen bånd på en valp er feil :):D

hva hadde du gjort om jeg hadde fortalt deg at ask har gått i flexi hele livet? kommet hit og kastet båndet mitt? skjelt meg ut? "rettet meg opp"? jeg hadde da mest sannsynlig bedt deg kjøpe nytt bånd til meg jeg da...

Det poenget er at man bør ikke bruke flexiline på valper for da lærer man dem å dra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det poenget er at man bør ikke bruke flexiline på valper for da lærer man dem å dra...

det trur jeg er veldig induviduelt. :) Og hva er da forskjellen mellom og bruke det på en valp og på en voksen hund? Valper lærer kanskje bedre, men når valpen er liten, er det liten sjans for at den drar i båndet, og forbinder friheten flexilina gir med og lære og dra i båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trur jeg er veldig induviduelt. :D Og hva er da forskjellen mellom og bruke det på en valp og på en voksen hund? Valper lærer kanskje bedre, men når valpen er liten, er det liten sjans for at den drar i båndet, og forbinder friheten flexilina gir med og lære og dra i båndet.

Den trar kanskje ikke når den er valp nei men vist den har brukt flexiline på hver eneste tur så er den vant med å få lov til å gå langt.Vis du da bruker skinn/tøy eller lær lenke så kommer hunden til å få vanskligheter med å vende seg til å gå med kort bånn og da drar den fordi den er vandt med langt bånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...