Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå skal jeg ha ny mobil


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Etter den forrige tråden min fikk jeg min fars Samsung X-cover som liksom skulle tåle alt. Jeg har sett flere videoer hvor de kjører over den med de syke bilene (til og med en slik som lager løyper i slalombakker) og den har ikke blitt ødelagt. Likevel klarte Blondie (!) å knuse denne mobilen også (jeg burde lage en video av at hunden min klarer å ødelegge den mobilen ingen monstertruck klarer å ødelegge :lol: ). I tillegg er den så gammel at jeg med mine få apper som Instagram, Facebook, Messenger og Snapchat tydeligvis krever for mye av den da den ikke har plass til en dritt, alle appene stopper pga for lite plass på mobilen og jeg klarer ikke å motta sms fordi jeg ikke har plass til de innpå mobilen.

Sååå, da er det påan igjen! Kriterier i rekkefølge:

  • Pris - den må koste maks 2000 kr ca, da jeg ikke er interessert i å bruke så mye på en mobil
  • Størrelse - jeg ønsker en liten mobil. Rundt 4 tommer skjerm.
  • Kamera - jeg liker å ta bilder, så et bra kamera kommer godt med

Også er jeg ikke spesielt snill med disse mobilene da, men det kommer som et siste punkt at den skal tåle alt møkket og pøkket jeg bedriver med, sånn i og med at jeg klarer å ødelegge den mobilen som nesten er umulig å ødelegge. Det jeg er minst snill med er fall, jeg mister mobilen HELE tiden. Ellers drar jeg den med ut i regnvær titt og ofte, sånn i og med at jeg bor i Bergen.

Så tenker jeg på dette med nedbetaling. Man må betale mer da totalt sett, ikke sant? Da ønsker jeg jo nesten heller å betale alt på en gang. Men så spørs det hva neste måneds lønning har å si til det.

Mobiler som vurderes:

Samsung Galaxy SIII Mini - denne vurderte jeg sist og den er enda til vurdering, fin og billig mobil

HTC One Mini - denne har fått veldig gode anbefalinger, men jeg syns den blir for dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilken mobil du går for. Deksel, deksel og atter deksel. Jeg foretrekker TPU. (Type slike: http://www.podpad.no/images/product/0/Mykt-TPU-deksel-til-iPhone-5.jpg ) Viktig at det dekker skjermen til en viss grad. (At det ligger en liten kant med deksel på fronten også)
Har hatt min iphone i snart 3år nå og den har aldri knust, har alltid brukt TPU deksel. Den har flydd vegimellom mer en en gang, havnet på betonggulv så mange ganger jeg ikke har tall på det lenger, ble til og med tråkka på av en liten ponni på et tidspunkt. Samboereen min mistet sin HTC Galaxy fra 3 etasje på en bygningsplass og rett i betongen, han klarte til og med å tråkke på den når han gikk ned fra stigen for å hente den. (120kg mannfolk med vernesko) Ikke en skrape en gang, også TPU deksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg stiller meg bak deksel-kommentaren her oppe. Jeg tror på et punkt at jeg tok rekord i å ødelegge telefoner (1 telefon i mnd)! Nå har jeg hatt et kjempedeksel på min Samsung S4 og den lever fortsatt :D Og er ikke skadet i det hele tatt til tross for at den har falt på det fliselagte baderomsgulvet evig mange ganger. Kjøpte den i Mai!

Og jeg ville faktisk ikke vært så "gniten" når det kommer til telefon, det er en investering i noe man bruker HVER DAG, HELE DAGEN og jo bedre telefon du har, jo lengre "holder den med" i utviklingen. Just my point of view.

Har også kjøpt telefon på nedbetaling, så absolutt ikke noe problem med det, det ble jo litt ekstra i mnd (200 kr, men for MEG er det verdt det ;) ) og jeg gidder ikke sitte å tenke på "at jeg kunne spart så og så mange hundrelapper om jeg hadde gjort det på en annen måte". Da blir man bare gal! Jeg hadde ikke råd til å punge ut 5000 kr der og da, så da ble det en bedre løsning med månedtlig betaling (det lønner seg faktisk i noen tilfeller og).

Til spørsmålet ditt hadde jeg valgt HTC One enn S3.... :)

edit; angående nedbetaling. Si feks du finner en telefon som koster 399 kr og nedbetaling på 250 kr/mnd da ender totalbeløpet på 3400 kr, men telefonen uten abonnement koster 5200. Da tjener man på det. Men dette må du jo selvfølgelig sjekke opp, noen ganger er det dårlig deal, noen ganger ikke ;)
(mange tar med den månedtlige abonnementsprisen i tillegg når de regner ut totaltprisen på ett år, men dette synes jeg er litt uvesentlig siden jeg fortsatt betaler månedtlig abonnementsavgift selv om jeg ikke har kjøpt telefonen på nedbetaling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger iallefall HTC, prøvde meg på samsung en gang, men vendte tilbake. Ang fall så anbefaler jeg en sånn

proporta-alu-leather-creative-zen-case-c

Læret demper og den dekker godt rundt hele mobilen.

Ja, sånn har jeg kjempe lyst på! :) Takk for tips! Nå har jeg jo prøvd HTC og Samsung jeg og, og kan vel egentlig ikke sammenligne de fordi de var 2 helt forskjellige mobiler.

Jeg må bare si at jeg stiller meg bak deksel-kommentaren her oppe. Jeg tror på et punkt at jeg tok rekord i å ødelegge telefoner (1 telefon i mnd)! Nå har jeg hatt et kjempedeksel på min Samsung S4 og den lever fortsatt :D Og er ikke skadet i det hele tatt til tross for at den har falt på det fliselagte baderomsgulvet evig mange ganger. Kjøpte den i Mai!

Og jeg ville faktisk ikke vært så "gniten" når det kommer til telefon, det er en investering i noe man bruker HVER DAG, HELE DAGEN og jo bedre telefon du har, jo lengre "holder den med" i utviklingen. Just my point of view.

Har også kjøpt telefon på nedbetaling, så absolutt ikke noe problem med det, det ble jo litt ekstra i mnd (200 kr, men for MEG er det verdt det ;) ) og jeg gidder ikke sitte å tenke på "at jeg kunne spart så og så mange hundrelapper om jeg hadde gjort det på en annen måte". Da blir man bare gal! Jeg hadde ikke råd til å punge ut 5000 kr der og da, så da ble det en bedre løsning med månedtlig betaling (det lønner seg faktisk i noen tilfeller og).

Til spørsmålet ditt hadde jeg valgt HTC One enn S3.... :)

edit; angående nedbetaling. Si feks du finner en telefon som koster 399 kr og nedbetaling på 250 kr/mnd da ender totalbeløpet på 3400 kr, men telefonen uten abonnement koster 5200. Da tjener man på det. Men dette må du jo selvfølgelig sjekke opp, noen ganger er det dårlig deal, noen ganger ikke ;)

(mange tar med den månedtlige abonnementsprisen i tillegg når de regner ut totaltprisen på ett år, men dette synes jeg er litt uvesentlig siden jeg fortsatt betaler månedtlig abonnementsavgift selv om jeg ikke har kjøpt telefonen på nedbetaling)

Jeg syns ikke mobil er noe investering som er verdt noe særlig mer enn 2000 kr. Jeg bruker den ikke til mye, jeg trenger ikke å henge med i svingene på det hotteste nye. Jeg trenger bare noe som funker. Når den forrige ble ødelagt etter 1,5 år så syns jeg det er mye penger å bruke mer enn 2000 kr på hvert 1,5 år.

Jeg skjønte ikke helt nedbetalingsregnestykket ditt :P Betaler man mer totalt sett uten abonnementet med nedbetaling i forhold til uten nedbetaling?

Sony Xperia Z er den eneste smarttelefonen jeg har likt av mine. Har byttet litt pga. reklamasjon og diverse. Har hatt denne i et halvt år nå, brukes hovedsaklig til telefon, sms, tracking av turer/trening. Den tåler også noe vann.

Jeg syns den blir for stor, desverre.

Jeg har S3 mini, og den har overlevd overraskende bra hos meg. Jeg mister telefonen i gulvet daglig og Milo bruker den innimellom som leke når han ikke får oppmerksomheten min på andre måter :P

Det høres lovende ut da :D Jeg er veldig fristet på denne altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt nedbetalingsregnestykket ditt :P Betaler man mer totalt sett uten abonnementet med nedbetaling i forhold til uten nedbetaling?

Hvis du bare ser vekk ifra abonnementspris på feks 299 i mnd (fordi dette abonnementet måtte du betalt uansett om du valgte å kjøpe telefon på delbetaling eller ikke) og bare ser på nedbetalingen av selve telefonen så vil det faktisk av og til bli billigere. Men når du leser på nettet "totalpris" så inneholder det også abonnementsavgift. (sikkert fordi du binder deg i ett år til dette abonnementet), mens jeg pleier å regne ut totalpris på telefon UTEN abonnementsprisen for å betale for et abonnement har ingenting med totalprisen på telefonen. Håper du forsto hva jeg mente.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare ser vekk ifra abonnementspris på feks 299 i mnd (fordi dette abonnementet måtte du betalt uansett om du valgte å kjøpe telefon på delbetaling eller ikke) og bare ser på nedbetalingen av selve telefonen så vil det faktisk av og til bli billigere. Men når du leser på nettet "totalpris" så inneholder det også abonnementsavgift. (sikkert fordi du binder deg i ett år til dette abonnementet), mens jeg pleier å regne ut totalpris på telefon UTEN abonnementsprisen for å betale for et abonnement har ingenting med totalprisen på telefonen. Håper du forsto hva jeg mente.

Ja, jeg tror jeg forstår. Men da kommer det jo ned til om det abonnementet jeg binner meg til i et år er dyrere enn det jeg har nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker samsung over htc. Men dette er bare smak og behag. Til ditt bruk tipper jeg du vil bli mer enn nok fornøyd med den billigste, og slik du beskriver ønskene dine i forhold til mobil hadde jeg heller ikke giddet å bruke mer penger enn absolutt nødvendig :)

Ja, jeg er enig :) Når grensen min er 2000 kr, så er den 2000 kr. Jeg tror også jeg blir mer en nok fornøyd med den billigste :) Men det er flere som prøver å overbevise meg om den dyreste at den virkelig er verdt pengene.

Både samboer og ene broren min, som er snekker har samsung galaxy xcover 2, http://www.dinside.no/917220/samsung-galaxy-xcover-2 de er ihvertfall veldig fornøyde med sin, og den tåler mye juling :)

Jeg er jo litt skeptisk i og med at jeg har klart å ødelegge forgjengeren og at forgjengeren har ELENDIG lagringsplass.

Om bra kamera ikke er så veldig viktig ville jeg sett på Sony xperia Go.

Jeg hadde samme kriterier da jeg kjøpte meg ny mobil og endte opp med den.

Helt grei mobil, den er vanntett og har hittil tålt en god del :)

Hmm, skal se litt på den. Men av en eller annen grunn så har jeg litt fordommer mot Sony Experia mobiler. Jeg føler jeg har hørt så mye dårlig om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Sony Xperia Z. Veldig fornøyd. Den tåler ikke bare litt vann. Den er vanntett. Jeg har filmet under vann med den uten problem.

Den blir for stor for min del. Det at den skal tåle vann eller bli kastet i bakken er siste punktet for meg. Så ikke heng dere for mye opp i det.

Hverken samboer, bror eller mamma var heller fornøyd med forrgjengeren altså. Men den nye har gutta ike noe vondt om, snekker bror er klønete på jobb også, type miste ting fra stilaset :P

Syns de at det er grei nok plass på den også? Til apper og sms? Hva med kamera? Kamera på forgjengeren er det verste jeg har sett på en mobil nåtildags. Om jeg filmer, så ser man BARE en masse pixler.

Mamma mente at Galaxy S3 mini skulle være på tilbud til 1200 kr på Elkjøp, så det må jeg sjekke ut. Da blir den jo kjempe billig! Kan være dette var med abonnement da. Ellers hadde en kompis den vanlige HTC One som jeg kunne fått kjøpe for 800 kr, men jeg syns kanskje den blir litt stor. Jeg må sjekke den ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn har jeg kjempe lyst på! :) Takk for tips! Nå har jeg jo prøvd HTC og Samsung jeg og, og kan vel egentlig ikke sammenligne de fordi de var 2 helt forskjellige mobiler.

Siden du bor i Bergen, så får du disse og andre typer deksel til en ok penge på teknikkmagasinet på Lagunen (vis a vis Coop). :)

Edit: Du har jo fiksa alt, så never mind! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Morsomt, Phoenix har jeg jo møtt flere ganger, og dømt i rallyringen. Velkommen tilbake!
    • Får prøve meg på å bli sonis igjen. Var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅), og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker. Han er etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix". 
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...