Gå til innhold
Hundesonen.no

Terapihunden Arthur og aspiranten Siri

Recommended Posts

ENDELIG! Etter nærmere to år med kurs og praksis er Arthur godkjent terapihund! Nesten litt antiklimaks :P

På eksamensdagen var det 31 grader i skyggen, vi var innendørs men det var ikke mye futt i gutten! Han var likevel kjempeflink og gjorde en fin eksamen. Har også endelig klart å lære ham apport selv om vi ennå må jobbe med avleveringen :P

Veldig stolt av den fine gutten min! :wub:

2FF56F2E-D514-4505-BD57-90DBDC99B4A1.jpeg

3C7B9686-D18C-48EC-9136-C7E445E6BF10.jpeg

• Like 15

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
På ‎05‎.‎06‎.‎2018 at 2:41 PM, Ozzy skrev:

Gratulerer så mye! :D

Tusen takk! :)

På ‎05‎.‎06‎.‎2018 at 5:39 PM, WelshenNemi skrev:

Gratulerer!:flowers:

Tusen takk! :) 

På ‎05‎.‎06‎.‎2018 at 9:27 PM, Frida og fuglehundene skrev:

Gratulerer! Hva består eksamen av? :)

Tusen takk :D Eksamen består av en teoretisk del og en praktisk del. Den teoretiske delen bygger på spesialpraksisen vår,  hvor vi har undersøkt en problemstilling. Jeg hadde en problemstilling knyttet til å undersøke reduksjon i uro hos pasienter innlagt i tverrfalig spesialisert rusbehandling.  Vi skiver en oppgave basert på denne praksisen, leverer den inn og presenterer den på eksamen. 

Den praktiske delen består av at vi gjennomfører en intervensjon, enten med barn eller voksne. Jeg hadde på voksne, da jeg har valgt å ikke utdanne Arthur til å jobbe med barn. Det er en egen egnethetstest og tileggsutdannelse for pedagogisk arbeid - denne var integrert i denne kursrekken. 

På ‎05‎.‎06‎.‎2018 at 9:44 PM, Katharina skrev:

Gratulerer :)

Tusen takk :):) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er flere spennende ting på gang her i heimen! :D Siri er drektig, og vi venter valper om tre ukers tid :wub::DVi er utrolig spente, og håper at det finnes en fremtidig terapihund/utstillingshund/avlshund (med jaktegenskaper) i dette kullet. Lave forhåpninger med andre ord :P

Hun er paret med en fantastisk hannhund. Han kommer fra friske linjer, er frisk sjæl, har et nydelig gemytt og utfyller henne eksteriørt på en veldig god måte. Siri er selvfølgelig også frisk, utenom ektropion mild. Vi har brukt både mye og lang tid på å finne hannhund og har kjempetro på denne kombinasjonen. Jeg er SÅ utålmodig, og gleder meg sinnsykt til valpene kommer :wub:

• Like 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi endte opp med 4 velsksapte valper, 2 tisper og 2 hanner 😍 I morgen blir de hele 4 uker! 

ECE5B6C1-02B5-4771-8069-1851C655700B.jpeg

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åhhhh Clumbere  :wub: Jeg er så avstandsforelsket i den rasen, at jeg vet ikke hva... Lykke til med valpene :D 

*Liste seg ut av tråden igjen... * :lol:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 21.10.2018 at 3:49 PM, Mardina skrev:

Åhhhh Clumbere  :wub: Jeg er så avstandsforelsket i den rasen, at jeg vet ikke hva... Lykke til med valpene :D 

*Liste seg ut av tråden igjen... * :lol:

Takk! Ja, de er verdens beste ❤️❤️

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine, flinke Siri bestod besøkshundeksamen i helgen, etter å ikke ha jobbet siden mai! ❤️❤️ Hun er bare en fantastisk hund 😍😍

Nå er hun terapihundaspirant, og det blir hun nok en stund 😆

Legger ved litt valpespam 😇

55B14549-9A6A-446A-BF92-7D3749CC3F5F.jpeg

661EB504-34F6-4E15-8B00-1A36D011EFFF.jpeg

6A562835-DAF7-4657-A7D4-30C73671BAA0.jpeg

90E91B02-F135-4827-819E-B564B10BF42C.jpeg

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valpespam :wub:

Og gratulerer med bestått besøkshundeksamen såklart!

Endret av trill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 4.12.2018 at 12:02 PM, trill skrev:

Valpespam :wub:

Og gratulerer med bestått besøkshundeksamen såklart!

Takk! :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har tenkt en stund at jeg skulle begynne med dette, men er rett og slett litt usikker på hvor jeg skal begynne.. før har jeg trent balanse og styrke med kasse alene, men det er ikke uendelige muligheter med det. Hvilken ball er greit å starte med for oss som ikke aner noe om øvelser? Hvilke øvelser er greit å starte med for en nybegynnerhund?
    • Jeg er så lite forberedt på en krise som jeg kan få blitt jeg. Ikke har vi matlager og ikke vann. Det eneste vi har mye av er ved så vi klarer oss en vinter, eller en halv om det er eneste varmekilde. Vi har varme klær og tepper da, men ellers er vi in deep shit om vi ikke kan handle mat på butikken. Vi har heldigvis en dieselbil i tillegg til elbilen om ulykken skulle være ute. 
    • Vi har vedovner i alle husets etasjer. Vi har 4 1000 liters dunker stående med vann og sikkert nok ved til 2090 selv om hele nabolaget får   Ingen mat stående klart, men har tenkt flere ganger å ta noen kurs på ulike metoder å konservere mat (ikke fordi jeg tror dommedagen vil komme, men fordi jeg synes det er spennende.) men vi er bønder og samboer er jeger så liker å tro vi hadde klart oss bra. Over en lengre krise måtte vi ha tatt endel av hundene og sluppet kuene fri regner jeg med, men kjekt å ha hest når man til slutt går tom for diesel. Vi har forøvrig egen dieseltank også, og endel aggregater. Ser for meg at vårt største problem ville vært å forsvare alt dette her for alle andre uten noe
    • Hvis jeg først skal begynne å preppe så er det dopapir jeg kommer til å hamstre. Mengder av! Undervurdert ass.
    • Begynner å bli latterlig mye ører på det dyret nå, og verre skal det bli... Det klør i fingrene etter å hente saksa, men vi skal prøve oss litt på veteran-utstilling til våren og da må nok ørene være på stell
  • Nylig opprettede emner