Gå til innhold
Hundesonen.no

SeaWorld avsløres i dokumentaren Blackfish


Gjest
 Share

Recommended Posts

http://www.miamiherald.com/2014/08/16/4291770/carl-hiaasen-companys-troubles.html

Kronikk fra Miami Herald;

"SeaWorlds stock took a dive last week in the backlash against its treatment of captive killer whales.

The company reported that attendance at its marine theme parks fell 4.3 percent during the first half of the year, and predicted revenue will continue to drop substantially in the coming months.

In the entertainment business, this is known as a wake-up call. Its time for SeaWorld to quit using orcas like trained poodles and think up with a new act."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 425
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg prøvd å holde meg unna denne tråden, men klarer ikke mer. Jeg er overlykkelig over at det er blitt mer fokus på hvordan det er å ha hval i fangenskap. Det kan ikke sammenliknes med de b

@Cams; Delfiner, herunder også spekkhuggere er høyst intelligente og sosiale dyr som lever i familigrupper( de fleste arter) . Jeg må si jeg er svært interessert i å lese en forklaring på hvordan man

I dyrebutikken jeg jobber i, selger vi ikke gullfisk til bolle. Fordi det er for lite plass. Forstår ikke at det skal være noe mer riktig å putte et mye mye myye større dyr med myye mer komplekst sosi

Posted Images

Nå skjer det mye….

http://m.digitaljournal.com/pr/2127635#ixzz3AmoNKfi9

"San Diego, CA -- (ReleaseWire) -- 08/18/2014 -- An investigation on behalf of investors of SeaWorld Entertainment Inc (NYSE:SEAS) shares over potential securities laws violations by SeaWorld Entertainment and certain of its directors and officers in connection certain financial statements was announced.

If you purchased shares of SeaWorld Entertainment Inc (NYSE:SEAS), you have certain options and you should contact the Shareholders Foundation at mail@shareholdersfoundation.com or call +1(858) 779 - 1554.

The investigation by a law firm focuses on possible claims on behalf of purchasers of the securities of SeaWorld Entertainment Inc (NYSE:SEAS) concerning whether a series of statements by SeaWorld Entertainment regarding its business, its prospects and its operations were materially false and misleading at the time they were made."

Lies, lies, lies…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.outsideonline.com/outdoor-adventure/nature/Inside-SeaWorlds-Most-Admirable-Traumatic-Job.html

De som har jobbet hos SeaWorld snakker ut…

"I was starting to feel like not only was that a stressful event for the whale, but she shouldn’t even really be here in the first place. I felt by being involved in this I was contributing to the situation. I felt ashamed that I participated in that."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kangerlussuaq, Hvilke dyrepassere har mastergrad i biologi? Ikke de som står og preiker SeaWorld i forsvar, i bestefall har de en liksom-utdanning med et pent amerikansk navn.

Nå kjenner ikke jeg så mange seaworld trenere akkurat, men de få jeg har kontakt med har ihvertfall bachelor i psykologi, marinebiologi og dyreatferd. Nå skal det sies at dyreparker i USA (særlig de mest kjente og største) har ansatt folk som ikke direkte jobber med dyrene, men som skal stå ved hver innhegning og gi informasjon til publikum om dyrene. Dette så jeg mye av hos både SeaWorld og kanskje mest hos Animal Kingdom. Utdannelsen til disse menneskene kan jeg veldig lite om, jeg tror ikke det kreves stort annet enn at de pugger informasjonen de har fått fra ledelsen. Det er dessverre fort disse som blir «grilla» nårenn folk kommer med kritiske spørsmål som de ofte ikke har helt kapasitet til å svare på.

Jeg har vært i Kristiansand Dyrepark, Polar Zoo og Dortmund Zoo. Sistnevnte var et ***** tragisk sted med det meste av det jeg anser å være "people-dragging-animals" (tiger, løver, neshorn, orangutang, tapir, rød panda etc) i en helt tragisk forfatning. Det verste er at f.eks ved innhegningen til neshornet, som var en betongkloss hvor neshornet knapt kunne bevege seg, så stod det "funded by WWF". Altså et konservasjonsprosjekt. Husker det var en game-changer for meg, for om det var DETTE mine penger til WWF gikk til, så var det a big f***ing waste of money. Dyrene har det bedre DØDE enn å leve i et slikt h*lvete. De har det bedre utryddet enn å leve sine liv i psykisk stress og traume.

Nå har ikke jeg sett annlegget neshornene bor i i den parken, men nå er det heldigvis veldig stor forskjell på dyreparker og kvaliteten på annleggene. Blir altfor drøyt og fanatisk å si at dyrene har det bedre utdødd enn å leve i dyrepark. Er kvaliteten for lav, så skulle dyrene heller blitt flyttet til bedre annlegg eller en annen dyrepark. Ingen trenger å dø eller dø ut av den grunn.

"Naturlige omgivelser" for sjiraffene, forøvrig besøkte vi dyreparken 26 November og vi stod selv med skjerf, lue og goretex-jakke på oss. Og votter….. Sist jeg sjekka er normaltempen i afrika rundt 20 grader, ikke 0 grader og frost.

Løvene frøys åpenbart, de hadde fri tilgang til et uteområde, men valgte å ligge inne i dette mur-rommet (med et vindu mellom de og oss, hvor det var SHITLOADS av fingermerker og snørrmerker…. Tenk så moro når barna står og slår på vinduet og kauker… hver dag…. ). Der lå de og så egentlig helt tafatte og oppgitte ut, de giddet så vidt å se på oss og så ut som de hadde gitt opp på livet.

Når det er høst i Europa kan dyreparker fort se litt triste ut, det er jeg enig i... Men det blir 0 grader selv i Afrika også på vinterstid. Løver har tykk pels som isolerer godt og jeg har litt vanskelig for å se for meg at de fryser i 0 grader. Løvene i Kristiansand har fri tilgang til uteområdet sitt om vinteren og de er ofte ute og baser og herjer i snøen. Venninna mi har jobbet i Namibia nå i sommer, og der sover de med tykke soveposer om natten for å ikke fryse, og varme klær om dagen. Nå er det litt vanskelig å få noe særlig helhetsinntrykk av bildene du tok, så skulle jeg bare dømt utifra bildene så er jeg enig i at det ser trist ut og jeg liker ikke mangelen på naturlige områder. Men ett lite utsnitt av hegnet til dyrene sier veldig lite om resten av hegnet de har.

Løver sover 20 timer om dagen uansett om de er i fangenskap eller naturen, så det at du bare så dem en kort periode på en dag er vel ikke nok til å dømme om disse løvene har «gitt opp på livet»?

about-hildur-900.jpg

Bare se på den ville løven som sover på åpen gresslette, kan lett se ut som han har gitt opp på livet også. Eller er det pga det overromantiserte holdningen ved å bo i det fri som gjør at sovende løver i fangenskap ser mer deprimerte ut enn de i det fri?

Heidihj: Takk for link Jeg har lest litt om det der, trodde du mente et prosjekt om ville spekkhuggere, for det hadde jeg ikke hørt om.

Seaworld er ett enormt firma som er en del av en enda større organisasjon med mye grener hit og dit. Fant litt mer info her. http://seaworldparks.com/en/seaworld-sandiego/animals/conservation/

Seaworld får mye kritikk om dagen, og som en liten positiv effekt av det vil jeg lett se for meg at SeaWorld vil bli enda flinkere til å være noe annet enn bare en park med «show». Jeg har ikke funnet noe info om direkte arbeid for ville spekkhuggere, men nå er det jo kun i nyere tider at det har blitt kjent at ville spekkhoggere (Southern residents) sliter og trenger beskyttelse. Så kan jo hende SeaWorld om kort tid ønsker å bidra mer til der. (ved siden av de 10 millioner usd de allerede har donert til dem)

Ellers er Seaworld ledende når det kommer til å redde marint dyreliv, de har de beste eksperter, veterinærer og fasiliteter som kan gies for å rehabilitere ville dyr. Igjen, dette ville de aldri hatt råd til å finansiere hvis de ikke hadde hatt de dyre-ambassadørene de har.

Det som er interessant er jo det at Seaworld eies av ett firma som heter Blackstone, og Blackstone eier også flere titalls akvarier, dyreparker og haugevis av andre bedrifter innenfor forskjellige temaer, og er ett av verdens største investorfirmaer innen privat egenkapital.

SeaWorld vil aldri gå dukken fordi besøksantallet dropper med noen prosenter. Nå er vel ikke disse prosentene regnet utifra SeaWorld alene heller, men en samlet «stock dive» for Blackstone-firmaet generelt?

Hadde Seaworld slitt med penger og besøksantall, så ville de ALDRI investert i de nye anleggene til spekkhuggerne sine. Det ville jo vært helt simpelt idiotisk å invistere så enormt mye penger og tid og jobb hvis framtiden for seaworld begynte å famle.

Den største ironien er at PETA er store investorer i SeaWorld. Agendaen deres er jo selvfølgelig slik at de har kjøpt seg rettigheter til å ha en stemme i investor-møter, men allikevel.

Kangerlussuaq, on 20 Aug 2014 - 10:42 AM, said: http://www.outsideonline.com/outdoor-adventure/nature/Inside-SeaWorlds-Most-Admirable-Traumatic-Job.html De som har jobbet hos SeaWorld snakker ut…

Quoten er litt out-of-context eller? De snakker om transport av spekkhoggerne, og det er jo strength tatt ikke noe som skjer hver dag. Transportering av dyr er alltid stressende og potensielt risky. Det å jobbe med dyr er aldri en rosenrød verden, av og til må man ta kjipe avgjørelser og av og til er ikke alltid dyrene enige i det som foregår. Men jeg er sikker på at Kayla ikke er traumatisert av den grunn.

Det står lite om hva slags folk disse tidligere Seaworld-ansatte er også.

Dawn Brancheau’s Foundation om Blackfish:

«Dawn followed her dreams and became a marine animal trainer. She loved the whales and was proud of her work as a trainer. Dawn thrived on introducing the whales to the audience and educating them about the animals in her care. Dawn would not have remained a trainer at SeaWorld for 15 years if she felt that the whales were not well cared for.

Alle jeg hittil har lest som har snakket om Dawn sa at hun var en av de aller beste dyrepasserne til spekkhuggerne. Jeg føler det er trygt å stole på at hun aldri ville støttet SeaWorld hvis de mishandlet dyrene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://awesomeocean.com/2014/08/19/tweet-blackfish-orcas-dying/

Regardless of what you think of SeaWorld's past, SeaWorld's present and future is to play a keystone role in saving our oceans and our planet. The SeaWorld Busch Gardens Conservation fund has projects on every continent, is working to save countless species from peril.

So put down your phone, stop blindly retweeting, and start looking at the real problems with our oceans. It will take a little bit of work since the answer isn't sending a hate tweet to SeaWorld, but the end result will be a better planet, ocean, and animals saved.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sea World's forskning på spekkhoggere er nyttig:

http://whale.wheelock.edu/archives/whalenet95/0056.html

Kort fortalt,

Historien om en spekkhogger-familie som hadde kommet seg inn til en innsjø pga tidevannet og blitt fanget, hvor de hadde lite/ingen mat og to individer døde. To eksperter innenfor helse, atferd, håndtering og diett på spekkhoggere som har jobbet tett i tett med spekkhoggere fra diverse Sea World parker hjalp til slik at denne familiegruppen kunne bli reddet og slippes fri. Sea Worlds rescueteam og folk fra Marine World var også med.

Uten Seaworlds finansiering, forskning og eksperter ville ikke disse hvalene ha overlevd.

http://community.seattletimes.nwsource.com/archive/?date=20020525&slug=orca25m

Spekkhoggeren Springer ble funnet svak og alene uten familiegruppen sin i 2002. "Vise-president" veterinæren fra Sea World samlet sammet ett team som under hans ekspertise og kunnskap fullførte suksessfull innfanging av dyret, riktig medisin og diett under oppholdet og suksessfullt sluppet fri igjen. Springer har siden blitt sett sammen med flere avkom, sist gang nå i 2013.

Her er diverse forskningslitteratur som har blitt gjort utifra forskning på spekkhoggere i fangenskap som har hjulpet rehabilitering av ville spekkhoggere.

  1. Asper, E. D. and Cornell, L.H.: Live capture statistics for the killer whale (Orcinus orca) 1961-1976 in California, Washington and British Columbia. Aquatic Mammals. 1977;5(1):21-26.
  2. Asper, E. D., Young, W.G., and Walsh, M.T.: Observations on the birth and development of a captive-born killer whale (Orcinus orca). International Zoo Yearbook. 1988;27:295-304.
  3. Awbrey, F.T., Thomas, J.A., Evans, W.E., Leatherwood, S.: Ross Sea killer whale vocalizations: preliminary description and comparison with those of some Northern Hemisphere killer whales. SC/Jn81/KW7. 32nd Report International Whaling Commission. 1982;32:667-670.
  4. Begeman, L., St. Leger, J.A., Blyde, D.J., Jauniaux, T.P., Lair, S., Lovewell, G., Raverty S., Seibel H., Siebert U., Staggs, S.L., Martelli P. and Keesler, R.I. Intestinal volvulus in cetaceans. Veterinary Pathology. 2012; 50(4): 590-596.
  5. Benirschke, K., and Cornell, L.H.: The placenta of the killer whale, Orcinus orca. Marine Mammal Science. 1987; 3(1):82-86.
  6. Bowles, A.E., Young, W.G.., and Asper, E.D.: Ontogeny of stereotyped calling of a killer whale calf (Orcinus orca) during her first year. Rit Fiskideildar 1988;11:251-275.
  7. Buck, C., Paulino, G.P., Medina, D.J., Hsiung, G.D., Campbell, T.W., and Walsh, M.T.: Isolation of St. Louis encephalitis virus from a killer whale. Clinical Diagnostic Virology. 1993; 1:109-112.
  8. Clark, S.T., and Odell, D.K.: Allometric relationships and sexual dimorphism in captive killer whales (Orcinus orca). Journal of Mammalogy. 1999;80(3):777-785.
  9. Clark, S.T., and Odell, D.K.: Nursing parameters in captive killer whales (Orcinus orca). Zoo Biology. 1999;18:5:373-384.
  10. Clark, S.T., Odell, D.K., and Lacinak, C.T.: Aspects of growth in captive killer whales (Orcinus orca). Marine Mammal Science. 2000; 16(1):110-123.
  11. Colegrove, K.M., St. Leger, J.A., Raverty, S., Jang, S., Berman-Kowalewski, M., and Gaydos, J.K.: Salmonella newport omphaloarteritis in a stranded killer whale (Orcinus orca) neonate. Journal of Wildlife Diseases. 2010; 46(4):1300-1304.
  12. Cornell, L.H: Hematology and clinical chemistry values in the killer whale, Orcinus orca. Journal of Wildlife Diseases. 1983;19(3):259-264.
  13. Dahlheim, M.E., Leatherwood, S., and Perrin, W.F.: Distribution of killer whales in the warm temperate and tropical Eastern Pacific. SC/Jn81/KW3. 32nd Report International Whaling Commission. 1982;32:647-653.
  14. Duffield, D.A.: Orcinus orca: taxonomy, evolution, cytogenetics and population structure. Behavioral Biology of Killer Whales. 1986;19-33.
  15. Duffield, D.A., and Miller, K.W.: Demographic features of killer whales in oceanaria in the United States and Canada, 1965-1987. Rit Fiskideilder. 1988;11:297-306.
  16. Duffield, D.A., Odell, D.K., McBain, J.F., and Andrews, B.: Killer whale (Orcinus orca) reproduction at Sea World. Zoo Biology. 1995;14:417-430.
  17. Evans, W.E., Yablokov, A.V., and Bowles, A.E.: Geographic variation in the color pattern of killer whales (Orcinus orca). SC/Jn81/KW11. 32nd Report International Whaling Commission. 1982;32:687-694.
  18. Funke, C., King, D.P., McBain, J.F., Adelung, D., and Stott, J.L.: Expression and functional characterization of killer whale (Orcinus orca) interleukin-6 (IL-6) and development of a competitive immunoassay. Vet Immunology and Immunopathology. 2003; 93(1-2):69-79.
  19. Goldsberry, D. G., Asper, E.D., and Cornell, L.H.: Live capture technique for the killer whale (Orcinus orca). Aquatic Mammals. 1978;6(3):91-95.
  20. Griner, L.A.: Cardiac candidiasis in a captive killer whale. Verh. ber. Erkrg. Zootiere. 1992: 34: 159-161.
  21. Hall, J.D., Rainer, M., Reed, G., and Roberts, J.: Increasing flexibility in photographic techniques for identifying killer whales. Cetology. 1987; 53:1-7.
  22. Hall, J.D. and Cornell, L.H.: Killer whales, (Orcinus orca) of Prince William Sound, Alaska results of 1985 field research. SC38/SM2. Presented to the Scientific Committee, International Whaling Commission. 1986.
  23. Hoffman, L., Knofczynski, G, and Clark, S.: Estimation of parameters in the joinpoint two-regime regression model. Communications in Statistics - Simulation and Computation. 2010; 39(8): 1562-1576.
  24. Jehl, Jr., J.R., Evans, W.E., Awbrey, F.T., and Drieschmann, W.S.: Distribution and geographic variation in the killer whale (Orcinus orca) populations of the Antarctic and adjacent waters. Antarctic Journal. U.S. 1980; 15:161-163.
  25. Kastelein, R.A.,Walton, S., Odell, D., Nieuwstraten, S.H., and Wiepkema, P.R.: Food consumption of a captive female killer whale (Orcinus orca). Aquatic Mammals. 2000; 26(2):127-131.
  26. LaMere, S.A., St. Leger, J.A., Schrenzel, M.D., Anthony, S.J., Rideout, B.A., and Salomon, D.R.: Molecular characterization of a novel gammaretrovirus in killer whales (Orcinus orca). Journal of Virology. 2009;83(24):12956-12967.
  27. Leatherwood, S., Matkin, C.O., Hall, J.D. and Ellis, G.M.: Killer whales (Orcinus orca) photo-identified in Prince William Sound, Alaska, 1976 through 1987. The Canadian Field-Naturalist. 1990; 104(3):362-371
  28. Leatherwood, S., Balcomb, K.C., Matkin, C.O., and Ellis, G.: Killer whales, (Orcinus orca) of Southern Alaska. Results of field research 1984 preliminary report. Hubbs-SeaWorld Research Institute Technical Report. 1984; No. 84-175:1-59.
  29. Leatherwood, S., Bowles, A.E., Krygier, E., Hall, J.D., and Ignell, S.: Killer whales (Orcinus orca) in Southeast Alaska, Prince William Sound, and Shelikof Strait; a review of available information. SC/35/SM 7. 34th Report International Whaling Commission. 1984;34:521-530.
  30. Lyrholm, T., Leatherwood, S., and Sigurjónsson, J.: Photoidentification of killer whales (Orcinus orca) off Iceland, October 1985. Cetology. 1987; 52:1-13.
  31. Miller, D.L., Styer, E.L., Decker S.J., and Robeck, T.: Ultrastructure of the spermatozoa from three odontocetes, a killer whale (Orcinus orca), a Pacific white-sided dolphin (Lagenorhynchus obliquidens) and a beluga (Delphinapterus leucas). Anatomia Histologia Embryologia. 2002;31:158-168.
  32. Moore, S.E., Francine, J.K, Bowles, A.E., and Ford, J.K.B.: Analysis of calls of killer whales (Orcinus orca) from Iceland and Norway. Rit Fiskideildar. 1988;11:225-250.
  33. Myrick, A.C., Yochem, P.K., and Cornell, L.H.: Toward calibrating dentinal layers in captive killer whales by use of tetracycline labels. Rit Fiskideildar. 1988;11:285-296.
  34. Patterson, W. R., Dalton, L.M., McGlasson, D.L., and Cissik, J.H.: Aggregation of killer whale platelets. Thrombosis Research. 1993;70:225-231.
  35. Patterson, W. R., Dalton, L.M., and McGlasson, D.L.: A comparison of human and killer whale platelet fatty acid composition. Comparative Biochemistry and Physiology B. 1998;120(2):247-252.
  36. Robeck, T. R. and Dalton, L.M.: Saksenaea vasiformis and apophysomyces elegans zygomycotic infections in bottlenose dolphins (Tursiops truncatus), a killer whale (Orcinus orca), and Pacific white-sided dolphins (Lagenorhynchus obliquidens). Journal of Zoo and Wildlife Medicine. 2002;33(4):356-366.
  37. Robeck, T.R., Gearhart, S.A., Steinman, K.J., Katsumata, E., Loureiro, J.D., O’Brien, J.K.: In vitro sperm characterization and development of a sperm cryopreservation method using directional solidification in the killer whale (Orcinus orca). Theriogenology. 2011;76:267-279.
  38. Robeck, T.R., and Monfort, S.L.: Characterization of male killer whale (Orcinus orca) sexual maturation and reproductive seasonality. Theriogenology. 2006; 66(2):242-250.
  39. Robeck, T. R., and Nollens, H.: Hematological and serum biochemical analytes reflect physiological challenges during gestation and lactation in killer whales (Orcinus orca). Zoo Biology. 2013;32(5):497-509.
  40. Robeck, T. R., Schneyer, A.L., McBain, J.F., Dalton, L.M., Walsh, M.T., Czekala, N.M., and Kraemer, D.C.: Analysis of urinary immunoreactive steroid metabolites and gonadotropins for characterization of the estrous cycle, breeding period, and seasonal estrous activity of captive killer whales (Orcinus orca). Zoo Biology. 1993;12:173-187.
  41. Robeck, T.R., Steinman, K.J., Gearhart, S., Reidarson, T.R., McBain, J.F. and Monfort, S.L.,: Reproductive physiology and development of artificial insemination technology in killer whales (Orcinus orca). Biology of Reproduction. 2004;71: 650-660.
  42. Sigurjónsson, J., and Leatherwood, S.: The Icelandic live-capture fishery for killer whales, 1976 – 1988. Rit Fiskideilder. 1988;11:307-316.
  43. Sigurjónsson. J , Lyrholm, J., Leatherwood, S., Jónsson, E., and Víkingsson, G.: Photoidentification of killer whales, (Orcinus orca) off Iceland, 1981 through 1986. Rit Fiskideildar. 1988;11:99-114.
  44. Stevens, T. A., Duffield, D.A., Asper, E.D., Hewlett, K.G., Bolz, A., Gage, L.J., and Bossart, G.D.: Preliminary findings of restriction fragment differences in mitochondrial DNA among killer whales (Orcinus orca). Canadian Journal Zoology. 1989;67:2592-2595.
  45. St. Leger, J., Wu, G., Anderson, M., Dalton, L., Nilson, E., Wang, D.: West Nile Virus infection in killer whale, Texas, USA, 2007. Emerging Infectious Diseases 2011;17(8):1531-1533.
  46. St. Leger, J.A., Begeman, L., Fleetwood, M., Frasca Jr., S., Garner, M.M., Lair, S., Trembley, S., Linn, M.J., and Terio, K.A..: Comparative pathology of nocardiosis in marine mammals. Veterinary Pathology. 2009;46:299-308.
  47. Walker, L. A., Cornell, L., Dahl, K.D., Czekala, N.M., Dargen, C.M., Joseph, B., Hsueh, A. J. and Lasley, B.L.: Urinary concentrations of ovarian steroid hormone metabolites and bioactive FSH in killer whales (Orcinus orca) during ovarian cycles and pregnancy. Biology of Reproduction. 1988;39(5):1013-1020.
  48. Williams, R., Krkosek, M., Ashe, E., Branch, T.A., Clark, S., Hammond, P.S., Hoyt E., Noren, D.P., Rosen, D., and Winship, A.: Competing conservation objectives for predators and prey: estimating killer whale prey requirements for Chinook salmon. 2011. PLoS ONE 6(11): e26738.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om @Heidihj kan svare deg cams, jeg kan iallefall ikke. Du lever i en annen verden enn meg, jeg lever i en annen verden enn deg - sånn er det bare.

Det er for følelsesladdet for meg, for meg er spekkhuggerene ofre for pinsler, for slaveri, for tortur. Likt som det er umulig å se noe positivt i tortur av mennesker, så går det ikke an for meg å se noe positivt i tortur av spekkhuggere. Eller andre dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

https://uk.celebrity.yahoo.com/gossip/omg/x-factor-simon-cowell-cuts-dolphin-scene-out-of-xtra-factor-judges-house-after-online-petition-104314986.html

Simon Cowell ordered a scene to be CUT from the Xtra Factor due to be aired this weekend - after campaigners were outraged that it showed X Factor contestants swimming with dolphins.

Fra twitter: "Reading your tweets. I had no idea Xtra Factor producers filmed with dolphins. This will NOT be showed on Saturday."

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et tegn på at flere og flere innser hvor mye som er feil med sea-world:

http://anima.dk/dyr-i-underholdning/%C3%B8konomien-dropper-seaworld#.VBrCkfl_sXe

Jeg fikk faktisk et tegn fra et helt merkelig sted her om dagen. Søkte på hoteller i Amerika. Fikk opp forslag på "tilbud / kupp" fra hotels.com => ett hotell som het noe sånn som Resort Sea World San Diego hadde 75% reduksjon i pris :lol: Lite folk som booker det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg ble fysisk uvel av å se denne videoen, av forskjellige cetaceans i Taiji. Noen nylig fangede, noen som har vært i fangenskap lengre. Se hvordan de progressivt gir opp livet, fra å være fri og ha stillehavet som sitt hjem, blir de plassert i små innhegninger og går inn i en katatonisk tilstand hvor de bare ligger i vannoverflaten og ikke gjør noe. I større grad enn hva de gjør i det fri. Man ser det samme hos SeaWorld.

https://www.facebook.com/video.php?v=844122448954603&fref=nf

Blir helt deprimert av sånne videoer :( All verdens cred til de som klarer å dokumentere disse groteske overgrepene mot dyr, og laster de opp slik at verden får se hva som skjer. Jeg kjenner jeg faktisk hadde vært i fare for å påføre alvorlig skade på menneskene som står bak disse overgrepene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vil man lære om spekkhuggere? Vil man lære om det å ta vare på disse fantastiske dyrene? Vil man se de med egne øyne og kjenne på hvem vi deler denne verdenen med? Dra til Tysfjord.

http://www.tysfjord-turistsenter.no

Her kan du dykke med spekkhuggere og observere NATURLIG atferd fra dyr som er 100% frittlevende.

Hvorfor trenger vi Seaworld? Fordi noen vil tjene penger på andres lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å se hva som er så "usj" og fælt med at dyrepasserne kler seg ut i Halloween-kostymer? Jeg vet ikke hva Miami Seaquarium gjør iht spekkhoggere og kunnskapsformidling, men de er vel strengt tatt ikke de som er mest kjent for det, så hvorfor forvente noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å se hva som er så "usj" og fælt med at dyrepasserne kler seg ut i Halloween-kostymer? Jeg vet ikke hva Miami Seaquarium gjør iht spekkhoggere og kunnskapsformidling, men de er vel strengt tatt ikke de som er mest kjent for det, så hvorfor forvente noe annet?

Å ta et akvatisk dyr opp på landjorda, sette seg oppå det og posere som noen idioter i kostymer er bare latterlig og usympatisk. Det er ikke et barn, det er et individ som lever i fangenskap. Man kan i det minste behandle individet med respekt, og ikke bruke det som en simpel "kulisse" for en menneskeskapt godteri-feiring.

Men det viser jo bare hvor forskjellig våre verdenssyn er, du sier det jo selv. Du sliter med å se. Ingen empati for dyret. Spekkhuggerne reduseres til simple "ting" som man kan gjøre hva man vil med, til små spillbrikker i et pengespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta et akvatisk dyr opp på landjorda, sette seg oppå det og posere som noen idioter i kostymer er bare latterlig og usympatisk. Det er ikke et barn, det er et individ som lever i fangenskap. Man kan i det minste behandle individet med respekt, og ikke bruke det som en simpel "kulisse" for en menneskeskapt godteri-feiring.

De har da ikke plassert dyret der fysisk selv, og havpattedyr tåler helt fint å være ute av vannet en stund uten at det skal ha noe å si på helse eller trivsel.

Hvorvidt de har på seg kostymer eller ikke har da virkelig ikke noe å si for dyret sin skyld? Tror du spekkhoggeren ligger der og tenker "huff, jeg skjemmes"? Kanskje til og med dyret fant litt berikelse i det at trenerne har kledd seg ut i andre klær enn den typiske drakten.

Hvis det handler om å behandle dyr med respekt, så finnes det ett par hundretusen dyreeiere som driter seg loddrett ut hver Halloween også, med tanke på kostymer de tvinger dem inn i. Jeg ser ikke noe galt i det, men skal man se på det fra ditt ståsted så er det jo tydeligvis respektløst. I det minste har de ikke kledd ut hvalen, eller hva?

Jeg er uansett ganske sikker at majoriteten som velger å kle ut hunden sin allikevel respekterer dyret sitt og er glad i det selvom.

Dette er uskyldig og helt tullete å la seg bli provosert av. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...