Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattetråden!


Ane
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk  Bjørgen var hos fotograf på forrige utstilling som nybakt champion, veldig fornøyd med resultatet

Arwen er blitt en veldig pen dame  

Da har vi fått hjem snøprinsen NO*Aquaria Lion Fang Til daglig blir han å hete Melvin   Glemte å skrive at han er en Maine coon   Far: White Fang of Camusky Coon og Mor: Spellbound's Zaratus

Posted Images

Guest Michellus

Jeg savner virkelig lille Chibi.. Lille rare gatekatten vi tok inn.. Så ung som hun var og så tynn som hun var da vi fikk henne! Verdens beste katt er hun. Hun klarte til og med å smelte sambo som virkelig ikke likte katter. Nei, når vi blir rike og får kjøpt oss småbruk og sånn vil jeg egentlig mest ha en devon rex i hus. Det bare må komme en devon rex i hus.. Jeg digger disse rare aliensene :wub:

Devon_Rex_male.jpg

Bare fordi, liksom :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner virkelig lille Chibi.. Lille rare gatekatten vi tok inn.. Så ung som hun var og så tynn som hun var da vi fikk henne! Verdens beste katt er hun. Hun klarte til og med å smelte sambo som virkelig ikke likte katter. Nei, når vi blir rike og får kjøpt oss småbruk og sånn vil jeg egentlig mest ha en devon rex i hus. Det bare må komme en devon rex i hus.. Jeg digger disse rare aliensene :wub:

Devon_Rex_male.jpg

Bare fordi, liksom :aww:

Er devon rex regnet som allergivennlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det vet jeg ikke :hmm: Det spørs jo kanskje også på hva man reagerer på med katt? Om det er spytt er man vel generelt screwed :lol::P

Om det er spytt man reagerer på er gjerne Sibirkatten tingen, de mangler/har veldig lave nivåer av et vist enzym(?) eller noe i den dur i spyttet sitt. Noe som gjør at mange alergikere tåler denne rasen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det vet jeg ikke :hmm: Det spørs jo kanskje også på hva man reagerer på med katt? Om det er spytt er man vel generelt screwed :lol::P

Hvilken type pels har devon rex? Blander om det er de som har krøllete eller ikke :) Din var veldig fin, da!

Om det er spytt man reagerer på er gjerne Sibirkatten tingen, de mangler/har veldig lave nivåer av et vist enzym(?) eller noe i den dur i spyttet sitt. Noe som gjør at mange alergikere tåler denne rasen :)

Mannen min er litt småallergisk. Tror det er pelsen han reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Om det er spytt man reagerer på er gjerne Sibirkatten tingen, de mangler/har veldig lave nivåer av et vist enzym(?) eller noe i den dur i spyttet sitt. Noe som gjør at mange alergikere tåler denne rasen :)

Se der ja! Der lærte jeg noe nytt i dag :) Det er jo positivt å vite.

Hvilken type pels har devon rex? Blander om det er de som har krøllete eller ikke :) Din var veldig fin, da!

Mannen min er litt småallergisk. Tror det er pelsen han reagerer på.

Devon rexen har krøllete pels :) Også ser de helt rare ut! Alienkatter :P Enig i at pusen er fin, selv om den ikke er min, har ikke pus for øyeblikket selv om jeg har veeldig lyst på etter hvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type pels har devon rex? Blander om det er de som har krøllete eller ikke :) Din var veldig fin, da!

Mannen min er litt småallergisk. Tror det er pelsen han reagerer på.

Kan hende det er spytt selv om dere tror det er pels, da kattene jo er veldig på å vaske seg havner jo spyttet overalt i pelsen deres. Om dere vil teste ut Sibirkatt, kan dere finne et testhjem og sjekke. For mer informasjon om slike hjem se her: http://www.sibirkattensvenner.no/?page_id=85

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det er spytt selv om dere tror det er pels, da kattene jo er veldig på å vaske seg havner jo spyttet overalt i pelsen deres. Om dere vil teste ut Sibirkatt, kan dere finne et testhjem og sjekke. For mer informasjon om slike hjem se her: http://www.sibirkattensvenner.no/?page_id=85

:)

Ja, det har du jo rett i, det har jeg ikke tenkt på. Sibirkatter virker å være fine, men det frister lite med den lange pelsen og dertil røyting... Men vi får se, Max er jo ikke akkurat overbegeistret for andre katter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å sleike meg i ansiktet? Den katta vår er helt rå på det.. har lest litt på nett om at det kan være hengivenhet, sånn som man ser kattemor vasker bebiser eller lignende, men blir litt usikker når det er såå mye.

Det er mest på kvelden og morgenen når vi ligger i senga, da begynner han å male noe sykt og så kommer han opp til ansiktet mitt og begynner å vaske/sleike. Det er stort sett bare på meg, omtrent ingenting på samboeren.

Når vi ligger på sofaen på dagen, vil han helst ligge nær ansiktet. (Nakke, bryst og skuldre)

Jeg føler ikke at han er noe mer knyttet til meg enn samboer, annet enn sånn på kvelden.

Er dette bare søtt og kosing, eller kan det være noe annet?

Kan også nevne at det er jeg som er mest hjemme med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt hjelp med katten min som ikke er helt seg selv idag...

Hun går vanligvis med halen rett opp i været. Jeg bruker å kunne klappe henne fra hodet og nedover ryggen og halen. Da reiser hun seg opp og stikker halen enda mer opp i lufta slik at hun blir klappet "ordentlig".

Hun var slik i morges, men når jeg slapp henne inn etter en to timers luftetur i formiddag har hun vært annerledes. Halen henger rett ned, haletippen subber i bakken bak henne. Hun vil bli klappet på hode og øvre del av rygg, men mjauer høyt når jeg kommer ned til korsrygg/starten av halen. Hun halter ikke, men akkurat som hun er bittelitt stiv i bakbeina når hun går. Hun sitter og ligger som hun pleier, og oppfører seg egentlig ganske normalt, kanskje vært litt roligere bare. Hun ser ikke smertepåvirket ut annet enn akkurat når jeg klapper henne nederst på ryggen.

Hun har hatt betennelse i en fot med feber og smerter en gang for lenge siden, og da reagerte hun med å gjemme seg på de trangeste steder hun kunne finne, var også ekstremt kosete som om hun ville ha trøst, så kunne godt se at hun hadde smerter den gangen. Hun reagerer altså annerledes nå, så er usikker på hvordan jeg skal tolke det.

Noen som har peiling på hva det kan være? Vil jo tro hun ville hatt vondt hele tiden dersom halen f.eks var brukket eller noe. Bør jeg ringe dyrlegen om det ikke har bedret seg til i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røntgen viste en subluksert hale. Hvis den ikke bedrer seg i løpet av 12 dager må hun amputere, men vi krysser fingrer og poter og håper det går seg til med betennelsedempende og smertestillende! Stakkars fine pusen :(

Huff, stakkars liten. Masse god bedring til henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røntgen viste en subluksert hale. Hvis den ikke bedrer seg i løpet av 12 dager må hun amputere, men vi krysser fingrer og poter og håper det går seg til med betennelsedempende og smertestillende! Stakkars fine pusen :(

Uffda! :( Masse god bedring til pusa!

Hvet dere hvordan hun har fått det? Klemt halen i ei dør eller noe kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hun er så søt, hun har skjønt at det ikke alltid er kult eller praktisk med en hel katt oppi ansiktet, så hun er så høflig og ligger med bare labbene oppå låret mitt og koser, og kommer opp på brystkassa om jeg inviterer henne til det :)

DSC_1119_zps8fbbf786.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som gir kattene bein/snacks? Kjøpte noe kyllingsnacks fra Dalsgård her om dagen og kattene er kjempeivrige på pakken, de fikk nettopp hver sin bit og det gikk ned på 10minutter ca. :P Oksemuskler er også snacks syns Tokyo, han får jo ikke spist så mye av den dog + jeg må stort sett holde muskelen da sånn at han får tygd skikkelig på den. (Så får bikkja den etterpå når katta er ferdig. Er jo ikke mye Tokyo får tygd av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...