Gå til innhold
Hundesonen.no

Leto 12-13 Oktober.


Stine
 Share

Recommended Posts

Hva? Ligner jeg på en liten mexicaner? :o

Og grattis med 4. beste tispe :D

Nja, kanskje mer puerto ricaner?

Eller kanskje jeg tenkte på det at du ofte trener LP i Letohallen, og legger jentene i duo-dekk mens unger og bikkjer flyr rundt dem, og det ser så himla imponerende ut i manges øyne, og nå var jeg på samme nivå som deg - præhæhæhæhæh! :D

Og tusen takk! Faktisk første gang hun har plassert seg i BTK, til tross for mange gode klasseplasseringer og reserve-cert tidligere. Det er for mange pene bernere. Oh, hvilket luksus-problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Åh, jeg er så gullefornøyd med hele utstillingshelga! I dag hadde jeg meldt på begge to, for å teste hvordan det ville være, i og med at begge går i åpen klasse nå. X'en har de småcertene hun tren

Cert og 2 beste tispe på lille Messi idag - kjempefornøyd, såklart. Dommeren var kjempesøt og trivelig (Eva Nielsen) - men poengterte noe som var heeelt nytt for meg og det var at Messie virket litt s

Lille (store?) Messi klinte like godt til med å bli BIR i dag - plukket ut i gruppen, men ikke plassert. 10. cert'et hennes, så jeg regner med at beardisfolket er yre av glede for at hun ikke blir to

Posted Images

Lille (store?) Messi klinte like godt til med å bli BIR i dag - plukket ut i gruppen, men ikke plassert. 10. cert'et hennes, så jeg regner med at beardisfolket er yre av glede for at hun ikke blir to år før i Juni neste år...

Susanne

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille Siri sa seg villig til å stille gærner - tusen takk for hjelpen! Veldig morsomt å se X'en i ringen, jeg har jo aldri sett henne fra den vinkelen. Hun viste seg kjempefint med Siri, sto og løp så fint så fint, og dret en innmari lang marsj i at jeg sto der med Foenix, i hvert fall. Men det regnet jeg med - X'en er grei sånn; folk er kule, hun er stødig som Alpene, og blunker ikke over å finne seg selv i andre personers hender.

Foenix er mer borrelåshund, så jeg regnet med at hun ville sabotere for seg selv om hun ble vist av andre enn meg. Jeg hadde mentale bilder av at hun løp hoppende bakover på bakbeina for å finne meg - hun er en trygg og fin hund, men hun er også veldig på meg. Det jeg var nysgjerrig på, var hvor avhengig hun er av sin biologiske mor. Jeg er dog ikke helt sikker på om Foenix vet at mora var i ringen :D

Så da vet jeg det - jeg kan melde på begge til NKK et-eller-annet sted om de skulle ha pels samtidig og det er en dommer jeg ikke vet at hater en av dem. I hvert fall om jeg får med Siri som handler :D

X'en fikk very good, for hun var litt tykk :whistle: Det har blitt mye lydighetstrening med høy belønningsfrekvens i det siste, og det satt visst på ribbeina. Ups... :icon_redface: Men ellers en god kritikk, som innleder med "praktfull tispe."

Den gærner'n va'kke så gæern som fryktet - hun var i alle fall langt mer opptatt av mine svenske kjøttbullar enn at mutter'n og datra var i ringen samtidig :). OK - hun dro på litt ekstra første runden da, men ellers var den snill som et lam :).

Grattis med F :)

Hva? Ligner jeg på en liten mexicaner? :o

:lol:

Er nok barten Jeanette..

OMG :lol:

Lille (store?) Messi klinte like godt til med å bli BIR i dag - plukket ut i gruppen, men ikke plassert. 10. cert'et hennes, så jeg regner med at beardisfolket er yre av glede for at hun ikke blir to år før i Juni neste år...

Susanne

Grattis så mye med finfine lille :D. HUn er bare så himla søt og vakker!

Willy gjentok bragden fra i går - og ble BIR og 4. BIG i dag også. I dag var det "hele" 6 briarder med, men når 3 av dem faktisk er champions, så synes jeg det er bra :). Også trodde jeg at jeg hadde stilt for denne dommeren før, jeg, men det har jeg jo ikke.... men pappa'n til Willy hadde stilt for ham - og det var godt jeg ikke snakket med oppdretter på forhånd, for da hadde hun antakelig fått oss til å bli hjemme, for han hadde holdt tilbake CK'n da han dømte pappa'n til Willy i fjor :shocked:. Men han likte sønnen veldig godt, åpenbart, og ga ham en aldeles strålende vakker kritikk:

"Prima størrelse, kraftfullt bygget. Maskulint hode, vel utfylt neseparti. Godt bitt, god lengde på hals. Sterk rygg, kraftig benstamme. Gode vinkler, herlig pels. Meget velbåret hale. Kraftfulle bevegelser. Godt temperament.

EXC, 1 CHKK, CK, 1 BHK, BIR, 4. BIG"

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille (store?) Messi klinte like godt til med å bli BIR i dag - plukket ut i gruppen, men ikke plassert. 10. cert'et hennes, så jeg regner med at beardisfolket er yre av glede for at hun ikke blir to år før i Juni neste år...

Susanne

Jeg syns det er kjempestas! Er veldig stolte av dere :wub: . Messi er jo bare helt skjønn (her er jeg helt objektiv, da). Var sånn med Cora også fra 9 - 24 mndr

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi ble nr 3 av 4 på lørdagen :)

Kritikken: Vakkert feminint hode. Vakker hals. God over- og underlinje, godt vinklet foran og bak. God benstamme, lave fine haser. Beveger seg godt fra alle hold, men noe overbygget bak under bevegelse. Fin helhet. Trivelig temperament. Velvist.

På søndag ble ho 3 av 3, men ho ville ikke trave skikkelig, for ho ble litt usikker da det var tettere rundt ringen idag, så ho ble bare gående og titte rundt seg. Men det er jo første helgen hennes i sånn innehall, så vi får bare trene videre, så kommer det seg nok :)

Kritikken: Feminint edelt hode, bra ører. God hals og reisning, tilstrekkelig forbryst. God over og underlinje, godt vinklet bak. Kunne beveget seg noe mer effektivt. Tiltalende pels og farge. Velvist.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble gult på Kaos i dag, fordi dommeren synes han er uferdig og fordi han var pyse til tusen. Synes det er flott av dommeren å slå ned på det han så på som feil ved mentaliteten! Her ender vel egentlig Kaos sin utstillingskarriere for nå, i hvertfall fram til han er blitt litt mer voksen i kropp og hodet.

Egentlig var det en blanding av kjipt, godt og tankevekkende å stille han i helgen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble gult på Kaos i dag, fordi dommeren synes han er uferdig og fordi han var pyse til tusen. Synes det er flott av dommeren å slå ned på det han så på som feil ved mentaliteten! Her ender vel egentlig Kaos sin utstillingskarriere for nå, i hvertfall fram til han er blitt litt mer voksen i kropp og hodet.

Egentlig var det en blanding av kjipt, godt og tankevekkende å stille han i helgen.

Ikke for å bagatellisere, men at han er pysete på dag 2 en utstillingshelg, er kanskje ikke kjemperart. Hvor ofte er han i haller full av hunder som dette, liksom? De blir slitne av sånt, og når de er slitne, så hender det at ting blir veldig vanskelig for dem :) Jeg ville ikke avskrevet han enda, var jeg deg. Jeg ville bare ikke meldt på to dager på rappen før han ble voksen :)

---

Gratulerer til alle de vakre sonenhundene, og gratulerer til Siri som ny gæernerhandler :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å bagatellisere, men at han er pysete på dag 2 en utstillingshelg, er kanskje ikke kjemperart. Hvor ofte er han i haller full av hunder som dette, liksom? De blir slitne av sånt, og når de er slitne, så hender det at ting blir veldig vanskelig for dem :) Jeg ville ikke avskrevet han enda, var jeg deg. Jeg ville bare ikke meldt på to dager på rappen før han ble voksen :)

---

Gratulerer til alle de vakre sonenhundene, og gratulerer til Siri som ny gæernerhandler :lol:

Han gikk mye bedre på lørdag, så det kan være noe i det du skriver. Nå er han i hvertfall klippet ned og satt litt på vent som utstillingshund, jeg har ikke klart å avskrive han helt, men satt han litt på vent enn så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TriAna fikk Cert på Søndag! Hurra... bare ett lite Cert igjen

Lørdag ble det excellent og Ck

TriAna sin lillesøster (samme mamma) tok Cert på lørdag

Det var 8 Taspitir hunder i aksjson som alle gjorde det veldig bra (mang CK og ett res Cert i tillegg).. Oppdretter var meget fornøyd og det var veldig hyggelig

Totalt påmeldte hunder 23 og 20

TriAnas kritikker var så nydelige at jeg MÅ poste dem

Letohallen 13/10 -13
Dommer Jose Cabral
Taspitirs Fabulouse Felicita , TriAna
Kritikk
Exellent female. Exellent exsprsion, well propotional ears.

Exellent topline, Well sett tail
Exellent front. Exellent rare,. Exellent movment.

Resultat: Excellent CK og Cert
Letohallen 12/10 -13
Dommer Karsten Birk
Taspitirs Fabulouse Felicita , TriAna
Kritikk
Elegant bygget med god utstråling
Meget vel skåret hode, prima ører,
velutfylt neseparti, godt bitt, herlig hale og rygg.
Meget velbåren hale. God pels og farge.
Elegante effektive bevegelser.
Herlig utstråling og temperament
Resultat: Excellent CK

post-4775-0-41858800-1381752189_thumb.jp

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til alle fornøyde :)

Duva fikk cert og ble BIR i går også :D Jeg orket ikke vente på gruppene for det tok så lang tid på lørdagen :P

Jeg glemte selvfølgelig å få kritikken i går. Er det noen som vet om det er mulig å få den tilsendt?

658c189b-151c-4868-b192-0b68d21c0b3d_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lørdag ble Only BIM

birbimletooktober13.jpg

Søndagen ble mitt eget oppdrett og egeneide tispe 11mnd. BIR med sitt første cert, jeg er dritstolt så klart :) Only ble 2. btk.

Bilder er av Only, da jeg dessverre ikke har bilde fra søndag :(

Grattis med super plassering på Rosa :D Moro når det er eget oppdrett!

Og grattis kjempemasse til alle dere andre superflinke soniser :D Moro med Duva også, Liss! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, ved siden av TriAna, så var jeg så heldig å få handle en fremmed papillon Champion han lørdag og søndag. Eier skulle stille 2 chamion hanner og trengte help

Lørdag fikk han CK og ble 4 beste hann hund... Søndag ble han BIM!

Dallas heter han. Silenzios Franzon

dallas.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail til carolinehals@gmail.com hun sitter med alle papirene etter utstillingen på søndag. Men du må nok gjøre det i dag/morgen, før hun sender avgårde papirene :)

Takk for svar :) Skal sende mail med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuka ble BIR-valp av to tispevalper på søndag :) Jeg syns hun oppførte seg kjempe fint, så jeg er veldig fornøyd! Dommeren var veldig flink med henne, så dette ble en god opplevelse for frøkna.

Vi ble ikke plukket ut i gruppa. Nuka var veldig lei og ville heller leke klovn i oppsamlingsringen :P

IMGP1306_zpse9e6f5fa.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...