Gå til innhold
Hundesonen.no

Leto 12-13 Oktober.


Stine
 Share

Recommended Posts

Debuten til Vigdis idag, 9 mnd og 2 uker gammel. Hun får exelent og blir nr 4 av 13 i junior :D:jump: Det hadde jeg aldri trodd! Jeg var sikker på at hun kom til å ryke ut med gul :P Men halen ble ikke nevnt med et ord (bortsett fra at hun har for kort kryss som gir en feil båret hale, for det er liksom det eneste problemet med den halen :P )

Tuva ble BIR med CERT og CACIB for denne dommeren i fjor, så hadde forhåpninger der. Idag fikk hun ikke CK engang (pga for kort brystkasse, jeg er rimelig sikker på at det er samme kasse som hun hadde ifjor :P ) Trym har blitt 2 beste hannhund og fått CERT og res CACIB av han, idag fikk han blå. For luftig :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Åh, jeg er så gullefornøyd med hele utstillingshelga! I dag hadde jeg meldt på begge to, for å teste hvordan det ville være, i og med at begge går i åpen klasse nå. X'en har de småcertene hun tren

Cert og 2 beste tispe på lille Messi idag - kjempefornøyd, såklart. Dommeren var kjempesøt og trivelig (Eva Nielsen) - men poengterte noe som var heeelt nytt for meg og det var at Messie virket litt s

Lille (store?) Messi klinte like godt til med å bli BIR i dag - plukket ut i gruppen, men ikke plassert. 10. cert'et hennes, så jeg regner med at beardisfolket er yre av glede for at hun ikke blir to

Posted Images

Jøss, hvilken dommer hadde du?


Lille Nora mi ble BIR av 6 bernervalper og plasserte seg også som nummer 2 i en stor gruppefinale :)
Jäger vant klassen sin, men fikk ikke ck pga. at magen hans var litt stor i dag :lol:
Fredrik ble beste hannhund og BIM :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foenix'en fikk excellent og ble nummer to av seks i åpen klasse, og det er jeg godt fornøyd med. Dommer delte ikke ut CK til andre enn championene og veteranen av tispene. Dommer forklarte at hun holdt tilbake CK på Foenix pga noe jeg er enig i, og da kan en jo ikke akkurat klandre dommer for å se hunden :D

Men jeg er også meget fornøyd med at hun løp kjempefint, og for det meste travet fritt i løs line i dag. Hun har tidvis vært en kjempekenguru på speed i racerløypa, så godt å se at ukas oppladningstaktikk fungerte og at hun kunne vise seg til sin fordel.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penny fikk excellent i dag, uten CK. :) Vel fortjent. Hun løp veldig dårlig, men var flink ellers. Hun er løs i fronten, men løper hun skikkelig vises det nesten ikke, løper hun kenguru syns det veeeldig.. Hehe.. :lol:

Kullsøsteren hennes ble 4 BTK med CK :D


Vi hadde Nils Molin idag...


Usj, han skal vi ha i morgen..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cert og 2 beste tispe på lille Messi idag - kjempefornøyd, såklart. Dommeren var kjempesøt og trivelig (Eva Nielsen) - men poengterte noe som var heeelt nytt for meg og det var at Messie virket litt stor. Det har jeg aldri noen sinne tenkt på selv og eller hørt før.. Men hun dømmer/ser nok rasen ofte i Sverige og der er endel av storvinnerne ikke spesielt store, så det er sikkert derfor.

Vi stiller også for Nils Molin i morgen og jeg gleder meg - han er en godt likt og høyt respektert dommer i "mine kretser" i alle fall. (Til han gir Messi blått i morgen, liksom.. HA HA HA)

Susanne

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duva fikk cert og ble BIR :D Ble ikke plassert i gruppen, men det hadde jeg ikke forventet heller med en så ung hund :) Men god trening var det :) Hun var veldig trøtt på slutten, så det gikk ikke så fort i gruppen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debuten til Vigdis idag, 9 mnd og 2 uker gammel. Hun får exelent og blir nr 4 av 13 i junior :D:jump: Det hadde jeg aldri trodd! Jeg var sikker på at hun kom til å ryke ut med gul :P Men halen ble ikke nevnt med et ord (bortsett fra at hun har for kort kryss som gir en feil båret hale, for det er liksom det eneste problemet med den halen :P )

Grattis med finfin debut for Vigdis :). Også glemmer vi de to andre :).

Lille Nora mi ble BIR av 6 bernervalper og plasserte seg også som nummer 2 i en stor gruppefinale :)

Jäger vant klassen sin, men fikk ikke ck pga. at magen hans var litt stor i dag :lol:

Fredrik ble beste hannhund og BIM :)

Grattis med kjempefin plassering i gruppa - tror det skulle godt gjøre å slå den riesenvalpen i dag :).

*Fniser litt av Jägers store mage :lol:*

Foenix'en fikk excellent og ble nummer to av seks i åpen klasse, og det er jeg godt fornøyd med. Dommer delte ikke ut CK til andre enn championene og veteranen av tispene. Dommer forklarte at hun holdt tilbake CK på Foenix pga noe jeg er enig i, og da kan en jo ikke akkurat klandre dommer for å se hunden :D

Grattis :D.

Cert og 2 beste tispe på lille Messi idag - kjempefornøyd, såklart. Dommeren var kjempesøt og trivelig (Eva Nielsen) - men poengterte noe som var heeelt nytt for meg og det var at Messie virket litt stor. Det har jeg aldri noen sinne tenkt på selv og eller hørt før.. Men hun dømmer/ser nok rasen ofte i Sverige og der er endel av storvinnerne ikke spesielt store, så det er sikkert derfor.

Grattis til søte lille Mezzi også :). Men STOR? HUN? Hahhahaha...

Willersen fikk med seg BIR og 4. BIG i dag - han imponerte vel ikke sånn veldig i gruppesammenheng - i vanlig stil hang jeg på slep på en helt ukontrollerbar Willy - ikke var han særlig interessert i å stå pent i ro særlig lenge heller, og ormet og ønset seg når jeg skulle få ham til å stå pent når dommeren kikket på oss *ler*. I tillegg hadde jeg fryktelig vonde sko som ikke akkurat gjorde mine allerede litt slække bein BEDRE å løpe med :lol:. Tenker vi tar andre sko i morgen :aww:.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR i dag. Konkurransen var ikke akkurat stor da, men, kritikken var veldig bra. Pleier få kommentar om gemyttet hans, men det er første gangen jeg har fått "corr.temp".

Guttungen her hjemme har helt klart ikke lyst til å stå tidlig opp i morgen og dra på utstilling, for han sa: Du mamma, det er vel ingen vits i å ha flere CERT nå før han er2 år vel. Så da kan vi jo bli hjemme i morgen. Er egentlig like greit, for det var ikke bare Tuva som ikke fikk CK selv om han har gitt hunden CERT før.

Grattis til alle fornøyde :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til de som er fornøyd!
Jeg viste bare juniorer. 3 stk 9 mnd gamle jyplinger. (Vel, Keno var det ikke jeg som viste, men vårt oppdrett. Så det!)
12 basenjier påmeldt, og Keno slo både de andre juniorene, åpen og champion hannen! Beste hannhund med Cert er vel en grei debut??
Søstern Emma fikk excellent 2, ck, 4 btk m res. cert, og importen vår Prince fikk exc 2, ck, 3 bhk, res cert.
Kan ikke være missfornøyd med de debutene??

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora ble brått syk idag :( Diaré, pluss vannhale. Helt uvillig til å bevege seg, og absolutt ikke i form stakkars. Vi prøvde oss allikevel siden vi først var her, men ble selvfølgelig KIP.

Veldig trivelig dommer da, som startet med å si "ohh, I love this breed" før han fortsatte med at han likte henne veldig godt og skulle ønske vi var i gruppa hans igår. Så stiller gjerne for han ved en senere anledning, men akkurat nå gjelder det selvfølgelig å få frøkna frisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter vi i skogen, Imouto, Yari og jeg. Vi koser oss med å jage elg, svale magen i lyngen og kline. :heart: Stine var så snill å vise Yari i junior, jeg viste knertis i åpen og alle tre tispene som møtte fikk CK. Store, vesle Yari dro det lengste strået og blei beste tispe, tok sitt andre cert (har et storcert fra før) og gikk hen og blei BIR foran en japanskimportert championhannhund!!! Stort grattis til eier og oppdretter Anette (Kiyomi her inne)!

Imouto blei 3BTK og har vel nesten aldri vist seg så dårlig før, så det resultatet er jeg kjempeglad for. :lol:

Nå venter vi på gruppa... :punk:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så morro å vise Yari idag, og jeg fikk liksom ikke noe mindre lyst på Shiba :P

Vigdis fikk blå idag, tok laaang tid før dommeren så halen (måtte stille fra siden, så han hadde nok ikke oppdaga det hvis vi hadde stilt normalt, dvs forfra) Men hun er så morsom i ringen, hun koser seg glugg ihjel :heart: Morra hennes derimot er ikke morsom å vise! Idag var hun frøken vil ikke, men endte opp som 4 beste tispe. Null poeng til mestvinnerlista, så den kan vi vel vinke farvel til nå :bye:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så gullefornøyd med hele utstillingshelga!

I dag hadde jeg meldt på begge to, for å teste hvordan det ville være, i og med at begge går i åpen klasse nå. X'en har de småcertene hun trenger, men av og til er det jo dommer tror passer begge, og X'en er for ung og for god til å pensjoneres fullstendig, og begge trenger dette evinnelige storcertet. Så jeg ville teste om det er vits i å melde på begge, eller om de vil ende opp med å ødelegge for hverandre ved å være i ringen samtidig.

Snille Siri sa seg villig til å stille gærner - tusen takk for hjelpen! Veldig morsomt å se X'en i ringen, jeg har jo aldri sett henne fra den vinkelen. Hun viste seg kjempefint med Siri, sto og løp så fint så fint, og dret en innmari lang marsj i at jeg sto der med Foenix, i hvert fall. Men det regnet jeg med - X'en er grei sånn; folk er kule, hun er stødig som Alpene, og blunker ikke over å finne seg selv i andre personers hender.

Foenix er mer borrelåshund, så jeg regnet med at hun ville sabotere for seg selv om hun ble vist av andre enn meg. Jeg hadde mentale bilder av at hun løp hoppende bakover på bakbeina for å finne meg - hun er en trygg og fin hund, men hun er også veldig på meg. Det jeg var nysgjerrig på, var hvor avhengig hun er av sin biologiske mor. Jeg er dog ikke helt sikker på om Foenix vet at mora var i ringen :D

Så da vet jeg det - jeg kan melde på begge til NKK et-eller-annet sted om de skulle ha pels samtidig og det er en dommer jeg ikke vet at hater en av dem. I hvert fall om jeg får med Siri som handler :D

X'en fikk very good, for hun var litt tykk :whistle: Det har blitt mye lydighetstrening med høy belønningsfrekvens i det siste, og det satt visst på ribbeina. Ups... :icon_redface: Men ellers en god kritikk, som innleder med "praktfull tispe."

Det var åtte tisper i åpen klasse, og i og med at jeg hadde to håpte jeg jo på at en av dem kunne plassere seg. To lottokuponger øker oddsene, and all that jazz.

Foenix fikk sin excellent, og kort fortalt endte hun som nummer tre med CK, og løp seg til slutt inn som fjerde beste tispe av 12! SÅ fornøyd med henne, og det er ekstra moro fordi hun i hele helga har travet nydelig, oppført seg som en proff, stått bra, og virkelig vist seg til sin fordel. "Think like a winner, act like a winner, be a winner." Gi henne to år til, så hun faktisk er ferdig utviklet... Jeg gleder meg til framtiden hennes!

At jeg derimot aldri klarte svingen i den smale ringen, og stadig løp inn i naboringen, det er jo en annen ting... :whistle:

Og for å avslutte en flott helg, med mange gode samtaler og gode venner, "on an ever happier note", så var jentene veloppdragne (!) nok til å ligge i hver sin dekk uten å flytte seg mens jeg pakket sammen grinder, tepper, stol og annen drit en ender opp med å ta med seg på tralla mi. Da følte jeg meg nesten som JeanetteH, eller Caesar Milan. Full kontroll, og har ikke flere hunder eller mer ting enn jeg kan kontrollere; de kontrollerer ikke meg. Jeg vet ikke om det er Nordenstam eller buddhisme?

Gratulerer til alle som er fornøyd med helga! Jeg har hilst på mange i helga, ikke alltid klart å matche nick og fjes, og om jeg har oversett noen har det selvfølgelig vært fullstendig med overlegg :D

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å avslutte en flott helg, med mange gode samtaler og gode venner, "on an ever happier note", så var jentene veloppdragne (!) nok til å ligge i hver sin dekk uten å flytte seg mens jeg pakket sammen grinder, tepper, stol og annen drit en ender opp med å ta med seg på tralla mi. Da følte jeg meg nesten som JeanetteH, eller Caesar Milan. Full kontroll, og har ikke flere hunder eller mer ting enn jeg kan kontrollere; de kontrollerer ikke meg. Jeg vet ikke om det er Nordenstam eller buddhisme?

Hva? Ligner jeg på en liten mexicaner? :o

Og grattis med 4. beste tispe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora vant klassen sin på 5 stk, slo den eldre tispen og ble BIM valp :)
BIR ble et søskenbarn som ble BIM i går. En skikkelig flott gutt!
Jäger vant igjen klassen sin og i dag ble det også en ck. Han endte til slutt som 3bhk med res.cert.

Fredrik fikk samme som i går, beste hannhund og BIM :)

Greit med 2xBIM i dag, så slapp vi å vente på gruppene i det fine været!

1375287_10151946572515225_568934901_n.jp

Fine Fredrik, som for øvrig er barbert på skuldra/halsen pga. våteksem, selvfølgelig på siden mot dommeren.. Heldigvis var det ingen som brydde seg om det :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...