Gå til innhold
Hundesonen.no

Ukeadressas dilemma uke 41


ToneS
 Share

  

41 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      26
    • Nei
      15


Recommended Posts

Jeg syns at Ukeadressa har en del gode dilemmaer og at det hadde vært interessant å se hva sonen mener. (denne uka er kanskje ikke det beste dilemmaet til å starte det hele med men). Kommer til å legge ut det nye hver uke (hvis jeg husker det) :P

Så denne uken:

Du har kjøpt sydentur uka etter høstferien. Rektor sier nei til at barna får fri. Drar dere likevel?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Link til selve pollen, hvis noen vil inn der

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne pollen ble umulig å svare på. Det er da utrolig arrogant å bestille sydentur før man har forhørt seg med skolen om det er mulig å ta barna ut. I Osloskolen har rektor anledning til å innvilge el

Er dårlig økonomi virkelig en så god grunn? Er det så viktig å få reist til syden?

Så nå er det sånn at de som jobber i turnus aldri har ferie i løpet av de 175 fridagene skolen har? Alle har krav på x antall uker i løpet av sommerferien, samme hvilken turnus de har, i hht ferielove

Nå har ikke jeg barn, eller går på skole selv (for den del), men om vi later som, og jeg hadde bestilt ferietur uken etter høstferien, hadde en grunn til og bestille den uken og har barn som henger såpass med at jeg ikke trasher livet dems med en uke fri fra skolen, ja. Jeg synes ikke spm er et svarthvitt ja/nei spm da, ikke for meg vertfall, det er variabler ute og går.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke skoleplikt her i Norge, men undervisningsplikt/opplæringsplikt. Så hvis jeg finner for godt å ta med ungene mine på en ukes ferie i skoleåret, så gjør jeg det. Vi ender ofte opp med ikke å få felles ferie om sommeren pga turnusen ved sykehuset her, siden vi er to leger. Og vi har familie i utlandet. Ungene mine er så skolesterke at de fikser en ukes fravær.
Jeg kan forstå rektor hvis han sier nei fordi de spesifikke ungene det gjelder har mye fravær, eller sliter veldig med skolefagene. Så her er flere variabler ute og går her.

For mine barns del har de bare godt av en uke der de kan oppleve et annet land, må snakke engelsk (ev spansk), spise mat de ikke er vant til å spise osv. Og vi er en familie som både terper språk, historie og geografi når vi er ute og reiser. Så ungene lærer mye av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke skoleplikt her i Norge, men undervisningsplikt/opplæringsplikt. Så hvis jeg finner for godt å ta med ungene mine på en ukes ferie i skoleåret, så gjør jeg det. Vi ender ofte opp med ikke å få felles ferie om sommeren pga turnusen ved sykehuset her, siden vi er to leger. Og vi har familie i utlandet. Ungene mine er så skolesterke at de fikser en ukes fravær.

Jeg kan forstå rektor hvis han sier nei fordi de spesifikke ungene det gjelder har mye fravær, eller sliter veldig med skolefagene. Så her er flere variabler ute og går her.

For mine barns del har de bare godt av en uke der de kan oppleve et annet land, må snakke engelsk (ev spansk), spise mat de ikke er vant til å spise osv. Og vi er en familie som både terper språk, historie og geografi når vi er ute og reiser. Så ungene lærer mye av det.

Syns jeg hørte noe nytt for en stund siden om at det ikke skulle være lov til å ta med ungene på ferie uten om fellesferien. Men husker ikke helt.

Jeg hadde ihvertfall reist. Jeg har verken barn eller går på skole selv, men vi later som. Men om reisen alt er betalt, så ja, da reiser man. Barna kan gjøre lekser der nede. Det gjorde jeg flere ganger da jeg var mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg hørte noe nytt for en stund siden om at det ikke skulle være lov til å ta med ungene på ferie uten om fellesferien. Men husker ikke helt.

Jeg hadde ihvertfall reist. Jeg har verken barn eller går på skole selv, men vi later som. Men om reisen alt er betalt, så ja, da reiser man. Barna kan gjøre lekser der nede. Det gjorde jeg flere ganger da jeg var mindre :)

Ja de har strammet inn reglene. Det ble helt feil i mine ører: feks kan unger som deltar i idrett eller musikk, og som skal på arrangementer få søke om fritak og de får fri, ifølge de beskjedene vi fikk i høst på foreldremøte her. Men de får ikke fri hvis feks familien "bare" skal på ferie.

Og en del familier trenger faktisk å ha ferie sammen utenom fellesferien. Jeg blir provosert når skolen skal sette direktiver for hvordan familier skal leve. Og hva de trenger eller ikke.

Så jeg aksepterer ikke reglene….og gjør som jeg vil. Jeg syns familiens beste er viktigere enn hva en rektor mener om ev barnet mitt - som jeg uansett kjenner best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det litt rart å tenke på, siden jeg ikke har barn. Men hadde jeg allerede betalt for reisen så hadde jeg nok dratt...

Men når er det ikke ok å dra utenom fellesferier mer? Barneskolen, ungdomsskolen, videregående? Eller er det greit uansett hvor gammelt barnet er? Jeg tror det hadde blitt rarere for meg å ta "trosse" rektor desto gamlere barnet har blitt.

Noen av kommentarene på facebook (link) er slik:

Går ut fra at foreldrene har oversikt over feriene, - og innretter seg deretter. Skulle være nok ferie/fridager å ta av, - uten å forstyrre skoleåret...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå rektor hvis han sier nei fordi de spesifikke ungene det gjelder har mye fravær, eller sliter veldig med skolefagene. Så her er flere variabler ute og går her.

Så det du EGENTLIG mener, er at det er helt ok å forskjellsbehandle barn i en klasse basert på deres evne til å lære?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det litt rart å tenke på, siden jeg ikke har barn. Men hadde jeg allerede betalt for reisen så hadde jeg nok dratt...

Men når er det ikke ok å dra utenom fellesferier mer? Barneskolen, ungdomsskolen, videregående? Eller er det greit uansett hvor gammelt barnet er? Jeg tror det hadde blitt rarere for meg å ta "trosse" rektor desto gamlere barnet har blitt.

Noen av kommentarene på facebook (link) er slik:

Jeg tror ikke noen (vertfall ikke normalt oppegående mennesker) havner i noen form for krise om de dropper en uke på skolen, enten det er barne-,ungdom-, eller videregående skole. Dessuten så er det jo mulig og studere litt under veis. Feks har man jo gjerne 4 timer++ flytur hver vei, der skjer det ikke særlig mye uansett.

jeg synes faktisk slike ting bør få være helt opp til hver enkelt familie og avgjøre, ikke rektor. De har maks fravær, de har karakterer, prøver og innleveringer, enten så klarer ungene seg gjennom året, ellers så gjør de det ikke, så får hver enkelt ta ansvar for seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du EGENTLIG mener, er at det er helt ok å forskjellsbehandle barn i en klasse basert på deres evne til å lære?

Urelatert, men hallo er ikke det opplagt? Det er milevis forskjell mellom folk. Min BFF på ungdomsskolen sleit i matte, hadde div diagnoser osv. Jeg hadde ingen problemer med matte og kjedet meg i de vanlige timene. Når vi ble delt opp i tre grupper etter jul i 8. klasse vokste jeg som elev, det samme gjorde bff'en min. Sammen dro vi hverandre ned, splittet ble vi bedre. Hva er problemet med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

På tide og helt på sin plass at dette strammes inn.

Foreldre må tru hva de vil men det er bare dems egen egoisme som rår. Så mye ferie skolen har burde de klare å legge opp livene sine deretter eller la vær å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du EGENTLIG mener, er at det er helt ok å forskjellsbehandle barn i en klasse basert på deres evne til å lære?

Ingen er like, derfor burde heller ikke alle behandles likt.

Om skolen hadde vært flinkere til å se enkeltelever, og behandle barn som individene de er, så kunne faktisk mange problemer vært unngått. Mange elever faller utenfor nettopp fordi de ikke passer inn i rammen som er satt, enten de er faglig sterke, svake eller det er andre forhold som gjør at de ikke passer inn i A4 malen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke dratt på ferie med ungene mine om de ikke fikk fri fra skolen, like lite som at jeg ville reist avgårde utenfor avtalt eller utdelt ferie fra arbeidsplassen min.

Det er 8 uker sommerferie, 1 uke høstferie, 1 1/2-2 uker juleferie, 1 uke vinterferie og halvannen uke påskeferie i løpet av et år. Har man skoleunger, bør man vel klare å legge ferien sin i de 13-14 ukene man har skolefri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urelatert, men hallo er ikke det opplagt? Det er milevis forskjell mellom folk. Min BFF på ungdomsskolen sleit i matte, hadde div diagnoser osv. Jeg hadde ingen problemer med matte og kjedet meg i de vanlige timene. Når vi ble delt opp i tre grupper etter jul i 8. klasse vokste jeg som elev, det samme gjorde bff'en min. Sammen dro vi hverandre ned, splittet ble vi bedre. Hva er problemet med det?

Selvsagt er det forskjell på elever, men skal man da faktisk la foreldre med både økonomi og ressurser til å "undervise" egne barn (ja, særlig at unger på ferie får undervisning - ferie er ferie - det sier seg selv, selv om de opplever noe annet enn skolebenken) få ta med ungene sine på ferie, mens de som kanskje ikke er like ressurssterke må sitte igjen på skolen? Er det rettferdig? Jeg tenker siden man er så himla opptatt av at unger ellers skal få de samme mulighetene...

Ingen er like, derfor burde heller ikke alle behandles likt.

Om skolen hadde vært flinkere til å se enkeltelever, og behandle barn som individene de er, så kunne faktisk mange problemer vært unngått. Mange elever faller utenfor nettopp fordi de ikke passer inn i rammen som er satt, enten de er faglig sterke, svake eller det er andre forhold som gjør at de ikke passer inn i A4 malen.

Men her handler det jo ikke om å gi elever tilpasset undervisning - det handler om at foreldre faktisk tar ungene ut fra skolen for å dra på ferie MIDT i skoletida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, jeg ville ikke dratt. Det ville sendt et signal både til egne og andre barn om at skole er noe vi kan ta fri fra hvis vi har lyst. Hvis flinke barn drar, så vil jo de andre også ha denne rettigheten, og så ender det opp med at læreren må repetere og styre på for å få alle i klassen gjennom lærestoffet. I helt spesielle tilfeller bør det jo gjøres unntak, for eksempel hvis familien av ulike årsaker virkelig trenger en timeout.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det forskjell på elever, men skal man da faktisk la foreldre med både økonomi og ressurser til å "undervise" egne barn (ja, særlig at unger på ferie får undervisning - ferie er ferie - det sier seg selv, selv om de opplever noe annet enn skolebenken) få ta med ungene sine på ferie, mens de som kanskje ikke er like ressurssterke må sitte igjen på skolen? Er det rettferdig? Jeg tenker siden man er så himla opptatt av at unger ellers skal få de samme mulighetene...

Tja, er det nå folk som har så mye bedre økonomi som tar barna sine på ferie? Jeg synes ikke det nødvendigvis er så stor sammenheng. I en artikkel i Nordlys står det "At flyprisene på Norwegian skal bestemme skoleferien, er en uheldig utvikling, sier politisk rådgiver Andreas Willersrud i Tromsø kommune." Hvilket antyder ganske åpenbart at typisk prissetting fra Norwegian er lavere billettpriser utenfor fellesferien og høyere billettpriser i fellesferiene. Det vil si at de som er bemidlet tar seg råd når det er fellesferie, mens Ola Dunk som SKAL på harrychartern sin men den også SKAL værra belli' er han som tar kidsa ut av skolen midt i skoleåret. Han som på død og liv skal ha billig billett til Gran Canaria til 599 kroner, mens han samtidig ukritisk og gladelig betaler 170 kr på flytoget, 300kr for 3 pils (ja, det koster 96kr/halvliteren), handler for 1500 spenn på diverse kiosk og utsalgssteder på gardermoen i se&hør og nakkeputer (ja, for jeg har jobbet på gardermoen og det er helt avsindig hvor mye penger folk bruker på regelrett DRITT når de skal ut på reise :lol: ) og handler for 1500 kr i tax free'en.

Så, njæ, jeg tror ikke det er stakkars lille Lise med lavtlønnede mor og far som nødvendigvis sitter igjen på skolen. Det er nok helst de som reiser nettopp utenfor fellesferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du EGENTLIG mener, er at det er helt ok å forskjellsbehandle barn i en klasse basert på deres evne til å lære?

Skolen forskjellebehandler vel allerede slik som den er per i dag. Og foreldre har altså ikke SKOLEPLIKT. Dvs plikt til å sende barna på skole som sådan. Men OPPLÆRINGSPLIKT.

Selvsagt er det forskjell på elever, men skal man da faktisk la foreldre med både økonomi og ressurser til å "undervise" egne barn (ja, særlig at unger på ferie får undervisning - ferie er ferie - det sier seg selv, selv om de opplever noe annet enn skolebenken) få ta med ungene sine på ferie, mens de som kanskje ikke er like ressurssterke må sitte igjen på skolen? Er det rettferdig? Jeg tenker siden man er så himla opptatt av at unger ellers skal få de samme mulighetene...

Vi har, som sagt, ofte ikke mulighet til å dra på ferie samlet når alle andre har ferie. SÅ en uke på et annet tidspunkt på året, tar vi oss den muligheten andre familie har om sommeren.

Og som tidligere sagt - jeg setter min families behov foran skolens direktiver så lenge jeg ser til at mine barn får den lovpålagte opplæringen At jeg skal begrense mitt liv fordi andre familier er ressurs-svake ser jeg ikke noe rasjonale i. Rettferdighet har da lite med dette å gjøre. Dette er politikk. Hvem bestemmer over familienes handlefrihet som familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Så, njæ, jeg tror ikke det er stakkars lille Lise med lavtlønnede mor og far som nødvendigvis sitter igjen på skolen. Det er nok helst de som reiser nettopp utenfor fellesferien.

Hva med de som ikke får reist så mye på ferie? De som ikke bare er lavtlønnede men fattig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke dratt på ferie med ungene mine om de ikke fikk fri fra skolen, like lite som at jeg ville reist avgårde utenfor avtalt eller utdelt ferie fra arbeidsplassen min.

Det er 8 uker sommerferie, 1 uke høstferie, 1 1/2-2 uker juleferie, 1 uke vinterferie og halvannen uke påskeferie i løpet av et år. Har man skoleunger, bør man vel klare å legge ferien sin i de 13-14 ukene man har skolefri?

Ikke at jeg har noe problem med min ferieavvikling pr i dag, men tipper en del arbeidsplasser har det som hos oss, det er ikke bare bare og få fri i skoleferiene, sommerferie er en ting, da er det lovpålagt med minst 3 uker fri (om man vil), men ellers så er det sers upopulært med ferie i vinter/høst/påske/jul etc, vertfall hos oss. Er man da to foreldre som jobber på to forskjellige plasser blir det enda vanskeligere (om man vil reise sammen). Og for og være ekstra vanskelig så synes jeg det er godt med litt spredd ferie, jeg vil ikke ta all ferie/avspasering i en smell på sommeren, og reise til syden i fellesferien, snakker om og kaste penger ut vinduet, en ting er at det er horible priser, en annen ting er at da er det jo fint vær her i norge og steikvarmt i syden.. Jeg skulle fint klart og legge ferien min til skolefri, men det er dessverre ikke jeg som bestemmer det.

Igjen så trenger man selvfølgelig ikke og dra til syden osv osv, men da igjen kommer det jo an på hvilket syn og meninger man har, tenker man at en uke vekke fra skolen ikke er krise så gjør man kanskje helst det som både er enklest og billigst. Glad det er minst 7 år til jeg behøver og ta stilling til dette på ordentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har noe problem med min ferieavvikling pr i dag, men tipper en del arbeidsplasser har det som hos oss, det er ikke bare bare og få fri i skoleferiene, sommerferie er en ting, da er det lovpålagt med minst 3 uker fri (om man vil), men ellers så er det sers upopulært med ferie i vinter/høst/påske/jul etc, vertfall hos oss. Er man da to foreldre som jobber på to forskjellige plasser blir det enda vanskeligere (om man vil reise sammen). Og for og være ekstra vanskelig så synes jeg det er godt med litt spredd ferie, jeg vil ikke ta all ferie/avspasering i en smell på sommeren, og reise til syden i fellesferien, snakker om og kaste penger ut vinduet, en ting er at det er horible priser, en annen ting er at da er det jo fint vær her i norge og steikvarmt i syden.. Jeg skulle fint klart og legge ferien min til skolefri, men det er dessverre ikke jeg som bestemmer det.

Igjen så trenger man selvfølgelig ikke og dra til syden osv osv, men da igjen kommer det jo an på hvilket syn og meninger man har, tenker man at en uke vekke fra skolen ikke er krise så gjør man kanskje helst det som både er enklest og billigst. Glad det er minst 7 år til jeg behøver og ta stilling til dette på ordentlig :P

Men du er nødt til å få ferie av arbeidsgiveren din, ikke sant? Hvis arbeidsgiveren din sier "nei, du får ikke ferie den uka", ville du dratt allikevel? Du ville ikke det, ikke sant? Så hvorfor skal vi lære ungene våre at vi tar ferie når vi vil, fordi det passer oss, uavhengig av hva "sjefen" sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke enkelt - derav dilemma :lol:

Men - som profesjonell så ser man jo trendene til at mange (og det er økende) tar barna ut av skolen for å reise til syden. For noen er det uproblematisk, men nå skal jeg være politisk ukorrekt; Mange velger denne løsningen pga pris, dvs ofte foreldre med lav inntekt. Disse har mange tilfeller selv begrensede ressurser, og i disse tilfellene gjøres det ikke lekser i denne perioden. Disse barna sliter voldsomt når de kommer tilbake på skolen etterpå når de som har vært tilstede har lært noe og gått videre til noe som bygger på det de skulle jobbet med i denne ferien. Det har også mye med hvilke holdninger foreldrene sender til sine barn om skolen.

Nei, for skoleflinke barn av ressurssterke foreldre er det ikke et problem om de er borte en uke midt i skoleåret. Men om man tillater at disse barna kan tas ut så forfekter man at de som har skal få mer, mens de som sliter skal ikke få.

Er det en menneskerett å få reise til syden? Hvert år?

Ungene har 175 feriedager pr år. Nuff said?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din tolkning.

http://www.lovdata.no/all/tl-19980717-061-002.html#2-13

§ 2-1. Rett og plikt til grunnskoleopplæring

Barn og unge har plikt til grunnskoleopplæring, og rett til ein offentleg grunnskoleopplæring i samsvar med denne lova og tilhøyrande forskrifter. Plikten kan ivaretakast gjennom offentleg grunnskoleopplæring eller gjennom anna, tilsvarande opplæring.

Denne paragrafen er bla bakgrunnen for at man kan ha hjemmeskole og privatskole. Istedetfor å sende barna til den offentlige skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er nødt til å få ferie av arbeidsgiveren din, ikke sant? Hvis arbeidsgiveren din sier "nei, du får ikke ferie den uka", ville du dratt allikevel? Du ville ikke det, ikke sant? Så hvorfor skal vi lære ungene våre at vi tar ferie når vi vil, fordi det passer oss, uavhengig av hva "sjefen" sier?

Fordi det er forskjell på jobb og skole? Fordi jeg får betalt for og gå på jobb og har forpliktet meg til ting og ødelegger for bedriften og evnt andre om jeg ikke er der, og ikke minst fordi man kan miste jobben sin, evnt fordi det er feil og snylte (om man er frekk nok til og være "syk"). Mange grunner.. Og at arbeidsgiver sier "nei, du får ikke ferie denne uka" er jo en av grunnene til at det kanskje heller er aktuelt og dra utenom skoleferie.

Det eneste jeg kan anse som et problem er det moralske, noen sier noe og man gjør det motsatte, men finnes det lover eller regler som sier at man ikke kan ta ut ungen av skolen en uke for og dra på ferie eller er det rektor som kommer med sin "anbefaling" uten lovverk e.l. og støtte seg på. Det er isåfall to veldig forskjellige ting. Er det bare en anbefaling bryter man ingen regler eller moralske kodekser ved og ikke høre på rektor, er det lover imot det så er det selvfølgelig mer moralske hensyn og ta med i betraktningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som ikke får reist så mye på ferie? De som ikke bare er lavtlønnede men fattig?

Vi har hatt det helt fint vi, altså. Jeg har aldri vært på ekstra ferie i løpet av mitt liv som skoleaktiv, og jeg har aldri vært på "ferie-ferie" med familien min. Mamma hadde kun råd å dra til bestemor og bestefar som bodde en båttur unna, i juleferien osv. Det var vår ferie, samt at jeg var med pappaen min i Lofoten på somrene.

Jeg reiste første gangen i mitt liv til Oslo i 2005, var første gangen i mitt liv utenfor Norge (inklusive Sverige) som 18åring og jeg reiste på den første sydenferien i mitt liv i fjor. Har hverken lidd noe nød eller følt meg forskjellig behandlet fra andre. Det var bare sånn det var for oss, ikke noe rart, ikke noe merkelig - jeg følte ikke noe interesse eller savn. Hadde det 100% kurant og var fornøyd med livet mitt. Det er ikke sånn at fordi noen gjør én ting og andre ikke har råd til den tingen, så sitter de som ikke har råd og er gørrsjalu og har det fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...