Gå til innhold
Hundesonen.no

Ukeadressas dilemma uke 41


ToneS
 Share

  

41 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      26
    • Nei
      15


Recommended Posts

Nå er det mange år siden jeg gikk på skolen og har ikke barn selv, har det blitt til at så mange foreldre tar ut barna sine fra skolen for å dra på sydenferie???

Jeg syntes man burde klare å finne en uke av alle de ukene som barna har ferie fra skolen og dra til syden, eller ha annen ferie.

Dersom man ikke har råd til å dra i skoleferien så må jeg bare si hardt og brutalt, sånn ER livet, de fleste av oss må spare endel for å komme seg til syden og så vidt jeg vet er det ingen menneskerett å dra til syden...

Jeg har som mange andre ikke vært på flust med sydenferier med moren min da vi vokste opp, men vi hadde da morsomme ferier for det, vi var en gang i Tenerife, det hadde mamma spart til en evighet før vi kunne dra.

Syntes det er litt fælt hvis det begynner å utvikle seg sånn at barna MÅ ha utenlandsreiser for å ha en fin og morsom ferie.

Skal det virkelig bli sånn at man nesten får dårlig samvittighet om man ikke drar til syden med ungen i ferien?

Jeg viste ikke at det var så stort og kult å dra til syden, selv hadde jeg det kjempe gøy her i Norge, på hytta, nær en bondegård, det var gode barndomsferier der som jeg aldri glemmer.

-og det var aldri sånn "nå SKAL vi kose oss på ferie og være en lykkelig og glad familie", så falskt og anstrengt...

På meg virker det som at et barn er ikke lykkelig og har ikke en lykkelig barndom uten å dra til utlandet, eller har det blitt en sånn in greie at alle må dra?

-da er det bare å ikke følge trenden om man ikke har råd, man tar ikke ut barnet fra skole for å dra på ferie utenom de faste feriene, jeg personlig hadde iallefall ikke gjort det ;)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne pollen ble umulig å svare på. Det er da utrolig arrogant å bestille sydentur før man har forhørt seg med skolen om det er mulig å ta barna ut. I Osloskolen har rektor anledning til å innvilge el

Er dårlig økonomi virkelig en så god grunn? Er det så viktig å få reist til syden?

Så nå er det sånn at de som jobber i turnus aldri har ferie i løpet av de 175 fridagene skolen har? Alle har krav på x antall uker i løpet av sommerferien, samme hvilken turnus de har, i hht ferielove

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...