Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase ville dere anbefalt meg?


Tabris
 Share

Recommended Posts

Kan jeg også få være med? :D Synes det er så gøy å høre hvilke raser andre foreslår, men liten vits å lage egen tråd når jeg uansett ikke skal ha hund på en stund, så here we go:

-På en vanlig uke er vi i skogen ca 4-5 dager i rundt to timer hver gang, innimellom 3-4 timer. Vi er glad i å være ute så kan ikke ha en frysepinne :P Kan gjerne kle på litt da. Lydighetstrening en gang i uka, agilitytrening en gang i uka.

-Hunden må være korthåret (trenger ikke være like korthåret som staffen, men vil ikke ha PELS pels.) Ikke napping.

- Ikke noe utpreget jaktinstinkt, greie forutsetninger for å kunne gå løs

- Str: ikke miniatyr eller gigant, noe i mellom. Må kunne løpe foran å trekke på ski.

- Ønsker en førerorientert hund.

- Ikke mye bjeff

- Ikke reservert, liker de litt frampå og happy

:)

Border collie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En rase jeg kunne vurdert Heeleren er skikkelig kul Jeg tenkte også å foreslå Springer spaniel til deg

Du kan jo vurdere en fuglehund? De er jo en av de mer enkle jakthundgruppene, både med tanke på løse hunder og vokting. Litt mer førerorienterte enn drivende hunder. Kjappe og smarte nok til å gjøre d

Det er det jeg ønsker meg mest som neste rase Da en av Setterene Oj, aldri vurdert før. Den må jeg nesten titte litt på

Blir med jeg og!

Ønsker helst en stor hund

Pelsstell/røyting har ikke så mye å si.

Den må være førerorientert

Helst ikke en som jager katter

Ønsker å drive med lp og agility

Må tåle noen rolige dager

Og det hadde vært veldig greit om den kunne gått løs

Ikke samkjønnsaggresjon

Ikke noe typisk aggresjon mot andre hunder, siden nabolaget er fult av hunder og katter

En fin av-knapp inne

Lite lyd

Go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også!

Hunden får små lufte turer samt en tur løs i skog, eller i området hver dag ca. Noen dager ingen lang tur. Enkelte dager er det byttet ut med lp økt.

Ellers mye triks og småting.

Må være fører orientert, ikke for stor radius.

Så og si ingen pels stell utenom utstilling.

Ikke aggressiv mot andre, god mentalitet, av knapp.

Må kunne stilles ut. Kunne gå ag, bruks og lp.

Ikke kreve lange løpeturer eller sykkelturer.

Ikke masse lyd eller vokt. Vakt ok.

Liten til stor størrelse.

Lettlært, kreativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også!

Hunden får små lufte turer samt en tur løs i skog, eller i området hver dag ca. Noen dager ingen lang tur. Enkelte dager er det byttet ut med lp økt.

Ellers mye triks og småting.

Må være fører orientert, ikke for stor radius.

Så og si ingen pels stell utenom utstilling.

Ikke aggressiv mot andre, god mentalitet, av knapp.

Må kunne stilles ut. Kunne gå ag, bruks og lp.

Ikke kreve lange løpeturer eller sykkelturer.

Ikke masse lyd eller vokt. Vakt ok.

Liten til stor størrelse.

Lettlært, kreativ.

Etna. :P passer perfekt!

Og for å anbefale en annen rase enn min egen: Evt chihuahua? De er jo dødskule hunder når de oppdras skikkelig! :D er bare det med å finne friske linjer med god mentalitet da. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etna. :P passer perfekt!

Og for å anbefale en annen rase enn min egen: Evt chihuahua? De er jo dødskule hunder når de oppdras skikkelig! :D er bare det med å finne friske linjer med god mentalitet da. :ahappy:

Hahaha. Det er ganske far off kelpie og corgi :-D kunne jo ikke skrive at jeg er allergisk for alt annet enn gruppe 1 hund + hoffe :-P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg driver å smådrømmer om en til hund når Simba blir voksen, så jeg prøver jeg å. Hehhe. :Grin:

Det jeg kan tilby:

- vanlige småturer hver dag, løpe løs.

- 3-4 dager i uken hvor hunden får brukt seg (kløv, sykling, jogging, trekk, ski osv.), + skogsturer i helgene.

- Mental aktivisering hver dag.

- AG og LP trening flere ganger i uken.

- Helst litt pels, i hvert fall pels som tåler litt mer enn ispinnen Simba. Pelstell er ikke så vitkig, men helst ikke overdreven røyting på inventar. Børsting av pels og annet stell gjør ikke så mye (men jeg ønsker ikke bikkje med "hår til bakken").

- Jeg bor foreløpig i leilighet med resten av familien, så noen kjempehund kan det ikke være. Også må den takle å være hjemme alene en vanlig skole-/arbeidsdag.

- Helst en hund som ikke har så mye jaktlyst. En hund som kan gå løs hvor som helst uten at den hadde ville stikke av og spise bjørn. Ikke for stor radius.

- God av - knapp! Kan ikke ha to Simbaer.

- Medium - (liten) stor hund. Over 40 cm i hvert fall.

- Lett å motivere

- Må kunne trenes til å trekke (kickbike, f.eks)

- Ingen hund som MÅ ha aktivisering hver dag, og som ikke gjeter eller er aggresiv.

:CarolSingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil prøve, for morro skyld :D

Det jeg kan tilby en hund per dags dato er:

- Mye oppmerksomhet og samvær, den vil være lite alene

- Turer løs i skog og fjell minimum tre dager i uka hvor den får løpe løs på tur en og en halv time. Det blir lengre turer med ujevne mellomrom

- Trening frem mot konkurranser i lp og bruks (både spor og lp), samt noe retrieverjakt (om det er en retriever). Hvor ofte dette blir, varierer. Noen ganger blir det flere ganger per uke, andre ganger går det noen uker i mellom hvor det bare blir tur og kos

- Med jevne mellomrom blir det sykkelturer (både løs og i springer) og kløvturer. På vinteren skiturer og om den trekker blir det mye snørekjøring (det er ønskelig at den er glad i å trekke)

- Den må gå overens med katter da vi har katt

- Jeg ønsker ikke en hund som vokter og som er skarp

- Jeg ønsker en hund som er sosial og omgjengelig

- Mine hovedinteresser er bruks (spesielt rundering) og tur/friluftsliv

Hva tenker dere ville passet?

EDIT: Glemte helt å skrive at den vil få lufteturer i bånd hver dag

DOBERMANN.... :flowers: Vokting og skarphet er to vidt forskjellige ting... :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg driver å smådrømmer om en til hund når Simba blir voksen, så jeg prøver jeg å. Hehhe. :Grin:

Det jeg kan tilby:

- vanlige småturer hver dag, løpe løs.

- 3-4 dager i uken hvor hunden får brukt seg (kløv, sykling, jogging, trekk, ski osv.), + skogsturer i helgene.

- Mental aktivisering hver dag.

- AG og LP trening flere ganger i uken.

- Helst litt pels, i hvert fall pels som tåler litt mer enn ispinnen Simba. Pelstell er ikke så vitkig, men helst ikke overdreven røyting på inventar. Børsting av pels og annet stell gjør ikke så mye (men jeg ønsker ikke bikkje med "hår til bakken").

- Jeg bor foreløpig i leilighet med resten av familien, så noen kjempehund kan det ikke være. Også må den takle å være hjemme alene en vanlig skole-/arbeidsdag.

- Helst en hund som ikke har så mye jaktlyst. En hund som kan gå løs hvor som helst uten at den hadde ville stikke av og spise bjørn. Ikke for stor radius.

- God av - knapp! Kan ikke ha to Simbaer.

- Medium - (liten) stor hund. Over 40 cm i hvert fall.

- Lett å motivere

- Må kunne trenes til å trekke (kickbike, f.eks)

- Ingen hund som MÅ ha aktivisering hver dag, og som ikke gjeter eller er aggresiv.

:CarolSingers:

Langhårsbelger tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg en liten hund i tillegg til Gira om noen år. Hva jeg kan tilby og hva jeg ønsker i denne hunden:

Lite jaktinstinkt; må kunne gå løs i skogen og omgås katter og andre dyr hjemme

Lite pelsstell, ønsker helst korthåret hund.

Liten av størrelse, maks 10kg kanskje?

God helse

Gjerne litt "enmannshund"... Altså sosial, men ikke så de overfaller fremmede, og helst vil holde seg til meg.

Må ikke være kjent for hundeaggresivitet.

Den vil få daglige turer, fra en time og oppover i varighet. Varierer om det er i skogen eller langs veien.

Vil nok få litt hodetrim i form av klikkertrening og innlærling av triks og lydighet. Men hovedfokuset vil likevel være på fysisk aktivisering.

Så, hvilken rase ville passet som maskothund for meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

@ @Elisabeth00

Malle og hollender ja. Altså, jeg har vært inne på tanken, men slått det fra meg da jeg ikke vet så mye om hvordan sånne typer hunder er å ha med å gjøre i hverdagen utenom trening. @Marthe skrev et innlegg i bloggen sin om det å leve med malle, og etter det fant jeg fort ut at jeg måtte i så fall gått for en mer sedat type og det føler jeg blir feil ift rasen generelt. Det skal være og er en ekstrem hunderase. Men herlighet, gode forslag! Absolutt raser jeg sikler på og avstandsbeundrer :)

Man MÅ ikke skaffe seg bruksmalle da, det finnes blomstervariant også - pen og mentalt som terven ca. men ofte med litt mindre stress.

Skal vi se, jeg lever jo alltid i troen om at jeg en dag skal ha en maskot.

Mine krav er:

Liten hund. Men må ------>

klare holde følge med oss på tur, også på rolige sykkelturer og skiturer hele året.

Kreve lite mental trening

Ikke en rase som er kjent for å stikke, jeg går tur med dyrene løs.

Potensialle for å kunne finne en god utstillingshund (noe denne kommer til å bli brukt til).

Ikke en varsler

Kunne fungere i flokk og tåle en støyt av andre hunder.

Miljøtrygg og utadvendt rase (den må tåle være med på bruksstevner med skudd o.l.)

Ikke nappe rase.

Sundt og funksjonellt utseende.

Tja.... sånn bortsett fra sundt og funksjonelt utseende *ler* Fransk Bulldog,, Affenpincher, Welsh corgi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, jeg lever jo alltid i troen om at jeg en dag skal ha en maskot.

Mine krav er:

Liten hund. Men må ------>

klare holde følge med oss på tur, også på rolige sykkelturer og skiturer hele året.

Kreve lite mental trening

Ikke en rase som er kjent for å stikke, jeg går tur med dyrene løs.

Potensialle for å kunne finne en god utstillingshund (noe denne kommer til å bli brukt til).

Ikke en varsler

Kunne fungere i flokk og tåle en støyt av andre hunder.

Miljøtrygg og utadvendt rase (den må tåle være med på bruksstevner med skudd o.l.)

Ikke nappe rase.

Sundt og funksjonellt utseende.

future_tornado.jpgfuture_tahiti3.jpg

:aww:

Bilder er stjålet herfra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Man MÅ ikke skaffe seg bruksmalle da, det finnes blomstervariant også - pen og mentalt som terven ca. men ofte med litt mindre stress.

Nei det har du jo rett i :) Uff, disse mallene er jo så fine også da! Litt for lett å bli betatt :P

----

Nå fikk jeg lyst til å se hva dere ville anbefalt om jeg hadde vært på utkikk etter en attåthund.

Hva jeg kan tilby hunden:

- I gjennomsnitt 3 lufteturer per dag i alt fra 10-30 min

- 1 hovedtur i hverdagene på 1-2 timer, 2-3 timer i helgene. Begge deler med varierende aktiviteter (skogsturer, kløv, sykkel, kjettingtrekk, sånn spark til vinteren med ski på trekk)

- Mental aktivisering her og der, dog ikke i nærheten av det belgerne får. Kun for moro skyld

- Belgerkompis (som er de beste kompisene å ha, tenk :aww: )!

Mine krav:

- Stødig i miljø

- God avreagering

- Sosial. Det "verste" jeg godtar er en hund som godtar kontakt, men ikke bryr seg

- God av-knapp

- Fra 40 cm og høyere

- Ikke stor radius

- Lite til ikke noe pelsstell. Har innsett at jeg ikke liker pelsstell, og der gikk puddeldrømmen i vasken :P Børsting et par ganger i blandt pluss skrelling under røyting er dog OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg og! Selv om det sannsynligvis ikke blir hund før jeg flytter sørover

- Mellomstor hund, typ 45 cm og opp.

- Lite pelsstell

- Sosial med både hunder og folk (gjerne litt blond og dum, godtroende, happy go lucky type )

- Kunne være med på alt og ingenting, hovedsak LP, AG og bruks
- Holde seg i nærheten, ikke vanskelig å få til god innkalling på.
- Mentalt stabil !
- Ikke typisk miljøberørt, ønsker å konkurrere.
- Egne seg i "sosialt arbeid". Ikke nødvendigvis som besøkshund, men være sosial og åpen og kunne brukes i arbeid med barn. Har ikke så mange barn i omgangskretsen akkurat nå, den vil selvsagt bli sosialisert med barn, men det er ikke sikkert jeg får til jevn kontakt over lang tid.

- Ikke en skarp hund, med vokt og vakt og alt det der. Klart e den godt skrudd sammen så vil det vel ikke være noe problem, men jeg ser med rotta at jeg kanskje ikke er så flink til å håndtere sånt i hverdagen.

Jeg tilbyr

- Mental aktivisering i form av lydighetstrening, triks osv. Og spor og rundering. Noe sporadisk, men litt LP, triksetrening og leking stort sett hver dag.
- Mest fysisk aktivitet. Minst en time hovedtur om dagen, ofte kan de variere i tid fra 1 - 2,5 time på hverdager og lengre i helger. Med litt jogging (dersom jeg har god trekkhjelp..), trekk på ski, spark, alt etter som. Er opptatt av at hunden skal få utfolde seg fysisk og være i godt hold! Går gjerne i skogen og på fjellet. Er ikke i mitt livs beste form, men liker å røre meg. Bruker gjerne litt tid på turen til å trene, leke osv.

- LP konkurranser, og bruks hvis vi kommer dit. Har ambisjoner, men ikke de aller største. Alt er for gøy :D Klart, går det vegen så kan ambisjonene bli høyere. Dog er det ikke sikkert det blir så mye konkurranse, men elsker å være på organiserte treninger! Tror ikke jeg kjøper hund før jeg er et sted hvor det er trivelig miljø med i alle fall ukentlige treninger. Ser for meg at det blir som da jeg bodde i LH. Da blir i alle fall minst 2 organiserte treninger i uka i tillegg :)
- På travle dager prioriterer jeg tur og fysisk trening foran mental aktivisering merker jeg. Rett og slett fordi jeg selv trenger den gode turen :)

Absolutt pri 1 er mentalitet. Det er viktigere med en hund som fungerer i hverdagen med hunder, voksne og barn, enn en superduper brukshund!




Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Okei, jeg og! Selv om det sannsynligvis ikke blir hund før jeg flytter sørover

- Mellomstor hund, typ 45 cm og opp.

- Lite pelsstell

- Sosial med både hunder og folk (gjerne litt blond og dum, godtroende, happy go lucky type )

- Kunne være med på alt og ingenting, hovedsak LP, AG og bruks

- Holde seg i nærheten, ikke vanskelig å få til god innkalling på.

- Mentalt stabil !

- Ikke typisk miljøberørt, ønsker å konkurrere.

- Egne seg i "sosialt arbeid". Ikke nødvendigvis som besøkshund, men være sosial og åpen og kunne brukes i arbeid med barn. Har ikke så mange barn i omgangskretsen akkurat nå, den vil selvsagt bli sosialisert med barn, men det er ikke sikkert jeg får til jevn kontakt over lang tid.

- Ikke en skarp hund, med vokt og vakt og alt det der. Klart e den godt skrudd sammen så vil det vel ikke være noe problem, men jeg ser med rotta at jeg kanskje ikke er så flink til å håndtere sånt i hverdagen.

Jeg tilbyr

- Mental aktivisering i form av lydighetstrening, triks osv. Og spor og rundering. Noe sporadisk, men litt LP, triksetrening og leking stort sett hver dag.

- Mest fysisk aktivitet. Minst en time hovedtur om dagen, ofte kan de variere i tid fra 1 - 2,5 time på hverdager og lengre i helger. Med litt jogging (dersom jeg har god trekkhjelp..), trekk på ski, spark, alt etter som. Er opptatt av at hunden skal få utfolde seg fysisk og være i godt hold! Går gjerne i skogen og på fjellet. Er ikke i mitt livs beste form, men liker å røre meg. Bruker gjerne litt tid på turen til å trene, leke osv.

- LP konkurranser, og bruks hvis vi kommer dit. Har ambisjoner, men ikke de aller største. Alt er for gøy :D Klart, går det vegen så kan ambisjonene bli høyere. Dog er det ikke sikkert det blir så mye konkurranse, men elsker å være på organiserte treninger! Tror ikke jeg kjøper hund før jeg er et sted hvor det er trivelig miljø med i alle fall ukentlige treninger. Ser for meg at det blir som da jeg bodde i LH. Da blir i alle fall minst 2 organiserte treninger i uka i tillegg :)

- På travle dager prioriterer jeg tur og fysisk trening foran mental aktivisering merker jeg. Rett og slett fordi jeg selv trenger den gode turen :)

Absolutt pri 1 er mentalitet. Det er viktigere med en hund som fungerer i hverdagen med hunder, voksne og barn, enn en superduper brukshund!

Du vet hva jeg kommer til å skrive, sant? :aww:

Whippet :P

Har jeg aldri sett for meg faktisk! Tror ikke gubben er så enig i den påstanden da :P

Edit: Men radius?? Er dette hunder som holder seg i nærheten løse? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ikke sett* :lol:

Den oppfyller noen kriterier du ikke satte opp på lista di og den :P

- Du får utløp for pelsstellbehovet ditt

- Du må gå aktivt inn for at den ikke skal være i pelskondisjon

- Den kan godt være med og trene, men den må ikke

- Det er ingen som syns det er snålt å stille den i skjørt og jakke

- Det er ingen som syns det er jåleri med utstillingsbånd med smykkesteiner

- Du kan kjøpe all verdens av pelsstell-stæsj til den (også sånt du ikke har fra før av :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet hva jeg kommer til å skrive, sant? :aww:

Har jeg aldri sett for meg faktisk! Tror ikke gubben er så enig i den påstanden da :P

Edit: Men radius?? Er dette hunder som holder seg i nærheten løse? :P

Ja. Sjeldent ute av synet. Min har ca dobbelt så stor radius som dvergpinscheren. Litt minde enn BCen vi hadde. Du skal være uheldig om du får en som ikke kan gå løs, de fleste er greie å ha løs og har relativt liten radius. Vennlige mot folk og hunder. Alzenas har skrevet mer utdypende om det i sin tråd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg og! Selv om det sannsynligvis ikke blir hund før jeg flytter sørover

- Mellomstor hund, typ 45 cm og opp.

- Lite pelsstell

- Sosial med både hunder og folk (gjerne litt blond og dum, godtroende, happy go lucky type )

- Kunne være med på alt og ingenting, hovedsak LP, AG og bruks

- Holde seg i nærheten, ikke vanskelig å få til god innkalling på.

- Mentalt stabil !

- Ikke typisk miljøberørt, ønsker å konkurrere.

- Egne seg i "sosialt arbeid". Ikke nødvendigvis som besøkshund, men være sosial og åpen og kunne brukes i arbeid med barn. Har ikke så mange barn i omgangskretsen akkurat nå, den vil selvsagt bli sosialisert med barn, men det er ikke sikkert jeg får til jevn kontakt over lang tid.

- Ikke en skarp hund, med vokt og vakt og alt det der. Klart e den godt skrudd sammen så vil det vel ikke være noe problem, men jeg ser med rotta at jeg kanskje ikke er så flink til å håndtere sånt i hverdagen.

Jeg tilbyr

- Mental aktivisering i form av lydighetstrening, triks osv. Og spor og rundering. Noe sporadisk, men litt LP, triksetrening og leking stort sett hver dag.

- Mest fysisk aktivitet. Minst en time hovedtur om dagen, ofte kan de variere i tid fra 1 - 2,5 time på hverdager og lengre i helger. Med litt jogging (dersom jeg har god trekkhjelp..), trekk på ski, spark, alt etter som. Er opptatt av at hunden skal få utfolde seg fysisk og være i godt hold! Går gjerne i skogen og på fjellet. Er ikke i mitt livs beste form, men liker å røre meg. Bruker gjerne litt tid på turen til å trene, leke osv.

- LP konkurranser, og bruks hvis vi kommer dit. Har ambisjoner, men ikke de aller største. Alt er for gøy :D Klart, går det vegen så kan ambisjonene bli høyere. Dog er det ikke sikkert det blir så mye konkurranse, men elsker å være på organiserte treninger! Tror ikke jeg kjøper hund før jeg er et sted hvor det er trivelig miljø med i alle fall ukentlige treninger. Ser for meg at det blir som da jeg bodde i LH. Da blir i alle fall minst 2 organiserte treninger i uka i tillegg :)

- På travle dager prioriterer jeg tur og fysisk trening foran mental aktivisering merker jeg. Rett og slett fordi jeg selv trenger den gode turen :)

Absolutt pri 1 er mentalitet. Det er viktigere med en hund som fungerer i hverdagen med hunder, voksne og barn, enn en superduper brukshund!

Labrador eller golden av jaktlinjer :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal prøve med og?

Denne gangen ønsker jeg meg en mindre maskot-hund. Det er ikke aktuelt med det første, men hadde vært artig å se hva dere sier. Jeg har noen raser på lista allerede, men kanskje det dukker opp noen nye? :)

Kriterier:

- Mellomstor hund (minimum 7-8 kg, maks 20 kg).

- Hunden må kunne holde følge med malamutene på turer og treninger.

- Må ha lettstelt og god pels. Pels som ikke fylles med snøballer og is om vinteren

- Hunden kommer til å bo inne, men jeg vil gjerne ha den ute i hundegård når jeg ikke er hjemme (kan så klart få godt isolert hundehus med masse halm)

- Ikke mye bjeffing. Kan gå for en litt løsmunnet rase om det er fra foreldre/linjer som ikke bjeffer på ALT. Greit å bjeffe når noen kommer ol., men ikke særlig mye mer.

- Jeg ønsker en hund jeg kan ha løs uten problemer. En hund som ikke søker opp ett spor og stikker.

- Kosehund som liker å ligge på fanget å se film etter en lang dag ute :ahappy:

- Vil ha en hund som kan bære kløv og være med i spann, evt. løpe løs ved siden av sykkel/slede/pulk

- Må tåle barn og være stødig nok til å kunne være med å jobbe med barn og ungdom. En sosial og trygg hund som tåler en trøkk

- Ikke en urolig stresserase. Hunden skal kunne settes bort på bånd eller kjetting med de andre hundene når jeg skal gjøre andre ting (tilvenningssak)

Kan tilby:

- Ganske høyt aktivitetsnivå. Dagene varierer veldig, men i snitt blir det 1,5 - 2 timer fysisk aktivitet daglig i hverdagene. Noen dager er det hviledager og noen dager/uker er det høy aktivitet med 5-6 timer aktivitet hver dag

- Lydighetstrening på lavt nivå. Vi kan trene opp mot klasse 1 om dette er noe hunden liker. Om det fungerer kan vi gjerne konkurrere litt i lp

- En variert hverdag med mye forskjellige miljøer, mennesker og dyr. Hunden kommer til å få være med på det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oppfyller noen kriterier du ikke satte opp på lista di og den :P

- Du får utløp for pelsstellbehovet ditt

- Du må gå aktivt inn for at den ikke skal være i pelskondisjon

- Den kan godt være med og trene, men den må ikke

- Det er ingen som syns det er snålt å stille den i skjørt og jakke

- Det er ingen som syns det er jåleri med utstillingsbånd med smykkesteiner

- Du kan kjøpe all verdens av pelsstell-stæsj til den (også sånt du ikke har fra før av :P )

DU er vanskelig du!! :P

Enda godt @JeanetteH har pi hun kan dulle og ordne med :aww: trenger ingen maskot da!

:lol: JeanetteH kan dulle og ordne med Pi til jeg har laget en puddelfrøken til henne, hun :P

Jeanette kommer aldri til å få velge maskot selv. Den dagen jeg flytter og sier "Nå skal jeg ha maskot" så kommer det vel til å stå ett dusin kurver med valp i og liten lapp "Til Jeanette" på trappen innen noen timer :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...