Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket nettbrett bør jeg velge?


Renate A
 Share

Recommended Posts

Føler meg skikkelig gammel når det kommer til ny teknologi, så tenkte å spørre dere som kanskje er litt flinkere i sånne ting.

Jeg skal kun surfe på det, kanskje ha noen bilder på det for å dele osv, ikke gjøre noen store ting med det, til det har jeg laptop'en

Hvilket nettbrett burde jeg velge? Og helst ikke noen av de veldig dyre, har akkurat vært ute med en del penger til kamera ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den bruken er Apple sine helt klart best

De kommer med nye nettbrett iløpet av måneden.

Da kan du velge deg ett ut ifra hvilken størrelse du ønsker.

iPad mini og iPad vanlig er det som kommer.

Har du ikke tid til og vente er det tilbud på ipad mini nå:

http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/IPADMMD528KNA/ipad-mini-7-9-16-gb-wi-fi-sort

og vanlig ipad:

http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/IPADMMD513KNA/ipad-med-retina-skjerm-16-gb-wi-fi-hvit

Det kan ta litt tid før de nye brettene kommer til Norge, så har du det travelt er dette greie tilbud.

Kan bestille på web og hente i butikk også så sparer du porto.

PS dette tilbudet gjelder visst kun til 23:59 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UFF, føler at jeg er så dum nå, men iPad har samme programmer osv i seg som jeg er vant med fra laptopen? Bruker Windows 7 der...

Jeg klarer jo å bruke mobilen min på nett (trommevirvel->yeeyh) så jeg burde vel ikke få så mye problemer med en iPad heller?

Sånn er det når man ikke er oppvokst med internett og mobil (heldigvis, egentlig, vår form for chat var å ha brevvenner...ha ha), og prøver å henge med så godt man kan i denne nettverdenen, ikke alt man skjønner automatisk med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min har iPad og han er helt grønnsak på alt annet av teknologi (har ikke annet enn en vanlig trykkemobil feks). En iPad har ikke samme brukergrensesnitt som en pc, men det er bare å trykke på den, så skjer det ting. :)

Jeg har trua på at du vil klare å håndtere den! :yes:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Ipad og er veldig fornøyd. Gamle macen på 5 år blir bare brukt til betale regninger nå ( Er vel kun DNB Ipaden tar av nettbanker som jeg har forstått)

Jeg bruker da iPaden min hos Skandiabanken. Funker fint, det, både i nettleser og med app.... :)

Jeg er superfornøyd med iPad, bruker den mye mer enn laptopen for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ipad, enklere blir det ikke! :D bruker min masse, mer enn laptopen. Nå har vi kjøpt iPad til svigermor i 60 års gave, hun hadde prøvd noen venninner sin og fikk det lett til, og hun er lite flink med elektriske duppedingser og byttet fra en samsung smart tlf tilbake til taste tlf sin. Mamma fikser iPaden sin lett, og farmor fikk en i 80 årsgave, hun ønsketsreg nemig en etter at storesøstra hennes på 87 fikk en til jul i fjor :P enkelt og greit, alle kan ha en iPad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være sur og teit og si at du ikke bør velge iPad. :P Den er veldig, veldig enkel å ha med å gjøre, men om den blir defekt, er det ikke bare-bare å levere den inn på epleverksted. Jeg kjøpte min på Eplehuset, etter litt under et år så begynte skjermkortet å tulle seg (latet til å være skjermkortet ift. hvordan den oppførte seg), leverte den inn på Eplehuset der jeg kjøpte den, han gikk over iPaden og skrev at jeg ville ha det på reklamasjon.

Puh, så enkelt var det ikke. Epleverkstedet sa at de ikke kunne åpne den, fordi det var et hakk i hjørnet som var større enn de fikk lov til å åpne den for. Hakket var like langt som en halv lillefingernegl, og ikke spesielt dypt. Bakdelen på iPaden er laget av myk aluminium, så det er uansett ikke til å unngå å komme noe læll. Ironien i dette, var at han som skrev under papirene og sendte den inn, så over den og skrev at det ikke var noen fysiske skader på den. Og etter å ha undersøkt i ettertid, er det flere som har samme feil på sin iPad (samme versjon som min). Snodig at den versjonen gikk ut kjapt, og de presset frem en ny en året etter den kom, mens forgjengeren enda er tilgjengelig.

Enden på visa var at Eplehuset sa at de ikke åpnet den, de sjekket den ikke overhode. Såvidt meg bekjent, tviler jeg på at det er hardware i et hjørne) De kunne prøve å fikse den for 2.999,-, men mest sannsynlig måtte jeg kjøpe en ny. Endte heller med at jeg hentet den, og betalte de allikevel 300,- for å ikke gjøre noe som helst med den. Duppedingsen er super til sitt bruk, den - når den fungerer. Ikke så mye hjelp i meg, så bare at mange anbefalte iPad, så jeg tenkte å komme med et motargument (fint produkt, elendig kundeservice).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være sur og teit og si at du ikke bør velge iPad. :P Den er veldig, veldig enkel å ha med å gjøre, men om den blir defekt, er det ikke bare-bare å levere den inn på epleverksted. Jeg kjøpte min på Eplehuset, etter litt under et år så begynte skjermkortet å tulle seg (latet til å være skjermkortet ift. hvordan den oppførte seg), leverte den inn på Eplehuset der jeg kjøpte den, han gikk over iPaden og skrev at jeg ville ha det på reklamasjon.

Puh, så enkelt var det ikke. Epleverkstedet sa at de ikke kunne åpne den, fordi det var et hakk i hjørnet som var større enn de fikk lov til å åpne den for. Hakket var like langt som en halv lillefingernegl, og ikke spesielt dypt. Bakdelen på iPaden er laget av myk aluminium, så det er uansett ikke til å unngå å komme noe læll. Ironien i dette, var at han som skrev under papirene og sendte den inn, så over den og skrev at det ikke var noen fysiske skader på den. Og etter å ha undersøkt i ettertid, er det flere som har samme feil på sin iPad (samme versjon som min). Snodig at den versjonen gikk ut kjapt, og de presset frem en ny en året etter den kom, mens forgjengeren enda er tilgjengelig.

Enden på visa var at Eplehuset sa at de ikke åpnet den, de sjekket den ikke overhode. Såvidt meg bekjent, tviler jeg på at det er hardware i et hjørne) De kunne prøve å fikse den for 2.999,-, men mest sannsynlig måtte jeg kjøpe en ny. Endte heller med at jeg hentet den, og betalte de allikevel 300,- for å ikke gjøre noe som helst med den. Duppedingsen er super til sitt bruk, den - når den fungerer. Ikke så mye hjelp i meg, så bare at mange anbefalte iPad, så jeg tenkte å komme med et motargument (fint produkt, elendig kundeservice).

Bra du sa det, for jeg har spurt et annet sted, og der er flere negative til Ipad...jeg får kikke meg litt rundt og gjøre opp min egen mening.

Dette er vel en sånn duppedings som er i så mye utvikling, at jeg tenkte at jeg kunne kjøpe en og ha i ca ett år, for så heller kjøpe en litt dyrere da, tenker på hvordan vi ler av hvordan mobiltelefonene så ut før...blir sikkert sånn med nettbrett også etter hvert :lol:

Tusen takk for mange gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er virkelig ikke teknisk av seg men var med henne på handel og anbefalte ipad (jeg har ipad mini selv). Var spent på hvordan det skulle gå men hun bruker den faktisk mye mer enn jeg hadde trodd og virker veldig fornøyd med brukervenneligheten :) Har lasta ned noen spill til henne så det brukes den mest til for tida :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være sur og teit og si at du ikke bør velge iPad. :P Den er veldig, veldig enkel å ha med å gjøre, men om den blir defekt, er det ikke bare-bare å levere den inn på epleverksted. Jeg kjøpte min på Eplehuset, etter litt under et år så begynte skjermkortet å tulle seg (latet til å være skjermkortet ift. hvordan den oppførte seg), leverte den inn på Eplehuset der jeg kjøpte den, han gikk over iPaden og skrev at jeg ville ha det på reklamasjon.

Puh, så enkelt var det ikke. Epleverkstedet sa at de ikke kunne åpne den, fordi det var et hakk i hjørnet som var større enn de fikk lov til å åpne den for. Hakket var like langt som en halv lillefingernegl, og ikke spesielt dypt. Bakdelen på iPaden er laget av myk aluminium, så det er uansett ikke til å unngå å komme noe læll. Ironien i dette, var at han som skrev under papirene og sendte den inn, så over den og skrev at det ikke var noen fysiske skader på den. Og etter å ha undersøkt i ettertid, er det flere som har samme feil på sin iPad (samme versjon som min). Snodig at den versjonen gikk ut kjapt, og de presset frem en ny en året etter den kom, mens forgjengeren enda er tilgjengelig.

Enden på visa var at Eplehuset sa at de ikke åpnet den, de sjekket den ikke overhode. Såvidt meg bekjent, tviler jeg på at det er hardware i et hjørne) De kunne prøve å fikse den for 2.999,-, men mest sannsynlig måtte jeg kjøpe en ny. Endte heller med at jeg hentet den, og betalte de allikevel 300,- for å ikke gjøre noe som helst med den. Duppedingsen er super til sitt bruk, den - når den fungerer. Ikke så mye hjelp i meg, så bare at mange anbefalte iPad, så jeg tenkte å komme med et motargument (fint produkt, elendig kundeservice).

Ang slike ting så følger Eplehuset standarden til Apple. Vi åpner ikke telefoner eller ipader, vi sender dem inn og får en ny tilbake. Hadde de feks sendt inn din iPad, og fått tilbake en så hadde Eplehuset fått den regningen, fordi de ikke har lov å sende inn ipader med slike "dunk i veggen" skader som er større enn 4mm eller 6mm (husker ikke helt). Ufattelig irriterende for oss som jobbet på Eplehuset, og for kundene vi hadde..

Veeldig off topic nå men..

Jeg ville gått for en iPad ja (: du trenger ikke noen nyere versjon enn en iPad 2 heller. iPad 3 gikk ut av produksjon når iPad 4 kom, da kom også iPad mini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg syntes har noe å si, hvordan mobil har du?

Svigermor hadde nemlig en android telefon, og fikk seg en ipad, hun har brukt den tre ganger fordi hun liker ikke å bruke den, hun syntes den rett og slett er så tungvint i forhold til androiden. Det er jo den hun er vant til. Når tlf hennes gikk føyka skaffet hun seg en iphone, og hun angrer nå bittert på begge :P

Men har du en helt standard plukke opp og ringe med tlf så er det nok det samme. Jeg vet bare at har man android tlf og skjønner du den, gå for android, har du iphone så gå for ipad. Har du ingenting så dra i en butikk og prøv de litt, sjekk ut litt forskjellig (uten at det står en selger der!) og bestem deg der og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang slike ting så følger Eplehuset standarden til Apple. Vi åpner ikke telefoner eller ipader, vi sender dem inn og får en ny tilbake. Hadde de feks sendt inn din iPad, og fått tilbake en så hadde Eplehuset fått den regningen, fordi de ikke har lov å sende inn ipader med slike "dunk i veggen" skader som er større enn 4mm eller 6mm (husker ikke helt). Ufattelig irriterende for oss som jobbet på Eplehuset, og for kundene vi hadde..

Veeldig off topic nå men..

Jeg trodde også det skulle være en enkel affære, de følger standarden til Apple, men de følger ikke de norske reglene. Forbrukerrådet var heller ikke spesielt fornøyd med Eplehuset da man snakket med de heller. Det stod klart og tydelig "nei" på fysiske skader, men de nektet allikevel å gjøre noe på reklamasjon fordi det var en bulk der. Jeg så jo selvskagt den bulken på bildet de tok også, men den bulken (eller slagskaden som de kalte den) skulle ikke fyren på Eplehuset jeg leverte den til unngå å se (han sjekket nøye, og jeg hadde heller ikke sett en bulk). Det ble så mange telefoner frem og tilbake, at man ga opp prosjektet og det var egentlig veldig lite samarbeid fra Eplehuset sin side, uten å ta masse penger for det som egentlig er en reklamasjonssak. De spurte også om jeg hadde noen innboforsikring jeg evt. kunne ta "reperasjonen" for. Frekt, rett og slett - i og med at det er et hardwareproblem, og ikke noe som skulle vært forårsaket av en bulk i et hjørne, og at det etter norske regler (to år, apple har bare ett år ...) er en reklamasjonssak.

Jeg skal aldri noensinne kjøpe et epleprodukt igjen, heller ikke ta det i mot om noen kastet det etter meg, og det bare på grunnlaget av kundeservicen. (selv om jeg vet at de har retningslinjer fra Apple å følge, så det er ikke deres feil).

Beklager off topic..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også det skulle være en enkel affære, de følger standarden til Apple, men de følger ikke de norske reglene. Forbrukerrådet var heller ikke spesielt fornøyd med Eplehuset da man snakket med de heller. Det stod klart og tydelig "nei" på fysiske skader, men de nektet allikevel å gjøre noe på reklamasjon fordi det var en bulk der. Jeg så jo selvskagt den bulken på bildet de tok også, men den bulken (eller slagskaden som de kalte den) skulle ikke fyren på Eplehuset jeg leverte den til unngå å se (han sjekket nøye, og jeg hadde heller ikke sett en bulk). Det ble så mange telefoner frem og tilbake, at man ga opp prosjektet og det var egentlig veldig lite samarbeid fra Eplehuset sin side, uten å ta masse penger for det som egentlig er en reklamasjonssak. De spurte også om jeg hadde noen innboforsikring jeg evt. kunne ta "reperasjonen" for. Frekt, rett og slett - i og med at det er et hardwareproblem, og ikke noe som skulle vært forårsaket av en bulk i et hjørne, og at det etter norske regler (to år, apple har bare ett år ...) er en reklamasjonssak.

Jeg skal aldri noensinne kjøpe et epleprodukt igjen, heller ikke ta det i mot om noen kastet det etter meg, og det bare på grunnlaget av kundeservicen. (selv om jeg vet at de har retningslinjer fra Apple å følge, så det er ikke deres feil).

Beklager off topic..

Nei, akkuratt det skjønner jeg veldig godt. Det skulle han absolutt skrevet i saken, hvis han så nøye på det. Når jeg jobbet på verksted på Eplehuset hadde jeg aldri hatt samvittighet til å tatt betalt for det heller. Akkuratt der er jeg glad jeg bare fikset maskinene ;P og du er i din fulle rett til å mene akkuratt det du vil om det, og veldig bra at du tok det videre! (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt glemt å svare på denne tråden.

Det ble tilslutt et Nexus nettbrett, fordi ei venninne av meg hadde med seg sitt på besøk en dag og jeg fikk innføring i det og da bestilte jeg det, så får jeg noe jeg vet jeg klarer :)

Takk for masse fine svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
Guest Kåre Lise
På 20. juni 2017 at 1:34 AM, Teserere skrev:

Drar opp denne igjen jeg :) 

noen som har lenovo nettbrett og er fornøyd (eller ikke) med det? Tenker det hovedsakelig til bruk av streaming.

Nei, har telefon og det er mye telefon til latterlig hyggelig pris. Hvis det er prisen du er villig til å betale så tror jeg ikke det er så mye å lure på. Men ser ut som det er del eldre utgåtte modeller der ute så sjekk hva du kjøper.  Ser ut som tab 4 er lansert, se lenovo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne igjen jeg [emoji4] 
noen som har lenovo nettbrett og er fornøyd (eller ikke) med det? Tenker det hovedsakelig til bruk av streaming.

Har ett lenovo nettbrett. Helt ok til en billig penge (kjøpt på tilbudene til 800kr). Men selv mitt 4 (snart 5) år gamle samsung har bedre skjerm og er raskere. Tror dog at min mor som bruker det nå er greit fornøyd :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...