Gå til innhold
Hundesonen.no

allergivennlig alternativ til Cairnterrieren?


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Bolonka regnes ikke som en egen rase i Norge. Så hvordan oppdrettere driver på her i landet stiller jeg meg skeptisk til, følger de i det hele tatt med noen stamtavle og stilles de ut i utlandet, da, evt.? De er også under str. små/small, på str. med Malteser så en miniatyrhund. :-)

Ikke..? http://web2.nkk.no/fci-rasestandard-gruppe-9/russkaya-tsvetnaya-bolonka/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? Den har jo ikke engang noe nr. på NKK. Med mindre den helt nylig har blitt godkjent, men da bør jo nr være registrert der. Hva betyr CACIB?

Red: Trykk på standard i linken du ga meg forresten. Der står det tydelig nederst at den ikke er FCI-godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? Den har jo ikke engang noe nr. på NKK. Med mindre den helt nylig har blitt godkjent, men da bør jo nr være registrert der. Hva betyr CACIB?

Red: Trykk på standard i linken du ga meg forresten. Der står det tydelig nederst at den ikke er FCI-godkjent.

Det betyr at den kan bli norsk utstillingschampion, men ikke international. Rasen er altså godkjent av NKK, men ikke FCI.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? Den har jo ikke engang noe nr. på NKK. Med mindre den helt nylig har blitt godkjent, men da bør jo nr være registrert der. Hva betyr CACIB?

Red: Trykk på standard i linken du ga meg forresten. Der står det tydelig nederst at den ikke er FCI-godkjent.

Ja, de kan få Cert, altså bli Norsk Champion, men de kan ikke få Cacib(innstilling til internasjonalt championat), altså ikke bli internasjonal champion. Husker ikke om de er godkjent i Sverige, men, iallefall i andre land de også er godkjent i, kan de bli champion i tillegg til Norsk.

Dansk Svensk Gårdshund var heller ikke godkjent i FCI i begynnelsen når de ble godkjent som rase i Sverige/Danmark/Norge, husker ikke om de er det nå? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Om fyren er allergisk mot cairn så er det ingen grunn til å tro at han vil tåle andre strihåra terriere eller schnauzere - de har jo samme type pels.

Gå for en klipperase som ikke røyter tenker jeg, en rase som er kjent for å være noe man anbefaler til allergikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...