Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Er det best å teste for graviditet i morgen tidlig, eller kan jeg gjøre det senere i dag? ;P 

Får ikke kjøpt test før rundt 4 tiden i dag, og vil helst teste fortest mulig ;P

Avhengig av tidspunkt henhold til forventet mens.. Er det før, bør du teste morgenurin pga høyere konsentrasjon av hcg, men er det etter forventet mens, kan du teste når som helst..

Skulle den dog være negativ, ville jeg ha ventet 2-4 dager og testet morgenurin..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Avhengig av tidspunkt henhold til forventet mens.. Er det før, bør du teste morgenurin pga høyere konsentrasjon av hcg, men er det etter forventet mens, kan du teste når som helst..

Skulle den dog være negativ, ville jeg ha ventet 2-4 dager og testet morgenurin..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg skulle hatt mens nå i julen, men jeg hoppet over så jeg slapp det under julebesøk etc. Så er litt usikkert der. Men da kjøper jeg to! Tester en nå, også tester jeg igjen om noen dager ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er der vi er og, jentenavn er mye lettere enn guttenavn!

Nei, ikke enig i at jentenavn er lettere :P

vi var også enige om navn før vi var prøvere og ble gravid. Men nå som vi faktisk skal gi navn til ei levende frøken var det brått ikke så enkelt likevel :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke gravid engang, men vi har begynt å diskutere navn :lol: Haha :teehe:

( :heart: )

Etter at jeg trodde jeg var gravid for en stund tilbake har vi ihvertfall guttenavnet klart :ahappy: Og jeg har mine tanker om jentenavn også, hehe :P

Når er det Sonens vordende mødre har termin? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fint, inviterer svigers hit for at de skal få se Ida, og det er et mas fra de går inn døra til de går igjen om å "komme og sitte her litt da" hun vil ikke så jeg ignorer eller svarer det. Og det siste svigermor sier før hun drar er at Bonden må ta med Ida opp når han skal i fjøset. Er jo ikke bra nok å se henne her, for da er jeg der og nekter dem å prøve å tvangsholde henne på fanget. :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når er det Sonens vordende mødre har termin? :)

20. April :)

Og nå er barnevogna bestilt, det ble citycross i fargen svart venice (med skinnhåndtak) mens babybag og stelleveske ble i fargen petrol. Gleder meg til det kommer, tenkte å trene T til å gå pent litt i forkant.

Her var guttnavn enkelt, men tok lenger tid å finne jentenavn men fant tilslutt et vi likte veldig godt (og som klinger godt med guttenavnet). Nå venter vi gutt da, så får man håpe neste blir jente for jeg sliter skikkelig med et guttenavn til som passer til Christoffer :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fint, inviterer svigers hit for at de skal få se Ida, og det er et mas fra de går inn døra til de går igjen om å "komme og sitte her litt da" hun vil ikke så jeg ignorer eller svarer det. Og det siste svigermor sier før hun drar er at Bonden må ta med Ida opp når han skal i fjøset. Er jo ikke bra nok å se henne her, for da er jeg der og nekter dem å prøve å tvangsholde henne på fanget. :gaah:

Her i heimen har jeg slått hardt ned på trossing av ungen, så her er det ingen som tør lengre :lol: og det ender som regel med at ungen trives mye bedre sammen med resten av gjengen :)

Ellers har lilletupp vært igjen hos foreldrene mine mens vi var på julebesøk hos ei vennine pga kulden.. Og av alle ting har de faktisk fått henne til å sove.. Jaja, så må vel jeg begynne å lære meg og klippe av navlestrengen.. Hun klarer jo seg fint uten meg i noen timer :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i heimen har jeg slått hardt ned på trossing av ungen, så her er det ingen som tør lengre :lol: og det ender som regel med at ungen trives mye bedre sammen med resten av gjengen :)

Ellers har lilletupp vært igjen hos foreldrene mine mens vi var på julebesøk hos ei vennine pga kulden.. Og av alle ting har de faktisk fått henne til å sove.. Jaja, så må vel jeg begynne å lære meg og klippe av navlestrengen.. Hun klarer jo seg fint uten meg i noen timer :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mine regler gjelder bare når jeg er der ser du...

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vite terminen på tirsdag tenker jeg. :) Da skal vi på oul! Til nå har vi fått ny termin på hver ul/kontroll. Alt etter hvilken snurre den aktuelle legen bruker.

Men månedsskiftet mai/juni er forventet ankomst. (Også kommer vi il å juge på oss et par uker i minus sånn at vi minimerer mas når terminen nærmer seg. Jeg er allegisk mot mas!)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. Februar her, akkurat 40 dager til i dag :)

Det var min termin også :)

(Og hun har bursdag 18 :P)

Her er det de som ikke maser og hun får søke seg til selv som er mest populære.:) Så de ødelegger jo kanskje litt for seg selv med å presse seg på. Men Rak, bonden må jo passe på det der når du ikke er der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine regler gjelder bare når jeg er der ser du...

:lol:

Vet du, det tror jeg er ganske vanlig. Jeg snakket litt med noen kolleger om hvor lenge de klarte å holde barna unna søtsaker og kaker. Da sier den ene med litt sånn småfortrolig stemme til meg: "Men det er jo egne regler for besteforeldre". Eh, nei, det syns jeg ikke. For det første er raffinert sukker bare tull, for det andre er det rimelig viktig for meg å respektere foreldrene og deres ønsker, uansett hva det dreier seg om. Ikke minst er det viktig å respektere barnet! Hadde Ane opplevd at jeg gikk bak hennes rygg og gjorde ting hun ikke ønsket med Jesper, ville hun jo ikke kunne betrodd ham til meg.

Haha, forresten. Da hun lå på sykehus og Thomas (samboer til Ane og faren til Jesper) og jeg skulle fikse alt, kom vi til å ta på den samme ullbuksa hver dag. Den var jo like ren. Dessuten var vi ikke så opptatt av at smokkelenka matchet resten av antrekket og sånt. Begge deler ble bemerket av den morfindopa mora, da babyen var på sykebesøk :sleep: ellers var hun fornøyd med stell, soving og trøsting :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det tror jeg er ganske vanlig. Jeg snakket litt med noen kolleger om hvor lenge de klarte å holde barna unna søtsaker og kaker. Da sier den ene med litt sånn småfortrolig stemme til meg: "Men det er jo egne regler for besteforeldre". Eh, nei, det syns jeg ikke. For det første er raffinert sukker bare tull, for det andre er det rimelig viktig for meg å respektere foreldrene og deres ønsker, uansett hva det dreier seg om. Ikke minst er det viktig å respektere barnet! Hadde Ane opplevd at jeg gikk bak hennes rygg og gjorde ting hun ikke ønsket med Jesper, ville hun jo ikke kunne betrodd ham til meg.

Haha, forresten. Da hun lå på sykehus og Thomas (samboer til Ane og faren til Jesper) og jeg skulle fikse alt, kom vi til å ta på den samme ullbuksa hver dag. Den var jo like ren. Dessuten var vi ikke så opptatt av at smokkelenka matchet resten av antrekket og sånt. Begge deler ble bemerket av den morfindopa mora, da babyen var på sykebesøk :sleep: ellers var hun fornøyd med stell, soving og trøsting :P

Yup er nok veldig vanlig, pappaen bryr seg ikke så mye og han er der jo heller ikke og får stoppet det når søster er der for å "passe"... Men jeg synes det er skikkelig respektløst og da i tillegg viser så tydelig at det ikke er bra nok å se henne her, nei hun må ha henne opp dit samme kveld, uten meg. Da blir jeg forbanna.

Da gidder ikke jeg å være grei heller. Hun skal ingen plass i kveld, er for kaldt til å dra henne ut uten grunn,og hun er ikke i form.

Forresten, hvor lenge lar man småttisen hangle før man ringer lege? Hun har ikke feber, ligger mellom 37,5 og 37,8 - men er ikke i form. Gått sånn en stund nå, vi skyldte på at hun ble sliten av barnehagen, men hun har ikke vært i barnehagen på noen dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøen min som blir 5 i mai fortalte oss at nissen hadde jo kort skjegg under det hvite skjegget, så han trodde det var farfar. Da spurte broren min "men hvis det var farfar, hvorfor kom han inn gjennom pipa da? Han har jo nøkler til huset så han kunne ha gått rett inn!". Da ble nevøen min skeptisk igjen :lol:

Her var det umulig å bortforklare. Han var bombesikker :lol:

Vi sa at nissen trengte hjelp, men han virket ikke overbevist og nå vil han ikke snakke om det :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yup er nok veldig vanlig, pappaen bryr seg ikke så mye og han er der jo heller ikke og får stoppet det når søster er der for å "passe"... Men jeg synes det er skikkelig respektløst og da i tillegg viser så tydelig at det ikke er bra nok å se henne her, nei hun må ha henne opp dit samme kveld, uten meg. Da blir jeg forbanna.

Da gidder ikke jeg å være grei heller. Hun skal ingen plass i kveld, er for kaldt til å dra henne ut uten grunn,og hun er ikke i form.

Forresten, hvor lenge lar man småttisen hangle før man ringer lege? Hun har ikke feber, ligger mellom 37,5 og 37,8 - men er ikke i form. Gått sånn en stund nå, vi skyldte på at hun ble sliten av barnehagen, men hun har ikke vært i barnehagen på noen dager...

Vanskelig å si, for det er en vurdering utfra form.. Men kanskje rundt ei uke? Det er muligens virus, og etter ei uke eller noe, så burde jo det egentlig være på bedringens vei.. Men spørs jo litt hvordan dårlig form osv..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...