Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Hvordan merket dere at dere ble gravide? Hvilke symptomer?

Jeg har en liten tanke i hodet om at det er mulig jeg er gravid, men samtidig ikke.. Skulle egentlig hatt mensen nå men hoppet over så jeg slapp det i julen, så vanskelig å si pga dette.

Men har vært kvalm nå siden lørdag, hodepine innimellom, plutselig blitt svimmel og reagerte plutselig på v&h lukten, så tanken har selvfølgelig streifet meg.. Må bare få hentet testene hjemme siden jeg er hos svigers, og håper de fortsatt funker, så får jeg kjøpe en skikkelig test når butikkene åpner igjen.

Kvalm og kjempe trøtt.. Så begynte jeg å bli øm i puppene..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Hvilke bæreseler var det folk hadde igjen og erfaringene med disse?

Samt lurer jeg på om det er noe som anbefales i kjøpe nå, eller om jeg bør vente til babyen faktisk har ankommet?

Vi har ergobaby. Du kan godt låne min og se om du liker den, istedenfor å kjøpe ny om du vil da. Den ligger bare pakket inn nå uansett :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei ringslynge. Ble ikke brukt så mye mens H var bittelita, vi fikk det ikke helt til og hadde ikke store behovet. Den var veldig kjekk å ha når hun ble noen måneder gammel og kunne sitte i den, kjempeenkel å ta med seg og smette på. Har ikke tenkt på om jeg skal prøve noe annet denne gangen, kunne vært kjekt med noe som funker med mini-baby i sommer kanskje..?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ergobaby - men aldri blitt helt komfortabel med den.

Prøvde forøvrig både babybjørn og en fra samsung (samme patent som babybjørn) men de var rett og slett vonde å ha på for meg. Ergoen er grei å ha på for meg, men jeg sliter med inn og ut, og at jeg ikke føler hun sitter stabilt nok når hun ikke sitter stille.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ergobaby. Du kan godt låne min og se om du liker den, istedenfor å kjøpe ny om du vil da. Den ligger bare pakket inn nå uansett :)

Jeg låner gjerne og prøver litt :)

Mye bedre enn å bruke penger på en man ikke blir fornøyd med. Mener å huske etter tidligere diskusjoner om dette temaet at det var veldig forskjellige meninger så tenker at det blir litt prøve seg frem også som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Ergobaby, caboo og en Meitai. Styr unna de gamle fra Babybjørn. De er ikke bra. Må ha noe som er ergonomiske.

Du kan gjerne låne Caboo om du vil. Brukte den mye de første mnd men nå er det de to andre jeg bruker.

Kan gjerne få prøve de to andre også om du vil.

Vi har en skikkelig bærebaby. Bæring gir trygghet og nærhet for baby. Får ikke brukt vogna så mye :P men men. Koser oss masse uansett. Og bæresele har reddet kvelden når det er magevondt og vansker med å sove. Bærer masse inne :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker enten Manduca eller Ergobaby, men venter med å kjøpe til hun er født og vi ser litt hvilke behov vi har. Regner med at vi ikke har store behovet for bæresele med engang i februar uansett :)

Jeg har hatt manduca, ergo, beko, meitai (kleinsmekker, babyhawk, flere hjemmesydde, filiokus, ++), flere vevde sjal, elastisk sjal, og synes det passet med ulike ting til forskjellige aldre, men meitai er enklest å bruke og tilpasse uavhengig av alder og om man vil bære foran eller på ryggen. Meitai passer også hvis mamma og pappa skal veksle på å bruke. Jeg likte vevd sjal også, spesielt til nyfødt, men det var mye stoff. Beko likte jeg best av de formsydde, men ergo var også god. :)

************

Noe helt annet:

Hvor strenge er dere på at storesøsken skal leke ta med småsøsken på leken når de har en venn(inne) på besøk? Hos oss (7 og 4) tar vi det som en selvfølge at alle skal inkluderes, men det er ikke like selvfølgelig for alle ungene som kommer på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har elastisk sjal og ergobaby 360.

Fornøyd med begge, men veldig ulikt bruk. Syns egentlig ergobaby begynner å passe først nå (4 mnd), og ser for meg den blir enda mer brukt når han blir enda større. Til neste gang vil jeg ha også angelpack til mellomperioden fra 2-5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt manduca, ergo, beko, meitai (kleinsmekker, babyhawk, flere hjemmesydde, filiokus, ++), flere vevde sjal, elastisk sjal, og synes det passet med ulike ting til forskjellige aldre, men meitai er enklest å bruke og tilpasse uavhengig av alder og om man vil bære foran eller på ryggen. Meitai passer også hvis mamma og pappa skal veksle på å bruke. Jeg likte vevd sjal også, spesielt til nyfødt, men det var mye stoff. Beko likte jeg best av de formsydde, men ergo var også god. :)

************

Noe helt annet:

Hvor strenge er dere på at storesøsken skal leke ta med småsøsken på leken når de har en venn(inne) på besøk? Hos oss (7 og 4) tar vi det som en selvfølge at alle skal inkluderes, men det er ikke like selvfølgelig for alle ungene som kommer på besøk.

Der dukket det opp et minne fra en veldig fjern fortid. Bestevenninna mi, som bodde i nabohuset, hadde en lillesøster som var et par år yngre enn oss. Hun skulle alltid være med på leken, men jeg ville ha bestevenninna mi for meg selv! Dette var en konflikt som sikkert varte et par år. Jeg hååååpet alltid at lillesøsteren ikke skulle være sammen oss og ble like skuffet hver gang, venninna mi hadde litt av en loyalitetskonflikt og mødrene våre var sinte på meg fordi jeg var så uvillig til å inkludere lillesøsteren. Jeg blir flau når jeg tenker på det. Selvsagt skal alle som vil være med å leke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne jula har vært fantastisk for en fireåring.

Men det kom en gedigen nedtur.

Når nissen kom på julaften ble det fort klart at A stusset på noe. Han takket pent for gavene, satt fint på fanget og tiltalte nissen med julenissen , men han sirklet hele tiden rundt nissefar og så litt kritisk ut.

I det nissen gikk videre marsjerte han bort til meg og informerte meg om at det aldeles ikke var nissen, men Ole - Johnny ( samboer til mamma ), for det så man på de store ørene og på hendene...

Nå vil han ikke snakke om Nissen lengre. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne jula har vært fantastisk for en fireåring.

Men det kom en gedigen nedtur.

Når nissen kom på julaften ble det fort klart at A stusset på noe. Han takket pent for gavene, satt fint på fanget og tiltalte nissen med julenissen , men han sirklet hele tiden rundt nissefar og så litt kritisk ut.

I det nissen gikk videre marsjerte han bort til meg og informerte meg om at det aldeles ikke var nissen, men Ole - Johnny ( samboer til mamma ), for det så man på de store ørene og på hendene...

Nå vil han ikke snakke om Nissen lengre. ..

Nevøen min som blir 5 i mai fortalte oss at nissen hadde jo kort skjegg under det hvite skjegget, så han trodde det var farfar. Da spurte broren min "men hvis det var farfar, hvorfor kom han inn gjennom pipa da? Han har jo nøkler til huset så han kunne ha gått rett inn!". Da ble nevøen min skeptisk igjen :lol:
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...