Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Mamma har kjøpt ergobaby til oss! :D Så da får vi den rundt jul. Da trenger vi vel ikke spedbarnsinnlegg?

Husker ikke helt hva det står ang kg ift bruk av spedbarnsinnlegg, men vi syns det virket for lite allerede fra L var rundt 4kg, så det går nok bra uten det vil jeg tro...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Siden A hver gang vi har fri våkner helt av seg selv 1 time før jeg normalt må dra han opp av senga skal jeg utføre et eksperiment.

Fredags kveld skal jeg si til han at det er barnehage dagen etter... Sover han til halv 7 lørdags morgen vet jeg at det er en sammenheng.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er så oppsiktsvekkende? Om vi bare ser på biologien her altså, moralen får hun jo nesten stå for selv. Vi veit jo at toeggede tvillinger et resultat av - som navnet sier - to egg som slippes samtidig. Toeggede tvillinger har ikke flere like gener enn hva to søsken vanligvis har. Eller som her, to halvsøsken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har kjøpt ergobaby til oss! :D Så da får vi den rundt jul. Da trenger vi vel ikke spedbarnsinnlegg?

Nei :)

Husker ikke helt hva det står ang kg ift bruk av spedbarnsinnlegg, men vi syns det virket for lite allerede fra L var rundt 4kg, så det går nok bra uten det vil jeg tro...

Samme her.. Det var bare styr å legge henne inni det spedbarnsinnlegget.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på ungene når de blir eldre og skjønner hva det innebærer, da. :| Nå ble jeg ennå mer bevisst på hvem jeg har sex med... :lol:

Hvem er det alltid greit å være bevisst på, men kanskje også å ha lang nok tid mellom to stk..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere bekjent var gravid sånn omtrent samtidig som jeg gikk med min eldstemann, og hadde en termin som strakk seg over en måneds tid. Hun hadde noen alternativer til barnefedre, for å si det sånn. Tre tok DNA-test, det var ingen av dem, så hvem flere som kan være alternative fedre er jo ikke godt å si.

Men der var det altså snakk om en termin som strakk seg over en måned, og et barn som muligens kan være født for tidlig.. Alt ettersom.. Så skal man være 100 % sikker, bør man antageligvis ha en karantene på ca 3 mnd mellom hvert partnerbytte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere bekjent var gravid sånn omtrent samtidig som jeg gikk med min eldstemann, og hadde en termin som strakk seg over en måneds tid. Hun hadde noen alternativer til barnefedre, for å si det sånn. Tre tok DNA-test, det var ingen av dem, så hvem flere som kan være alternative fedre er jo ikke godt å si.

Men der var det altså snakk om en termin som strakk seg over en måned, og et barn som muligens kan være født for tidlig.. Alt ettersom.. Så skal man være 100 % sikker, bør man antageligvis ha en karantene på ca 3 mnd mellom hvert partnerbytte :P

:lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da tok jeg den letteste løsningen, nemlig snakket med svigerfar. Svigermor ble lei seg sist uke, ene gangen sa jeg kontant, før hun satte seg ned, at jeg skulle gå å legge meg med ida. Andre gangen stod jeg og laget middag og ida sov ute, hun våknet og jeg tok henne med på badet for å skifte, det tolket svigermor som at jeg gikk å la meg med henne og gikk. Så gikk det en dag uten besøk (!) så kom hun inn dagen etter to ganger, mens ida sov ute i vogna og jeg drev med mitt, og sa jeg bare at Ida sover ute. Så fortsatte jeg med det jeg holdt på med. På lørdagen ba jeg bonden ta med ida inn til henne - da hadde hun sagt at hun ikke følte seg velkommen her. Og det er jo egentlig ikke meningen, jeg vil bare at de skal komme når det passer.

Så i dag skulle jeg leke frisør på svigerfar og da spurte jeg om vi kunne begynne å avtale før de kommer inn, og skyldte på at svigermor hadde sagt hun ikke føler seg velkommen, og sa at jeg er sliten på ettermiddagene og er jeg ikke det, så har jeg en million ting jeg vil gjøre mens jeg kan, og da hdde det vært veldig fint om vi kunne avtale på forhånd... Han sa ja og det hørtes greit ut det, og han skulle si det til svigermor. Så får vi se da. Krysse fingre for at det blir fulgt opp! Hvis ikke så begynner jeg å låse dører altså - nå har jeg sagt fra på en fin måte, uten å være sinna og lagt vekt på at vi VIL ha besøk, men at det må være når det passer. Og sa også at de kan jo gi et hint så kan vi komme inn til dem litt også. Så ikke de bare kommer hit.

klikk og gobit til meg? Plis?

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da tok jeg den letteste løsningen, nemlig snakket med svigerfar. Svigermor ble lei seg sist uke, ene gangen sa jeg kontant, før hun satte seg ned, at jeg skulle gå å legge meg med ida. Andre gangen stod jeg og laget middag og ida sov ute, hun våknet og jeg tok henne med på badet for å skifte, det tolket svigermor som at jeg gikk å la meg med henne og gikk. Så gikk det en dag uten besøk (!) så kom hun inn dagen etter to ganger, mens ida sov ute i vogna og jeg drev med mitt, og sa jeg bare at Ida sover ute. Så fortsatte jeg med det jeg holdt på med. På lørdagen ba jeg bonden ta med ida inn til henne - da hadde hun sagt at hun ikke følte seg velkommen her. Og det er jo egentlig ikke meningen, jeg vil bare at de skal komme når det passer.

Så i dag skulle jeg leke frisør på svigerfar og da spurte jeg om vi kunne begynne å avtale før de kommer inn, og skyldte på at svigermor hadde sagt hun ikke føler seg velkommen, og sa at jeg er sliten på ettermiddagene og er jeg ikke det, så har jeg en million ting jeg vil gjøre mens jeg kan, og da hdde det vært veldig fint om vi kunne avtale på forhånd... Han sa ja og det hørtes greit ut det, og han skulle si det til svigermor. Så får vi se da. Krysse fingre for at det blir fulgt opp! Hvis ikke så begynner jeg å låse dører altså - nå har jeg sagt fra på en fin måte, uten å være sinna og lagt vekt på at vi VIL ha besøk, men at det må være når det passer. Og sa også at de kan jo gi et hint så kan vi komme inn til dem litt også. Så ikke de bare kommer hit.

klikk og gobit til meg? Plis?

Klikk og godbit! Du kan få litt av de uendelige mengdene sjokolade i skuffene :aww:

En tidligere bekjent var gravid sånn omtrent samtidig som jeg gikk med min eldstemann, og hadde en termin som strakk seg over en måneds tid. Hun hadde noen alternativer til barnefedre, for å si det sånn. Tre tok DNA-test, det var ingen av dem, så hvem flere som kan være alternative fedre er jo ikke godt å si.

Men der var det altså snakk om en termin som strakk seg over en måned, og et barn som muligens kan være født for tidlig.. Alt ettersom.. Så skal man være 100 % sikker, bør man antageligvis ha en karantene på ca 3 mnd mellom hvert partnerbytte :P

... :lol: :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere bekjent var gravid sånn omtrent samtidig som jeg gikk med min eldstemann, og hadde en termin som strakk seg over en måneds tid. Hun hadde noen alternativer til barnefedre, for å si det sånn. Tre tok DNA-test, det var ingen av dem, så hvem flere som kan være alternative fedre er jo ikke godt å si.

Men der var det altså snakk om en termin som strakk seg over en måned, og et barn som muligens kan være født for tidlig.. Alt ettersom.. Så skal man være 100 % sikker, bør man antageligvis ha en karantene på ca 3 mnd mellom hvert partnerbytte :P

En bekjent av meg visste akkurat hvilken helg hun ble gravid. 5 DNA-testet, ingen var faren.. Grøss.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg visste akkurat hvilken helg hun ble gravid. 5 DNA-testet, ingen var faren.. Grøss.

Men det kan jo gå litt tid fra man har sex og til man blir gravid, da. Så da må hun ha holdt på VELDIG den helgen, men ikke ukene før/etter :hvis hun er 110 % sikker på at hun ble gravid den helgen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:huh::lol: Glad jeg har et kjedelig liv og vet nøyaktig hvem pappan til Ida er :lol:

Its just one of those days - sove er teit, flaske er teit - pupp er fint, men pupp går tom og man blir sinna. :aww: Oppvask og middagslaging utgår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har Jaran begynt med, for ca 30 min siden hehe. Han klarer å gå fire skritt med den på stuegulvet før han setter seg på knærna og finner noe mer intr, så krabber bort, løfter seg først opp på knærna, så opp på beina og tar noen saaakte skritt :heart: Sophia var helt sjokkert, BABY IKKE GJØRE SÅNN!

1377276_10151889662525256_1524577222_n.j

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg vært våken og jeg har vært så kvalm! Brekker meg av kjøleskapslukten også! Detter vekker minner som ikke ligger så alt for langt tilbake i tid :o Fikk panikk! Testen var heldigvis negativ :thumbs:

Haha. Jeg hadde og en sånn dag for en stund siden. Måtte til slutt ta en test for å være heeelt sikker på at det ikke var noe som vokste inni der... Sist jeg var sånn var jeg gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...