Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Argh. Vogna vår er ödelagt. Skitvogn. Pröver å finne ny på finn.no, men det er veldig få tvillingvogner ute der med liggedel! Har på ingen måte råd til sprett ny :(

har dere ikke garanti på den da?:)

Edit : sånn ca du tenkte på? http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=44534765&ref=fas&sort=5&q=tvillingvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere ikke garanti på den da? :)

Edit : sånn ca du tenkte på? http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=44534765&ref=fas&sort=5&q=tvillingvogn

Sikkert kjøpt brukt i utgangspunktet. :=)

Nå begår jeg vel den største synden som finnes i bærebarnverden - men jeg har fått låne en babybjørnsele. Og dæven den var noe helt annet å ha på seg enn samsoniten. Kan kan hun henge og dingle der litt mens jeg ordner litt inne, hun skal ikke henge der lenge om gangen altså - ingen fare. Men da KAN jeg gjøre klar ting til middag selv om hun nekter å sove. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet man er blitt en av de crazy bære maniac damene når man blir helt sånn :| av å lese det :lol: Jeg er sånn med bilstol og forøvrig :lol: Skal gå på lofte imorgen Rak, promise. Sur på meg selv som ikke har vært der :P Blæ.

1385863_10151885762840256_466656283_n.jp

Jaran i stolen sin :) Gleder meg til Sophia får sin. Men merker det er dårligere plass bak i der med to store stoler. Vi har hatt tre stykker også, når Emilie satt der, så jeg vet det ikke er farlig om jeg plutselig bestemmer meg for å reprodusere meg igjen :lol:

Fineste gullet til mammaen sin :heart: Han er fylt 7 mnd nå og jeg synes det går altfor fort.

1270968_10151879775015256_662874878_o.jp

Ivy er kjempesøt. Jaran har begynt å sette seg fra krabbestilling, og hun er litt bekymret virker det som, hehe. Legger seg bestandig bak han :heart:1383507_10151883794760256_792864703_n.jp

Enda et spam bilde av godgutten min, så er jeg ferdig :lol:

1381999_10151885191125256_546325740_n.jp

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. De hadde sikkert ikke fått selge det om det var skadelig :) man blir bare fort litt ekstremist :D

Ikke sant, satser på at alt med måte, funker her også. Er jo snakk om 10 min innimellom, ikke timesvis hver dag. Men vil veldig gjerne prøve sjal om du finner og vil låne bort!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har L, for første gang i sitt halvtannetårige liv, feber. Pappan er hjemme, men mamman kjenner at hun helst egentlig ville vært den som var hjemme og stelte for ungen sin, men jeg MÅ være på jobb i dag. Hun var virkelig så innmari slapp i går, men allikevel, når jeg skulle ta bilde av henne når hun lå og hvilte mellom alle lekene sine, så smilte hun fotosmilet sitt (når det er et kamera i nærheten må man posere, må skjønne...)

Utenom det har vi det så moro om dagen, det kommer nye ord hele tiden, og noen ganger sammen i setninger. I går da jeg hentet i barnehagen ropte hun HEI MAMMA! og kom løpende mot meg. Da ble jeg litt rørt der jeg sto:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh - typisk - fikk min for 500,- er riktignok forgjengern til happy duo - heter bare duo - men med untak av bittelitt mindre hjul så er det samme vogna. Bare min er eldre.

Er du på FB? Fant min på lokal salgsgruppe - er en til der til samme pris, men det blir jo oppi her.

Har funnet en nå, i litt dyreste laget, men ser veldig strøken ut. Emmaljunga edge duo, så den er jo schwær, mannen skal på tokt i kveld for å se om vi klarer å trykke den inn i bilen. :D Du vet man begynner å bli desperat når man tenker "VI MÅ KJØPE NY BIL!" i et litt frenetisk øyeblikk.... :lol:

Man vet man er blitt en av de crazy bære maniac damene når man blir helt sånn :| av å lese det :lol: Jeg er sånn med bilstol og forøvrig :lol: Skal gå på lofte imorgen Rak, promise. Sur på meg selv som ikke har vært der :P Blæ.

1385863_10151885762840256_466656283_n.jp

Jaran i stolen sin :) Gleder meg til Sophia får sin. Men merker det er dårligere plass bak i der med to store stoler. Vi har hatt tre stykker også, når Emilie satt der, så jeg vet det ikke er farlig om jeg plutselig bestemmer meg for å reprodusere meg igjen :lol:

Fineste gullet til mammaen sin :heart: Han er fylt 7 mnd nå og jeg synes det går altfor fort.

Ivy er kjempesøt. Jaran har begynt å sette seg fra krabbestilling, og hun er litt bekymret virker det som, hehe. Legger seg bestandig bak han :heart:1383507_10151883794760256_792864703_n.jp

Enda et spam bilde av godgutten min, så er jeg ferdig :lol:

Hihi, tenkte det samme selv, får åndenød av BB. Men pustet litt med magen og tenkte som Rak, alt med måte :ahappy:

Fornøyd med bilstolen? Vi har kjøpt akkurat samme, ser veldig greit ut emn det ser ut som om Jaran sitter mer tilbakelent enn det T får til. Hodet hennes detter framover når hun sover :(

Søteste Ivy! Godstoget vi har av en hund kommer ikke til å gjøre annet enn å rive ned T, det er jeg sikker på...

Swoon! :wub: For en kjekkas! Og jeg blir igjen slått av hvor like Jaran og Soph er, bare med så forskjellig kjønnspreg. (Om det er lov å si sånt om unger da... Jo, på sonen så. :P )

Nettopp! Jeg ELSKER sonen! :heart:

På fredag skal vi forsøke oss på å komme oss over til Oslo med bil. Jeg tror jeg trenger en valium før den turen.....

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med stolen. Vi har jo Caravelle, så utrolig god plass og sete "sitter" veldig godt i bilen, og sånn var det med babysete hans og Acta Graco Cosmic Comfort til Sophia, ingen av ungene har sittet med hode fremover etter vi byttet bil. Men jeg husker det der godt igjen fra når vi hadde stasjonsvogn :(

Masse lykke til på turen til Oslo :/

Ja, det er så morsomt å høre om hva folk ser av likheter og sånt :) Familien til Lars synes han er veldig "fremmed" og mener han ligner veldig mye mer på meg og min slekt. Han er utrolig lik min far som han var på Jaran sin alder ifølge babybildene. Øynene er også veldig forskjellige synes jeg, men de har samme nese, munn og hake ser jeg :) Tror det som gjør det litt fremmed for dem er øynene hans.

1382225_10151886970970256_1257968849_n.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med stolen. Vi har jo Caravelle, så utrolig god plass og sete "sitter" veldig godt i bilen, og sånn var det med babysete hans og Acta Graco Cosmic Comfort til Sophia, ingen av ungene har sittet med hode fremover etter vi byttet bil. Men jeg husker det der godt igjen fra når vi hadde stasjonsvogn :(

Masse lykke til på turen til Oslo :/

Ja, det er så morsomt å høre om hva folk ser av likheter og sånt :) Familien til Lars synes han er veldig "fremmed" og mener han ligner veldig mye mer på meg og min slekt. Han er utrolig lik min far som han var på Jaran sin alder ifølge babybildene. Øynene er også veldig forskjellige synes jeg, men de har samme nese, munn og hake ser jeg :) Tror det som gjør det litt fremmed for dem er øynene hans.

1382225_10151886970970256_1257968849_n.j

For noen fine unger! :heart:

Jeg brukte babybjørn til E, men ikke så mye. En gang i blant, så tror hun overlever! :lol: men jeg skjønner greia altså, og kommer til å kjøpe noe annet til neste :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrg!! Hadde time til ul i morgen. Nå ringte de meg. De har ført meg opp på feil klinikk ( :blink:) så den timen eksisterer ikke. Så timen er flyttet til mandag neste uke. Kl 20.00. Drittfolk!! :sint_01:

Jeg hadde og en time hos fastlegen på torsdag, så nå må jeg få flyttet på den og. Hun ville jo gjerne ha meg inn etter jeg hadde vært på ul. :gaah:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 times soving fra halv åtte til ni. Hittil en times soving fra 11.15.... Det er så stort at jeg til og med må annonsere det på internett i tillegg til å ha sendt sms til mannen :lol: Jeg sitter i sofaen, sulten og kald, redd for å røre meg for da knirkes det sikkert i babycallen :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh how I jinxed it :fish:

:lol::hug:

Har en plan om å stå opp tidligere og se om jeg får overtfalt frøken dings til en formiddagslur og en ettermiddagslur. Problemet er bare at når jeg sjelden er i seng før nærmere 4 - og kun sover alene et par timer før hun våkner og skal ha pupp, så er det mye enklere å bare halvsove videre til rund 11 før vi står opp, enn å stå opp kl 9 som planen egentlig er :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol::hug:

Har en plan om å stå opp tidligere og se om jeg får overtfalt frøken dings til en formiddagslur og en ettermiddagslur. Problemet er bare at når jeg sjelden er i seng før nærmere 4 - og kun sover alene et par timer før hun våkner og skal ha pupp, så er det mye enklere å bare halvsove videre til rund 11 før vi står opp, enn å stå opp kl 9 som planen egentlig er :lol:

Det enkle er ofte det beste. Og det er veldig greit å få seg litt søvn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkle er ofte det beste. Og det er veldig greit å få seg litt søvn.. :)

Yep - er noe med det. Tanken var å prøve å sove en gang i løpet av dagen om hun sover to ganger, men kjenner jeg meg selv rett så blir det ikke slik :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Yep - er noe med det. Tanken var å prøve å sove en gang i løpet av dagen om hun sover to ganger, men kjenner jeg meg selv rett så blir det ikke slik :lol:

Jeg hadde syk unge du har en som ikke sover så godt så det blir i grunnen noe av det samme. Legene sa en ting til meg sov når ungen sover så du blir opplagt til andre ting også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syk unge du har en som ikke sover så godt så det blir i grunnen noe av det samme. Legene sa en ting til meg sov når ungen sover så du blir opplagt til andre ting også

Ja, får beskjed om det fra både helsesøster og lege og alt som er. Men kjenner at jeg får energi når hun sover, selv om jeg ikke sover - bare noe med å litt egentid og få gjort ting som jeg går og ser på at jeg ikke får gort ellers. Og ikke minst, få unna ting sånn at når Bonden kommer hjem så kan jeg faktisk være med han og Ida, ikke bare slenge Ida til han og fyke rundt for å fikse det som jeg ikke rakk siden hun ikke ville ligge alene.

Nå smådupper hun i sofaen her og våkner av hver miste lyd, skal bare få satt over middagen så skal vi ut med vogn og trille tur, hun sover mye tyngre i vogna ute enn her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...