Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Jeg kom med et helt greit forslag til Ask i kveld synes jeg.

"Du? I morgen når vi våkner er det planleggingsdag, så da trenger vi ikke skynde oss. Når vi våkner da, så kan vi bare lukke øynene og sove litt til! Skal vi gjøre det i morgen? "

Han lo godt.... Tøysete mammaen da gitt :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Takk for tips. :) Vi ringte legevakten til slutt også, siden hun kaster opp alt hun får i seg. Fikk utroig mange gode tips og de ringte meg til og med opp igjen etter ti minutter for å forsikre seg op et par ting.

Solstråla Tuva når i alle fall nye høyder. Mellom feber, oppkast, magevondt og diare så er hun en (litt slapp) solstråle. Og ellers er hun KOSETE. Har kost på fanget i hele dag og til og med dubbet av. Det har hun ikke gort siden hun var kanskje 2 mnd. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. :) Vi ringte legevakten til slutt også, siden hun kaster opp alt hun får i seg. Fikk utroig mange gode tips og de ringte meg til og med opp igjen etter ti minutter for å forsikre seg op et par ting.

Solstråla Tuva når i alle fall nye høyder. Mellom feber, oppkast, magevondt og diare så er hun en (litt slapp) solstråle. Og ellers er hun KOSETE. Har kost på fanget i hele dag og til og med dubbet av. Det har hun ikke gort siden hun var kanskje 2 mnd. :wub:

Sånn er den andre Tuvaen jeg kjenner også. En behagelig pasient. Kanskje det ligger i navnet? God bedring til vesle solstråle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. :) Vi ringte legevakten til slutt også, siden hun kaster opp alt hun får i seg. Fikk utroig mange gode tips og de ringte meg til og med opp igjen etter ti minutter for å forsikre seg op et par ting.

Solstråla Tuva når i alle fall nye høyder. Mellom feber, oppkast, magevondt og diare så er hun en (litt slapp) solstråle. Og ellers er hun KOSETE. Har kost på fanget i hele dag og til og med dubbet av. Det har hun ikke gort siden hun var kanskje 2 mnd. :wub:

Du fikk kanskje råd om kokt vann? Det er iallefall veldig godt for syke babymager. Vannet forandrer litt karakter når det blir kokt, fortalte en sykepleier meg en gang jeg var innlagt med minstejenta her. Jenta hadde hatt diaré så lenge at hun ikke produserte urin lenger. Så hun fikk kokt, avkjølt vann teskjevis.

Ellers er finraspet eple stoppende, det samme med gulrotmos. Men så lenge hun kaster opp er jo ikke det så greit å gi.

God bedring. Vet hvor slitsomt det er med barn som kaster opp :x

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er babysyk, Aya :) For min del kjenner jeg det er hormonene sin skyld, men også fordi jeg begynner å mykne opp. Det som egentlig stopper meg mest fra å få unge er at jeg er livredd for at avkommet vil få allergi. Hund har blitt nesten hele livet mitt og jeg orker ikke tanken på å gi opp det.

Kjenner følelsen. Ikke babysyken da, for det er jeg ikke. Men redselen for at hvis jeg noen gang skulle fått et barn og den ble allergisk mot mine andre firbente barn som betyr alt i verden for meg. Jeg hadde ikke gitt dem bort uansett...måtte ha funnet en annen løsning...to hus eller noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst smittet Tuva. Hun spiste litt lite i går, men tenkte ikke noe mer over det. I dag vil hun kke ha noe særlig, men slukte smoothien hun fikk, så da kan hun vel bare få mer av det? Så får hun i alle fall i seg noe. Diare og helt klam. Men først og fremst så ser vi det på at hun faktisk koser. Det har ikke skjedd sden hun var bittebitteliten. Nå har hun ligget en time på fanget med smokken (som hun aldri vil ha hvis hun ikke er trøtt) og bare kost. Stakkar liten.

Burde vi ringe legevakten og høre om tips? Noen andre tips? hvordan får vi i henne væske?

Raspet eple, eplemost, blåbærsaft, loff, mariekjeks, følg med på feber og om hun blir uttørket. Det er lav terskel for å legge inn babyer med dehydrering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er den andre Tuvaen jeg kjenner også. En behagelig pasient. Kanskje det ligger i navnet? God bedring til vesle solstråle!

Kanskje det er navnet ja? Tuvaen "din" ser i alle fall like søt ut som min :ahappy: Takk på vegne av Tuva. :)

Du fikk kanskje råd om kokt vann? Det er iallefall veldig godt for syke babymager. Vannet forandrer litt karakter når det blir kokt, fortalte en sykepleier meg en gang jeg var innlagt med minstejenta her. Jenta hadde hatt diaré så lenge at hun ikke produserte urin lenger. Så hun fikk kokt, avkjølt vann teskjevis.

Ellers er finraspet eple stoppende, det samme med gulrotmos. Men så lenge hun kaster opp er jo ikke det så greit å gi.

God bedring. Vet hvor slitsomt det er med barn som kaster opp :x

Nei, det sa de ingneting om og det visste jeg ikke. Takk for tips. :)

Raspet eple, eplemost, blåbærsaft, loff, mariekjeks, følg med på feber og om hun blir uttørket. Det er lav terskel for å legge inn babyer med dehydrering :)

Takk for tips :) Ja, jet fikk inntrykket av at de tok det eldig seriøst, vi måtte bare ringe igjen om vi var usikre, terskelen skulle vre lav sa de.

Det var ikke noe tissebleie i dag tidlig, kanskje ikke så rart siden hun spydde sånn i går kveld. Og 37.7 er tempen, hun pleier ikke ha noe mer enn 37 med den måleren. Så litt feber. Men hun har holdt på alt i dag. Fått til sammen en sånn pose smoothie og halvannen dl med eplejuice. Så får vi se om det dukker opp en tissebleie etterhvert. Hvis ikke får hun få litt mer drikke (hun vil ha mer, men hiver jo i seg så hun brekker seg, sikkert fordi hun er kvalm også, så vi gir lite og ofte). Hjelper ikke det får vi heller ringe tilbake til de.

Frøkna har kost på armen til mamma og pappa i hele dag, og det er fremdeles kos :wub: Litt gjerrig på smilene men klarer ikke la være å smile hver gang hundene går forbi :wub:

Og ellers går det kaldt nedover ryggen min. Drapet på Stord er rett borti her, 3åring drept, 13åring mistenkt. *Klemme litt ekstra på gullet*

God bedring til Tuva :hug:

Tusen takk :)

Edit: Svare Marie også, kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god bedring til lille Tuva!

Jeg har aldri vært noe glad i morgener, men etter at jeg fikk barn synes jeg at det er den beste tiden på døgnet! Vi koser oss med late dager. Når hun våkner tidlig så får hun komme opp i sengen vår. Hun er alltid kjempeblid og vi koser og synger og ser på oss selv i kamerat i mobilen :):heart:

0_zpse5f58001.jpeg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god bedring til lille Tuva!

Jeg har aldri vært noe glad i morgener, men etter at jeg fikk barn synes jeg at det er den beste tiden på døgnet! Vi koser oss med late dager. Når hun våkner tidlig så får hun komme opp i sengen vår. Hun er alltid kjempeblid og vi koser og synger og ser på oss selv i kamerat i mobilen :):heart:

0_zpse5f58001.jpeg

Takk :) SÅ søte dere er. Og så lik på mammaen sin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soelvd: Dere kan med fordel kjøpe Gem på apoteket og gi henne. Da får hun erstattet natrium, kalium og sukker. Vanlig koksalt inneholder ikke kalium. Og for søtt er ikke gunstig i den akutte fasen. Babyer skal ha litt annerledes væskebehandling enn større barn og voksne.

Og har hun enda ikke hatt tissevåt bleie, så ikke nøl med å kontakte legevakten igjen.

Tragisk sak, tenker dere har det tøft med sånn i nabolaget.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun ikke tissebleie ville jeg ringt. Jeg er litt nervøs for dehydrering på så små. Jeg ville ringt om 3 åringen min ikke tisset også jeg, da :P

Forferdelig sak med den 3 åringen. Jeg får ikke hjernen til å fatte det. Hvem dreper en 3 åring? Seriøst? ?? Gutten må jo være psykisk syk eller fått i seg noe?

Jeg er så glad jeg har ei venninne som er i Sverige hver helg nå som vinterdress må kjøpes inn. Halv pris på alt liksom. Her er Handleliste, takk for hjelpen :lol:

Ba om strl 104 jeg. Gidder ikke kjøpe hvert år *host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy er han Loke? Sophia bruker også 104 :lol:

 

Er så vanskelig med barneklær synes jeg, alt er så a4. Hun er veldig slank, men høy så alt faller av henne -_-

Han er 96. Damn? Bruker hun 104? Kanskje jeg burde gå for 110? Planen er at den skal brukes neste vinter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soelvd: Dere kan med fordel kjøpe Gem på apoteket og gi henne. Da får hun erstattet natrium, kalium og sukker. Vanlig koksalt inneholder ikke kalium. Og for søtt er ikke gunstig i den akutte fasen. Babyer skal ha litt annerledes væskebehandling enn større barn og voksne.

Og har hun enda ikke hatt tissevåt bleie, så ikke nøl med å kontakte legevakten igjen.

Tragisk sak, tenker dere har det tøft med sånn i nabolaget.

Har hun ikke tissebleie ville jeg ringt. Jeg er litt nervøs for dehydrering på så små. Jeg ville ringt om 3 åringen min ikke tisset også jeg, da :P

Forferdelig sak med den 3 åringen. Jeg får ikke hjernen til å fatte det. Hvem dreper en 3 åring? Seriøst? ?? Gutten må jo være psykisk syk eller fått i seg noe?

Jeg er så glad jeg har ei venninne som er i Sverige hver helg nå som vinterdress må kjøpes inn. Halv pris på alt liksom. Her er Handleliste, takk for hjelpen :lol:

Ba om strl 104 jeg. Gidder ikke kjøpe hvert år *host*

Hun har hatt tissebleier nå. Men det er bare bittelitt. Men det betyr vel at hun ikke er dehydrert i alle fall?

Loke, ang klær, du bor jo i Drammen? Vært og kikket på outleten til barnas hus på buskerud storsenter? Der har de utedresser.

Blid jente allikevel, da :)

1376378_10151876600667225_1717066835_n.j

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har hatt tissebleier nå. Men det er bare bittelitt. Men det betyr vel at hun ikke er dehydrert i alle fall?

Loke, ang klær, du bor jo i Drammen? Vært og kikket på outleten til barnas hus på buskerud storsenter? Der har de utedresser.

Blid jente allikevel, da :)

1376378_10151876600667225_1717066835_n.j

Godt hun er bedre! :) Vi skal ha Didrikson Theron dressen . Han hadde forrige i to år uten tegn på slitasje. Jeg synes ikke den outleten er så billig uansett jeg. Billigere å kjøpe til halv pris på grensen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt hun er bedre! :) Vi skal ha Didrikson Theron dressen . Han hadde forrige i to år uten tegn på slitasje. Jeg synes ikke den outleten er så billig uansett jeg. Billigere å kjøpe til halv pris på grensen.

Virkelig? Vi har handlet mye billig der (men så har vi heller ikke mulighet til å reise til Sverige). Feks barneseter til 30%, ull til godt under halv pris og sist vi var der hadde de feks HH-klær til 75%. Synes ikke det er så verst. :) Men Didrikson Theron-dresser har de vel ikke nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg endelig uttelling for Ask sine rasktvoksende føtter. Seriøst, hver gang jeg kjøper sko vokser føttene hans.

En bekjent som har blitt alenemor med en far som ikke stiller opp økonomisk slet litt med yttertøy og sko, da føles det godt å kunne troppe opp med nesten ubrukte vinterstøvler i både størrelse 24 og 25. Og den kjære Didrikson dressen som knapt ser brukt ut , + reservedressen , ull som knapt er brukt osv osv..

Hun var så takknemlig at det var ikke gjorde noe vondt faktisk.

En ting skal pappaen til A ha, han bruker mer penger på sånt enn meg. Gjorde før i hvertfall, det har stoppet litt opp nå. Men nå er jeg ikke alenemor lengre , så jeg har bedre råd. Hvordan jeg skulle få kjøpt inn alt utstyr alene tidligere orker jeg ikke tenke på. Det er dyrt!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Didrikson kommer i 100 eller 110.:) H harr 100 og har mye vokseplass.

Mine tanker har vært hos Stord i dag. For en grusom tragedie. :(

Derfor jeg ikke fant 104 når jeg skulle kjøpe regntøy :s

Den saken i Stord er ubegripelig. Jeg klarer ikke å forstå noe. En 13 åring? Med 3 voksne i nærheten? Det er så ufattelig tragisk . Stakkars foreldre og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så blid og nydelig Tuva til tross for sykdom!
Og søte søte Torgrim! :wub:
(Tror ikke jeg hadde klart å være i denne tråden når det kommer sånne bilder hvis jeg ikke hadde hatt Johanne. :ahappy:)

Stordsaken er skikkelig vond å tenke på. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har hatt tissebleier nå. Men det er bare bittelitt. Men det betyr vel at hun ikke er dehydrert i alle fall?

Loke, ang klær, du bor jo i Drammen? Vært og kikket på outleten til barnas hus på buskerud storsenter? Der har de utedresser.

Blid jente allikevel, da :)

1376378_10151876600667225_1717066835_n.j

Fineste Tuva! Hun ser så voksen ut på bildet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...