Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel Mollycoddle fikk løwchenvalper i morges


MollyC
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hvorfor blir bildene så store?

DSC_0619.JPG

DSC_0616.JPG

DSC_0610.JPG

DSC_0605.JPG

DSC_0607.JPG

Løwchen er en morsom rase. Noen ordentlige lykkepiller som sprer mye latter og glede. Alltid klare for hva som helst. Lettlærte og har stor glede av trening. De er noen ordentlige sprettballer og går gjerne like mye på to som på fire.

Noen kan ha noe ressursforsvar (ikke mat og leker og lignende) men kan jage bort andre om de sitter på fanget og skal ha kos. Dette er lett å bli kvitt hvis man bare et obs. på det. Her kan begge to (alle tre når gamlemor er her) sitte på fanget, ligge i senga eller hvor som helst sammen.

De er fine på tur og sammen med andre hunder, men det er jo som de blir vant til. Er ikke gneldrete og bråkete og tåler fint å være hjemme alene.

Når det gjelder pelsstell og klipp: Ang. klippen følges et klippeskjema og som regel er de klipt fra oppdretter og de gir gjerne instruksjon om klippen. Jeg var hos oppdretter første gangen jeg skulle klippe og det gikk over all forventning. Var bare å følge "malen" oppdretter hadde klipt med noen justeringer etterhvert som valpen vokste.

De aller fleste løwchen har en god pels som ikke byr på store utfordringer, men Cora har en pels som floker bare du ser på henne, men det er greit å børste ut. Noen shampooer og balsam gjør også jobben enklere, noen kladder det mere til.

En svart tispe om 5 - 6 år skal bli :) . Det som er med fargene er at de forandrer farge hele livet. Er det en riktig svart pels, forblir den svart, men det er aldri noen garanti. En del linjer blir fort grå, men de jeg har av de mørke er fremdeles mørke.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har litt sansen for Löwchen, faktisk :- ) Kul klipp, og virker å ha en herlig personlighet. Eneste er at jeg ikke tror jeg hadde orket en "friserings-rase" i lengden :P

Emma ser ut til å være en skikkelig godjente! ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir bildene så store?

DSC_0619.JPG

DSC_0616.JPG

DSC_0610.JPG

DSC_0605.JPG

DSC_0607.JPG

Løwchen er en morsom rase. Noen ordentlige lykkepiller som sprer mye latter og glede. Alltid klare for hva som helst. Lettlærte og har stor glede av trening. De er noen ordentlige sprettballer og går gjerne like mye på to som på fire.

Noen kan ha noe ressursforsvar (ikke mat og leker og lignende) men kan jage bort andre om de sitter på fanget og skal ha kos. Dette er lett å bli kvitt hvis man bare et obs. på det. Her kan begge to (alle tre når gamlemor er her) sitte på fanget, ligge i senga eller hvor som helst sammen.

De er fine på tur og sammen med andre hunder, men det er jo som de blir vant til. Er ikke gneldrete og bråkete og tåler fint å være hjemme alene.

Når det gjelder pelsstell og klipp: Ang. klippen følges et klippeskjema og som regel er de klipt fra oppdretter og de gir gjerne instruksjon om klippen. Jeg var hos oppdretter første gangen jeg skulle klippe og det gikk over all forventning. Var bare å følge "malen" oppdretter hadde klipt med noen justeringer etterhvert som valpen vokste.

De aller fleste løwchen har en god pels som ikke byr på store utfordringer, men Cora har en pels som floker bare du ser på henne, men det er greit å børste ut. Noen shampooer og balsam gjør også jobben enklere, noen kladder det mere til.

En svart tispe om 5 - 6 år skal bli :) . Det som er med fargene er at de forandrer farge hele livet. Er det en riktig svart pels, forblir den svart, men det er aldri noen garanti. En del linjer blir fort grå, men de jeg har av de mørke er fremdeles mørke.

Ååh ikke sett denne før nå. Du bekrefter egentlig det damen som driver dyrebutikken på Tynset sier, hun driver også oppdrett. Og har somregel med et par hunder i butikken. Der jeg falt for dem først. :wub:

Farge er jo bare ønske, ikke så viktig, bare jeg som er soft for svarte bartedyr :wub: Skal se det dukker opp en mail fra meg når lillemor her begynner å mase om egen hund, (eventuelt mor vil ha en hund til og ikke orker riesen med en gang) og det har vært naturlig reduksjon i hundeflokken her.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg jo bare Livs (MollyC) småløver - men de er utrolig sjarmerende hunder, ja. Veldig greie og blide - og ikke i det hele tatt sånn små-hundgneldrete heller.

Husker når jeg var på leting etter en liten maskothund så var det flere som anbefalte meg disse som herlige "vanlige hunder selv om de er små" og det tror jeg så absolutt de er.

Nå ville jeg jo ikke ha pelsstell, så av den grunn ble det ikke en slik, Men hvem vet - hvis man slutter med store pelshunder så vil absolutt disse stå høyt på ønskelisten for en pelshund, ja.

Utrolig søte er de også!

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...