Jump to content
Hundesonen.no

Ingvilds EFIT 1. oktober

Recommended Posts

Du har så morsomme EFITs, Ingvild! Og jeg vil gjerne kjøpe Gaia, kommer hun ferdigtrent til start i bruks? :lol:

Nesten! Hun er veldig god på bli-kommandoen i alle fall. Akkurat nå ligger hun ute på en trapp med to brukne ben, så du må nok regne med litt veterinærregninger, men utover det er hun klar for det meste!

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Håper da ikke det! Blåfargen er en genfeil assosiert med en rekke helseproblemer. Legg dette til alle andre helseproblemer rasen har. Fargen er heller ikke i følge rasestandarden. Nå har ikke akkurat oppdrettere av fransk bulldog satt helse i forsetet, de har påført en rekke hunder masse lidelse, så det er sikkert noen som tar det enda et knepp videre. Jeg ville aldri handlet hund hos noen slike. 
    • Jeg tenker at kastrerte hanner ikke vil bli like maskuline som de kunne blitt siden testosteron bidrar til å utvikle og opprettholde kjønnskarakteristikk. Lave testosteron-verdier vil generelt være mindre gunstig for kjønnspreg. Venter man til hunden er i puberteten får hunden utvikle mer kjønnspreg enn hvis man kastrerer en valp, men den vil aldri bli så maskulin som den kunne blitt om den hadde fått være intakt. Samtidig er det en genetisk faktor i hvor bred og muskuløs en hann kan bli. Brødre er ikke identiske genetisk, å se på en inntakt bror er ikke nødvendigvis noe godt mål på hvor maskulin den kastrerte broren kunne blitt. En bror kan ha anlegg for å bli mer maskulin enn en annen bror, hvor like brødrene blir i masse og kjønnspreg avhenger mye av hvor genetisk homogene de er på dette punktet. For å svare helt konkret: ønsker man en maskulin hanne med godt kjønnspreg, behold den inntakt så lenge som mulig. Jeg ser på min hanne at det har skjedd store endringer fra han var 2 år og til han nådde sitt fulle potensial i en alder av kanskje 7 år.
    • Heldig vis , de vet jo ingenting når de er så små  Ikke kan de være med på noe særlig heller , godt de gror
    • Nå har jeg og Nico akkurat hatt besøk av noen fine folk som gjerne vil ha han på prøvetid. Jeg har absolutt ingen dårlige følelser eller tvil på noen som helst måte, og det hadde viast ikke de heller. Så i høstferien skal Nico på prøvetid hos disse folkene, så de får testet litt mer enn besøk og en liten tur i kjente omgivelser Jeg tror Nico kommer til å få det skikkelig fint, og da er det veldig mye lettere for meg også 
  • Nylig opprettede emner