Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4All 2013


Ingvild
 Share

Recommended Posts

men det står at det er bare den dagen rasen går,stemmer det? eller om man har 2 hunder kan man bruke et nr lørdag og et nr søndag?

Slik jeg forstod det virker det bare den dagen hunden din går. Skal hunden din gå på søndag og du prøver å komme inn på det på lørdag skal det slik jeg skjønte det komme opp som "ugyldig bilett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 411
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Trave venstresvinger rett ved siden av agilityringen, det kan bli intressant kjenner jeg!

Jeg flyr eller kjører bort med Mokkis for å heie på soniser og knipse bilder

Jeg kommer om søndagen og regner med at skulle se nogle korthårede collies, og gerne kose litt med dem

Slik jeg forstod det virker det bare den dagen hunden din går. Skal hunden din gå på søndag og du prøver å komme inn på det på lørdag skal det slik jeg skjønte det komme opp som "ugyldig bilett".

men det er jo en utstilling og ikke 2 dagers... :icon_confused:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er jo en utstilling og ikke 2 dagers... :icon_confused:

Samme tenkte jeg, det sier jo nå at det er to dagers på en måte. Man har jo betalt for å delta på hele utstilling, det er NKK som tar den over to dager.

Sånn for å sette det enda mer på spissen bør altså hunder som har rase som går søndag og som fyller 9mnd på lørdag, få delta på søndagen (siden det er "første" dagen av den delen av utstillingen).

En liten del av meg har lyst å drite i hele greia, det blir ganske dyrt når man attpåtil skal betale parkering/eller tog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke heller sutre til de som faktisk bestemmer priser hit og dit i stedet for å denge løs på NKK? Det er Norges Varemesse som kontrollerer priser både på inngang og parkering. NKK har ikke en dritt med det å gjøre og de har nok forhandlet frem en pris som er "levbart".

Ja de surrer og roter og bruker mye tid, ja til tider kan det virke som om de ønsker seg kun utstilling, men ærlig talt, dette fortjener de ikke. De står på flere uker i året for at vi skal ha ett så godt arrangement, de jobber døgnet rundt dagene før og står på fra sent til tidlig i helgen.

De har sikkert en lur plan ang finalene på søndagen.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke heller sutre til de som faktisk bestemmer priser hit og dit i stedet for å denge løs på NKK? Det er Norges Varemesse som kontrollerer priser både på inngang og parkering. NKK har ikke en dritt med det å gjøre og de har nok forhandlet frem en pris som er "levbart".

Ja de surrer og roter og bruker mye tid, ja til tider kan det virke som om de ønsker seg kun utstilling, men ærlig talt, dette fortjener de ikke. De står på flere uker i året for at vi skal ha ett så godt arrangement, de jobber døgnet rundt dagene før og står på fra sent til tidlig i helgen.

De har sikkert en lur plan ang finalene på søndagen.

men det var jo ikke slik ifjor, har varemessa bestemt at vi bare har inngang en dag..?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstod det virker det bare den dagen hunden din går. Skal hunden din gå på søndag og du prøver å komme inn på det på lørdag skal det slik jeg skjønte det komme opp som "ugyldig bilett".

Sånn har det aldri vært tidligere. Det høres veldig muffens ut altså. Jeg velger å tro at det ikke stemmer.

For min del har det ingen ting å si, fordi jeg skal stå på stand og har sånn sett billett for hele helgen. Så jeg kommer inn lørdagen også. (Rettet på rask skriving :P)

Edit: Så ikke det som stod i PM før nå.

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det var jo ikke slik ifjor, har varemessa bestemt at vi bare har inngang en dag..?

Nei, Varemessen bestemmer ikke hvilke hunder som skal få komme inn hvilke dager. Det er det NKK som bestemmer. Og hvis det stemmer det som ble sagt over, at billetten er "ugyldig" dersom man prøver seg på feil dag, så er biletten sendt ut fra NKK og ikke Varemessen. Så da får man heller høre med dem om det faktisk stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Varemessen bestemmer ikke hvilke hunder som skal få komme inn hvilke dager. Det er det NKK som bestemmer. Og hvis det stemmer det som ble sagt over, at billetten er "ugyldig" dersom man prøver seg på feil dag, så er biletten sendt ut fra NKK og ikke Varemessen. Så da får man heller høre med dem om det faktisk stemmer.

er ikke hundene vi prater om egentlig :P

Inngang: Startnummeret gir adgang for 1 person den dagen rasen bedømmes. Vi har egne innganger hvor startnummeret
scannes og de er merket ”startnummerinngang”. Disse finnes i hovedinngangene.
Dvs at om du ikke er funksjonær eller stiller lørdagen får du ikke gå inn uten å betale. Før kunne du gå inn på startnummerert begge dager.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke hundene vi prater om egentlig :P

Inngang: Startnummeret gir adgang for 1 person den dagen rasen bedømmes. Vi har egne innganger hvor startnummeret
scannes og de er merket ”startnummerinngang”. Disse finnes i hovedinngangene.
Dvs at om du ikke er funksjonær eller stiller lørdagen får du ikke gå inn uten å betale. Før kunne du gå inn på startnummerert begge dager.

Joda jeg skjønner det Anette. Men før slapp man å betale den andre dagen pga startnr til hunden som kunne brukes hele helgen. Det var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, tipper NKK ordner akkuratt den, om man gidder å spørre iallefall :P

Hehehe, regner med det jeg også - men jeg regner også med at jeg også i år må krangle i inngangen fordi jeg ikke har printer til startnummeret mitt, til tross for ringsekretærbeviset som som sagt skal gi gratis inngang. Det har i hvert fall vært slik "alle" år hittil. Men det har jeg opplevd på NKK Drammen også, å bli nektet inngang, så noen er bare meget... dedikerte, i sin inngangsjobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ dere forresten inngangsprisen - 185,- for en voksen (85,- for barn, 490,- for familie) - vil de ikke ha besøkende, tro?

Susanne

Fyttigrisen; er det virkelig så dyrt å gå på utstilling???

Jeg er sjeleglad for at jeg har dommerkort (ettersøksdommer) så jeg bruker det for alt det det er verdt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har til og med ringsekretærbevis fra NKK hvor det står at jeg skal ha gratis adgang på alle arrangement i Norge, og likevel har jeg blitt stoppet i døra der og avkrevd inngangspenger.

Men du betaler vel ikke?

Jeg har også eget kort siden jeg er ettersøksdommer. Det kan brukes på alle arrangement i Norge og norden og jeg har aldri blitt avkrevd hverken inngangspenger eller parkeringsavgift så lenge jeg viser kortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke inngangsprisen for tilskuerne er så forferdelig, jeg?

Syns dog det er teit at startnr bare gjelder den dagen man skal stille når det er èn utstilling. Hæ. At folk først skal betale for å stille hunden sin (altså, det tenker jeg ikke på som rart bare for å understreke det :P) også måtte betale om de har lyst til å være der begge dager. Må de som stiller lørdag og kommer videre til BIS betale inngang for søndagen, eller får de nytt startnr/gratis billett??

Når åpner forresten dørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttigrisen; er det virkelig så dyrt å gå på utstilling???

Nei, vanligvis koster det rundt en femitlapp å komme inn på utstilling, og på enkelte er det gratis. Men D4A er jo en diger event, så mye mer enn bare en utstilling, og stedet der hvermansen kan finne ut om hund er noe for dem og i så fall hvilken rase. I hvert fall om de er villig til å sette av en 500-600 kroner i parkering og inngang.

Men du betaler vel ikke?

Jeg har også eget kort siden jeg er ettersøksdommer. Det kan brukes på alle arrangement i Norge og norden og jeg har aldri blitt avkrevd hverken inngangspenger eller parkeringsavgift så lenge jeg viser kortet.

Nei, er du gærn, jeg betaler aldri - jeg har jo betalt påmeldingen. Men jeg må gjerne krangle og argumentere for at det ikke er noen plikt å ha printer. En gang måtte jeg vise ID og de slo opp i katalogen for å sjekke at jeg var påmeldt, og et par ganger har jeg fått løpe til NKKs informasjonsstand for å få startnummer der, for så å løpe tilbake til inngangen og vise at jeg har startnummer.

Men det kommer helt an på hvem som står i inngangen - noen skjønner etter hvert hva ringsekretærkortet mitt er.

Jeg begynner å tro at det kanskje ikke er meningen at jeg skal delta på D4A - gjør det aldri bra resultatmessig, blir stort sett syk etter en lang og hektisk helg, og får knapt lov til å komme inn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, regner med det jeg også - men jeg regner også med at jeg også i år må krangle i inngangen fordi jeg ikke har printer til startnummeret mitt, til tross for ringsekretærbeviset som som sagt skal gi gratis inngang. Det har i hvert fall vært slik "alle" år hittil. Men det har jeg opplevd på NKK Drammen også, å bli nektet inngang, så noen er bare meget... dedikerte, i sin inngangsjobb.

De er veldig dedikerte :P En av dagene i fjor måtte jeg gå to turer fordi jeg ikke fikk med meg alt. Det var den dagen jeg ikke hadde vakt på stand. Og da syntes jeg det var lettest å ta med stæsj først, og hunder etterpå. De freaket helt ut ved inngangen fordi jeg skulle inn uten hund, og spurte meg gjentatte ganger hvor hunden var. Jeg forklarte, men det var hun ikke helt forberedt på, at noen måtte bruke to omganger på å få med alt. Hun måtte spørre de andre og drt ble høy forvirring før jeg til slutt slapp igjennom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er veldig dedikerte :P En av dagene i fjor måtte jeg gå to turer fordi jeg ikke fikk med meg alt. Det var den dagen jeg ikke hadde vakt på stand. Og da syntes jeg det var lettest å ta med stæsj først, og hunder etterpå. De freaket helt ut ved inngangen fordi jeg skulle inn uten hund, og spurte meg gjentatte ganger hvor hunden var. Jeg forklarte, men det var hun ikke helt forberedt på, at noen måtte bruke to omganger på å få med alt. Hun måtte spørre de andre og drt ble høy forvirring før jeg til slutt slapp igjennom :P

Åh kunne du ikke bare svart "jeg har spist de, gooood hotdog" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...