Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4All 2013


Ingvild
 Share

Recommended Posts

De er veldig dedikerte :P En av dagene i fjor måtte jeg gå to turer fordi jeg ikke fikk med meg alt. Det var den dagen jeg ikke hadde vakt på stand. Og da syntes jeg det var lettest å ta med stæsj først, og hunder etterpå. De freaket helt ut ved inngangen fordi jeg skulle inn uten hund, og spurte meg gjentatte ganger hvor hunden var. Jeg forklarte, men det var hun ikke helt forberedt på, at noen måtte bruke to omganger på å få med alt. Hun måtte spørre de andre og drt ble høy forvirring før jeg til slutt slapp igjennom :P

Åh, nå kom jeg på NKK Hamar i fjor - jeg gjorde det samme, inn med stæsj først og hunder etterpå, og mannen mente at om jeg ikke hadde med hunder, skulle jeg ikke stille, så da måtte jeg betale. Jeg pekte på alt jeg bar og dro, og lurte på om han helt oppriktig syntes 100 kilo ivrig hund på toppen av dette hadde sett overkommelig ut. Ja, jeg måtte jo få alt inn og skynde meg før ringene begynte, mente mannen. Klokka var vel halv åtte eller noe sånt da, i hvert fall ikke direkte travelt.

Jeg forklarer og forklarer, og sier at jeg har tre påmeldinger, jeg er berettiget til å komme inn, og ikke alle har printer. Så titter mannen på meg og spør "hvorfor ikke?"

Man, for en fyr! :D

Vi kommer i alle fall en dag! Gleder oss, aldri vært på det før. Hva bør vi få med oss? :D

Og hvordan er det med parkering, er det lettere å ta toget inn feks eller er det greit å parkere med bil? Pris?

Det kommer an på når på dagen du kommer - det har vært tendens til kaotiske parkeringer, hvor ikke alle får plass utenfor messehallen og må parkere i grøfta utenfor. Når jeg kommer klokka syv er det derimot bare å kjøre rett inn :D Det er privat parkeringsplass, så det er vel 200 kroner for en dag eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 411
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Trave venstresvinger rett ved siden av agilityringen, det kan bli intressant kjenner jeg!

Jeg flyr eller kjører bort med Mokkis for å heie på soniser og knipse bilder

Jeg kommer om søndagen og regner med at skulle se nogle korthårede collies, og gerne kose litt med dem

Vi kommer i alle fall en dag! Gleder oss, aldri vært på det før. Hva bør vi få med oss? :D

Og hvordan er det med parkering, er det lettere å ta toget inn feks eller er det greit å parkere med bil? Pris?

Det kan være lurt å sjekke "timeplanen" for de ulike oppvisningene som holdes i en eller annen hall (E??), tidlig på dagen, slik at dere kan planlegge dagen og få med dere det mest interessante :) Lett å glemme både tid og sted på et så stort arrangement som D4A!

Ellers bør dere jo få med dere AG og LP. I agility konkurrerer kun "eliten" (kl.3) - høyt nivå, og jeg synes det er fascinerende og motiverende å se de beste in action. For deg er vel lydigheten mest interessant kanskje? :)

Hvis du vurderer andre raser i fremtiden ville jeg sjekket ut om raseklubben har stand. Det er mange rasestands på utstillingen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer i alle fall en dag! Gleder oss, aldri vært på det før. Hva bør vi få med oss? :D

Og hvordan er det med parkering, er det lettere å ta toget inn feks eller er det greit å parkere med bil? Pris?

Om jeg husker rett så er det vel NoM i lp der :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trænger man kontanter eller får jeg bruge bankkort om jeg vil købe noget til Pajko?

Det er minibank i hallen, men erfaringsmessig, hvis du har muligheten til å ta ut litt penger først så lønner det seg, jeg sto i kø i nesten en halvtime i fjor :P

Jeg også la merke til det - men jeg mener også å huske at det er Norges Varemesse som setter prisene, og at det er fast inngangspris for messene.

Ikke fast, men Norges Varemesse bestemmer hvor "mye" messene er verdt! Spillexpo i helga er 205, alternativmessa helgen etter dogs4all er 200, mens antikkmessa og julemessa som er samme helgen "bare" koster 140! Har ingen anelse hva som utgjør prisen. Samme helga som spillexpo er det jo også bondemesse (har glemt hva den heter) og den er gratis...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske på trynet at man ikke kommer inn begge dager på samme nummerlapp. Det er jo de som stiller og konkurrerer der som får folk til å komme. Uten de hadde det ikke kommet NOEN publikum. Da hadde det ikke vært noe å se på der..

Jeg skal ikke stille selv i år, ellers hadde jeg sendt klagemail til NKK. Håper ikke dette fortsetter å bli en vane på Dogs4All.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra? Morsomt for de som ikke har rasen med den dagen på utstilling.

Jeg er skikkelig dritsur. Altså, raseparaden er underholdning. I resten av verden betaler man deltagere for å være med på underholdningshow ala det her (evnt. de er med gratis på dugnad), her må man betale sjøl + parkering, smått absurd. Lurer litt på om vi dropper det i år, klubben har ikke penger, og vi kan ikke forvente at folk vil betale for å være med på noe sånt.

Sinna mail er sendt, men forventer vel ikke akkurat positivt tilsvar der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske på trynet at man ikke kommer inn begge dager på samme nummerlapp. Det er jo de som stiller og konkurrerer der som får folk til å komme. Uten de hadde det ikke kommet NOEN publikum. Da hadde det ikke vært noe å se på der..

Jeg skal ikke stille selv i år, ellers hadde jeg sendt klagemail til NKK. Håper ikke dette fortsetter å bli en vane på Dogs4All.

Hvorfor kan du ikke si fra om din misnøye når du ikke er påmeldt? Det er vel lov til å være solidarisk med de som er påmeldt, og tale for flere? Eller å si fra i år, i håp om at de kan endre det til neste år, når du kanskje er påmeldt?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at raseparade deltakere ikke kommer inn? Hva er det neste, de som står på stand må også betale bilett? Eller gjør de kanskje det allerede?

Hver stand får et visst antall "utstiller-kort". Vi pleier å bytte på disse og passe på at de som går fra standen legger dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke si fra om din misnøye når du ikke er påmeldt? Det er vel lov til å være solidarisk med de som er påmeldt, og tale for flere? Eller å si fra i år, i håp om at de kan endre det til neste år, når du kanskje er påmeldt?

Hehe, helt klart. Jeg vet ikke, jeg tenkte bare det var teit å klage på det om jeg ikke skal være med :P Jeg føler de hadde spurt om jeg i det hele tatt skulle på utstillingen :P Men klart, jeg kan sende mail jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 etnahunder påmeldt! :ahappy: og vet hvem alle unntatt 1 er. En ukjent tispe som går enten i junior, unghund, åpen eller champion. :D Spennende!

Og kommer 3 av avkommene til Lundii og Martin for å se på/hilse på. :D

To av søsknene til Chiara er påmeldt, en søster og en bror. Ååh jeg gleder meg sånn! :D

Ang betaling og inngang og sånn: tilbakestående at man bare kommer inn 1 dag på startnummer! Man melder seg da på Dogs 4 All, NKK Lillestrøm Norsk vinner, ikke bare "lørdag" eller "søndag". De oppfordrer alltid folk til å bli for å se på og heie i finalene, men nå må jeg betale nesten 200 spenn for å komme inn for å se finaler, siden min rase bare går lørdag? (Sånn hypotetisk, jeg står i stand så jeg kommer inn uansett)

Forundrer meg ikke hvis finaleringen er skrapa for publikum i år.. enda mer enn før. Både lørdag og søndag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, helt klart. Jeg vet ikke, jeg tenkte bare det var teit å klage på det om jeg ikke skal være med :P Jeg føler de hadde spurt om jeg i det hele tatt skulle på utstillingen :P Men klart, jeg kan sende mail jeg :D

Jeg synes det er teitere å kun engasjere seg i saker som angår en direkte på det tidspunktet det rammer en ;)

Men nå har jeg en tendens til å tenke solidarisk og generalisert i "politikken". Jeg kan jobbe politisk for flere barnehager selv om jeg aldri vil ha barn, liksom.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er teitere å kun engasjere seg i saker som angår en direkte på det tidspunktet det rammer en ;)

Men nå har jeg en tendens til å tenke solidarisk og generalisert i "politikken". Jeg kan jobbe politisk for flere barnehager selv om jeg aldri vil ha barn, liksom.

Hehe, det var ikke sånn ment. Det var mer som at jeg trodde NKK kom til å reagerer på at en som ikke skulle delta en gang klagde. Sånn hva har jeg å klage på da, på en måte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo alltids en mulighet for å boikotte D4A til neste år.

Eller man kan sende mail/gir NKK tilbakmelding som medlemer hva man tenker om dette. Syns det er litt bedre jeg enn å bare boikotte uten ett ord :)

Om det hadde blitt varslet så hadde det også vært billigere for meg å melde en hund opp til Lp/ag som alt er påmeldt enn å betale inngang (90,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...