Gå til innhold
Hundesonen.no

Til deg med sheltie og lignende


Recommended Posts

Sitter å prøver å finne utav hvilket utstyr jeg skal kjøpe inn. Skal ha sheltievalp til neste år, men klarer ikke å vente med å begynne :P Så lurte på om dere som har sheltie eller andre raser med double coated pels hadde noen tips å komme med. :)

Hva har blitt DIN favoritt av...

sakser?

børster?

shampoo, balsam o.l?

halsbånd, sele, kobbel?

eller noe annet du ønsker å tilføye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Japansk Spisshund men det går vel innunder "lignende"? :P

Bruker ikke saks. Bruker millers klotang til klørna.

Børster: Schæferkarde, naturbørste, kam og vanlig karde. + Furminator (som brukes om sommeren).

Om jeg trenger alle aner jeg ikke, men har rutine på det og har bruk for alle føler jeg. :P

Shampoo: KW sin serie liker jeg godt. Både shampoo og balsam.

Halsbånd bruker jeg sjeldent for annet enn når han går løs, men der veksler jeg på et spesialsydd fra Kifani, et fra Hunter og en halvstrup fra Non-Stop. Bruker stort sett Hurtta Y-sele, men har også en H-sele vi bruker innimellom.

Kobbel bruker jeg langline, et enkelt kobbel fra Dogman med refleks eller et i kalveskinn.

Andre tips er vel: Pass på å ta rumpa godt når du børster! Den er så lett å glemme og den blir helt grusom når den blir for tett! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurta seler, kennel sele, tynne lærbånd, flexi line(brukes ikke til annet en lufting i hage etc).

Har forskjellige typer børster, men sånn kam med tenner er den beste. Bruker vanlig hårsaks til stussing.

Vi sender han til frisør for bading og sånn en gang i blant, han fikk våteksem en gang, og da turte vi ikke mer selv.

Ellers gnager vår ikke på bein, så vi bruker tannbørste til han.

Dekken bruker vi på de kaldeste dagene, og fleece sokker på beina :)

Vi bruker ikke halsbånd, det blir bare floker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakser:

Witte saksene eller Chris Christensen

Børster: Mason parson og Chris Christensen

Shampo/balsam: Chris Christensen

Halsbånd,sele osv: Har spesial lagd halsbånd fra Cm Design eller så går det mye i Hurtta.

Andre tips: Gre godt bak ørene(floker seg lett) og skjørtene..Ikke bruk Furminator på sheltie pelsen da den kutter dekkhårene..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...