Gå til innhold
Hundesonen.no

Simba


Guest bikkje1
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Guest bikkje1

Nå er det juuul! Plutselig gikk det opp for meg hvordan folk tar bilder av hundene sine i studio osv. "Bli" kommando er jo gull verdt. :lol:Beklager for dårlig kvalitet på noen av bildene, men det var elendige lysforhold.

:CarolSingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Søte Simba :wub:

For en utrolig søt fyr :wub::wub:

Tusen takk! :Grin: :wub:

Simba fikk en ny leke fra hundegodt, så vi gikk ut og tok noen bilder:

Trykk på bildene, så får du de i full størrelse. : )

Idiothund. :P

<3

Ogg vi trener på litt impulskontroll. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Er det blåe båndet fra hunter? Det var fint :)

Hvilke raser er det i han??

Yup, takk! :D Er så sykt praktisk å bare "slenge" det over hodet hans når vi skal ut, istendenfor å styre med halsbånd og kobbel. :P

Han er en blanding av jack russel og tysk jaktterrier. :fear:

For en søt fyr! :) Ser veldig sjarmerende ut. Ved første øyekast tenkte jeg irsk terrier og ble helt "naaaaaaaaw!", men det kan kanskje også/eller være border terrier? Fortsatt høy "naaaaaaaaw-faktor" altså! :D

Tusen takk! Hihi, mange som har trodd det er en irsk eller borderterrier, faktisk. :P

En skikkelig herlig terriergutt! :wub:

:heart: Muchos gracias!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:offtopic: , men her er hamstern Rufus , silver sable longhaired male syrian hamster.

Han kommer fra et oppdrett som var i Lillehammer, så det var en ganske lang reise for å hente den lille saken. :sleep: . Ruf er ganske skvetten av seg, og gjør heller ikke så mye ut av seg. Løper i løpehjulet, spiser, sover. Ikke så mye mer.. :P

Simba syns han er dritkul, men han ser nok på Ruf som et fint stykke kjøtt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest bikkje1

Jeg får ikke endret startinnlegget, men her kommer litt oppdatert info om dustebikkja :ahappy: :

Navn: Simba

Født: 1. mai 2013
Blanding: jack russel/tysk jaktterrier

Høyde: ca. 35-37 cm

Vekt: 7,5-8 kg

Simba kommer fra et oppdrett i Tynset (tror jeg), og var vel egentlig et impulssinnkjøp. Delvvis i hvert fall. Han er en sta dritt, med sterke meninger, men som ikke er like tøff i trynet hvis matmor er borte. Han elsker alt som heter ball og tyggebein, og er helt matfrelst. Han spiser alt mulig; flere typer grønnsaker, matrester ( :P), hamsterfrø, isbiter, gress ++. Alt som potensielt sett kan spises må smakes på.

Han har blitt dobbelt så stor av hva vi trodde han skulle bli (pappa insisterte på at oppdretter sa at begge foreldrene veide 5 kg.. :pinch: ), men han har heldigvis fått seg litt pels. I høst brukte vi 1,5 valpekurs på å stå å pipe over at man måtte være ute mens det regnet. Han har gått fra å være en pinglehund til å utfordre hele verden. Gjerne for en matbit. Da finnes det ikke regler, og i hvert fall ikke hørsel.

Vi hadde planer om å trene spor, men han eier ikke luktesans. Jeg har flere ganger lagt ut godbiter hjemme, men han kan stå ved siden av godbiten og se rart på meg, siden han ikke skjønner hvor lukten kommer fra. Så spor har vi lagt til side inntil videre.

Jeg hadde også noen små planer om å starte med agility og lydighet, men det går også rett vest. Agility har vi ikke prøvd enda (for ung), men jeg vil tro det er alt for stressende for han, og lydighet.. Hva skal man si? Vi brukte 3-4 uker på å lære inn en skeiv utgansstilling, fordi dustedyret ble så giret når han så en ostebit at han ikke visste hvor han skulle gjøre fra seg.
Men vi trener litt hver dag, og har nå kommet oss til fri ved fot, på plass, og dekk fra holdt. Jaja, vi får starte med lydighet når begge er motiverte.

Men trekking derimot, det syns han er kjempegøy! Vi har jogget et par turer i vinter, og til tider trekker han kjempebra. Andre ganger går han å vimser.

Men på ski derimot, da trekker han helt fantastisk. Fullt tempo hele tiden, og nesten ikke noe vimsing. Vår første skitur var på 7 km, og han løp hele veien uten problemer. Han trakk riktignok ikke hele veien, men han holdt en fin avstand fra meg, og han holdt tempoet mitt. :D

Simba har enorme mengder energi, og er skikkelig drittbikkje hvis vi ikke gjør noe (late dager/uker). Men altså, vi skaffet oss ikke en så aktiv hund for å ha den som soffagris.

Så planene vidre er å prøve oss på flyball (fart, ball og hopping. Simba gjør jo ikke annet :P), trene oss opp mot bronsemerket, og drive med trekking. Og trene masse på innkalling.

Hvem kan vel motså denne søte skapningen? :wub:
Hittil har det vært ganske utfordrende med hund. Det har blitt et par bøtter med tårer og frustrasjon, men også mye glede. Vi har en del utfordringer forran oss, men sånn er det. Simba er en veldig enten-eller hund. Enten er han kjemperolig, hyggelig og harmonisk. Eller så bobler det over, alt skal bites på, og alt skal skje på høyeste gir. Akkurat som hos sin eier. :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Han er skikkelig supersøt terrier! :wub: Gjemmer all ramperiet bak et uskyldig ytre ser jeg :whistle::P

Takk! :D Hehe, ja..

---

Fikk tatt noen bilder på verandaen i sta:

Okey, dette bilde er gammelt. :P (Har ikke juletre lenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest bikkje1

Da var vi hjemme fra en finfin vinterferieuke! Ferien startet med 4 dager på kennel for Simbas del, mens vi var i Riga. Tirsdag dro vi på fjellet, og der har vi gått masse på ski, og Simba har vært utroolig behagelig, faktisk. Rolig og avbalansert. :aww:

I går fikk vi et uhyggelig møte med en schæfer. Vi hadde stoppet opp før en nedoverbakke, og mens vi står der kommer bikkja (eierne stod vel en 10-15 meter bak) og røsker tak i nakken til Simba.. Jeg aner ikke hva som gikk av den bikkja, for Simba hadde ikke gjort han en dritt. Men men, sånt "skjer", og de hadde i det minste tatt bånd på bikkja si da vi møtte dem senere.

Ellers har vi ikke gjort så mye. Slappet av, spist maaaasse godis, gått på ski, sett på OL osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Endelig fant jeg tråden min igjen! høhø :thumbs:

Siden sist har det skjedd veldig mye, både positivt og negativt. Som nevnt i AN og diverse tråder har vi slitt en del med ressursforsvar og ukonsekvente eiere, men det går stadig bedre og bedre. :) Mesteparten av tiden går med på turgåing, trening (innkalling, passeringer osv), kos og egentlig helt "vanlige" ting. Vi jobber og jobber og jobber med det som må jobbes med, og selv om det er slitsomt så er det veldig gøy å se når vi faktisk får til noe sammen.

En kort oppsumering siden februar (:lol:):

- Simba ble 1 år i mai!

- Før sommerferien ble han kjemisk kastrert, og det har fungert veldig bra.

- Vi lekte fjellgeiter tre dager i juli, og Simba imponerte stort med å oppføre seg bra på tur og i hytten vi sov på.

For de spesielt interesserte, så kan dere følge Simba på instagram: @simba_terrier :)


Noen bilder siden sist:
1962171_683748238381889_2382024355442221

10679507_683748115048568_93514935688904610455022_681888241901222_814387952895471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...