Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til redigering av leieannonse


ToneS
 Share

Recommended Posts

Heisann godtfolk :) Jeg er som noen av dere vet på utkikk etter en ny plass å bo. Og siden det er to dager til jeg får lønning og får lagt ut finn.no annonse så kan dere få si hva dere syns er bra og hva jeg bør gjøre om, fjerne eller legge til i annonsen min. Setter stor pris på all feedback!

Kommer til å bli noe slikt:

"Rolig jente m. hund ønsker langtidsleie (greit å få på plass at jeg har hund med en gang?)

Rolig og blid jente på 22 ønsker å leie en hybel/leilighet/sokkel snarest mulig til langtidsleie. Er ikke interessert i bofellesskap. Ønsker å leie umøblert og med en makspris 6000. Helst i nærheten av Leangen, men villig til å bo lengre unna hvis det er en flott plass å bo med tanke på hundene.
Har to voksne, små hunder på 6 og 11 år. Begge hundene er husrene og rolige og det er viktig for meg at hundeholdet mitt ikke er til sjenanse for andre. Hundene er hjemme alene uten problem og bråk.
Jeg studerer for tiden ikke men jobber skift på IKEA. Røyker ikke og fester sjeldent. Liker å ha det rent og pent rundt meg. Liker meg best ute på tur eller på trening med hundene, eller inne med en god film og godt selskap.
Siden jeg jobber skift er det ikke alltid like lett å få tak i meg pr telefon, men legg igjen en beskjed så ringer jeg tilbake når jeg har mulighet.
Har gode referanser både fra da jeg har leid med og uten hund.
Gjerne ta kontakt med spørsmål eller om du/dere har noe å leie ut! :-)
940956_10151497170979471_1170041503_n.jp
390991_10150475040174471_646161627_n.jpg"
Så, hva mener dere? Skal jeg skrive mer om hundene? Mer om meg selv? Funker bildene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den var fin:) Fikk selv mest henvendelser som var aktuelle når overskriften sa at jeg hadde 2 katter. Jeg forsøkte først med kun å nevne dette i annonsen, men dessverre er det mange som kun skumleser den fulle teksten og ikke får med seg alt. Til tross fro bilder av kattene, fikk jeg mange henvendelser fra folk som ikke hadde lest dette. Anbefaler at du skriver at du har hunder. 'hund' leser jeg også som én hund, og hvis folk tenker "ok, så går det fint med bare 1", og så leser 2 lengre nede, vil du kanskje miste den muligheten. Best å være ærlig fra starten av.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag:

Jente på 22 ønsker langtidsleie

Grei jente på 22 ønsker å leie en hybel/leilighet/sokkel snarest mulig for lengre tid. Er ikke interessert i bofellesskap, og ønsker å leie umøblert til maks 6000.
Jeg er ansatt på IKEA, røyker ikke og fester sjeldent. Liker å ha det rent og pent rundt meg. Trives best inne med en god film og godt selskap, eller ute på tur eller på trening med hundene mine, som er 6 og 11 år og av nett og fin størrelse. Begge hundene er husrene og rolige og det er viktig for meg at hundeholdet mitt ikke er til sjenanse for andre. Hundene er hjemme alene uten problem og bråk.
Siden jeg jobber skift er det ikke alltid like lett å få tak i meg pr telefon, men legg igjen en beskjed så ringer jeg tilbake når jeg har mulighet.
Har gode referanser både fra da jeg har leid med og uten hund.
Gleder meg til å presentere meg nærmere når vi snakkes! :)
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen!! Hva med noe slikt da?

"Jente på 22 ønsker langtidsleie

Rolig og grei jente på 22 ønsker å leie en hybel/leilighet/sokkel snarest mulig. Er ikke interessert i bofellesskap, og ønsker å leie umøblert til maks 6000.
Jeg er i arbeid, røyker ikke og fester sjeldent. Liker å ha det rent og pent rundt meg. Trives best inne med en god film og godt selskap, eller ute på tur eller på trening med hundene mine, som er 6 og 11 år og av nett og fin størrelse. Begge hundene er husrene og rolige og det er viktig for meg at hundeholdet mitt ikke er til sjenanse for andre. Hundene er hjemme alene uten problem og bråk.
Siden jeg jobber skift er det ikke alltid like lett å få tak i meg pr telefon, men legg igjen en beskjed så ringer jeg tilbake når jeg har mulighet. Svarer også på mail og SMS.
Har gode referanser både fra da jeg har leid med og uten hund.
Gleder meg til å presentere meg nærmere når vi snakkes! :) "
Da har jeg blandt annet ikke nevnt hvor jeg jobber, noe jeg tenkte en del på om jeg skulle gjøre eller ikke. Jeg jobber ikke fulltid, så det kan jeg nesten ikke skrive. Grunnen til at jeg skrev at jeg ikke var student var pga av at jeg har sett en del annonser som ønsker ikke studenter. Men det er kanskje ikke nødvendig å skrive dette da det står at jeg jobber og at jeg ville ha skrevet det hvis jeg studerte?
Syns dere det var ok bilder? Jeg vises ikke så godt på bildet av meg og hundene, men jeg vil egentlig ikke ha bilde av meg selv i annonsen heller :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skreiv nå var fint, synes jeg (ikke overraskende. :P )

Grunnen til at jeg droppa "rolig" i mitt forslag, er fordi ALLE påstår å være det, så det blir litt generisk. :) Bildene var fine, men jeg tenker at det holder med bilde av deg som hovedbilde, og gjerne bilde av dere ved varden etter det. Grunnen er at du gjerne vil få lov til å presentere deg FØR de avskriver deg pga hundene. :P

Som en liten oppmuntring: Jeg hadde annonse ute i sommer, og fikk utrolig mange tilbud. Ingen av dem føltes riktige, så jeg sa vel nei til 20-25 leiligheter, noe som overraska meg litt da jeg veit om folk som sleit veldig med å finne et sted pga hunder. Til slutt ringte min nåværende huseier og det var full klaff! Det hører med til historien at annonsen min var knakende god (å skrive sånne ting er kinda what I do) og at jeg overhodet ikke unnskylder hundeholdet mitt, da jeg veit at jeg er en super leietaker uansett sammenligning. Det er helt sikkert du også, så jeg har trua! :)

Lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skreiv nå var fint, synes jeg (ikke overraskende. :P )

Grunnen til at jeg droppa "rolig" i mitt forslag, er fordi ALLE påstår å være det, så det blir litt generisk. :) Bildene var fine, men jeg tenker at det holder med bilde av deg som hovedbilde, og gjerne bilde av dere ved varden etter det. Grunnen er at du gjerne vil få lov til å presentere deg FØR de avskriver deg pga hundene. :P

Som en liten oppmuntring: Jeg hadde annonse ute i sommer, og fikk utrolig mange tilbud. Ingen av dem føltes riktige, så jeg sa vel nei til 20-25 leiligheter, noe som overraska meg litt da jeg veit om folk som sleit veldig med å finne et sted pga hunder. Til slutt ringte min nåværende huseier og det var full klaff! Det hører med til historien at annonsen min var knakende god (å skrive sånne ting er kinda what I do) og at jeg overhodet ikke unnskylder hundeholdet mitt, da jeg veit at jeg er en super leietaker uansett sammenligning. Det er helt sikkert du også, så jeg har trua! :)

Lykke til!

Likte forandringene du gjorde veldig godt, du er så flink med slike ting!

Det er sant, men jeg er rolig :P Kutter kanskje ut det da, når alle skriver det så mister det vel kanskje litt av verdien sin..

Da må jeg finne et fint og normalt bilde av meg selv uten hundene til å ha med, også kutter jeg ut bildet av bare hundene? For på det vardebildet så får folk litt følelsen av str til hundene? Det var det jeg var ute etter å vise, og at vi er en del ute :)

Hundene (les Maja) bjeffer når det ringes på døren, men er ellers stille. Er dette noe jeg burde nevne i annonsen?

Takk! :flowers:

Jeg ville kanskje føyet til et ord... "Jeg er i fast arbeid" slik at de vet at det ikke er midlertidig.

Lykke til!

Takk! Jeg kan skrive at jeg er i fast arbeid, selv om jeg ikke jobber 100%? For jeg har jobb der og kommer til å ha det utover til jeg slutter (så vidt jeg vet) men jeg har ikke en stillingsprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg finne et fint og normalt bilde av meg selv uten hundene til å ha med, også kutter jeg ut bildet av bare hundene? For på det vardebildet så får folk litt følelsen av str til hundene? Det var det jeg var ute etter å vise, og at vi er en del ute :)

Hundene (les Maja) bjeffer når det ringes på døren, men er ellers stille. Er dette noe jeg burde nevne i annonsen?

Ja, det med alle tre er fint nettopp fordi en da ser hvor små de er. At hun bjeffer når det ringer på er mer som en selvfølge, så det trenger du ikke nevne. Det er mer sjokkerende med hunder som IKKE bjeffer når det ringer på, har jeg skjønt (sjøl om det er det JEG er vant til med mine, haha!). :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det med alle tre er fint nettopp fordi en da ser hvor små de er. At hun bjeffer når det ringer på er mer som en selvfølge, så det trenger du ikke nevne. Det er mer sjokkerende med hunder som IKKE bjeffer når det ringer på, har jeg skjønt (sjøl om det er det JEG er vant til med mine, haha!). :)

:teehe: Supert, takk igjen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt noia for setninger som mangler ordet "jeg", eller som er bygd opp (i mine øyner vel og merke) feil.

Forslag til endring:
Bofellesskap er ikke av interesse, og jeg ønsker å leie umøblert til maks 6000,- pr. måned.
Jeg er i fast arbeid, røyker ikke og jeg liker å ha det ryddig rundt meg.
Hundene mine, på seks og elleve år er av rasen XX og XX, og luftes/trenes hver dag. Ellers liker jeg meg best inne med en god film og med godt selskap (Jeg ville vurdert å droppe godt selskapsdelen, da noen muligens kan få inntrykk av at det renner ned på døra di ;) .)
Jeg svarer også på mail og SMS.
Referanser er tilgjengelig om ønskelig.
Jeg gleder meg til å presentere meg nærmere når vi snakkes!
Lykke til!
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har litt noia for å skrive for mange "jeg" :P

Nyeste versjon:

"Jente på 22 år ønsker langtidsleie

Grei jente på 22 ønsker å leie en hybel/leilighet/sokkel som tillater dyrehold, snarest mulig. Bofellesskap er ikke av interesse, og jeg ønsker å leie umøblert til maks 6000,- pr. måned.
Jeg er i fast arbeid, røyker ikke og jeg liker å ha det rent og pent rundt meg. Trives best inne med en god film, eller ute på tur/trening med hundene mine, som er 6 og 11 år og av nett og fin størrelse. Begge hundene er husrene og rolige og det er viktig for meg at hundeholdet mitt ikke er til sjenanse for andre. Hundene er hjemme alene uten problem.
Siden jeg jobber skift er det ikke alltid like lett å få tak i meg pr telefon, men legg igjen en beskjed så ringer jeg tilbake så fort jeg har mulighet. Jeg svarer også på mail og SMS.
Referanser er tilgjengelig om ønskelig, både fra da jeg har leid med og uten hund.
Jeg gleder meg til å presentere meg nærmere når vi snakkes! :) "
Skal jeg nevne noe om at jeg ikke ringer etter 9 på kvelden eller før 9-10 tiden om morgenen, eller er dette "common sense"?
Skal jeg helt kutte ut å nevne det med festing? Vi hadde vel 1 fest der jeg bodde sist, så jeg kan trygt si at jeg har fester veldig sjeldent. Tar de det som en "selvfølge" at jeg fester ofte hvis jeg ikke skriver noe om det?
edit: litt redigert
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt være å skrive noe om festing. Jeg ville også fjernet "og bråk" i setningen om hundene dine, at de er hjemme alene uten problemer holder i massevis.

Og pirkepirk - for meg mangler det noe hver eneste gang jeg leser overskriften og den første setningen din.. Du er 22 år. Ikke bare 22. Det passer seg muntlig, men skriftlig ser det litt rart ut - men det er nå min mening ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT:


Som en liten oppmuntring: Jeg hadde annonse ute i sommer, og fikk utrolig mange tilbud. Ingen av dem føltes riktige, så jeg sa vel nei til 20-25 leiligheter, noe som overraska meg litt da jeg veit om folk som sleit veldig med å finne et sted pga hunder. Til slutt ringte min nåværende huseier og det var full klaff! Det hører med til historien at annonsen min var knakende god (å skrive sånne ting er kinda what I do) og at jeg overhodet ikke unnskylder hundeholdet mitt, da jeg veit at jeg er en super leietaker uansett sammenligning. Det er helt sikkert du også, så jeg har trua! :)

Lykke til!

Som utleier har jeg å stusset veldig over det ;) Vi ringer studenter og de med hund, de kommer å kikker men nei. Ja det er en liten hule, men 10 min fra universitet for 6500,- er slettes ikke ille og da kan de ha med en stor hund eller flere små. Nå legger jeg ikke skjul på bakdelene, men er man desperat nok, så bør ikke slikt bety noe. Det sytes så mye rundt om at dette overrasker stort hver gang.

Beklager kuppet av tråden :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT:

Som utleier har jeg å stusset veldig over det ;) Vi ringer studenter og de med hund, de kommer å kikker men nei. Ja det er en liten hule, men 10 min fra universitet for 6500,- er slettes ikke ille og da kan de ha med en stor hund eller flere små. Nå legger jeg ikke skjul på bakdelene, men er man desperat nok, så bør ikke slikt bety noe. Det sytes så mye rundt om at dette overrasker stort hver gang.

Beklager kuppet av tråden :)

Jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente, hører så mye forskjellig. Folk som "aldri" finner leilighet og de som får 50 tilbud. Men tror det er mange som er kresne og forventer det samme de flyttet ut fra (som ofte er huset til mamma og pappa), gjerne til veldig liten pris.

Skal legge ut annonse i dag, gruver meeeg men gleder meg også :frantics:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som utleier er jeg absolutt interresert i å vite hva personen jobber med, ikke uten grunn at vi valgte en lege foran de andre som var på visning hos oss. :P Langtidsleie(2-4år) samt fast jobb i god stilling var det som gjorde at nevnte lege fikk leie hos oss. Men dette trenger jo ikke å stå i annonsen da, det kan man jo ta opp på en eventuell visning/samtale. For min del er det relevant om hunden bjeffer eller ikke når det ringer på. Om man da eier en bolig som fører lyd godt kan bjeffing være relevant. Jeg ville f.eks ikke leid ut til meg selv, for jeg VET at hunden min skraper malingen av dører i lengden, og det ser ikke så fint ut etter noen år. + han kan finne på å gi fra seg et enkelt kraftig bjeff på teite tidspunkt. (Har vurdert å montere stålplate på nederste del av alle dører :P ) Then again bjeffingen trenger du ikke å nevne før en eventuell visning/samtale.

Ellers syns jeg den siste annonsen din var flott og jeg ville garantert kontaktet deg om jeg var utleier i ditt område! :)

Sier som alle andre, vær ærlig fra første stund! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som utleier er jeg absolutt interresert i å vite hva personen jobber med, ikke uten grunn at vi valgte en lege foran de andre som var på visning hos oss. :P Langtidsleie(2-4år) samt fast jobb i god stilling var det som gjorde at nevnte lege fikk leie hos oss. Men dette trenger jo ikke å stå i annonsen da, det kan man jo ta opp på en eventuell visning/samtale. For min del er det relevant om hunden bjeffer eller ikke når det ringer på. Om man da eier en bolig som fører lyd godt kan bjeffing være relevant. Jeg ville f.eks ikke leid ut til meg selv, for jeg VET at hunden min skraper malingen av dører i lengden, og det ser ikke så fint ut etter noen år. + han kan finne på å gi fra seg et enkelt kraftig bjeff på teite tidspunkt. (Har vurdert å montere stålplate på nederste del av alle dører :P ) Then again bjeffingen trenger du ikke å nevne før en eventuell visning/samtale.

Ellers syns jeg den siste annonsen din var flott og jeg ville garantert kontaktet deg om jeg var utleier i ditt område! :)

Sier som alle andre, vær ærlig fra første stund! :)

Takk :ahappy:

Ja, tenkte at slike detaljer er ting som jeg kan snakke med utleier om når/hvis det blir aktuelt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...