Gå til innhold
Hundesonen.no

Pearl's Legacy's Be On Or Be Gone (whippet)


ingvildoline
 Share

Recommended Posts

Pearl's Legacy's Be On Or Be Gone er en whippetgutt født 21.07.2013. Han er etter Emprezy Significant Pearl og Skyborne Crossing The Atlantic, og av oppdrettet til Alzenas her inne. Jeg har ikke peiling på hverken whippeter eller hunder generelt, men kan selvfølgelig si allerede nå at dette er verdens flotteste :thumbsup:

Meesha er min første hund, og kommer til å gå gjennom en million "prøv-og-feil" i tiden fremover. Heldigvis virker han som en særdeles ålreit fyr, som tar det meste med stor ro og er litt sånn "okey, nå gjør vi dette". Meesha skal bo sammen med meg og min samboer i Bergen, og hovedsaklig være kosehund, turhund og familiepotet. Sannsynligvis prøver vi oss på utstilling en gang i fremtiden, og kanskje agility. Og kanskje noe annet. Tiden vil vise :)

Jeg er i alle fall stormforelsket i lille, nydelige klumpen min :wub:

Dersom dere vil kan dere følge oss på bloggen min HER :)

post-12379-0-54373600-1379272012_thumb.j

post-12379-0-02362800-1379272021_thumb.j

post-12379-0-24539700-1379272034_thumb.j

post-12379-0-71263000-1379272043_thumb.j

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har begynt på kurs! Var der mandag og i dag, og skal holde på i noen uker fremover. Vi går kontakt- og hverdagslydighetskurs, hos HundeAkademiet i Bergen (der vi gikk valpekurs). Kurset er veldig

Pearl's Legacy's Be On Or Be Gone er en whippetgutt født 21.07.2013. Han er etter Emprezy Significant Pearl og Skyborne Crossing The Atlantic, og av oppdrettet til Alzenas her inne. Jeg har ikke peili

Vi har kost oss masse i snøen som er kommet til Bergen. Kjører til de "forlatte" stedene, slipper bikkja og som han koser seg Han er riktignok godt kledd i dekken vi har kjøpt hos Rappfoten, det må t

Posted Images

Laksevåg :) Jeg har også en valp nå :) Hvor holder du til da?

Nesttun :) Skal vi avtale en lekedate om noen uker?

Ooooo, lillegull jo! Ble så fryktelig tomt uten ham her, han dulta alltid etter å satt seg ned på rumpa mens han så på meg med det mest søteste blikket han hadde. For en herlig og trygg gutt :wub:

Det kan jeg forstå! Når han er våken henger han i beina våre, og jeg tror både jeg, mamma og pappa har prestert å treffe han med en fot en gang eller to...... Men sånn går det når han skal være OPPÅ føttene våre når vi går :lol:

oooh , elsker stamtavlenavnet :D

Supersøt krabat!

Jaaaa :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statusrapport første døgn som hundemamma:

Når Meesha sover, da SOVER han. Og når han er våken – da er han VÅKEN. Det finnes liksom ingen mellomting.

Det aller, aller meste er digg å tygge på, men ledninger er æsj (hurra!!), mens gulvtepper og tykke gensere er snadder. Kattemat smaker bedre enn hundemat. Om jeg ikke følger 100% med når han er i farta på gulvet må jeg tørke tiss, for når denne hunden må tisse, da tisser han – med en gang. Han har tissevett da, og holder seg utenfor gulvteppene :P På et døgn har han tisset tre ganger inne og maaange ganger ute, så dette går nok bare fint.

At matmor var ute noen minutter for å dusje og gå på do var litt skummelt, men siden lekene (og en tykk genser...) var innenfor rekkevidde gikk det bra. Å sove uten mamma og søsken var ikke noe problem; det var verre for matmor som lå og ventet på det minste lille pip fra valpis (jeg er mildt sagt trøtt i dag). Det er forøvrig svært trivelig å bli vekket av at en liten valp står med forlabbene på sengekanten og dytter deg forsiktig i ansiktet med nesa <3 (Det var ikke så trivelig da jeg ga etter for søtheten og tok han opp i senga, og han svarte med å prøve å bruke puppene mine som tyggeleke. Jaja.)

Å gå ute er null stress. Ting skal luktes på og det er lite skummelt; men den svære traktoren som kjørte til naboen her var ikke bare-bare. Da kryper man mellom beina til matmor og sitter der til man er sikker på at det er trygt. Han blir bedre til å gå i bånd for hver gang vi er ute, og begynner å skjønne greia med hvor han skal gå – bare ikke hvordan han skal bytte fra å gå på f.eks. høyre side til å gå på venstre side. Da skjener han rett til siden og løper omtrent oppå føttene mine, noe som igjen resulterer i at jeg lafser til han med foten... Jaja. Er utrolig positivt overrasket over hvor fort han tar ting. På slutten av morgentur nr. tre nå for en halvtime siden (sukk, dette er for tidlig) løp vi løs i hagen, da kom han på innkalling og var bare så flink.

Han har hilst på en seks mnd. gammel dvergschnauzer i dag også. Ene venninna til mamma gikk morgentur forbi her da vi var på første tissetur halv sju. Schnauzeren trakk skikkelig i båndet og var helt "ååååååå hund hund hund hund", mens Meesha stod på slakt bånd og var litt mer sånn "hei på deg, står bare her, jeg". Hele barneskolen skulle på fjelltur i dag og gikk derfor forbi her, og en lærer og en elev kom ned og hilste på han. Det var litt skummelt i starten, men så krøyp han i fanget på den 12 år gamle jenta som kosesnakket til han.

Jeg er helt fullstendig henført, at det går an å være så kjekk og grei :)

Om litt får vi besøk av en venninne av meg og hennes tre uker gamle baby, og jeg tipper det også kommer til å gå fullstendig strålende :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en nusselig søt whippet :)

Tusen takk! :)

Så søt! :D Gratulerer så mye! Men stamtavlet navnet var litt spesielt. :ahappy: Hadde ikke vært noe bra å hatt på en greyhound i hvert fall :P

Takk! :D Skal bli en racer han her, hvis ikke vet man jo hvilken vei det går.... Fnis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en suksessnatt – sovnet rundt midnatt, våken én gang i natt for å se til mor før han la seg ned igjen uten problemer, så stod vi opp 07:40 :) Gått veldig pent i bånd på tur har han også gjort.

Også er vi påmeldt valpekurs som starter om noen uker :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...