Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Rogaland 14.-15. september


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

Hvordan har det gått med dere? Vi fikk togbilletter av en snill sonis og overnatting av enda en snill sonis, så da valgte vi å dra sjøl om de opprinnelige planene gikk i vasken. Dvs, JEG valgte, Imouto stilte seg som vanlig begeistra til forslaget. :D

Vi starta dagen med frisk spasertur på en halv mil i høljeregnet, kom fram til plassen og blei glade for at det var kjentfolk tilstede så vi kunne få slappe av litt i teltet deres. Den eneste målsetninga jeg hadde for dagen var å slå en ung tispe som både er tung, lavstilt og med altfor mye pels, og da Imouto vant Åpen Klasse som eneste med CK og de gjenværende tispene var champions hele gjengen, sto jeg på utsiden og skalv, fordi certet var så nære, så nære. Vi trudde nemlig at begge de to tispene foran hadde fått blått. Det viste seg selvsagt å ikke stemme, og knertis endte som 3BTK bak den tispa som ligger på toppen av mestvinnende-lista og som er utrolig flott og en ære å stå bak, mens den før nevnte chowchow-lignende frøkna gikk hen og vant, og blei tilogm BIR foran en fantastisk japansk import. :lol:

Dette er første gang jeg virkelig kan si at jeg er skuffa.

Kritikken: Ca 38 cm, 3 år. Fin modell, godt hode og uttrykk, fine detaljer. Tilstrekkelig forbryst, framskutt skulder. Bra kropp, lavt halefeste. Bra vinkler bak. Kunne vært i bedre pelskondisjon. Beveger seg noe trangt bak og bredt foran. Bra temperament. (Halen var litt lav og hasene litt sviktende pga litt kalveaktig positur på bordet, haha!)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det en gjennomvåt eier og en gjennomvåt hund som endte med gul sløyfe. Trøsten var at det var en streng dommer som ikke hadde gitt CK til andre enn championer, og hvor ikke en eneste tispe fikk rød. Så skulle jeg nå først få gul, så var det ikke så ille omstendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Very Good Kritikk: M. bra type. stilles alt for tung i dag. tiltal. hode m. bra bredde i skallen. OK bitt. velplaserte ører. bra overlinje for tung i kroppen. ok vinkel framme, åpne bak. lett benstilling. beveger seg med litt begrenset bak. Bra pels (nei) og farge
Han sa hvis Freja var slankere hadde hun vunnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med dere? Vi fikk togbilletter av en snill sonis og overnatting av enda en snill sonis, så da valgte vi å dra sjøl om de opprinnelige planene gikk i vasken. Dvs, JEG valgte, Imouto stilte seg som vanlig begeistra til forslaget. :D

Vi starta dagen med frisk spasertur på en halv mil i høljeregnet, kom fram til plassen og blei glade for at det var kjentfolk tilstede så vi kunne få slappe av litt i teltet deres. Den eneste målsetninga jeg hadde for dagen var å slå en ung tispe som både er tung, lavstilt og med altfor mye pels, og da Imouto vant Åpen Klasse som eneste med CK og de gjenværende tispene var champions hele gjengen, sto jeg på utsiden og skalv, fordi certet var så nære, så nære. Vi trudde nemlig at begge de to tispene foran hadde fått blått. Det viste seg selvsagt å ikke stemme, og knertis endte som 3BTK bak den tispa som ligger på toppen av mestvinnende-lista og som er utrolig flott og en ære å stå bak, mens den før nevnte chowchow-lignende frøkna gikk hen og vant, og blei tilogm BIR foran en fantastisk japansk import. :lol:

Dette er første gang jeg virkelig kan si at jeg er skuffa.

Kritikken: Ca 38 cm, 3 år. Fin modell, godt hode og uttrykk, fine detaljer. Tilstrekkelig forbryst, framskutt skulder. Bra kropp, lavt halefeste. Bra vinkler bak. Kunne vært i bedre pelskondisjon. Beveger seg noe trangt bak og bredt foran. Bra temperament. (Halen var litt lav og hasene litt sviktende pga litt kalveaktig positur på bordet, haha!)

Av nysgjerrighet, kan jeg få se bilde av denne chow chow'en? :P

Jeg syns dere gjorde det bra da, selv om du er skuffet. Gratulerer :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico slo til med en fantastisk EXC, 1UKK, CK, 1BHK, CERT, CACIB og BIM! Han er 16 mnd gammel og dette var hans andre deltakelse i åpen unghundklassen, så jeg er superhappy over Cacib og ikke minst stort Cert. Lander vel muligens en gang neste uke. Wohoo! :hyper:

Jezzy hoppet og spratt seg fram til en Exc 4jkk. Dommeren mente hun var for mye valp og hadde langt igjen til hun var voksen. Men jeg er ikke så lei meg, Jezzy har allerede to store Cert, et vanlig og to i Danmark. (Men hadde vært superhappy om hu bare en eneste gang kunne travet en hel runde i ringen... :dog_running: )

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Mollymor! :) Og gratulerer til deg og Candysnack, jeg kjenner igjen den følelsen :hug: Men den går fort over igjen :)

Jeg er glad vi ikke dro, ingen CK på hannhunder idag, og kun 3 til tispene. Så kun BIR på rasen min. Det er jo litt deilig med strenge dommere som bruker hele skalaen, og ikke kaster CK'er vilt om seg (det er mange som gjør det, altfor mange spør du meg) 2 av CK'ene var til 2 CH tisper (som er vidt forskjellig)så du veit aldri om Tuva kunne klart det, men jeg tviler. Og det er en laaang reise hjem hvis hun ikke hadde klart det :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med dere? Vi fikk togbilletter av en snill sonis og overnatting av enda en snill sonis, så da valgte vi å dra sjøl om de opprinnelige planene gikk i vasken. Dvs, JEG valgte, Imouto stilte seg som vanlig begeistra til forslaget. :D

Vi starta dagen med frisk spasertur på en halv mil i høljeregnet, kom fram til plassen og blei glade for at det var kjentfolk tilstede så vi kunne få slappe av litt i teltet deres. Den eneste målsetninga jeg hadde for dagen var å slå en ung tispe som både er tung, lavstilt og med altfor mye pels, og da Imouto vant Åpen Klasse som eneste med CK og de gjenværende tispene var champions hele gjengen, sto jeg på utsiden og skalv, fordi certet var så nære, så nære. Vi trudde nemlig at begge de to tispene foran hadde fått blått. Det viste seg selvsagt å ikke stemme, og knertis endte som 3BTK bak den tispa som ligger på toppen av mestvinnende-lista og som er utrolig flott og en ære å stå bak, mens den før nevnte chowchow-lignende frøkna gikk hen og vant, og blei tilogm BIR foran en fantastisk japansk import. :lol:

Dette er første gang jeg virkelig kan si at jeg er skuffa.

Kritikken: Ca 38 cm, 3 år. Fin modell, godt hode og uttrykk, fine detaljer. Tilstrekkelig forbryst, framskutt skulder. Bra kropp, lavt halefeste. Bra vinkler bak. Kunne vært i bedre pelskondisjon. Beveger seg noe trangt bak og bredt foran. Bra temperament. (Halen var litt lav og hasene litt sviktende pga litt kalveaktig positur på bordet, haha!)

Jeg trodde du tulla igår når du skreiv den statusen på facebook, men det gjorde du åpenbart ikke. Jeg må bare si at jeg hadde blitt lei meg om noen skreiv noe sånt om min hund, at de var skuffa over å bli slått av den. Samme hvem som sa det egentlig. Selv om jeg hadde vært enig i kritikken. Men eieren av denne hunden bryr seg kanskje ikke om sånt? :icon_confused:

Uansett. Gratulerer med en skuffende 3.btk plassering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Mollymor! :) Og gratulerer til deg og Candysnack, jeg kjenner igjen den følelsen :hug: Men den går fort over igjen :)

Jeg er glad vi ikke dro, ingen CK på hannhunder idag, og kun 3 til tispene. Så kun BIR på rasen min. Det er jo litt deilig med strenge dommere som bruker hele skalaen, og ikke kaster CK'er vilt om seg (det er mange som gjør det, altfor mange spør du meg) 2 av CK'ene var til 2 CH tisper (som er vidt forskjellig)så du veit aldri om Tuva kunne klart det, men jeg tviler. Og det er en laaang reise hjem hvis hun ikke hadde klart det :lol:

I følge NKK så ble en hannhund som heter Zican's Zuperman BIM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge NKK så ble en hannhund som heter Zican's Zuperman BIM?

Det tror jeg må være feil, men skal ikke si for sikkert. 3 jeg har pratet med som har vært der sier det ikke ble delt ut CK til hannhundene, og på BIR bildet er det bare tispa.

Red: Ingen BIM nei, så NKK har nok bare gjort en feil :)

Endret av Stineogstaffene
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Mollymor.
Veldig synd du ikke fikk Certet Sandy. Grattis med 3BTK i alle fall :)

Jeg merker jeg er veldig glad jeg ikke dro, for det hadde endt med blått, eller gult basert på dommerens tidligere dømminger i Sverige, samt ei venninne som fortalte hva hennes hunder hadde fått av dommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis igjen, Mollymor!

Vi gikk BIR og BIM sammen og det var min Moxy som ble BIR.

Tidligere på dagen hadde jeg, i bøttende regnvær, fått storcert, CACIB og BIR på min unghundbeardis som ble 15 mnd for under en uke siden (Messi). Pappa'n hennes (min Mac) ble beste hann og BIM.

Messi ble også plukket ut blant de 6 beste i gruppen, men ikke plassert.

Storeslem altså - veldig hyggelig, selv om jeg føler at jeg ennå er søkkvåt..

Susanne

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett. Gratulerer med en skuffende 3.btk plassering :)

Veldig synd du ikke fikk Certet Sandy. Grattis med 3BTK i alle fall :)

Jeg syns dere gjorde det bra da, selv om du er skuffet. Gratulerer :D

Takk. :) Jeg er IKKE skuffa over at knertisen blei 3BTK, herregud! :lol: Jeg er skuffa over at certet glapp, og det er første gang jeg føler på en sånn skuffelse, da jeg er happy-go-lucky-utstiller som like gjerne griner av glede om vi får en Very Good, fordi bikkja viser seg så fantastisk, som jeg blir målløs glad når hun blir beste tispe. Jeg skjønner at det virker smålig å si rett ut at jeg er skuffa over å bli slått av den eller den konkrete hunden, men synes jo det er mer fair enn å gå og sutre bak ryggen på eier (som jeg kjenner). Det hører med til historien at dette var en fullstendig wild card og at den som blei mest overraska var eier sjøl (som også eier den nydelige 2BTK'en), og at vi snakka humoristisk om hvor bollete den lille nutta er før vi skulle inn i ringen. Jeg skal jobbe med meg sjøl og ikke la dette bli en gjengs reaksjon når vi blir slått, men jeg trur egentlig ikke det er noen overhengende fare for det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :) Jeg er IKKE skuffa over at knertisen blei 3BTK, herregud! :lol: Jeg er skuffa over at certet glapp, og det er første gang jeg føler på en sånn skuffelse, da jeg er happy-go-lucky-utstiller som like gjerne griner av glede om vi får en Very Good, fordi bikkja viser seg så fantastisk, som jeg blir målløs glad når hun blir beste tispe. Jeg skjønner at det virker smålig å si rett ut at jeg er skuffa over å bli slått av den eller den konkrete hunden, men synes jo det er mer fair enn å gå og sutre bak ryggen på eier (som jeg kjenner). Det hører med til historien at dette var en fullstendig wild card og at den som blei mest overraska var eier sjøl (som også eier den nydelige 2BTK'en), og at vi snakka humoristisk om hvor bollete den lille nutta er før vi skulle inn i ringen. Jeg skal jobbe med meg sjøl og ikke la dette bli en gjengs reaksjon når vi blir slått, men jeg trur egentlig ikke det er noen overhengende fare for det. :P

Det jeg reagerte på, er ikke at du ble skuffa over 3.btk-plassen og at certet glapp akkurat. Det jeg reagerte på er at du var skuffa over å bli slått av akkurat den hunden.

Nora tok til alles (inkludert min) store overraskelse storcert på belgerspesial for noen år siden, og selv om jeg syns at tispa som sto bak Nora var en penere tispe, så ville jeg blitt lei meg om eieren av den tispa skreiv at det var kjipt å bli slått av nettopp min hund, for min hund er jo stygg. Jeg veit at folk tenkte at hun kanskje ikke var den mest verdige vinneren, vi fleipa om det rundt ringen, men om noen hadde skrevet en sånn status på facebook om Nora, eller beskrevet henne sånn her på sonen som du gjorde med denne tispa, så ville jeg blitt lei meg om det var min hund. Men jeg er kanskje bare overfølsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er kanskje bare overfølsom.

Det er du sikkert ikke, og du må gjerne fortsette å tale denne eierens sak, altså, men jeg ser ikke helt hva poenget ditt er videre nå. Som sagt blei jeg IKKE skuffa over 3BTK-plassen, og jeg har alt skrevet det jeg har skrevet, uten at det har ført til noen dårlig stemning mellom eier og meg. Det er vel muligens det viktigste her, eller?

Hvis du vil fortsette å diskutere åpne skuffelser på prinsipelt grunnlagt, foreslår jeg at du sender meg en PM om det er viktig for deg, sånn at resultattråden kan være nettopp det den var ment som. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen! :D

Jeg ble vitne til det jeg tror var en "afterscore" for en av hundene som var på Orre i helga, hehe, de ble nemlig parra på en parkeringsplass midt i sandnes sentrum xD Er vel ikke noe unormalt i det i grunn, ble bare litt facinert av hele greia :P Så ut som de kom rett fra utstillingen. (6 bikkjer som vandra rundt i utstillingsliner samt eierne hadde pene kler ala dress etc)

Det var noen små hårete saker, Shih Tzu kanskje?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du sikkert ikke, og du må gjerne fortsette å tale denne eierens sak, altså, men jeg ser ikke helt hva poenget ditt er videre nå. Som sagt blei jeg IKKE skuffa over 3BTK-plassen, og jeg har alt skrevet det jeg har skrevet, uten at det har ført til noen dårlig stemning mellom eier og meg. Det er vel muligens det viktigste her, eller?

Hvis du vil fortsette å diskutere åpne skuffelser på prinsipelt grunnlagt, foreslår jeg at du sender meg en PM om det er viktig for deg, sånn at resultattråden kan være nettopp det den var ment som. :)

Det har ikke noe med åpne skuffelser eller stemning mellom eier og deg å gjøre, Sandy, det har noe med å ikke opptre usportslig å gjøre, og det syns jeg du gjorde, også i denne tråden der du beskriver hunden som slår din i mindre flatterende ordlag. Det er strengt tatt ikke noe å diskutere videre, i og med at du ikke har sett det til nå hvordan uttalelser som de du har kommet med blir oppfattet, og åpenbart heller ikke syns det var noe galt med å uttale deg som du gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...