Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeaktiviteter og turvenner i Åsane/Bergen


Rottisembla
 Share

Recommended Posts

Bor ikke i Åsane @bbeide (bor på Sletten, Landås), men har selv en valp på 11 uker som høres litt lik ut din valp. Hun er litt usikker i møte med nye hunder/valper, men er også veldig nysgjerrig. De kunne jo eventuelt møte hverandre? :)

Møte høyres bra ut! Vi var på valpekurs på onsdag, og berre det å møte andre hundar på same alder som vår var verdt turen. Har ikkje vore på hundeparken i Åsane, men på ein dag det er få hundar er det perfekt? Er forsåvidt fleksibel på møteplass :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på Sletten er veldig mye større, og som sagt med noe ujevnt/"kupert" terreng. Hele hundegården er liksom i en bakke. Men jeg synes den er veldig allright siden jeg liker at bikkja mi går på annet enn bare flatmark :) Det skal være en hundegård på Tennebekk også, men der har jeg ikke vært. https://www.bergen.kommune.no/omkommunen/avdelinger/gronn-etat/9681/9682

Ellers har jeg hatt voff løpende løs på fotballbanen i Fyllingsdalen der som man går opp på Damsgårdfjellet. Den er ikke inngjerdet, men er temmelig gigantisk og er man der til litt taktiske tider er det nok lite folk der også.

Kupert er kult. Bygda eg bur i er skakk, så Vaffel er ikkje vant til anna flatmark enn det som er langs asfalten, stakar. Her i huset er ikkje eingong golvet beint. :P Aner ikkje kvar den fotballbana er i Fyllingsdalen, men har vore på Varden eit par gonger på eine grusbana der. Kan vere den same for alt eg veit? Kompassgenet mitt er ikkje så veldig godt utvikla.

Eg tar gjerne passeringstrening ein dag om nokon vil forresten, og gjerne på dagtid. Treng ikkje sleppe dei i lag heller, eller kanskje berre gå litt rundt i lag utan voldsom hilsing/leik? Min er grei med dei små men kan leike litt voldsomt så det kan dei jo få slippe. :]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupert er kult. Bygda eg bur i er skakk, så Vaffel er ikkje vant til anna flatmark enn det som er langs asfalten, stakar. Her i huset er ikkje eingong golvet beint. :P Aner ikkje kvar den fotballbana er i Fyllingsdalen, men har vore på Varden eit par gonger på eine grusbana der. Kan vere den same for alt eg veit? Kompassgenet mitt er ikkje så veldig godt utvikla.

Eg tar gjerne passeringstrening ein dag om nokon vil forresten, og gjerne på dagtid. Treng ikkje sleppe dei i lag heller, eller kanskje berre gå litt rundt i lag utan voldsom hilsing/leik? Min er grei med dei små men kan leike litt voldsomt så det kan dei jo få slippe. :]

Usikker, har bare vært der to ganger. Kan lete det frem på kart i morgen om du minner meg på det :) Møtes gjerne over nyttår både til trening og frislipp.

Ingvild, via Tapatalk for iPhone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeparken på Tennebekk er svær i forhold til den på Sletten (mener å huske noen sa ett mål), og har både en grusplass og kuppert terreng med bekker og kratt og krimskrams. Vi går aldri inn, bare forbi, men det ser ut til at folk både bruker og misbruker hundeparken litt, ikke alle som passer på og mye forskjellige folk. Men har du en sosial hund går det sikkert bedre :) Det beste med hundeparken på Tennebekk er Kanadaskogen! Kan gå rett ut i skogen, kan trene passering og BAT med de som er i inngjerdingen og så bare rusle ut i skogen. Mange forskjellige løyper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en westie tispe på 2 og 1/2 år som trenger gode opplevelser med andre hunder. Hun er litt usikker etter å ha blitt herja litt for mye med av unghunder da hun var valp, så hun trenger litt tid på avstand før hun hilser, men får hun en 5-10 minutter til å se den andre hunden ann, har det aldri vært noe problemer. Så hvis det er ok å trene litt før man går tur, eller at vi går litt bak i starten av turen, er vi veldig gjerne med på tur.

Vi bor i sentrum, men kan fint komme oss ut til Åsane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I mars flytter Gira opp til meg, så da vil vi gjerne være med på båndturer, og evt litt trening! Vi trenger trening i å være rolig rundt andre hunder! :P

Edit: Kanskje noen med litt størrelse på hundene, som liker voldsom lek, har lyst å treffes av og til? Kjenner kun et par stk i Bergen med hund, men det er små hunder som Gira blir for voldsom for. Så vi kunne godt tenke oss noen faste hundevenner som også kan tenke seg å la hundene leke litt sammen av og til! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mars flytter Gira opp til meg, så da vil vi gjerne være med på båndturer, og evt litt trening! Vi trenger trening i å være rolig rundt andre hunder! :P

 

 

Edit: Kanskje noen med litt størrelse på hundene, som liker voldsom lek, har lyst å treffes av og til? Kjenner kun et par stk i Bergen med hund, men det er små hunder som Gira blir for voldsom for. Så vi kunne godt tenke oss noen faste hundevenner som også kan tenke seg å la hundene leke litt sammen av og til! :)

Hurra for at du får hunden heim! Vaffelen min vil kanskje kunne passe som innimellomkompis? Han vil gjerne møte andre som er av litt størrelse, og som tåler ein støyt. (Bc, ca 29 kg, 11 mnd)

Han har og sett for lite andre hundar att i det siste, så me er opne for passeringstrening av eit eller anna slag om nokon andre og har slike behov, der er det ønskelig at dei ikkje får hilse. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at du får hunden heim! Vaffelen min vil kanskje kunne passe som innimellomkompis? Han vil gjerne møte andre som er av litt størrelse, og som tåler ein støyt. (Bc, ca 29 kg, 11 mnd)

Han har og sett for lite andre hundar att i det siste, så me er opne for passeringstrening av eit eller anna slag om nokon andre og har slike behov, der er det ønskelig at dei ikkje får hilse. :P

Supert, kan jo snakkes nærmere når jeg har fått henne opp! :)

Vi vil gjerne være med på både lek og passering ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har no landa i leilighet og jobb, sååååå no er me klar for tur med kjekke bergenssoniser. Me bur i Hordvik men har bil og gps så me er fleksible. Eg jobber turnus så plutselig har eg fri ein dag eller begynner seint på jobb.

Så viss det finns nokon som har tid i dagslys hadde det være kjekt å få til et treff, ellers kan me sjølvsagt på ettermiddagstid og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ane jeg skal til Herdla og avlevere en guttunge på lørdag morgen og tenkte å ta med meg Lady og gå en tur en eller annen plass der ute eller på veien tilbake. Kan du anbefale en plass der Lady kan få gå løs? Vil du bli med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ane jeg skal til Herdla og avlevere en guttunge på lørdag morgen og tenkte å ta med meg Lady og gå en tur en eller annen plass der ute eller på veien tilbake. Kan du anbefale en plass der Lady kan få gå løs? Vil du bli med? :)

Det er kjempe fint ute på Herdla :) Litt usikker på om man kan ha løs der, tror det er et fuglereservat der ute. Vi har gått/kjørt en del med kickbike fra Haugland til Ask. Nesten en mil tur-retur på grusvei. Men er jo andre som bruker den også, så vet ikke om du tenker på øde vei/skog eller hva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokon som har fri på dagtid førstkommende mondag?

Og er denne kanadaskogen en sånn skog der det er akseptert at hunder går løs og hilser på hverandre, som hundeskogen i sandnes? Eller skal hundene kalles inn ved møter? Og er det turstier der ellerer det bare en stor skog?

Jadda ikkje veldig kjent rundt om foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe fint ute på Herdla :) Litt usikker på om man kan ha løs der, tror det er et fuglereservat der ute. Vi har gått/kjørt en del med kickbike fra Haugland til Ask. Nesten en mil tur-retur på grusvei. Men er jo andre som bruker den også, så vet ikke om du tenker på øde vei/skog eller hva :)

På Herdla er det så vidt jeg har funnet ut båndtvang hele året og ganske mange andre steder på Askøy også.

Jeg tenkte å se om jeg fant en plass der det var lett å gå (ellers så blir anklene mine ganske ømme), men der jeg kan ha henne løs. Helst ikke så mange folk rundt, slik at jeg klarer å slappe av når hun er løs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokon som har fri på dagtid førstkommende mondag?

Og er denne kanadaskogen en sånn skog der det er akseptert at hunder går løs og hilser på hverandre, som hundeskogen i sandnes? Eller skal hundene kalles inn ved møter? Og er det turstier der ellerer det bare en stor skog?

Jadda ikkje veldig kjent rundt om foreløpig :)

Det er både grusveier med lys og turstier i skogen. Jeg hadde satt pris på om du tok inn hunden ved møte i skogen, hvis man vil ha de helt løs sammen kan man gå i hundegården på Tennebekk. Har inntrykk av at de fleste tar inn hundene sine :) Er mye folk, både eldre og med barnevogner som bruker grusveiene. Du møter laaangt færre folk på stiene i skogen, særlig om du går på dagtid i en ukedag! Sjekk området på ut.no eller noe sånt, der får du et lite inntrykk av hvordan stiene går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...