Gå til innhold
Hundesonen.no

Forintoleranse og godbiter


Lemen

Recommended Posts

Nå har det seg slik at etter _mange_ veterinærbesøk og utredninger er veterinæren(e) kommet fram til at Sophus har en ekstrem forintoleranse, det er ifølge veterinærne(e) ikke det samme som forallergi.

Sophus får Eukanuba Interstinal og fungerer tålig bra på dette foret. Problemet er at når vi trener, da må jeg ha en positiv forsterker. Ball, kong, tøyleke, pipeleker er rett og slett ikke kule nok, og min tidligere svært så kresne hund har nylig fostått at han ble kastrert for halvannet år siden(!), så nå han er sulten blitt, men ikke så sulten at han spiser hvasomhelst. :?

Problemet er at han må få milde, men gode godbiter. Jeg har prøvd med fiskeboller (som er noe griseri!) og som ikke var så gode at det var verdt å følge med på mor. :roll:

Lever, Frolic, vom, Shmackos, lungemos, pølser, hundekjeks, osv skal han ikke ha. Så nå leter jeg etter en "ren" (dvs tilsetningsfri) godbit som har høy smaklighet, ikke er for dyr, og som ikke er hard for magen. :wallbash:

Forslag tas i mot med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd ut div pølser, div melkeprodukter vafler, ost, selvfølgelig elsker han alt dette, men tåler det ikke. :)

Lever er også ganske hardt for magen hans, men kylling tåler han faktisk, det bare blir dyrt i lengden.. kjøttdeig har jeg faktisk ikke prøvd !

Sophus er ganske kresen, og selvom appetitten har økt, er han høyst motvillig til å spise en godbit-type over lengre tid, så det hadde vært fint å ha litt å variere med (ja, han er bortskjemt..!)

Flere forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever er også ganske hardt for magen hans, men kylling tåler han faktisk, det bare blir dyrt i lengden.. kjøttdeig har jeg faktisk ikke prøvd !

Sophus er ganske kresen, og selvom appetitten har økt, er han høyst motvillig til å spise en godbit-type over lengre tid, så det hadde vært fint å ha litt å variere med (ja, han er bortskjemt..!)

Flere forslag? :D

Jeg har ikke hunder med allergi, men er opptatt av at jeg skal gi dem godbiter som jeg vet hva innholder.

De får av og til Go Biten Vom, fin for de med ømtåelige mager. Høy smaklighet (kattene våre er helt vill etter dem også!)

Ellers er kylling favoritt! Da får jeg all oppmerksomhet fra dem begge.

Om du syns kylling er dyrt, kan du kjøpe høns. De får du for rundt 20 kr (frossen)

Jeg koker den lenge med kun et hvitløk fedd i vannet (ikke salt) Etter at den er renset, fryser jeg ned passene porsjoner. Da har vi gobiter som er sunne, lenge her i huset :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at etter _mange_ veterinærbesøk og utredninger er veterinæren(e) kommet fram til at Sophus har en ekstrem forintoleranse, det er ifølge veterinærne(e) ikke det samme som forallergi.

Sophus får Eukanuba Interstinal og fungerer tålig bra på dette foret. Problemet er at når vi trener, da må jeg ha en positiv forsterker. Ball, kong, tøyleke, pipeleker er rett og slett ikke kule nok, og min tidligere svært så kresne hund har nylig fostått at han ble kastrert for halvannet år siden(!), så nå han er sulten blitt, men ikke så sulten at han spiser hvasomhelst. :?

Problemet er at han må få milde, men gode godbiter. Jeg har prøvd med fiskeboller (som er noe griseri!) og som ikke var så gode at det var verdt å følge med på mor. :roll:

Lever, Frolic, vom, Shmackos, lungemos, pølser, hundekjeks, osv skal han ikke ha. Så nå leter jeg etter en "ren" (dvs tilsetningsfri) godbit som har høy smaklighet, ikke er for dyr, og som ikke er hard for magen. :wallbash:

Forslag tas i mot med takk! :D

Har samme problemet her med ene hunden min. Trolig reagerer han også på en midd som er i de fleste forene. Han tåler kun et Specific-for noenlunde, ikke noe hundegodis, rent kjøtt osv og han skal også ha lite protein og salt. Og han jobber ikke for lek i det hele tatt, untatt for å få iq-leker (med tørrfor). Men er matvrak så han jobber bra for deler av tørrfor-rasjonen :D

Har du prøvd frukt/bær/ grønt? Bruker det som spesiell belønning innimellom og han elsker det. Aller beste er kiwi, bringebær og agurkbiter syns han. Ellers er gulrotbiter, jordbær, tomatbiter osv også godis. Har i grunnen likt alt untatt salatblad, som var ok, men kjedelig. :D

Andre hunden min digger det også. Begynner å dryppe sikkel på gulvet innen par sekunder når jeg sier "agurk?" ;) Og han er vill etter fryste blåbær. :roll: Vet flere som digger sånt, så det går jo ann å teste det ihvertfall.. (?) ;)

Men klissete i lomma ja. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en vennine av meg hadde samme problemet med sin hund. Hun lager vaffler uten sukker til hunden sin, gjerne med Biola i (eller annen surmelk).

Funket på ham og vaffler er ikke så klissete som pannekaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...