Gå til innhold
Hundesonen.no

Siri og Willys aller første EFIT.... på en litt kjedelig dag...


Siri
 Share

Recommended Posts

Det er liksom ikke alle dager som starter like bra (EFIT med visse justeringer)....

2013-09-01-EFIT01.jpg

Klokka var like før 6 på søndags morgen, og sauemafiaen var på tur forbi... Det singlet i bjeller og bæet både her og der. Jeg sjekket klokka, dro dyna over hodet og sovnet igjen... LITT mer enn en time :aww:.

2013-09-01-EFIT02.jpg

Sånn nærmere halv ti begynte kjerringa å våkne til liv igjen, og Willy syntes nok det var på tide å stå opp, ja, dog kunne han nok godt unnvære det kameraet opp i trynet.

Brukte LITT lang tid på badet før det var tid for morgenlufting.... og mens Willy sjekket forholdene for gutteting, sjekket jeg tilstanden på blomstene i humlebedet mitt.

2013-09-01-EFIT-montasje01.jpg

2013-09-01-EFIT-montasje02.jpg

På tide med litt frokost var det selvsagt også, og guttungen måtte sjekke at kvaliteten på det kjerringa skulle spise var godt nok til å holde en lang tur.

2013-09-01-EFIT-montasje03.jpg

En deilig frokost ble avløst av forberedelser til langtur, og Willy gledet seg veldig...

2013-09-01-EFIT-montasje04.jpg

Jeg gadd ikke å drasse med noe kamera på turen vår, men vi jogget og gikk 13 km i deilig, varmt sommervær. Begge var ganske slitne da vi kom heim og det var godt å få av seg skoene.

2013-09-01-EFIT22.jpg

Også er det viktig å få i seg drikke og litt restituerende kost, så...

2013-09-01-EFIT24.jpg

Jeg la meg på terrassen for å sole meg litt og lese (nei, jeg har IKKE tatt bilder av tærne mine eller mageflesket...), og etter ei stund forsvant Willy... Jeg fant ham her:

2013-09-01-EFIT25.jpg

Fant seg skygge, han :).

Etter tur med sele, så er det påkrevd med litt pelsstell - det er flokeforebyggende arbeid kan man si...

2013-09-01-EFIT27.jpg

Middagen var vel ikke så himla interessant å avbilde - kyllingvinger og cola liksom :aww:.

Etter litt surfing på Sonen kom jeg på at det kanskje var lurt å melde på til de utstillingene vi har tenkt oss på i høst:

2013-09-01-EFIT28.jpg

Siden jeg har begynt et nytt og bedre liv, og endatil oppdaget at te faktisk kan være brukbart som kosedrikk, laget jeg meg en kopp te...

2013-09-01-EFIT29.jpg

... som jeg kombinerte med en kosestund i godstolen med boka mi...

2013-09-01-EFIT30.jpg

Jeg fikk det plutselig for meg at jeg skulle møblere litt på stua mi også, og dro inn en amerikakoffert som har stått i gangen og fant plass til den ved godstolen... så da ble det sånn (og jeg oppdaget at jeg hadde for mange blomsterpotter og for få blomster - det er komplettert i dag :D)

2013-09-01-EFIT31.jpg

Og da var strengt tatt dagen over...

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler av Willy som er klar :-P herlige han!

Alltid klar han, veldig klar, da er det vanskelig å ha alle beina i bakken samtidig :lol:.

LITT annerledes vær hos dere, enn her i Bergen.. *sukk* så ut som en veldig fin dag!

Veldig fiiiiin dag - nesten så jeg er litt lei sol, faktisk... :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy er bare KUL!! :)

Du hadde det fint både inne og ute, ikke tar du trives på det godset ;)

Willy!! Han er så herlig engasjert han ! :D

Så koselig du har det * misunnelig*

Jeg bare koser og koser og koser meg, jeg, og den kosekroken hadde det neppe blitt noe av om det ikke var for STOLEN - stolen som jeg kjøpte av Madam Mim :). Den fikk fram ting i meg som jeg ikke ante jeg hadde *ler*.

Nevnte jeg at jeg KOSER meg ??? :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, sånn humlebed, er det en frøblanding som heter det som man kan kjøpe eller er den selvblandet? (dette burde jeg strengt talt visst selv, men...) Jeg vil ha sånn i min (nyanskaffede) hage!

Det var en spesiell frøblanding jeg kjøpte ja :). Den heter liksom ikke humleblanding, men da jeg leste på pakken så stod det at den inneholdt blomster som tiltrakk seg humler :). Masse fine blomster med masse artige farger :). Det var vel en slags engblanding, mener jeg :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en spesiell frøblanding jeg kjøpte ja :). Den heter liksom ikke humleblanding, men da jeg leste på pakken så stod det at den inneholdt blomster som tiltrakk seg humler :). Masse fine blomster med masse artige farger :). Det var vel en slags engblanding, mener jeg :).

Da spør jeg etter engblanding som trekker til seg humler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine dagen og VELDIG fine kroken,der kunne jeg lett lest meg helt bort :D .

Heter frøene:Blandet blomsterfrø bare kanskje?

Og jeg gjør jo det.... leser meg bort, altså :lol:.

Det kan godt hende de heter bare det - det står om humlene bare i beskrivelsen bak eller noe slikt, tror jeg :). Kjøpt på Plantasjen :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom ikke alle dager som starter like bra (EFIT med visse justeringer)...

2013-09-01-EFIT01.jpg

Klokka var like før 6 på søndags morgen, og sauemafiaen var på tur forbi... Det singlet i bjeller og bæet både her og der. Jeg sjekket klokka, dro dyna over hodet og sovnet igjen... LITT mer enn en time :aww:.

2013-09-01-EFIT02.jpg

Sånn nærmere halv ti begynte kjerringa å våkne til liv igjen, og Willy syntes nok det var på tide å stå opp, ja, dog kunne han nok godt unnvære det kameraet opp i trynet.

Brukte LITT lang tid på badet før det var tid for morgenlufting.... og mens Willy sjekket forholdene for gutteting, sjekket jeg tilstanden på blomstene i humlebedet mitt.

2013-09-01-EFIT-montasje01.jpg

2013-09-01-EFIT-montasje02.jpg

På tide med litt frokost var det selvsagt også, og guttungen måtte sjekke at kvaliteten på det kjerringa skulle spise var godt nok til å holde en lang tur.

2013-09-01-EFIT-montasje03.jpg

En deilig frokost ble avløst av forberedelser til langtur, og Willy gledet seg veldig...

2013-09-01-EFIT-montasje04.jpg

Jeg gadd ikke å drasse med noe kamera på turen vår, men vi jogget og gikk 13 km i deilig, varmt sommervær. Begge var ganske slitne da vi kom heim og det var godt å få av seg skoene.

2013-09-01-EFIT22.jpg

Også er det viktig å få i seg drikke og litt restituerende kost, så...

2013-09-01-EFIT24.jpg

Jeg la meg på terrassen for å sole meg litt og lese (nei, jeg har IKKE tatt bilder av tærne mine eller mageflesket...), og etter ei stund forsvant Willy... Jeg fant ham her:

2013-09-01-EFIT25.jpg

Fant seg skygge, han :).

Etter tur med sele, så er det påkrevd med litt pelsstell - det er flokeforebyggende arbeid kan man si...

2013-09-01-EFIT27.jpg

Middagen var vel ikke så himla interessant å avbilde - kyllingvinger og cola liksom :aww:.

Etter litt surfing på Sonen kom jeg på at det kanskje var lurt å melde på til de utstillingene vi har tenkt oss på i høst:

2013-09-01-EFIT28.jpg

Siden jeg har begynt et nytt og bedre liv, og endatil oppdaget at te faktisk kan være brukbart som kosedrikk, laget jeg meg en kopp te...

2013-09-01-EFIT29.jpg

... som jeg kombinerte med en kosestund i godstolen med boka mi...

2013-09-01-EFIT30.jpg

Jeg fikk det plutselig for meg at jeg skulle møblere litt på stua mi også, og dro inn en amerikakoffert som har stått i gangen og fant plass til den ved godstolen... så da ble det sånn (og jeg oppdaget at jeg hadde for mange blomsterpotter og for få blomster - det er komplettert i dag :D)

2013-09-01-EFIT31.jpg

Og da var strengt tatt dagen over...

For en herlig lesekrok!!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat sånn jeg forestiller meg din og Willy sine søndager :ahappy:
Dere passer så godt sammen. "Kjærringa" og sjarmør'n :wub::lol:
Og jeg digger stua di! Spesielt den blomstrete godstolen og den superfine amerikakofferten! Bare å si fra når du blir lei av den :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat sånn jeg forestiller meg din og Willy sine søndager :ahappy:

Dere passer så godt sammen. "Kjærringa" og sjarmør'n :wub::lol:

Og jeg digger stua di! Spesielt den blomstrete godstolen og den superfine amerikakofferten! Bare å si fra når du blir lei av den :innocent:

:lol: Og det er vel sånn våre søndager ER også :lol:. Om vi ikke skal noe spesielt liksom :D.

Kjærringa og sjarmør'n du liksom :lol: :lol: :lol:.

Du aner ikke hvor gald jeg er i den stolen og kroken altså :). Og alt takket være Sonen :D. Men amerikakofferten BLIR HER altså :ahappy:

Så fantastisk koselig havestuen er blitt, da :D

Jeg er riktig så fornøyd ja, om jeg får si det selv :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...