Gå til innhold
Hundesonen.no

Zep er visst farlig...


Andreassen

Recommended Posts

Ja ja, Zep og jeg var ute på promenad her om dagen og treffer på en gammel dame med 2 hunder. En fuglehundtispe (valp hun også) og en overvektig, misfarget og stygg airedale (tror jeg). HUN hinter først til at hundene skal hilse og spør med blid stemme "neimen så fin den var da, hva slags type er den daaaaa?". "Han er en stafford" svarer jeg, like blid og fornøyd.

Men da fikk pipen en annen låt ja.. "Da vet jeg ikke om jeg tør la han hilse" sier hun brått, og legger om tonen... Zep veier 9kg, er like høy som en Jack Russell og halen hans slår 50 000 slag i minuttet når han er glad. Men nei, han er FARLIG han. Er det rart jeg blir oppgitt og lei? :-o

14uker_seng2.jpg

pass på! Farlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis folk reagere sånn så hadde jeg begynt å si at det er en gatemix eller noe slikt.

var jo selv ute for noe lignende, men det var en dame med et barn. hun trodde at Aiwa (samojeden vår) var en Grønnlandshund av alle raser da, ligner virkelig Samojeder og Grønnlandshunder så mye?, Hun turde ikke å la ungen få hilse før jeg sa at nei det er ikke en Grønnlandshund det er en Samojed, da lot hun ungen få lov til å hilse på Aiwa.

Men så begynnte hun å spøøre om hva rasen brukes til og jeg svarer helt ærlig, jo normalt sett så blir de brukt som familehunder/tur hunder, trekkhunder og kløving og slike ting. da trakk hun ungen til seg igjen med en gang hun hørte ordet trekkhund :? enkelte folk er jo litt rare da. hun sammenlignet visst nokk alle trekkhunder med grønnlandshunder. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja for Aiwa er jo SÅ lik på en grønnlands hund ikke sant?

Aiwa8.jpg

her kan dere se bilde av Aiwa som er en Samojed.

ERosin4.jpg

og her er et bilde jeg fant av en Grønnlandshund.

må jo bare si at det er litt forskjell på dem, som f.eks. pelslengden. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har opplevd det samme selv mange ganger. Særlig når schäferhundene har vært valper faktisk..... Alt starter fint når vi møter folk, å for en søt valp! Kan vi og barna få klappe den? Jada svarer jeg, ingen problem, bare klapp den. Og så kommer mange fine ord på Babyspråk... så søt du er, nusselig valp, deg kunne vi tatt med oss hjem, og så videre... Så ser de opp på oss med stjerner i blikket og spør: Hvilken rase er det? Jeg smiler og svarer med fin stemme det er en schäferhund..

Da ser du nesten frykten i øynene deres og de drar forsiktig til seg hånden og sier: nå har vi ikke tid mer, vi må handle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Lazita.

Sitter og ser på bildene du har satt inn, og jeg ser faktisk en del likheter jeg.... Visst du ser vekk fra pelsen og fargen. Se på ansiktsformen, ørene og øynene... synes der er en del likheter i værtfall på de to bildene du har satt inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja for Aiwa er jo SÅ lik på en grønnlands hund ikke sant?

Aiwa8.jpg

her kan dere se bilde av Aiwa som er en Samojed.

ERosin4.jpg

og her er et bilde jeg fant av en Grønnlandshund.

må jo bare si at det er litt forskjell på dem, som f.eks. pelslengden. :wink:

For de som kjenner samojeden ser godt forskjellene. Men det er ikke alle som har satt seg like mye inn i hunderaser :wink: Og for de skjønner jeg at de 2 rasene kan virke veldig like

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner fortvilelsen veldig godt, hadde det samme problemet når jeg hadde 2 Schäfere... Har også opplevd at folk tar hunden sin under armen og LØPER når jeg forteller at Tequila er fra Gran Canaria, etter at hundene har lekt en stund... De er livredde for sykdommer som rabbies osv.. Får ikke engang fortalt at hun er vaksinert i hue og ræ...!! :wink:

Jeg tenker at frykten til disse menneskene handler kun om uvitenhet om de forskjellige rasene de frykter.. De leser avisene om disse "grusome" amstaffene/pittbull osv. Du hører aldri om en retriver eller spaniel som går til angrep/biter mennesker, det er ikke fordi det ikke skjer, men media hauser det ikke opp! MEN er det en Schäfer eller en staff så er det førstesideoppslag, blir skikkelig forbanna på det der assa!!!!! :D

Media skal ha mye av skylden for folks, HELT UNØDVENDIGE, frykt!!!!

Kjenner flere staffer, som jeg har prøvd å provosere, (sånn bare for å teste hvor "farlige" de er) det eneste som skjer er at de tar helt av fordi dette var sinnsykt kul ny lek!!! MORRO!!!!! :D:D

Ekstremt farlige hunder assa, skjønner hvorfor det er blitt forbud mot de her i dette landet....! :roll: :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en med en Am Staff i sommer og jeg spurte om det var greit at de fikk leke sammen.

Han så bare rart på meg og spurte om jeg mente det, for hunden hans fikk nesten aldri lov til å leke med andre hunder pga rasen han er...

Han og Chicka lekte kjempe bra sammen og har møtt hverandre flere ganger etter det.

Jeg syntes det er så utrettfredig med sånn "rasisme". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...