Gå til innhold
Hundesonen.no

Trondheim Hundefestival 31/8-1/9 :)


Aslan
 Share

Recommended Posts

Ja, hvordan har det gått på første dag da folkens?

Jeg var der aleine med to hunder (skulle bare stille en), og stakkars ToneS som skulle hjelpe meg med å holde bånd ble sittende fast i trafikken og rakk ikke frem til jeg skulle gå.. Heldigvis fikk jeg hjelp av et hyggelig par som skulle stille finsk lapphund tispe, så de passet på Sita mens jeg gikk (ble avklart for seint at ToneS ikke rakk det, så fikk ikke lagt henne i bilen).

Thorvald så ut som en druknet katt stakkar, nedrøyta og klissvåt, men vi stilte da opp.

På oss ble det very good i dag, rett og slett fordi jeg ikke viste ham godt nok :P

"Tilstrekkelig kjønnspreg. Bra pigment. Noe framskutt i front som påvirker nakkelengde. Velkroppet med bra hale. Litt svake mellomhender. Ønsker kortere hale. Litt smal sett bakfra. Løs sett forfra. Bra bevegelser fra siden, vakker pels og farge. Supert temperament"

Halekommentarene skjønner jeg ikke, så tror det enten skal stå bra haleføring på det første, eventuelt at det er noe helt annet som skal være kortere enn halen (for Thorvald har egentlig ganske kort hale han) :P

Bevegelsene var mye min feil, jeg løper for fort, og da blir han kavete sa dommeren, det har hun nok helt rett i. Så i morgen skal jeg krabbe :lol: At Thorvald kan få bra pelskritikk i den tilstanden han ble stilt i dag er helt fantastisk, men gutten har jo bra og korrekt pels :)

Hvordan gikk det med dere andre? Jeg orket rett og slett ikke å bli og se, ville hjem :hmm:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

God reisning i ørene? Det må vel være det? Men fy som jeg lo! Utrolig komisk. Fikk snakket altfor lite med pippin&symra Men veldig koselig å hilse på alikevel. Få et ansikt til nicket. Putl

Da er det ikke så rart om du kikka rart på meg da jeg spurte deg hvordan det hadde gått med deg i dag! Jeg skjønner hvem den andre "du" var når jeg tenker meg om, vet hvem hun er men har aldri snakket

Nå skjønte jeg nettopp at jenta med jacken er ToneS! Sorry at jeg ikke hilste ordentlig på deg! Men hei på deg iallfall, jeg skal være litt triveligere i morgen om vi ses. Her gikk det heller ikk

Posted Images

Nå skjønte jeg nettopp at jenta med jacken er ToneS! Sorry at jeg ikke hilste ordentlig på deg! Men hei på deg iallfall, jeg skal være litt triveligere i morgen om vi ses. :lol:

Her gikk det heller ikke så innmari bra. Hun fikk blå og ikke noe mer. Dommeren likte ikke potene hennes, hun har litt sprikende tær og potene er røde. Det siste er min latskap fordi jeg ikke gidder å tørke henne godt, dommeren mente hun burde dra til veterinæren, noe jeg synes er vel overilt på en hund som hverken slikker eller klør, men men. :P

Han ønsker nok også at bull terriere skal være mer sedate og trege, der Putle er våken og energisk. Slik tolker jeg iallfall dagen (med god hjelp :D).

Line gjorde en superjobb og jeg synes Putle så helt fabulous ut jeg! Fin form og viste seg fram MYE bedre enn jeg hadde trodd! Jentene var kjempeflinke de! Jeg er dritstolt over stressballen min og tusen takk til flink handler og tourguide inn i utstillingsverden-Line!

I morgen forsøker vi oss igjen, så får vi se hvordan det går da. :) Uansett hvordan det går så er dette veldig bra trening for henne!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der aleine med to hunder (skulle bare stille en), og stakkars ToneS som skulle hjelpe meg med å holde bånd ble sittende fast i trafikken og rakk ikke frem til jeg skulle gå.. Heldigvis fikk jeg hjelp av et hyggelig par som skulle stille finsk lapphund tispe, så de passet på Sita mens jeg gikk (ble avklart for seint at ToneS ikke rakk det, så fikk ikke lagt henne i bilen).

Off, beklager igjen altså! Jeg klarte ikke å finne frem til å begynne med heller, så det tok også litt tid :lol: Og akkurat da hjalp det ikke på humøret at bilen forran kjørte ca 20km i timen under fartsgrensen... Jeg får ha gleden av å passe henne i morgen da! :D

Nå skjønte jeg nettopp at jenta med jacken er ToneS! Sorry at jeg ikke hilste ordentlig på deg! Men hei på deg iallfall, jeg skal være litt triveligere i morgen om vi ses. :lol:

Haha, ja det er meg! Ikke tenk på det, jeg så at du var litt stressa (og kald) og tenkte at vi fikk da tid til å hilse ordentlig en annen gang :)

For et drittvær! Jeg ble til 12 ca og da dro vi hjem. Både hunden og jeg var kald og blaut. yr.no sier sol med litt skyer i morgen så da blir det bedre. Jeg fikk snakket med en oppdretter i dag også, første gang jeg har prøvd meg på det sånn uten videre på utstilling. Det var litt skummelt altså, men han var jo helt grei (selvfølgelig) :P

Dagens eneste bilde (jeg som skulle ta mange :( ) :

2013-08-31104210_zps64350b25.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønte jeg nettopp at jenta med jacken er ToneS! Sorry at jeg ikke hilste ordentlig på deg! Men hei på deg iallfall, jeg skal være litt triveligere i morgen om vi ses. :lol:

Her gikk det heller ikke så innmari bra. Hun fikk blå og ikke noe mer. Dommeren likte ikke potene hennes, hun har litt sprikende tær og potene er røde. Det siste er min latskap fordi jeg ikke gidder å tørke henne godt, dommeren mente hun burde dra til veterinæren, noe jeg synes er vel overilt på en hund som hverken slikker eller klør, men men. :P

Han ønsker nok også at bull terriere skal være mer sedate og trege, der Putle er våken og energisk. Slik tolker jeg iallfall dagen (med god hjelp :D).

Line gjorde en superjobb og jeg synes Putle så helt fabulous ut jeg! Fin form og viste seg fram MYE bedre enn jeg hadde trodd! Jentene var kjempeflinke de! Jeg er dritstolt over stressballen min og tusen takk til flink handler og tourguide inn i utstillingsverden-Line!

I morgen forsøker vi oss igjen, så får vi se hvordan det går da. :) Uansett hvordan det går så er dette veldig bra trening for henne!

Kjedelig med potene da! Og buller skal ikke være sedate, nemlig :D

Jeg fikk jo sett henne litt på avstand, og hun ser jo virkelig fabulous ut :D Thorvald sto skikkelig og spisset ørene de få gangene jeg hørte hun lagde lyd, mon tro om han kjente henne igjen :P

Grattis med debut ihvertfall! Når skal hun gå i morgen? Jeg håper jeg orker å få sett dere da :) Vi er første rase i ringen i morgen, så potensialet for å bli raskt ferdig og deretter kunne slappe av og nyte dagen så lenge jeg orker er der :) Mulig jeg skal orke å ha med kameraet også. Var glad jeg ikke gadd i dag :P

Og Tone: Nisjda, ikke beklag, det var jo ikke akkurat din skyld at du havnet bak noen treigfiser :) Det ordnet seg jo lell takket være ukjente mennesker :P Heldigvis er ikke akkurat Sita den verste hunden å passe på, hun er litt som en katt, hun er liksom aldri noe problem hun :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med potene da! Og buller skal ikke være sedate, nemlig :D

Jeg fikk jo sett henne litt på avstand, og hun ser jo virkelig fabulous ut :D Thorvald sto skikkelig og spisset ørene de få gangene jeg hørte hun lagde lyd, mon tro om han kjente henne igjen :P

Grattis med debut ihvertfall! Når skal hun gå i morgen? Jeg håper jeg orker å få sett dere da :) Vi er første rase i ringen i morgen, så potensialet for å bli raskt ferdig og deretter kunne slappe av og nyte dagen så lenge jeg orker er der :) Mulig jeg skal orke å ha med kameraet også. Var glad jeg ikke gadd i dag :P

De få gangene hun laget lyd du liksom... Understatement of the year! :lol: Men hun fikset hele greia bedre enn jeg var redd for, det er yayayay! :D

I morgen skal vi inn tidlig. Oppmøte klokka 9 og Line sa at hun er en av de første i ringen? Jeg aner ikke hvordan man finner ut av sånt. Håper du er der og at du har med kamera. ;) Jeg har mer enn nok med Putle, så jeg får ikke med meg en dritt som skjer rundt.

Var nok litt stressa ja, Tone, men i morgen skal jeg iallfall ikke bare være avvisende. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få gangene hun laget lyd du liksom... Understatement of the year! :lol: Men hun fikset hele greia bedre enn jeg var redd for, det er yayayay! :D

I morgen skal vi inn tidlig. Oppmøte klokka 9 og Line sa at hun er en av de første i ringen? Jeg aner ikke hvordan man finner ut av sånt. Håper du er der og at du har med kamera. ;) Jeg har mer enn nok med Putle, så jeg får ikke med meg en dritt som skjer rundt.

Var nok litt stressa ja, Tone, men i morgen skal jeg iallfall ikke bare være avvisende. :lol:

Hvilken ring Mari? Jeg skal sitte i premieboden fra ni, men er det helt folketomt så piler jeg av sted for å se på Putlis!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken ring Mari? Jeg skal sitte i premieboden fra ni, men er det helt folketomt så piler jeg av sted for å se på Putlis!

Ja, gjør det om du får mulighet! Det hadde vært så koselig å hilse på :) Hun skal i ring 1. Ser minibull er 3. rase inn. (Og brikken falt på plass om hvordan man finner ut sånt. :lol: )

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få gangene hun laget lyd du liksom... Understatement of the year! :lol: Men hun fikset hele greia bedre enn jeg var redd for, det er yayayay! :D

I morgen skal vi inn tidlig. Oppmøte klokka 9 og Line sa at hun er en av de første i ringen? Jeg aner ikke hvordan man finner ut av sånt. Håper du er der og at du har med kamera. ;) Jeg har mer enn nok med Putle, så jeg får ikke med meg en dritt som skjer rundt.

Var nok litt stressa ja, Tone, men i morgen skal jeg iallfall ikke bare være avvisende. :lol:

Altså, jeg hørte ikke at hun lagde lyd så mye, tenk! Helt sant :) Men så sto jeg vel på 50 meters avstand og :lol:

Du finner ut sånt ved å se på den lappen du har fått med deltakertingene dine. Men jeg har sjekket :lol: Vi er helt første rase i ringen, og vi er 10 stk, du har oppmøte likt, men du har 14 påmeldte leonbergere før deg pluss et pa andre raser, så sjansen er relativt stort for at jeg rekker bort :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slo til med blått, og nr 2 i klassen, slo "erkerivalen" så alt er A-OK ;) Været var helt for jæ.... og Valpis ville ikke bevege seg eller stå, hun som gjorde det SÅ bra under oppvarminga. Typisk.. Helt grei kritikk, det er jo sant det som sto der ;)

Dommer stussa litt over termen merle, iom at det står grautiger i standarden, men han var iallefall oppdatert og trakk ikke for farge, siden det ikke er en feil :) Neste helg er det innendørs, så da må det gjerne være elendig vær :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg hørte ikke at hun lagde lyd så mye, tenk! Helt sant :) Men så sto jeg vel på 50 meters avstand og :lol:

Du finner ut sånt ved å se på den lappen du har fått med deltakertingene dine. Men jeg har sjekket :lol: Vi er helt første rase i ringen, og vi er 10 stk, du har oppmøte likt, men du har 14 påmeldte leonbergere før deg pluss et pa andre raser, så sjansen er relativt stort for at jeg rekker bort :)

Ja, det sier vel litt at du har hørt lyd på 50 meters avstand! :lol: 16 hunder før Putle. Hun skal gå mot en minibull til, det blir spennede å se hvordan det går for henne i ringen. ;)

Vi slo til med blått, og nr 2 i klassen, slo "erkerivalen" så alt er A-OK ;) Været var helt for jæ... og Valpis ville ikke bevege seg eller stå, hun som gjorde det SÅ bra under oppvarminga. Typisk.. Helt grei kritikk, det er jo sant det som sto der ;)

Dommer stussa litt over termen merle, iom at det står grautiger i standarden, men han var iallefall oppdatert og trakk ikke for farge, siden det ikke er en feil :) Neste helg er det innendørs, så da må det gjerne være elendig vær :P

Go, Valpis! Har noen greier til deg fra Aslan, vi får møtes i nabolaget til uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go, Valpis! Har noen greier til deg fra Aslan, vi får møtes i nabolaget til uka! :)

Ja vettu, det var så ****** vær at jeg rett og slett ikke gadd å vente på henne! Men jeg har jo noen godsaker til henne og... Hmm, det betyr at hun må komme å være turkamerat en dag ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vettu, det var så ****** vær at jeg rett og slett ikke gadd å vente på henne! Men jeg har jo noen godsaker til henne og... Hmm, det betyr at hun må komme å være turkamerat en dag ;)

Jeg liker den idéen jeg. :) Været var bare sinnsykt kjipt og jeg ble så uhorvelig kald og våt! Jeg skjønner godt at du ikke ventet på Aslan, men det er helt uforståelig for meg at du ikke ventet på Putle! :P (Men liker godt at du rekrutterer dommere til ringen vår i morgen, forresten. Fem stjerner i boken for den!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den idéen jeg. :) Været var bare sinnsykt kjipt og jeg ble så uhorvelig kald og våt! Jeg skjønner godt at du ikke ventet på Aslan, men det er helt uforståelig for meg at du ikke ventet på Putle! :P (Men liker godt at du rekrutterer dommere til ringen vår i morgen, forresten. Fem stjerner i boken for den!)

Hihi, jeg har jo klagd på tjukke hunder i ringen/GD i lengre tid, og mente h*n måtte komme å se en bulle i toppkondis, med muskler og former, og ikke bare tønner som h*n er vant til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg har jo klagd på tjukke hunder i ringen/GD i lengre tid, og mente h*n måtte komme å se en bulle i toppkondis, med muskler og former, og ikke bare tønner som h*n er vant til :P

Jeg :heart: deg for det! Blir spennende å se om dommeren i morgen er enig i det da, buller i ringen pleier ofte å være veldig, veldig feite. Jeg ser bilder av de i Terrierbladet og blir litt :o. :(

edit: la til et ord

Endret av Mari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damned if I know. Som sagt har jeg mer enn nok med Putle og enser ikke en dritt av det som skjer rundt meg. :D

Det er sånn det er å være på utstilling! :lol:

Det stemmer, helt øverst.

Så praktisk! Da kan jeg se på Putle først, og så bare hive over rosetter og premier med en gang!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønte jeg nettopp at jenta med jacken er ToneS! Sorry at jeg ikke hilste ordentlig på deg! Men hei på deg iallfall, jeg skal være litt triveligere i morgen om vi ses. :lol:

Her gikk det heller ikke så innmari bra. Hun fikk blå og ikke noe mer. Dommeren likte ikke potene hennes, hun har litt sprikende tær og potene er røde. Det siste er min latskap fordi jeg ikke gidder å tørke henne godt, dommeren mente hun burde dra til veterinæren, noe jeg synes er vel overilt på en hund som hverken slikker eller klør, men men. :P

Han ønsker nok også at bull terriere skal være mer sedate og trege, der Putle er våken og energisk. Slik tolker jeg iallfall dagen (med god hjelp :D).

Line gjorde en superjobb og jeg synes Putle så helt fabulous ut jeg! Fin form og viste seg fram MYE bedre enn jeg hadde trodd! Jentene var kjempeflinke de! Jeg er dritstolt over stressballen min og tusen takk til flink handler og tourguide inn i utstillingsverden-Line!

I morgen forsøker vi oss igjen, så får vi se hvordan det går da. :) Uansett hvordan det går så er dette veldig bra trening for henne!

Jeg så deg i dag, men følte ikke for å rope "mari" over halve utstillingsplassen :lol: Men Putle så veldig søt ut da :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hilst på Mari og Putle. Og Line og Fannvit, og SusanneL, og så så jeg SD og ennå et par soniser. Akkurat da Putle skulle inn i ringen ble jeg opptatt med en mann som kom med en bunke kritikker som han ville veksle inn i rosetter og premier. Men jeg fikk med meg at Putle var veldig søt da.

Dro hjem etter tjenesten i premiebua, ville hjem så hundene kunne få komme ut i finværet, de var alene hjemme.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hilst på Mari og Putle. Og Line og Fannvit, og SusanneL, og så så jeg SD og ennå et par soniser. Akkurat da Putle skulle inn i ringen ble jeg opptatt med en mann som kom med en bunke kritikker som han ville veksle inn i rosetter og premier. Men jeg fikk med meg at Putle var veldig søt da.

Dro hjem etter tjenesten i premiebua, ville hjem så hundene kunne få komme ut i finværet, de var alene hjemme.

Iiiih! Har du hilst på meg?? Jeg som har vært hjemme og jobba hele dagen :P (og byttet "navn" fra fannhvit til angilja) håper den andre meg var hyggelig! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...