Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Derfor jeg har handle-snop-forbud frem til 10. mai! :D Out of sight, forhåpentlig vis out of mind i større og større grad. Også handler jeg nesten alltid rett etter trening, og da føles det så feil å kjøpe usunne ting. Det virker :P Men like forbanna vanskelig er det hver eneste gang. Viljen min kjemper en hard kamp om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra nå imorges før han fineste dro på jobb:

Meg (enda liggende i senga): "jeg er såååå sulten..."
Han: *stryke på* "Du kunne jo prøvd å stå han av litt nå når du står opp, for vi spiste masse feit mat igårkveld uten noe særlig karbohydrater i det hele tatt og du skulle ikke vært plagsomt sulten nå. Men vi spiste vel litt mye karbo og sukker i helgen, så det er nok derfor.. Å spise lavkarbo uten å være i ketose er en pinelse siden man blir så sinnsykt sulten."

:wub:

Idag skal jeg leke med vektene hans på soverommet når jeg tar knebøy og litt andre greier jeg ikke husker hva heter. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Khela - Bli med meg på godtefri frem til påskeaften! Vi har lov til å spise litt chips og is i helgene hvis vi vil, men ikke noe godteri (sjokolade, smågodt, kjeks, kaker). Belønningen er et stort påskeegg på påskeaften, mindre utgifter og slankere mage :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Khela - Bli med meg på godtefri frem til påskeaften! Vi har lov til å spise litt chips og is i helgene hvis vi vil, men ikke noe godteri (sjokolade, smågodt, kjeks, kaker). Belønningen er et stort påskeegg på påskeaften, mindre utgifter og slankere mage :P

Ok! Har litt sjokopudding jeg må spise opp (nekter å kaste noe!), også er jeg med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3kg ned siden Gira flyttet opp til meg i begynnelsen av mnd! Hjelper tydeligvis å ut på tur, selv om jeg går i et veldig rolig tempo. Har ikke endret kostholdet noe, så tenker at hvis jeg øker tempo litt på turene + tenker mer over hva jeg putter i meg så må dette bli bra! Vil ned mellom 30-40kg, men har satt meg noen delmål også :)

Første mål: komme meg under 90kg igjen...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en økt med PT og nytt, morsomt treningsprogram :) Og i kveld var jeg så rastløs at det ble en 4 km løpetur også. Fortsetter med mye treningsmotivasjon, og det er moro :D

Kjenner dog at jeg bør endre på godteriavtalen min.. Å holde meg til 10. mai er leeeeenge. Påskeaften er ingen dum ide altså. Hvis man klarer å legge vekk påsken så snart den er over også. Hm.. *tenke på* Jeg har enorm matlyst om dagen altså. Men det er jo fordi jeg trener så mye. Litt mer disiplin ift småspising, så er dette bra det. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet litt motivasjonen i dag da jeg så jeg hadde lagt på meg 1 kg selv om jeg ikke har spist noe godteri og bare drukket vann, så da lagde jeg en rullekake i forbannelse og delte den med samboer ... Så ble jeg enda mer sur fordi jeg hadde spist kake så da måtte jeg ut å gå runden min på 5 km og forbedret tiden min med 12 min på runden :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en økt med PT og nytt, morsomt treningsprogram :) Og i kveld var jeg så rastløs at det ble en 4 km løpetur også. Fortsetter med mye treningsmotivasjon, og det er moro :D

Kjenner dog at jeg bør endre på godteriavtalen min.. Å holde meg til 10. mai er leeeeenge. Påskeaften er ingen dum ide altså. Hvis man klarer å legge vekk påsken så snart den er over også. Hm.. *tenke på* Jeg har enorm matlyst om dagen altså. Men det er jo fordi jeg trener så mye. Litt mer disiplin ift småspising, så er dette bra det. :)

Du må jo ha til påsken du også, det er akkurat passe med en mnd godtefri i slengen. Jeg tror vi kommer til å ha det med jevne mellomrom, sånn en gang i kvartalet eller noe. Det er jo utrolig effektivt for å bryte dårlige vaner, og for å holde på de gode vanene. Dessuten, man kan ikke gå gjennom påsken uten påskeegg.

Jeg er SÅ STØL! På kettlebells på mandag hadde vi først en hel haug to minutters øvelser, bl.a. to minutter med knebøy. Så skulle de andre ha et seks minuttersprogram med en armøvelse jeg ikke vil ta (litt vondt i en skulder), så jeg tok seks minutter med knebøy og utfall istedenfor. Det er etter sånne treninger jeg husker hvorfor de øvelsene er så effektive. Auch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg er i en skikkelig god tralt om dagen :) Idag er første dagen jeg jogget i skauen og, deilig å kjenne skogbunn under føttene og ikke bare grus :) Også klarer jeg mer eller mindre å jogge ene runden min på 3 km i et strekke (sett bort ifra de første 5 min med oppvarming) Kostholdet er veldig bra, og jeg har blitt flink til å ikke stappe når jeg først spiser snop (sjeldent jeg spiser det, siden søthungeren ikke alltid er tilstede :P )

Jeg "tvinger" meg selv til å kun veie meg på Fredager, da den veiiinga gikk litt til hode på meg og jeg gjorde det 2-3 ganger om dagen :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ny pt time idag! Han kjører meg hardere og hardere for hver gang!

Jeg føler jeg står på stedet hvil, og også at jeg går tilbake og blir svakere og svakere for hver gang. MEN så snakket vi litt om det, og selv om jeg ikke har lik fremgang som mennesker uten skader og smerter og ta hensyn til, er jeg faktisk kommet langt iforhold til egne utfordringer! Før kunne jeg ikke ha en lett treningsøkt uten å bli sengeliggende i flere dager. Nå trener jeg hardt, på maks, uten å bli sengeliggende. Jeg kunne ikke ta utfall pga bekken, ikke èn engang. Nå tok jeg utfall med hopp. Og forrige trening tok jeg 3 sett med utfall med 3 repetisjoner på hver fot mens jeg gikk over salgulvet på trening. Så det ER fremgang! Må bare se på de riktige tingene ;)

Nå er min siste PT time neste uke, da er pakken min slutt. Vurderer om jeg skal hive meg på kampanjen de har nå med sommerkroppen 2014. Det er 30 timer! 3 timer i uken i 10 uker! Tør jeg det? hittil har jeg trent 1 dag i uken med PT og hatt egentrening 1-2 ganger utenom det, dog med mye lavere intensitet. Litt redd jeg kaster bort penger og ikke vil ha utbytte av 3 tunge økter i uken?

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ha til påsken du også, det er akkurat passe med en mnd godtefri i slengen. Jeg tror vi kommer til å ha det med jevne mellomrom, sånn en gang i kvartalet eller noe. Det er jo utrolig effektivt for å bryte dårlige vaner, og for å holde på de gode vanene. Dessuten, man kan ikke gå gjennom påsken uten påskeegg.

Du har nok rett i det.. Jeg gikk uansett på en ***** kakesmell i dag mens jeg bakte til ei venninne.. Så mye for den godteriavtalen liksom. Dritt! Jeg er med på ingen godis frem til påskeaften, for deretter å ha godtestopp til 10. mai (minimum) så jeg er superfresh til avsluttende ringfest!

I dag skal jeg dra med meg sambo på LEGsolution og satsCORE. Haha. Det blir spennende. Men jeg gleder meg til å prøve litt nye timer, spesielt siden LEGsolution nok er et godt alternativ for meg med stadig vonde knær. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin uke så langt, på tross av 50 timers jobbeuke (valgfritt vaktbytte)!

Mandag morgen startet med en liten fjelltur i strålende sol, pause og frokost på toppen. Ikke en spesiell lang tur men krevende terreng og litt innlagt klatring pga is enkelte steder. Godt svett! Skal få kjøpt med pulsklokke, bare ikke på denne lønningen :P Ja også *hold dere fast* joggesko! :P

Får ikke trent før tidligst lørdag denne uken, muligens søndag, timene strekker rett og slett ikke til. Men har vært aktiv med hundene fått i meg masse vann og sovet nok (tror jeg). Så får jeg heller få trene masse neste uke når jeg har mye fri :ahappy:

Frokost med utsikt! :heart:

1794778_10202441036721850_1128484259_n.j

10150519_10202441037681874_1401429621_n.

1979887_10202441037521870_1666746893_n.j

"Dagens glade..."

Å oppdage at det var onsdag når man hele dagen hadde trodd det var tirsdag :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Woopwoop!

Har hatt sela en stund nå! Det første jeg tenkte da jeg fikk den, og åpna den, var: "HÆ, er den SÅ enkel?"

Man ser det jo på bilder, men jeg hadde visst ikke lagt merke til at den faktisk bare går rundt skuldrene.

Det var ikke så mye som skulle til for å få bedre holdning, med andre ord! :)

Den funker, folk ser forskjell, jeg merker forskjell, og jeg får nok på en eller annen måte mer muskler enn jeg hadde før, for jeg må jo holde ryggen rettere og, og jeg venner meg jo til å holde skuldrene bakover mer og mer av meg selv.

Jeg må passe litt på at jeg får den langt nok ned bak på ryggen, ellers blir den vond etter en stund, men hvis jeg setter den på riktig med en gang, så er det uproblematisk å gå med den en hel dag. Har brukt den på jobb, og har brukt den i dag da jeg trena LP og gikk spor med Pippa. Null stress! Føles litt som om jeg har fått kortere armer, da, siden de er så bakover på toppen. :lol:

Edit: Får finere pupper, også! :lol:

Interessant.

Ble mobbet/ertet på barneskolen pga. dårlig holdning, "øvde" mye og fokuserte på å få god holdning igjen og fikk det, men nå har jeg merket at jeg har fått litt dårlig holdning igjen altså. :P Må bli litt mer bevisst på det hvertfall, kul den der, men ser liksom bare for meg at den hadde irritert meg noe voldsomt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent godt i det siste. Styrke/Cardio lørdag og søndag, fjelltur mandag, styrke tirsdag. Fri i går og Cardio/styrke idag. Spiser også sunt og unngår dritt mat. Går en del questbars og proteindrikker. Har gått opp i muskelmasse og ned i fettprosent, så alt går rette veien :) Satser på flat og definert mage til sommeren. Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere med dårlig holdning - det er også noe som kan rettes på/hjelpes på med riktig styrketrening. Det er viktig å trene (beklager, jeg husker ikke de fancy latinske ordene) musklene både på fremsiden og baksiden av skulderen. For min del gikk det en periode mye i pushupsvarianter, i kombinasjon med å sitte mye foran PC, og skuldrene mine lutet merkbart mer fremover. Nå prøver jeg å trene baksiden, og merker bare etter et par uker at det hjelper. Da blir det ikke så tungt å holde seg i riktig stilling heller. Eks. på øvelse - ligg på benk med manual/1,5 l brusflaske i hånden. Senk vekten ned mot gulvet (strak arm) og opp igjen til vannrett posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekten i går, det skjer ikke så altfor ofte nei :P

Når jeg gikk med betennelse i foten i 3 mnd la jeg på meg nesten 3 kg, og nå har jeg gått ned 1 1/2 igjen :ahappy:

Har masse energi om dagen, fantastisk deilig! Men har enda ikke begynt på allergimedisiner for sesonegen enda (mot normalt midt i feb.). Skal drøye tabelettene så lenge jeg klarer, for jeg blir litt trøtt av de. Håper at jeg klarer meg en stund på nesespray og øyedråper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...