Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

http://beta.dbtv.no/erlendelias?dbtvl=6#3276547970001

Jeg ler meg faktisk ihjel når han skal trene!

Fra 5 minutter

Fytti rakkern, hun PT'en som trener ham er jo helt elendig til å instruere! Jeg blir helt trist på kundens vegne :blink: .

Edit: Jeg skal moderere utsagnet mitt litt. Jeg syns hun har feil fremgangsmåte for kunden. Men, det blir vel kanskje ikke så spennende tv av å gjøre det annerledes.. selv om jeg tror han er såpass utrent at det hadde blitt det uansett :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti rakkern, hun PT'en som trener ham er jo helt elendig til å instruere! Jeg blir helt trist på kundens vegne :blink: .

Edit: Jeg skal moderere utsagnet mitt litt. Jeg syns hun har feil fremgangsmåte for kunden. Men, det blir vel kanskje ikke så spennende tv av å gjøre det annerledes.. selv om jeg tror han er såpass utrent at det hadde blitt det uansett :P .

Jeg er faktisk helt enig, hun er ikke god reklame for Magnat for å si det sånn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor teit er jeg som har lyst til å begynne å jogge med knær som har vært ekstremt vonde i vinter, men som bare er bittelitt vonde nå? Det burde jo gå bra om jeg starter ekstremt forsiktig? Sånn type 2-3 km? Og venter litt til så all isen er borte på grus/skogsstiene så jeg kan holde meg unna asfalt? Jeg er jo ikke i spesielt dårlig form, går mye i terrenget og bratte bakker, så det føles litt teit å bare skulle jogge 2 km, men kanskje jeg klarer å holde knærne i sjakk? Eller er jeg teit? ja, jeg vet, ingen av dere kan svare på det :P

Nå spørs det jo litt hvor i kneet smerten ligger og hvorfor. Men jeg har hatt store problemet med knærne i 5 år, men om jeg går/jogger i raskt tempo i ulendt terreng, evt grusvei som ikke er helt rett, så føles knærna mine mye bedre ut. Men da er det viktig å ha riktige sko. Hjelper også med sånn rar teip som hjelper på musklene (husker ikke hva den heter, kines something somehing) eller en støttebandasje (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snop trangen min er nesten borte :D I helgen så delte C og jeg en halv plate med smørbukk sjokolade og en halv pose potetgull. Igår kveld hadde vi begge heller lyst på de hjemmesnekkra rundstykkene mine istede for resten av potetgullet! Og de rundstykkene var så utrolig gode! Litt sammalt hvete grovmalt og finmalt, havregryn, solsikkekjerner, melk, smør og hakka nøtter. Til lunsj hadde vi det og omelett med chilli, paprika, løk, litt ost og cherrytomater, snadder!

På Lørdag gikk vi på ski i over 2 timer, kosa oss med Vestlandslefse og varm kakao i pausen :) På Søndag gikk vi 11.5 km på litt under 2 timer :) Jeg trente 2 ganger på romaskinen i forrige uke (30 min ca 6.3 km) og jeg var på "toppen" min 4 ganger. Idag har jeg vært på toppen min og jeg jogga en ekstra runde istede for å gå rett hjem! Og jeg kjenner formen min blir bedre dag for dag nesten, også er det en bonus at jeg har gått ned denne helgen og! Det hjalp å spise mer ja :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nettop ut at turnforeningen her i området har egen treningsgruppe for voksne! Hvor gøy hadde ikke DET vært?!
Håper bare ikke det er for "godt voksne" eller vidrekomne som har drevet med turn før da. Sendte en mail til de for å høre, så vi får se. Hadde vært såå kult :D

Nå skal jeg ta på treningsklærne og dra på gressletta med Melvin for å sprette og tulle fra oss litt, viktig å ha det gøy når man er i bevegelse :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt elendig holdning. Jeg mener. Jeg eier ikke muskler i... noe. :D

Så, jeg har bestilt sele til meg selv!

Noen som har erfaring med sånn? Kan den brukes "hele tida", alt fra på jobb til når jeg trener? (Edit: Vet det står på hjemmesiden der at man kan det, men lurer på erfaringer med det. Får man gnagsår, liksom? :P ) Gjør det vondt?! Ja, jeg bestilte rosa. :D

Endret av SoppenCamilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt elendig holdning. Jeg mener. Jeg eier ikke muskler i... noe. :D

Så, jeg har bestilt sele til meg selv!

Noen som har erfaring med sånn? Kan den brukes "hele tida", alt fra på jobb til når jeg trener? (Edit: Vet det står på hjemmesiden der at man kan det, men lurer på erfaringer med det. Får man gnagsår, liksom? :P ) Gjør det vondt?! Ja, jeg bestilte rosa. :D

Aldri prøvd men har vurdert å kjøpe det flere ganger til min samboer med dårlig holdning.. si ifra hvordan det funker a!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt elendig holdning. Jeg mener. Jeg eier ikke muskler i... noe. :D

Så, jeg har bestilt sele til meg selv

 

Noen som har erfaring med sånn? Kan den brukes "hele tida", alt fra på jobb til når jeg trener? (Edit: Vet det står på hjemmesiden der at man kan det, men lurer på erfaringer med det. Får man gnagsår, liksom? :P ) Gjør det vondt?! Ja, jeg bestilte rosa. :D

Si hvordan den funker da, vurderer sånn selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke:

Shape, 40 min

Zumba, 55 min

Dance Step, 70 min

Yoga, 45 min

Zumba, 40 min

Cardio Step, 40 min

No More Comfort, 55 min (ugh.)

Hip Hop, 60 min

Håper det er greit at jeg samler opp sånn, er så glad i å få den oversikten :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det relativt greit om dagen faktisk! :) Snopetrengen er sånn noenlunde håndterbar, og jeg har byttet ut (stort sett) 1 brødmåltid daglig med knekkebrød.

Lørdag var jeg på 1 time spinning, søndag kveld gikk jeg 7.7 km i høyt tempo. Mandag masse gangsperr i rumpen og bare en rusletur med hundene. I dag var jeg på gruppetime styrke med stang. Tok godt i for jeg holdt på å svime av på slutten av timen. Klarte sånn halvveis å tøye ut før jeg inså at den planlagte fjellturen måtte droppes. Har slitt litt med sånt før men nå var det mye verre, ble akutt svimmel, kvalm og fikk kraftig hodepine. Hmmm.

Nå nettopp kom jeg på at jeg drakk lite i går kveld, kan det ha noe å si kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at den selen bare vil gi vondt i nakken og skuldrene..? :P spent på å høre hvordan den føles og om den hjelper!

Ellers for dere andre som også sliter, det sitter også mye i hodet å rette seg opp. Det er veldig slitsomt i starten og føles unaturlig, men så blir det en vane.

Edit: Det beste er såklart å trene ryggmusklene da, men.. :) . I første omgang hvertfall være bevisst på holdningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes! Jeg har blitt en sånn en "nerd" som drar ut på joggetur bare fordi jeg ikke har noe annet fore :| Jeg hadde egentlig tenkt til å ta en fridag idag (siden jeg knapt orket 15 min på romaskinen igår kveld tenkte jeg at det ikke var dumt med litt fri) Men når jeg våknet opp igjen etter nattevakt istad var det så fint vær ute og jeg følte meg så pigg, tok på noen nye joggesko jeg har fått av mamma (veldig gode sko, trodde jeg skulle få gnagsår jeg, men neida :) ) og jogget/gikk fort i 40 min. Hva skjer!? :icon_confused::frantics::lol: Jeg har begynt å like å kjenne svetten renne og å puste tungt, jeg som aldri har likt det før! Håper det her fortsetter da, at det plutselig ikke bare dabber av!

Så er det agilitytrening ikveld, så da blir det litt løping da og :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at den selen bare vil gi vondt i nakken og skuldrene..? :P spent på å høre hvordan den føles og om den hjelper!

Ellers for dere andre som også sliter, det sitter også mye i hodet å rette seg opp. Det er veldig slitsomt i starten og føles unaturlig, men så blir det en vane.

Edit: Det beste er såklart å trene ryggmusklene da, men.. :) . I første omgang hvertfall være bevisst på holdningen.

Duu! Du kan trening! Hvordan ser uka mi ut? Sitatet under er en typisk uke nå, + - en økt eller to. Er det veldig dumt at jeg ikke gjør mer styrke, for eksempel? :) Burde jeg gjøre noe annerledes?

EDIT: La til i rødt hva timen hovedsaklig går ut på, da jeg ikke vet hvor "universielle" Elixia-titlene er.

Forrige uke:

Shape, 40 min Core

Zumba, 55 min Kondisjon

Dance Step, 70 min Kondisjon

Yoga, 45 min Yoga - Flexibilitet/styrke?

Zumba, 40 min Kondisjon

Cardio Step, 40 min Kondisjon

No More Comfort, 55 min (ugh.) Styrke

Hip Hop, 60 min Kondisjon

Håper det er greit at jeg samler opp sånn, er så glad i å få den oversikten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duu! Du kan trening! Hvordan ser uka mi ut? Sitatet under er en typisk uke nå, + - en økt eller to. Er det veldig dumt at jeg ikke gjør mer styrke, for eksempel? :) Burde jeg gjøre noe annerledes?

EDIT: La til i rødt hva timen hovedsaklig går ut på, da jeg ikke vet hvor "universielle" Elixia-titlene er.

Du trener i hvertfall NOK :D hehe! Personlig ville jeg byttet en av dagene/øktene med tyngre styrketrening, men det er jo litt hva du trives med også. Når du er på såpass mange kondisjonstimer er det viktig å passe på at f. eks knærne har god og sterk muskulatur rundt.

Har du hviledager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
    • Fryseren er vel slått på uavhengig av hva som ligger inni den  
    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...