Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Bjerke


Guest LXT
 Share

Recommended Posts

I går dro Kixen det helt ut, og klinket til med både BIR og BIG1 valp med strålende kritikk og en frekt lekker show-utstråling!

I dag har vi spesial på Bøler, der vi skal inn i ringen 12, og så blir det om å gjøre å prøve å rekke tilbake til valpeBIS i halv 2 tiden på Bjerke. Lol, jeg håper ikke hun blir BIR på spesialen!

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går dro Kixen det helt ut, og klinket til med både BIR og BIG1 valp med strålende kritikk og en frekt lekker show-utstråling!

I dag har vi spesial på Bøler, der vi skal inn i ringen 12, og så blir det om å gjøre å prøve å rekke tilbake til valpeBIS i halv 2 tiden på Bjerke. Lol, jeg håper ikke hun blir BIR på spesialen!

Synd dere ikke kom på spesialen, men du fikk ditt ønske oppfyllt fordi "vår" lille Oda ble BIR valp :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dixon fikk excellent og ble nummer 3 av 5 i championklassen med ck, det er jeg veldig fornøyd med da han slo ut to flotte hanner som han ikke har klart å slå tidligere, og han er totalt uten pels :)

Vitani ble nummer 2 av 4-5 (husker ikke) tisper i åpenklassen med ck, men heller ikke hun fikk plassering i beste tispe.

og Cana ble det bare stress med, når Dixon ble sendt ut i beste hannhund så løp jeg til valpe ringen og rakk akkurat komme frem før hun skulle inn og det ble stressende og hun ville ikke ha halen noe serlig oppe, men men. Hun som slo oss var fin og ble tydeligvis bis valp så hun ville nok vunnet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var overraskende mange briarder påmeldt i dag, 15 stk er ganske uvanlig for oss for tida - ikke minst uvanlig at alle dukket opp også :). Av disse 15 var 5 championklasse hannhunder, så vi hadde litt å bryne oss på. En av disse gutta ble også handlet av innleid proffhandler. DET dreit dommeren en lang marsj i, i alle fall, og for første gang i mitt utstillingsliv kom jeg med et lite utbrudd da dommeren plasserte Willy som nr 1 i klassen *yeyyyy*. Han ble også beste hannhund, og til slutt BIR :).

Kritikk (dommer Espen Engh): "Utmerket type og helhet. Flott hannhund, maskulint hode med fine proporsjoner. Sterk hals, velvinklet fram og bak. Tilstrekkelig benlengde. Stram overlinje. Utmerket pels, fine sporer. Beveger seg sundt med fine bevegelser fra alle hold."

Og til en knallgod heiagjeng fra Sonen, greide vi å plassere oss i gruppa også, da som 4. BIG :). Det var en stor og velfylt gruppe, så jeg var superstolt over å bli nr 4 i det selskapet, må jeg innrømme :).

For en fantastisk dag på Bjerke :D.

Og tusen takk til businesswoman Marianne som overleverte dogstuff og bøker fra Ida :).

Edit: BIR og BIM

1272926_706695739357638_1885167500_o.jpg

  • Like 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bliss vant åpen med excellent og CK, og endte opp som 3 BTK med CACIB!:D kun slått av to "showbordere".

Sååå stolt av min vakre superhund!

Zoe ble andre beste tispevalp av fire tispevalper, med en flott kritikk.

Veldig fornøyd med dagen!

Grattis til alle andre som er fornøyde også:D

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde denne helgen! :)

Det er koselig å være på Bjerke når det er fint vær altså. Og så er det alltid kjekt å se kjentfolk.
Veldig kjekt var det også å heie Willy fram til BIG4 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle fornøyde :)
På lørdagen skulle jeg titte på egen rase, men ble spurt om å hjelpe til i beste hannhund, til tross for mitt lite hendige handlerantrekk for dagen gikk det greit (kort skjørt og ikkeno' lommer) og han ble 2bh med rcacib :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine hunder fikk VG på Bjerke. Dommeren var streng, og jeg er enig i det meste han sa. Han likte begge to, Nico ble trukket på bevegelsene og at han er en del valp fortsatt, Jezzy ble trukket på pelskvalitet (hun har mistet mye pels etter hun var innbilt) og han mente hun hadde store ører. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knertis (Imouto, den yngste, for dere som ikke er så kjent med alle mine kallenavn på de røde farer) fortsatte tradisjonen med Very Good på Bjerke. (Når hun blei stilt i junior fikk hun riktignok ecxellent, men det stoppa der. :P ) Det var rekordmange shibaer påmeldt (28 stk), men ikke alle møtte. Imouto oppførte seg helt strålende i ringen til tross for sol (hun er en regnværs-fan, den der), og løp og sto riktig så fint. Sist vi stilte for Terje Lindstrøm var i Ransäter for to år siden, og jeg var så flau over den lille dritt-rodeoponnien på bordet at jeg nesten holdt på å daue. Derfor ekstra stas at hun denne gangen lot han gå over henne på sin noe effektive og lite "oj oj, en uhåndterbar urhund"-måte, og sto på bord som om det var en av utkikkspostene hennes hjemme på rønna. :heart:

Endte som tredje beste tispe i åpen klasse. Shibaer er ingen pelsstellrase, men når du er så moderat som min Super-Samurai, så hjelper det med litt pels, altså. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får skryte av Eples pappa

Dilina Royal Arturo Toscanini (Kleinspitz)

CERT,CACIB og BIM og Ny Norsk Champion

Eier: Eples oppdretter, Kennel Nixenspitze

Dette var Arturs 3 internat utstilling og 3 CACIB

Tilsammen 8 utstillinger-5 cert og 2 res Cert

post-4775-0-18236100-1377523788.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle fornøyde!

Mange kjempeflotte resultater fra Bjerke!

Jeg er (igjen) kjempestolt av valpen "min" Snøfrost Isende Rim som nok en gang ble BIR på en internasjonal utstilling i Norge :D

I går fikk hun også sitt første CACIB, hun blir 18mnd 29. august så hun er jo ikke så gammel ennå.

I tillegg var hun med i Junior Handling og Ida-Helene Sivertsen fikk 2. plass med Rim.

(det står feil hund på resultatlista til NKK)

558547_4729253849897_550307770_n.jpg

og siden jeg først skryter av Rim så slenger jeg med at hun er frirøntget både foran og bak, og har gått en strålende MH i Sverige :D

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte en liten Lizzy (beagle) til BIR valp, misset dessverre gruppen da høytalerne ikke hørtes bort til ringen vi var i. Ble litt sur for det altså..

Stilte også 2 champion frosker, hannhunden ble nr 4 i chk med ck. Tispen vant ch klasse, ble beste tispe og tilslutt BIM, godt fornøyd :)

Grattis til alle fornøyde, som vanlig mange sonen hunder som gjorde det veldig bra :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

misset dessverre gruppen da høytalerne ikke hørtes bort til ringen vi var i. Ble litt sur for det altså..

Var visst flere som misset det... Jeg kom veldig seint til forhåndsgranskingen i gruppa siden jeg heller ikke hørte et kvidder av opprop :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst flere som misset det... Jeg kom veldig seint til forhåndsgranskingen i gruppa siden jeg heller ikke hørte et kvidder av opprop :(.

Ja ikke sant sånt er kjipt? Dere var jo i ringen ved siden av oss.. Syntes jeg hørte mer til høytaleren etter hvert, men kanskje det var noen som ga beskjed?

Men bra dere rakk forhåndsgranskningen, siden dere ble plassert og greier :) Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant sånt er kjipt? Dere var jo i ringen ved siden av oss.. Syntes jeg hørte mer til høytaleren etter hvert, men kanskje det var noen som ga beskjed?

Men bra dere rakk forhåndsgranskningen, siden dere ble plassert og greier :) Grattis!

Ja, kjempekjipt. Det var bare tilfeldig at jeg fant ut at jeg skulle tusle avgårde til oppsamlingsringen sånn at jeg hadde god tid - trodde jeg... og fikk LITT småpanikk da jeg så alle hundene stå linet opp der inne :lol:. Hehhee, ja, jeg er VELDIG glad vi rakk den forhåndsgranskingen gitt :). Og takk - den gruppeplasseringen var gode poeng å få med seg i konkurransen om årets briard og greier :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...