Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! Jeg håper på å få tatt lappen snart-tråden


Brist
 Share

Recommended Posts

Just now, Sprettballen said:

Haha, uff, den skjønner jeg! Jeg ble kjørt, for trafikkstasjonen i Egersund ligger jo ikke akkurat i sentrum :P Nei, forresten, det var mopedlappen, der strøk jeg på første forsøk. Billappen tok jeg i Flekkefjord siste året på vgs, ble kjørt bort av ei venninne i matfri :lol: Tok den før jeg begynte med kjøreopplæring da, for jeg ville ikke ha den hengende over hodet. Måtte ha sommeren jeg ble 18 til å spare til lappen, så jeg var "sent" ute ift. de andre i klassen.

Lurt! Jeg skulle også ha starta med teorien! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 253
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg hadde oppkjøring i dag, og jeg klarte det!!  Fikk bare en bitteliten anmerkning, han sa han ikke hadde trengt å føre den opp en gang. Kjørte litt over fartsgrensa noen meter, men han så at jeg så

Jeg sto på oppkjøring i dag   Det var langt fra så ille som jeg trodde, selv om jeg var litt usikker noen ganger på om jeg strøk. Står ikke nevnt på skjemaet en gang da  

Da var lappen i boks her! Hadde oppkjøring i går, og overraskende nok var jeg ikke nervøs en gang. Nå mangler jeg bare bil 

Posted Images

Henger meg på den, burde starta med teorien. :lol: 
Vel, har enda ikke fått kjørt opp.. Men jeg har kjørt mye i sommer, privat, og jeg mener selv at jeg ikke burde ha noe problem med oppkjøringa! Men først teorien :shifty:

Har forøvrig en kjørelærer i familien, så hen skal hjelpe meg å pugge til teorien! Så det blir spennende, å få en annen input på den enn å lese fra ei bok. Må pugge regnestykket til bremselengder og, jeg er så forferdelig dårlig i matte, så jeg strøyk på spm om bremselengde og "vis utregningen" eller hvordan de nå formulerte seg... Svarte rett på meter, men utregninga ble feil, så det ble feil.. Den er sur.. :( Måtte dobbeltsjekke med kjørelæreren, men det er ikke lov med en matte-lapp! :lol: Visste det egentlig, men hadde et lite håp om at sånt har blitt lov :aww: 

Så istedet for å pugge, så sitter jeg nå å ser på biler å drømmer meg bort! Lurt, helt klart.. :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siljus said:

Henger meg på den, burde starta med teorien. :lol: 
Vel, har enda ikke fått kjørt opp.. Men jeg har kjørt mye i sommer, privat, og jeg mener selv at jeg ikke burde ha noe problem med oppkjøringa! Men først teorien :shifty:

Har forøvrig en kjørelærer i familien, så hen skal hjelpe meg å pugge til teorien! Så det blir spennende, å få en annen input på den enn å lese fra ei bok. Må pugge regnestykket til bremselengder og, jeg er så forferdelig dårlig i matte, så jeg strøyk på spm om bremselengde og "vis utregningen" eller hvordan de nå formulerte seg... Svarte rett på meter, men utregninga ble feil, så det ble feil.. Den er sur.. :( Måtte dobbeltsjekke med kjørelæreren, men det er ikke lov med en matte-lapp! :lol: Visste det egentlig, men hadde et lite håp om at sånt har blitt lov :aww: 

Så istedet for å pugge, så sitter jeg nå å ser på biler å drømmer meg bort! Lurt, helt klart.. :aww: 

Kjenner meg igjen! :lol: Brukt mange timer på finn og tenkt og drømt. Nevermind at gamle bmwn til pappa står klar til bruk på utsiden her. :lol: Den er snart klar for å vandre videre som spiker da, men duger nok noen år til på små lokalturer uten at noe ryker. Og pappa betaler iom det er hans bil, må bare stå for drivstoff selv. 
Det hjelper på motivasjonen da, å se den stå der dag ut og dag inn å ikke kunne bruke den selv. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rocket skrev:

Kjenner meg igjen! :lol: Brukt mange timer på finn og tenkt og drømt. Nevermind at gamle bmwn til pappa står klar til bruk på utsiden her. :lol: Den er snart klar for å vandre videre som spiker da, men duger nok noen år til på små lokalturer uten at noe ryker. Og pappa betaler iom det er hans bil, må bare stå for drivstoff selv. 
Det hjelper på motivasjonen da, å se den stå der dag ut og dag inn å ikke kunne bruke den selv. :aww: 

Den må være ille! :lol: 
Jeg kjøpte meg en egen bil for noen år siden, for å hjelpe på motivasjonen! Vel, jeg bytta den bort mot en laptop etter et par år med laber øvelseskjøring siden jeg ikke kjente så mange jeg KUNNE øvelseskjøre med.. :aww: Hadde mer bruk for laptopen etterhvert... :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siljus said:

Den må være ille! :lol: 
Jeg kjøpte meg en egen bil for noen år siden, for å hjelpe på motivasjonen! Vel, jeg bytta den bort mot en laptop etter et par år med laber øvelseskjøring siden jeg ikke kjente så mange jeg KUNNE øvelseskjøre med.. :aww: Hadde mer bruk for laptopen etterhvert... :aww: 

Sånn når vi er inne på motivasjon. Innafor å love seg selv valp når lappen er tatt som ekstra motivasjon? :whistle: (Ref valpetråden 17, 18 og 19)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rocket skrev:

Lalala, sniker meg inn her igjen. Handlet teoritentamen.no pakke for litt over en time siden. Har gjort ett teori kapittel enn så lenge og et par skilt tester. 

Planen er å pugge som bare f**n denne uka og ta testen tirsdag 12. 
Wish me luck! 

Jeg synes teorien var mye lettere enn teoritentamen :) går nok fint! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalala, sniker meg inn her igjen. Handlet teoritentamen.no pakke for litt over en time siden. Har gjort ett teori kapittel enn så lenge og et par skilt tester. 

Planen er å pugge som bare f**n denne uka og ta testen tirsdag 12. 
Wish me luck! 
Leste ikke ett ord i boka, tok masse tester på teoritentamen og fikk samme test som siste jeg hadde på nettet på statens vegvesen [emoji41]

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snudd døgnet totalt etter en sykeperiode. Så her sitter jeg på teoritentamen. Valgte å kjøpe med teori delen denne gang og det går så mye bedre! Eller jeg har ikke prøvd å ta testen enda da, men utrolig hjelpsomt, og ikke minst at man kan velge å høre noen lese det samtidig. Og videoene. Jeg er ikke en dårlig leser, heller omvendt, men ikke alltid jeg får med meg innholdet i det jeg leser om det ikke er spesielt interessant. Da hjelper det å få samme info i ørene samtidig. :) Og jeg lærer defintivt bedre visuelt så videoene er også hjelpsomme. :) 

Hjernen vrir seg litt over all infoen som dyttes inn, lenge siden jeg pugget noe. :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg hadde siste kjøretime før oppkjøring i dag (en stund til oppkjøring, men kjørelæreren min drar på ferie), og det gikk så dårlig, føltes som en av de første kjøretimene mine. Gråt nesten på bussen hjem :( Gjorde feil jeg egentlig vet jeg ikke skal, og jeg suger fortsatt på å se i speil før jeg bremser ned (det gåååååår ikke inn!). Jeg var litt flinkere til å bruke speil i dag og jeg husket å se i blindsona da jeg kjørte ut av rundkjøringa i dag etter å ha ligget innerst (det har jeg vært dårlig på), så noe setter seg, bit for bit. Jeg får bare øvelseskjøre og be stefaren min påpeke min manglende speilbruk, så det også setter seg.

 

De positive er kanskje at de feilene i dag irriterte meg, og jeg fikk noen nye erfaringer på nye situasjoner, slik at sjansen kanskje er større for at det setter seg i bakhodet mitt og jeg unngår å gjøre de flere ganger. Det er jo bra å gjøre feil, for da får man bekreftet hva som er feil, jeg tenker jo slik når jeg trener hundene mine også. At det er bra at de gjør noe feil, for da forstår de at det faktisk bare er den andre atferden som er riktig og fører til belønning, da blir det understreket.

 

Det er bra jeg har oppvarmingstime i tilfelle jeg gjør noen feil der så jeg kanskje kan klare å skjerpe meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg hadde siste kjøretime før oppkjøring i dag (en stund til oppkjøring, men kjørelæreren min drar på ferie), og det gikk så dårlig, føltes som en av de første kjøretimene mine. Gråt nesten på bussen hjem [emoji20] Gjorde feil jeg egentlig vet jeg ikke skal, og jeg suger fortsatt på å se i speil før jeg bremser ned (det gåååååår ikke inn!). Jeg var litt flinkere til å bruke speil i dag og jeg husket å se i blindsona da jeg kjørte ut av rundkjøringa i dag etter å ha ligget innerst (det har jeg vært dårlig på), så noe setter seg, bit for bit. Jeg får bare øvelseskjøre og be stefaren min påpeke min manglende speilbruk, så det også setter seg.
 
De positive er kanskje at de feilene i dag irriterte meg, og jeg fikk noen nye erfaringer på nye situasjoner, slik at sjansen kanskje er større for at det setter seg i bakhodet mitt og jeg unngår å gjøre de flere ganger. Det er jo bra å gjøre feil, for da får man bekreftet hva som er feil, jeg tenker jo slik når jeg trener hundene mine også. At det er bra at de gjør noe feil, for da forstår de at det faktisk bare er den andre atferden som er riktig og fører til belønning, da blir det understreket.
 
Det er bra jeg har oppvarmingstime i tilfelle jeg gjør noen feil der så jeg kanskje kan klare å skjerpe meg.
 
Si ifra om du vil ha mer mengdetrening. Hatt lappen lenge nok til å kunne øvelseskjøre med deg :)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Perfect Image skrev:

Si ifra om du vil ha mer mengdetrening. Hatt lappen lenge nok til å kunne øvelseskjøre med deg :)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 

Takk for det! :heart: Tror jeg skal klare meg med hjelp fra familien, det som ikke setter seg til oppkjøringa på de mulighetene setter seg ikke uansett, og jeg taper ikke noe på å prøve (utenom penger da). Har fortsatt litt tid igjen til å prøve å få ting helt på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frida og fuglehundene skrev:

Takk for det! :heart: Tror jeg skal klare meg med hjelp fra familien, det som ikke setter seg til oppkjøringa på de mulighetene setter seg ikke uansett, og jeg taper ikke noe på å prøve (utenom penger da). Har fortsatt litt tid igjen til å prøve å få ting helt på plass. 

Førerprøven skal jo bare bekrefte at du er flink nok til å ikke være en fare i trafikken. På min stod det "god nok trafikkavvikling" :P Har i ettertid lært mye av mengdetrening og å kjøre alene. Å bli en ordentlig god sjåfør er et langtidsprosjekt, tenker jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sona skrev:

Førerprøven skal jo bare bekrefte at du er flink nok til å ikke være en fare i trafikken. På min stod det "god nok trafikkavvikling" :P Har i ettertid lært mye av mengdetrening og å kjøre alene. Å bli en ordentlig god sjåfør er et langtidsprosjekt, tenker jeg :) 

Ja, å få førerkort er egentlig bare en tillatelse til å øvelsekjøre alene, tenker jeg. Jeg er ikke helt ræva, men er bare litt flink til å gjøre store brølere innimellom, alt sitter liksom ikke hundre prosent enda. Jeg blir så konsentrert innimellom at jeg ikke klarer å fokusere på flere ting, og glemmer da lett et skilt eller ting jeg egentlig kan. Er bare at mye ikke er automatisert. Jeg hadde en god følelse etter både langkjøring og karttur, og på kartturen skulle jeg kjøre lovlig, effektivt, behagelig og med lav risiko, og jeg trodde jeg kom til å feile på effektivitet, men der sa han faktisk ingenting. Oppkjøringa blir nok ikke så behagelig, for den bilen jeg hadde på karrtturen (mens den andre ble reparert) var sååå behagelig å kjøre og mye tregere, noe som passet meg perfekt :P Den jeg har til vanlig derimot, den er så sensitiv at jeg aldri har klart å venne meg til den. Føler meg som en skikkelig nybegynner når jeg kjører den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg hadde siste kjøretime før oppkjøring i dag (en stund til oppkjøring, men kjørelæreren min drar på ferie), og det gikk så dårlig, føltes som en av de første kjøretimene mine. Gråt nesten på bussen hjem [emoji20] Gjorde feil jeg egentlig vet jeg ikke skal, og jeg suger fortsatt på å se i speil før jeg bremser ned (det gåååååår ikke inn!). Jeg var litt flinkere til å bruke speil i dag og jeg husket å se i blindsona da jeg kjørte ut av rundkjøringa i dag etter å ha ligget innerst (det har jeg vært dårlig på), så noe setter seg, bit for bit. Jeg får bare øvelseskjøre og be stefaren min påpeke min manglende speilbruk, så det også setter seg.
 
De positive er kanskje at de feilene i dag irriterte meg, og jeg fikk noen nye erfaringer på nye situasjoner, slik at sjansen kanskje er større for at det setter seg i bakhodet mitt og jeg unngår å gjøre de flere ganger. Det er jo bra å gjøre feil, for da får man bekreftet hva som er feil, jeg tenker jo slik når jeg trener hundene mine også. At det er bra at de gjør noe feil, for da forstår de at det faktisk bare er den andre atferden som er riktig og fører til belønning, da blir det understreket.
 
Det er bra jeg har oppvarmingstime i tilfelle jeg gjør noen feil der så jeg kanskje kan klare å skjerpe meg.
 
Det er så MYE jeg fikk kjeft for på kjøreskolen for at jeg ikke gjorde. Men når jeg kjører alene kommer alt sammen automatisk. Jeg tror man stoler for mye på at kjørelæreren passer på alt du gjør og man blir litt slappfisk.. [emoji23] men jeg bestod oppkjøring uten noe å pirke på, så jeg var innmari fornøyd [emoji16]

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Frida og fuglehundene, jeg har aldri kjørt så dårlig som oppvarmingstimen før oppkjøring, men på selve oppkjøringa hadde jeg ikke én feil om jeg husker riktig. Det går veldig fint! En dårlig generalprøve er ikke det samme som en dårlig oppkjøring :)

Bare ikke overfokuser på de feilene du gjorde, men vær obs på hjemmebane å prøve lage deg vaner du er bevisst på frem mot prøven (joda, det regner jeg med du gjør fra før av). Det går nok veldig fint, masse lykke til med oppkjøringa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord :) Det er de vanene som er vanskelige å få til. Sleit mye med å huske høyreregelen også, men plutselig løsna det litt på en kjøretime, og så løsna det helt på neste, såpass at kjørelæreren min ikke så seg noe sæelig til høyre lenger, han stolte på meg. Så håper det skjer med bremsinga også. Jeg prøver å late som jeg bremser/se i speil når jeg sitter på med andre, og når jeg går tur øver jeg på det samme, men med en gang jeg setter meg bak rattet så forsvinner det ut av hodet. Men skal prøve å jobbe med det, og terpe både i bil og utenfor.

 

Jeg må bruke oppvarmingstimen på å kjøre, og vil kjøre samme runde som i går, for det er "nytt" for meg, i tillegg har skilting endret seg litt i det området. Sikkerhetskontrollen gruer jeg meg også litt til, men det har ikke kjørelæreren fokusert noe på. Vi tok litt i går, det som er innvendig i bilen av lamper og lys, og så skal jeg gå igjennom resten med stefaren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kristin_nord skrev:

Det er så MYE jeg fikk kjeft for på kjøreskolen for at jeg ikke gjorde. Men når jeg kjører alene kommer alt sammen automatisk. Jeg tror man stoler for mye på at kjørelæreren passer på alt du gjør og man blir litt slappfisk.. emoji23.png men jeg bestod oppkjøring uten noe å pirke på, så jeg var innmari fornøyd emoji16.png

... og noen kjørelærere er skikkelige drittsekker. Han jeg kjørte for nå da jeg skulle utvide førerkortet med tilhenger, var en sånn. Han fikk meg til å føle meg som verdens verste sjåfør, selv om jeg har kjørt tilnærmet skadefritt siden jeg fikk førerkortet som 18-åring. Dust... :aww: 

57 minutter siden, Frida og fuglehundene skrev:

Jeg prøver å late som jeg bremser/se i speil når jeg sitter på med andre, og når jeg går tur øver jeg på det samme, men med en gang jeg setter meg bak rattet så forsvinner det ut av hodet. Men skal prøve å jobbe med det, og terpe både i bil og utenfor.

Men akkurat det der rekker man aldri å gjøre i praksis. Om man FØRST skal se i speilet FØR man bremser, så har man smelt inn i bilen foran for lengst. Det er viktigere - sånn i praksis - å følge med GODT foran, lese trafikkbildet, slakke ned på farten og bremse ned i god tid, ikke bråbremse. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du får litt slækk også på oppkjøring, så lenge du ikke gjør noen skikkelige brølere, for sensor VET jo at folk er nervøse. Og når man er nervøs, så glemmer man gjerne ting. Jeg strøk på første oppkjøring, var helt ute på bærtur, så det er helt greit. Selv om det var surt. Andre oppkjøring bestod jeg, men det var vel bare såvidt :P Begge gangene på slaps, som jeg ikke hadde øvd meg på noe særlig før, så det gjorde ikke saken noe bedre. Den virkelige kjøretreningen begynte ikke før etter at jeg hadde fått lappen, og jeg var vel kanskje ikke direkte noe glimrende sjåfør, spesielt ikke når noen satt på. Ble så distrahert! Det kom seg veldig da jeg etpar år senere fikk samboer og bil på heltid og faktisk fikk mengdetrening. Selv om jeg bare har kjørt bil aktivt i 3,5 år så tørr til og med mamma å sitte på med meg, og sier jeg kjører fint. Hun nekta å øvelseskjøre med meg fordi hun mente søstra mi tok det lille hun hadde av nerver :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

... og noen kjørelærere er skikkelige drittsekker. Han jeg kjørte for nå da jeg skulle utvide førerkortet med tilhenger, var en sånn. Han fikk meg til å føle meg som verdens verste sjåfør, selv om jeg har kjørt tilnærmet skadefritt siden jeg fikk førerkortet som 18-åring. Dust... :aww: 

Men akkurat det der rekker man aldri å gjøre i praksis. Om man FØRST skal se i speilet FØR man bremser, så har man smelt inn i bilen foran for lengst. Det er viktigere - sånn i praksis - å følge med GODT foran, lese trafikkbildet, slakke ned på farten og bremse ned i god tid, ikke bråbremse. 

Tror det var det kjørelæreren min fortalte som tips også (han sa det bare ikke så direkte, men fortalte at han hadde som vane å jevnlig sjekke speil (der er jeg ikke heeeelt håpløs) så man stort sett vet hva som er bak seg, og bremse ned sakte.) Og det klarer jeg stort sett, er vel nesten at jeg til tider bremser ned litt for tidlig noen ganger, men heller det og vise tydelig at jeg skal inn et sted/holder vikeplikten. Men jeg kan absolutt bli bedre, jeg blir også lett distrahert, klarer ikke å fordele oppmerksomheten min jevnt, men jeg er i hvertfall bedre nå enn de første kjøretimene :)

 

Kjørelæreren min er veldig grei, han er så rolig og behagelig og jeg har aldri følt meg utrygg på kjøretimer, selv om jeg har kjørt i store og rare rundkjøringer med mye trafikk og stress. Det eneste minuset er at han gir lite feedback synes jeg, men han har selv sagt at ting er bra om han ikke sier noe. Jeg skulle ønske han pirka litt mer, for jeg vet det er ting jeg har gjort feil som han ikke har påpekt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Frida og fuglehundene skrev:

Takk for oppmuntrende ord :) Det er de vanene som er vanskelige å få til. Sleit mye med å huske høyreregelen også, men plutselig løsna det litt på en kjøretime, og så løsna det helt på neste, såpass at kjørelæreren min ikke så seg noe sæelig til høyre lenger, han stolte på meg. Så håper det skjer med bremsinga også. Jeg prøver å late som jeg bremser/se i speil når jeg sitter på med andre, og når jeg går tur øver jeg på det samme, men med en gang jeg setter meg bak rattet så forsvinner det ut av hodet. Men skal prøve å jobbe med det, og terpe både i bil og utenfor.

 

Jeg må bruke oppvarmingstimen på å kjøre, og vil kjøre samme runde som i går, for det er "nytt" for meg, i tillegg har skilting endret seg litt i det området. Sikkerhetskontrollen gruer jeg meg også litt til, men det har ikke kjørelæreren fokusert noe på. Vi tok litt i går, det som er innvendig i bilen av lamper og lys, og så skal jeg gå igjennom resten med stefaren min.

Jeg tror du kan finne oversikt over alle sikkerhetsspørsmål på nett, som du kan se gjennom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...