Gå til innhold
Hundesonen.no

Darth Malgus - den nakne meksikaner


Spazmo
 Share

Recommended Posts

Nå har den lille nakne endelig kommet i hus, så da er det vel på tide å lage en egen tråd til denne lille bylten på 8 uker.

Det var virkelig kjærlighet ved første blikk da jeg fikk ham i fanget i en bobil utenfor Bodø Lufthavn. Han fant seg tilrette med en gang i armene mine og jeg fikk tilbragt et par timer sammen med han, en naken søster og bror før ferden gikk nedover til Bergen igjen.

Overrasket over hvor rolig og avslappet en valp kan være etter en så lang dag - før jeg kom hadde han vært hos dyrelegen for chipping og vaksine, og han måtte gjennom to flyturer og en liten biltur før vi endelig var hjemme her i leiligheten. Han sov seg gjennom hele flyturen til Gardermoen, og fant tilslutt roen på siste flytur til Bergen også. Snuste rundt i leiligheten her og lekte litt med de nye lekene sine før han tilslutt kollapset i sengen. Der ble han sovende alene i en times tid mens jeg romsterte rundt her og spiste kveldsmat. Og ikke nok med det - han sov natten gjennom også helt uten problemer!

Litt piping i dag når vi sto opp, men virker ikke noe nervøs, det er nok heller det at han helst vil være i fanget mitt hele tiden. Mistenker at jeg har tidenes mammadalt på gang her! Mer kontaktsøkende og tillitsfull valp skal man lete lenge etter, kommer som et skudd om jeg roper.

Ingen uhell inne så langt heller! Og siden jeg bare har valpeerfaring med Boston Terrier fra før så merker jeg virkelig stor forskjell. Han har et rolig vesen over seg og øynene hans virker mye klokere og eldre enn de egentlig er.

Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med min nye bestevenn framover!

Ja, og navnet - selvfølgelig måtte det bli noe Star Wars relatert igjen. Malgus blir da det daglige navnet, men kommer til å slenge på Darth-tittelen om vi har lyst til å være litt fancy!

IMG_2468.jpg

IMG_2460.jpg

IMG_2448.jpg

IMG_2445.jpg

IMG_2490.jpg

IMG_2484.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har den lille nakne endelig kommet i hus, så da er det vel på tide å lage en egen tråd til denne lille bylten på 8 uker. Det var virkelig kjærlighet ved første blikk da jeg fikk ham i fanget i

Lillegutt vokser og vokser! Han er et lite bitende mareritt, og jeg føler veldig ofte for å bare legge meg i fosterstilling og gråte. Men han er jo så fin! Klarer nok å holde ut til den verste dumska

Takk Marie! Pjokken begynner å bli stor gutt nå, så følte det var på tide med noen nye bilder!

Ja, de er herlige!

En del kan nok dessverre være en smule nervøse såvidt jeg har forstått det, selv om de i utgangspunktet IKKE skal være det. Reserverte mot fremmede ja, det ligger litt i rasen og må jobbes en del med når de er små. Men de skal absolutt ikke være nervøse eller aggressive. Oppdretteren min har iallefall fantastiske hunder som er veldig behagelige å være rundt, og hun har gjort en super jobb med valpene så langt, så jeg har veldig store forhåpninger til at dette blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malgus sier takk til alle de fine kommentarene, han vet!

Og masse bilder framover kan jeg love dere! Kommer litt mer nå faktisk. Må jo dele nurket med noen når jeg sitter her helt alene og ser på at han sover søtt, slik at jeg ikke dør av en søthetsoverdose.

IMG_2565.jpg

Malgus gir gode susser! Valpeånde :wub:

IMG_2525.jpg

IMG_2518.jpg

Fått seg noe godt å gnage litt på innimellom powernap'ene!

IMG_2589.jpg

Smeeelt! :wub:

Og ja, det er veldig viktig med masse tepper i sofaen. Kan ikke sitte med bar rompe rett på skinnsofaen vet du, alle vet jo hvor ubehagelig det er!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, så søt! Gratulerer så mye med valp:) Nå går du en hærlig tid i møte, og ingenting slår, synes jeg, den kosestunden vi har i sengen på morgenkvistene!

De er småtrøtte, rolige, kosete og kjærlige. Og de lukter så rent og godt! Myke og gode å ta på...

Tusen takk for det!

Ja, valper er herlige, deilig å komme litt igang igjen etter jeg mistet min 9 måneder gamle boston terrier tidligere i sommer grunnet ryggproblemer. En HELT annerledes valp dette her, det er sikkert og visst. Full klaff fra første stund!

Han matcher sofaen :D

Herlighet, så søt! !! Jeg må ha en sånn en gang altså .

Selvfølgelig gjør han det, det var jo 95% av grunnen til at jeg ville ha han, viktig å passe inn med interiøret!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det!

Ja, valper er herlige, deilig å komme litt igang igjen etter jeg mistet min 9 måneder gamle boston terrier tidligere i sommer grunnet ryggproblemer. En HELT annerledes valp dette her, det er sikkert og visst. Full klaff fra første stund!

Selvfølgelig gjør han det, det var jo 95% av grunnen til at jeg ville ha han, viktig å passe inn med interiøret!

Hahaha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taaakk!

Nå har han blitt ordentlig varm i trøyen her merker jeg, våknet i dag til et lite bøllefrø.

Han må bades innimellom ja, og få skrubbet huden litt. Kommer til å bruke en blanding av hvetekimsolje og litt sukker til akkurat det. Og så smøres med fuktighetskrem etter behov. Skal jo helst ikke bades og smøres alt for mye, da kan man irritere huden, men litt mer bading enn hos "normale" hunder må jeg vel regne med. Har ikke noe erfaring med nakne hunder fra før, så jeg venter egentlig på at oppdretter skriver et lite sammendrag av alt vi snakket om angående hud og pleie slik at jeg har det svart på hvitt om jeg skulle trenge det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et lite bilderas til, for i dag er det endelig kommet litt sol og varme til Bergen igjen. Perfekt timing, for nå har jo lille skrukken blitt ordentlig varm i trøyen og han storkoste seg utendørs i dag sammen med huskyfrøknen som var på besøk. Det er jo så stas å dilte etter de litt eldre og gjøre akkurat det samme som dem!

Ikke verdens beste bilder akkurat, for han har jo ikke ro i kroppen sin enda. Enda vanskeligere blir det at han skal springe rett i kamera og bite på ting så fort man setter seg ned for å fange øyeblikket, haha.

IMG_2714.jpg

IMG_2724.jpg

IMG_2747.jpg

IMG_2770.jpg

IMG_2772.jpg

IMG_2774.jpg

IMG_2799.jpg

IMG_2805.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...