Gå til innhold
Hundesonen.no

Dobermann som lukter MYE hund...


Cams
 Share

Recommended Posts

Hei!
Vi er hundepassere i en uke for en dobermann-tispe på 2 år, og vi ble fortalt at hun var nydusjet dagen vi hentet henne. (onsdag kveld)

I dag så merker vi at hele huset STINKER bikkje. Vi har 3 relativt små/medium hunder fra før av, og dette har aldri vært noe problem før og vi er flinke på å holde ting rent. Men det er rett og slett dobermannen som bare lukter utrolig sterkt hund??

Vi har jo passet en annen dobermann (hannhund) før, og har aldri lagt merke til denne lukten her.. Så jeg lurer egentlig bare på om det er normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok sett over om hunden er hel og fin i huden, samt sjekket munn, poter og ører. (Noen hunder lukter masse tåfis forresten. Da kan en omgang med bare en potevask (f eks medisinsk grønnsåpe) være på sin plass). Ser alt fint ut og hunden oppfører seg normalt, da hadde jeg nok konkludert med at den hunden sannsynligvis lukter mye. Ta også en sniff på halsbånd, sele osv. Der kan det sette seg massevis av hundelukt, spesielt for en hund som lukter litt mer. En hundeseng eller et halsbånd kan stinke nesten verre enn selve hunden hvis det har satt seg hundelukt der. En omgang i vaskemaskin for hundeutstyret fikser lukta for ei stund da i så fall :)

Endret av Monstergutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om å sjekke over hunden. Rasen skal generelt sett ikke lukte spesielt mye hund. Men de kan ha noen sykdommer som gjerne gjør at de lukter, f.eks lavt tyrosinnivå.

Og altså, du kan jo vaske hunden også? Kanskje de bare har dusjet av henne, og ikke vasket henne skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå lagt pleddet hennes som fulgte med buret i vaskemaskinen, og skal gå over buret med litt grønnsåpevann etterpå.
Jeg har sjekket ører og poter, ser ingenting unormalt der.
Kan hende det er buret som driver å stinker ned. Selv om hun også lukter veldig hund... så er nok mulig jeg tar en god vask på henne for å se om det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passet for et par år siden en ccretriever, og hun stinket!
Ikke bare stinket hunden, men værst var teppet og sengen hennes.
Alt gikk i maskinen hver gang hunden kom, ja, bikkja tok jeg i dusjen da.
Lukta ble nesten helt vekke, men hun ble foret på tørrfor, mine på rått, så disse luktet ikke hund, det gjorde hun.
De gangene hun var hos meg i lengre perioder fikk hun også sine doser med råfor, og lukta ble merkbart mindre.

Håper lukta blir vekke med teppe og hundevask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vi har fra før fores på en 50-50 blanding av tørrfor (Taste of the wild) og vom hundemat. Dobber'n fores på tørrfor, ukjent merke. Ante ikke at det kunne ha noe å si på selve lukten av hunden, men kanskje det er tilfellet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at hun stresser mer enn "normalt" iallefall, hun ligger stort sett og sover, eller sitter pent ved siden av oss når hun vil ha kos.
Lukten har blitt litt bedre etter teppet og buret ble vasket, så i dag skal hun vaskes også for å se om lukten blir mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør å vedde på at hunden over tid hadde luktet mindre intenst dersom du fikk han over på bare VogH. :)

Min har aldri luktet "hund" da han er røytefri, men er så mange som har fortalt om forskjell på lukt til det bedre etter overgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...