Gå til innhold
Hundesonen.no

Lar du hunden tisse overtalt?


Renate A
 Share

Recommended Posts

Har akkurat snakket med en fortvilet gammel dame.

Hun har satt opp to potter på hver side av innkjørselen sin og har plantet nydelige lavendler i de.

Innkjørselen ligger ved siden av fortauet og folk lar bikkjene løfte beinet på pottene, så inni granskauen frekt syntes jeg :(

Nå stinker pottene så fælt at hun bare må kaste dem, skikkelig unødvendig!!!

Får din hun lov til å skvette, tisse eller løfte beinet overalt?

Chicka får IKKE lov, er det noe som lukter godt i en innkjørsel eller andre steder som er privat så får hun ikke lov til å gå bort dit.

Har hørt mange si at de oppdaget ikke at hunden tisset, da får man være mer oppmerksome når man går i privat eller by miljø.

Hvor strenge er dere på dette?

Jeg syntes synd på nabodamen som har pyntet opp, også blir det tisset ned, hun var ganske skuffet :(

Edit pga skrive feil på mobilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du nevner åpen port så minner det meg om noe ei venninne fortalte for en stund siden. Hun hadde dratt tilbake til barnehagen hun jobbet i for å ordne noe papirarbeid. I sideblikket ser hun pluts

For noe griseri du holder på med. Pottene stod ved inngangen til tomten hennes og hva får deg til å tro at det er OK at bikkja di skal tisse på det, så utrolig frekt!!! Jeg håper virkelig at du tul

Mine foreldre har en campingvogn stående fast på en campingplass på østlandet. Her er det mange som har hund, og som da selvsagt har hunden med på ferie. Når de da går på tur med hundene, er det mang

Nei.

Ikke tissing i andres hager, på porter, biler, blomsterpotter, hushjørner ol.
Jeg er en sånn en som også kan gå tur og ikke la bikkjene tisse før jeg sier det er greit og vi har kommet et sted hvor de får være løs eller gå "fritt" i båndet. Selvsagt da har de fått gjort nødvendig fra seg, men, jeg har ei tispe som markerer verre enn en hannhund, og en hannhund som gjerne vil markere.

Folk oppdager ikke at bikkjene dems tisser oppetter telt og bur på utstillinger, eller på ting og tang ved salgsbodene. Eller kanskje de ikke bryr seg rett og slett. Selv er jeg påpasselig på slike steder, de har da ingen ting med å tisse på alt mulig bare fordi det lukter godt (for dem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Nå har jeg vell og merke tispe som er veldig glad i å markere, men syntes det er udelikat at folk lar hundene tisse midt på fortauet, i oppkjørselen til folk osv. Her har vi trent at det er bare ok å gjøre fra seg på gress hvis jeg slipper henne til det, altså slipper ut båndet eller gir frikommando hvis hun går løs ved fot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Mine hunder har aldri fått pisse over alt og markere på ting som har en eier. Som biler, søppelkasser, blomsterpotter etc. De får ikke gå inn i andres gårdsplasser en gang, og selv om det er noe fristende de har lyst å lukte på, så stopper de ved grensa og står og værer i lufta.

Så ergo er mine hunder mer oppdratt enn voksne menn nattestid i Oslo sentrum, som pisser over alt, på biler etc :x

Puddellover: Be naboen din stikke en masse små pinner i blomsterpotta si. Det holder en del katter unna, siden de ikke får gravd da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mine får ikke tisse på blomsterpotter, planter, trær osv som folk har i, eller ved eiendommene sine. Mine liker heldigvis ikke å tisse på asfalt, så de hopper automatisk ut i kratt/grøftekant og skog når de skal tisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå har jeg ikke store problemer med det enda da. To stk som kun tisser på gress/mykt underlag, og er masse egnede områder her som ikke er folks hager.. :P


Overraskende mange som bare lar hundene sine markere på biler, blomsterpotter, osv. Uhell kan jo selvsagt skje også den beste.


Opplevde en gang at en stakkars gammel dame gang på gang ble tisset ned av en bestemt hund. Eier sa at han visste om problemet, men han kunne jo ikke stå å følge med på hunden hele tiden :| Endte med at jeg måtte stå der og rive hunden vekk hver gang han kom bak damen. :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka går og markerer som en hannhund, løfter beinet og tisser så høyt hun klarer.

Hun får ikke lov til å tisse hvor som helst og jeg er ekstra oppmerksom på det siden hun markerer sånn.

Så flaut om hun skulle tisse et sted og eieren hadde sett det...nytter ikke å si at man var uoppmerksom da, de har fått vond lukt på eiendelene sine :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han får ikke tisse overalt som han selv vil. Og det skal ikke mine fremtidige hunder heller få lov til! :) Uhell kan selsvagt skje hvem som helst, og det har jeg selv opplevd, men blir kvalm av enkelte hundeeiere som ikke respekterer såppas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal de tisse/bæsje får de prøve holde seg til områder som ikke er innkjørsler o.l. selv når jeg lufter i nabolaget (noe som er skjeldent) ellers prøver jeg få de ut på turveiene eller i skauen før de får gå på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun tisper, men ingen av dem får tisse på private plener eller innkjørsler.

Jeg blir så eitrende provosert på folk som lar hundene sine pisse oppetter postkasser, søppelkasser, biler, blomsterpotter og prydbusker. Det er faktisk lov å følge med på hva bikkja gjør når man går i bebygde områder. Jeg har observert folk som bevisst stopper ved blomsterkasser og biler for å la bikkja pisse der.

Hvor ble folkeskikken av? En ting er at det stinker, men man ødelegger faktisk plantene ved gjentatt tissing på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke tissing ved andres inngangspartier/Potter/postkassestativ/hushjørner o.l, til nøds på "pryd"busker langs veien hvis det er et langt strekke som ikke er typisk hundetissested som hjørner o.l. Skjønner veldig godt folk som er lei av at busker og Potter ved inngangspartier blir tisset ned, for det fører til lukt og misfarging av enkelte planter. Linux sin tissing og Snusing må generelt styres på tur, ellers får vi gått ca ti meter til sammen, så da er det jo greit å unngå private plasser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hanne får ikke lov til å tisse eller markere overalt og spesielt ikke på gjenstander slik som for eksempel blomsterpotter.

Men innrømmer at noen uhell har skjedd av og til når jeg ikke har fulgt godt nok med dessverre.

Tispen min har så langt ikke forsøkt å tisse/markere på gjenstander, hun er ganske nøye med hvor hun gjør slikt heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen av hundene har noengang fått lov til å tisse på andres eiendom. Ei heller på asfalt e.l. Hannhunden jeg hadde sist var veldig rask til å spyle ut da han trodde han hadde sjansen, så selvfølgelig har det hendt uhell, men heldigvis sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...