Gå til innhold
Hundesonen.no

Vakker pusejente selges


Recommended Posts

Jeg hadde en kjøper på denne vakre pusejenta, men kjøperen viste ingen interesse, så da legger jeg henne ut for salg igjen. Prisen er 1500 kr, det dekker to vaksiner, ormekur, id chip og fôrutgifter. Leveringsklar om tre, fire uker. Hun vil nok passe best hos noen med hund og uten små barn. Hun er godt vant til mine hunder og ligger gjerne inntil de og sover, og hun stryker seg inntil de for å kose. Hun liker ikke ligge i fanget eller bli holdt i, men hun elsker at jeg stryker henne over ryggen. Hun sover veldig gjerne ved siden av meg i sofaen.

Hun har arvet fargen til mammaen sin og er en sølvskilpadde. Det vil si at det svarte og røde er bleket og får en "sølveffekt" (det røde ser cremeaktig ut).

Mammaen er min norske skogkatt Maane, som etter å ha vært hos oppdretter på kjærlighetsferie, heller fant sin egen hannkatt. Hun likte ikke oppdretteren sin, og klarte å stikke ut og finne en "bedre" kandidat. Hvordan hun kom seg ut er ennå et mysterium :P

Får hun pelsen til sin mor er den veldig lettstelt og får ikke floker. Hun er en veldig vakker pus som har arvet mye fra skogkatten, gleder meg til å se henne som voksen :)

Jeg er behjelpelig med pass og omplassering om det noen gang skulle dukke opp problemer. Mammaen er frisk og er etter friske og helsetestede foreldre, og kommer fra en slekt med godt gemytt og trivelige katter. Hun er omtrent oppvokst i sofaen med meg og hundene, så hun er vant til å ha mennesker, hunder og andre katter rundt seg :) Hun er også flink til å bruke doen ;)

Kanskje hun kan bli en forumkatt? Jeg vil veldig gjerne følge henne opp og se hvordan hun utvikler seg, så det er viktig med en kjøper som vil sende bilder og oppdateringer til meg :)

IMG_5391_zpsf560acef.jpg

IMG_5215_zps4fdbb59b.jpg

IMG_5171_zps3ed27996.jpg

IMG_5207_zpsa8641965.jpg

Mammaen Maane :)

e041c83ef9_zpsd3dbff00.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hun kan nok helt fint fungere der det er små barn altså ;) Jeg har hunder som kan bli litt vel glade innimellom, og det går bra ;) Er litt mer for å gjøre kjøperen bevisst, ikke alle ser på katter som "like verdifulle" som hunder og de tar ikke like mye hensyn :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjente jeg det rykket i kattefoten, men tror dessverre ikke det passer seg akkurat slik ting er idag. Men fy fader så søt!

Kan få det til å rykke mer altså :D

Her ligger hun inntil Bris :) Hun er veldig oppsøkende på hundene, akkurat slik Maane er :) Om vi har vært borte en stund bytter Maane på å gni seg inntil meg og hundene, gjør det annenhver gang, hehe :)

Om man ikke kan hente henne da hun er leveringsklar kan hun bare være her til en har mulighet til å ha henne, det er ikke noe problem :)

DSC_8130_zps1a0f0002.jpg

DSC_8533_zpsb801e52d.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en nydelig liten sak :wub: Her er det ikke lov med utepus dessverre.. Men jeg må bare spørre: er det ikke litt ambisiøst å forsøke og få 1500 kroner for henne, når det er flust av katter som gis bort over hele landet? Jeg skjønner at du vil få dekket utgiftene dine, og jeg spør ikke for å være ekkel, men jeg lurer oppriktig på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en nydelig liten sak :wub: Her er det ikke lov med utepus dessverre.. Men jeg må bare spørre: er det ikke litt ambisiøst å forsøke og få 1500 kroner for henne, når det er flust av katter som gis bort over hele landet? Jeg skjønner at du vil få dekket utgiftene dine, og jeg spør ikke for å være ekkel, men jeg lurer oppriktig på det.

Nei, det er det ikke :) Jeg vil at noen som virkelig vil ha en katt skal ha henne, og tar det tid får hun bare være her :) Dette er utgifter eier selv "må" stå for, men jeg gjør det så jeg er sikker på at det blir gjort. Jeg hadde ikke solgt til noen som ikke hadde vaksinert, gitt ormekur og idmerket henne :)

I tillegge er hun halvt rasekatt og man vet litt mer enn om man hadde kjøpt/fått fra et rent huskattkull. Man vet ikke like mye som om man hadde kjøpt en rasekatt, men jeg kan ihvertfall fortelle mye om helse og gemytt i morslinjene :)

Bare å spørre det :) Forrige gang jeg la henne ut fikk jeg mange henvendelser bare på de første minuttene, så det finnes nok et hjem for henne der ute :heart:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Ja, jeg vil at folk skal verdsette kattene mer enn de gjør. For mange er ikke katter verdt noe, de skal ikke koste noe og er litt bruk og kast for noen. Jeg hadde en kjøper, men valgte å ikke selge til henne fordi jeg syntes hun virket lite interessert, at det ikke var så viktig som hun sa på tlf, så jeg fikk en dårlig magefølelse.

Hun kan forresten selges som innekatt, mine var innekatter i begynnelsen til jeg bodde litt mer passende til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har diskutert det og synes hun er kjempenydelig (og at prisen ikke er noen sak). Men dessverre så begynner vi begge på studier igjen til mandag, så passer dårlig med fulle skoledager og liten kattepus. Men håper du finner ett godt hjem til henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...