Gå til innhold
Hundesonen.no

Portretter laget i Photoshop


Ia
 Share

Recommended Posts

Wow, jeg elsker bildet Margrete fikk! :D Det kan jo brukes som logo for en oppdretter!

ÄLSKAR den bilden du gjort till Margrete :D:whistle: superfint!

For et fantastisk bilde du laget til Margrete, IA :). Helt nydelig!

Tusen takk :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg var først i køen og Ia har alt laget til meg Litt uferdig, og skal lage bakgrunnen til mer difus, men er her foreløpig resultat.

Hei sonen! Nå har jeg fått en del forespørsler fra bekjente rundt om kring, om jeg kunne tenke meg å male digitale portretter av deres kjære, både tobente og firbente. Dette gjør jeg med glede, da

Nå?

Oj! Jeg er egentlig ikke så glad i data-tegninger, men Margrete sitt bilde var utrolig bra! Jeg lurer på om jeg må legge inn en bestilling en dag jeg, rett og slett!

Ip, så hyggelig! Føl deg fri, jeg biter bare litt :ahappy:

Forresten, vil bare nevne sånn såvidt at jeg foretrekker å bli kontaktet via e-post. Jeg svarer like hyggelig på PM, altså, men det er så greit å få push-varsler på telefon :)

Også må jeg nevne at dere er supersøte! Jeg setter virkelig enorm stor pris på alle de fine tilbakemeldingene deres :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut fler bilder a, treiga

Jadajadajada :lol:

Helt nydelige, IA :D

Jeg er litt gammeldags av meg og liker best "vanlige" - ikke digitale malerier best. Lager du det også? :)

Tusen takk! :D

Jeg er enig med deg der, "ordentlige" malerier slår alt. Jeg har malt mye med oljemaling i mitt liv, men de siste årene har det blitt lite på grunn av mangel på utstyr og ork. Når jeg maler digitalt får jeg den samme kreative utfordringen, men på en måte som er litt enklere tilgjengelig når jeg nå først har Photoshop og tegnebrett. Trenger ikke en gang å vente på at malingen tørker :lol:

Jeg tegner en del med blyant, da. Men jeg har nok ingen planer om å selge verden "vanlige" malerier eller tegninger :) Det blir liksom et helt annet omfang med det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet til Margrethe = W.O.W!

:flowers: Takk

Må finne noen fine bilder i morra! Det til Margrete var jo bare sinnsykt!

Please do! Tror aldri jeg har malt staff, så det hadde vært veldig gøy :)

Så flink du er Ia!

Tusen takk! :queen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske bilder!

Edit: greier du å tegne en elg :innocent:

Tusen takk! Og en elg skulle da ikke være noe problem :P

Å kjære vene, så utrolig vakkert det bilde til Margrete!

Å, herregud, så fint!!

Tusen takk! :D

Jeg sitter og jobber med en ny kollasj nå, og jeg burde vel kanskje nevne at jeg blir nødt til å sette prisen opp litt for disse. Planen var jo å lage portretter, det er det jeg er flinkest til, og det i seg selv er veldig mye arbeid. To hoder tar jo igjen dobbelt så lang tid å tegne som et, så prisen går litt opp. :) Men slikt diskuterer vi en-til-en! Takk for fine ord :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, det er så ekkelt å legge ut bilder som ikke er ferdige! Det ser jo ut som er fireårings kruseduller helt til siste slutt, og det har jeg ikke noe lyst til å vise frem :lol: Men tusen takk! Skal prøve å legge ut noen prosess-bilder snart :)

Hehe, jeg vet :P . Men jeg vil også lære meg hvordan du får det til så utrolig bra med pelsen, syns selv at kort pels og masse fargenyanser er vanskelig (f. eks brindle). Da må jeg jo ha noe å se etter :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vet :P . Men jeg vil også lære meg hvordan du får det til så utrolig bra med pelsen, syns selv at kort pels og masse fargenyanser er vanskelig (f. eks brindle). Da må jeg jo ha noe å se etter :D .

:lol: Kort pels er jo så mye lettere enn lang! Jeg synes kort pels er ganske kjedelig å lage, men bruker jeg liten nok pensel og mange nok fargenyanser og strøk går det som regel veldig lett. Det er bare å tegne nok hårstrå, så ser det stort sett greit ut. Lang pels derimot synes jeg er morsommere, men vanskeligere. Den ser så myk ut når den har begynt å ta form, at jeg ofte slutter litt for tidlig da jeg synes de siste detaljene ødelegger silke-følelsen :lol:

Jeg har egentlig ingen andre triks enn at jeg er veldig tålmodig av meg, og vel har et godt øye for å gjenskape utrykk eller noe slik. Derfor liker jeg best å male mennesker og dyr, fordi jeg kan gjenskape øyeblikk og følelser, akkurat som jeg gjør på scenen eller når jeg skriver. Også er jeg glad i farger og nøyanser, da, brindle er noe jeg koser meg skikkelig med! Jeg har sinnsykt lyst til å prøve meg på blue merle! Det har jeg aldri gjort.

Jeg sliter mer med lys og skygger. Jeg er fortsatt helt amøbe på å tegne sorte hunder, fordi lys har så utrolig mye å si for hele pelsfargen. Spesielt hvis jeg ikke har et bilde, en slags fasit, å se etter. Hunden jeg maler nå er en flat, og bildene jeg ser etter er mye mindre enn de jeg maler, og da sitter jeg og sliter meg litt i håret til tider. Der jeg er nå synes jeg hele dyret ser blått ut :lol:

Nei, nå skriver jeg meg bort! Men virkelig, jeg skal prøve å få til en tutorial en dag, det har jo hjulpet meg mye å se på deres i Tegne-tråden. Jeg må bare få ork og tid, og tvinge meg selv til å få litt lyst :) Greia er at jeg egentlig ikke gjør noe spesielt. Jeg maler som om det skulle vært med maling på et lerret, og da er det litt vanskelig å prøve å lære det bort, på en måte. Men jeg skal prøve :) Skal iallefall prøve å prøve. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe ca. prisoverslag? (Prisliste?)

Dette er jo helt nytt for meg, og jeg er kjempe(!)dårlig til å kreve penger av folk. Jeg har solgt to malerier så langt, og der er det vel egentlig kunden som har dyttet litt penger i fanget på meg.

Men jeg tenker slik foreløpig, når det gjelder portrett av dyr:

Portrett med blank bakgrunn (valgfri farge, evt. velger jeg hva som passer best): ca. 400,-

Portrett med spesiell bakgrunn (landskap osv.): ca. 500,-

Kollasjer: 6-700,-, etter hvor mange bilder og hvor komplisert det gjøres.

For portretter av flere, type gruppebilder, kommer det an på hvor mange som er i bildet. ca. 100-200 kroner ekstra "per hode".

Prisene kommer i det hele tatt veldig an på hva du ønsker, men her er sånn ca. hva jeg tenker. Jeg kan legge ut eksempler på de forskjellige senere i dag :) Håper dette ga noen mening!

EDIT: Som nevnt kan jeg også male mennesker. Dette koster nok litt mer. Portrett av eier+hund tenker jeg sånn 7-800 kroner for :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg her i verden som ikke får sett bildet til Margrete? Kan noen legge det ut på nytt? Jeg får bare error og en tekststreng som likner på noe fra facebook.... :( Vil gjerne se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg her i verden som ikke får sett bildet til Margrete? Kan noen legge det ut på nytt? Jeg får bare error og en tekststreng som likner på noe fra facebook.... :( Vil gjerne se!

Nå? :)

1000324_10151824945835833_623081915_n.jp

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...