Gå til innhold
Hundesonen.no

Myndenerding


Mumle Mu
 Share

Recommended Posts

  • Svar 879
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om hun ser ut som sjiraffen i Portveien 2 eller et rådyr.

Nitro og Mynte på tur her om dagen

Collies smaker godt. Omnomnom. Hound or a troll? Hjortehunder ser alltid så velstelte ut.

Posted Images

Sånn til vanlig på hundetreninger og på tur hører jeg sjelden at whippeten er tynn, men når jeg har henne med som besøkshund på sykehjem derimot... :P Da får hun stor sympati fordi hun er så tynn og stakkars liten og helledussan og den må da få en kjøttkake eller fem. :P

Jeg kan aldri få meg mynde :| Mamma syns såååå synd på hundene her om de to bakerste ribbena synes og nøler ikke med å smøre en skive eller tre med maasse leverpostei :lol: Stakkars mamma, jeg har kjeftet mye på henne innimellom :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan aldri få meg mynde :| Mamma syns såååå synd på hundene her om de to bakerste ribbena synes og nøler ikke med å smøre en skive eller tre med maasse leverpostei :lol: Stakkars mamma, jeg har kjeftet mye på henne innimellom :P

Haha, mamma er ikke problemet her, heldigvis. :P Jeg har fjording fra før av og er dermed over snittet interessert i å ikke overfôre dyrene mine, så hun vet å ikke legge seg borti sånt :P

Minsin whips tror forresten hun er en border collie. Litt miljøskada av oppveksten, kanskje. xD

148548_10200593905274277_1935445621_n.jp

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*shame on you*

Jeg har lenge hatt lyst på Afghaner, ene og alene på grunn av pelsen (og jeg som liker pelsstellet hadde nok vært solgt om de var røytefrie. Er de det?!).

Afghaner er fine, men etter å ha hørt om pelsstellet så er det fryyyyktelig enkelt å ikke ha lyst på en :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers myndenerding, så prøver jeg å oppdatere tumblr-bloggen min titt og ofte, i hovedsak med bilder (først og fremst historiske, men jeg skal også forsøke å poste litt bilder av hundene til folk jeg kjenner eller har litt kontakt med - nå har jeg nettopp postet to bilder av den første salukien til en eldre, amerikansk oppdretter jeg prater en del med på nett) og tekst (alt fra utdrag fra rasestandard til fortellinger som på forskjellig vis kan være relatert til saluki og mynder generelt).

http://seleukia.tumblr.com

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at det ikke er pelsstellet som skremmer meg, men heller det at de er så "erke-myndete" :lol:

Da skulle du stått å snakka med ei venninne av meg, som er oppdretter til minsten min som har ei.

AI ai ai, det er snakk om timesvis med børsting, klipping, føning, mer børsting, føning og det som er. Føler meg veldig happy da som bare trenger å vaske kjapt over Whippetene mine når vi skal på utstilling, og så er vi klar på under 10 min :thumbsup:

Min drømmerase er vel Saluki rent utseendemessig, selv om jeg egentlig aldri har møtt en jeg virkelig likte væremåten på. Der slår nok Whippeten dem ja :)

Man on a Mission: http://gulfnews.com/life-style/people/man-on-a-mission-1.502333

"Al Ganem calls salukis God's gift to man.

"In fact, the saluki used to eat from the same pot as the master in the past when possessions were few: first the master would eat, and then the saluki."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle du stått å snakka med ei venninne av meg, som er oppdretter til minsten min som har ei.

AI ai ai, det er snakk om timesvis med børsting, klipping, føning, mer børsting, føning og det som er. Føler meg veldig happy da som bare trenger å vaske kjapt over Whippetene mine når vi skal på utstilling, og så er vi klar på under 10 min :thumbsup:

Jeg brukte tre dager, og minst 20 timer til sammen for å gjøre mellompuddelen klar til utstilling, i mens det foregikk ønsket jeg intenst at han var en whippet, men når jeg fikk den røde sløyfa var alt glemt :lol:

Kunne virkelig tenke meg en whippet samtidig med en puddel, for da er det liksom ikke noe stress å stille begge samtidig, (+ en chihuahua og en chinese crested powder puff) når jeg skal utvide flokken om alt for mange år. Klarer knapt å besøke valpetråden din, for jeg har så lyst på en :wub::sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi jeg kan:

lance_kelb3a.jpg

Hunden til høyre, bak, er Sarona Kelb. Veldig sentral i etableringen av rasehunden saluki. Mannen med hundene likeså.

med_4fc8db02b233d.jpg

Sarona Kelb.

ruritanias.jpg

Så vidt jeg vet et kull fra 1920-tallet. Mest sannsynlig etter Sarawan of Ruritania og Tazi of Ruritania. Bildet heter i hvert fall ruritanias.

Bayt%20Shahin%20Impulse%20600%20pixels.j

Bayt Shahin Impulse. Steike fin saluki.

Chichek,%20Zubediya,%20Kuzuz,%20Indiya,%

Mener Impulse er en av de to hundene til høyre her.

med_4fe30ffbc3afd.jpg

Knightellington Esmail.

2enun7k.jpg

Marjan II.

med_4fddd02b7ef10.jpg

Knightellington Vandal.

UOXXY4IQ5X_2.JPG

Knightellington Victory.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...