Gå til innhold
Hundesonen.no

Myndenerding


Mumle Mu
 Share

Recommended Posts

Jeg tror jeg har hilst på Nils... de har grand danois også? Jeg bor like ved foreldre til eierne, gikk en gang en snutt med faren, og med Nils, granden (husker ikke navn), og Hermes, men Hermes var skikkelig teit den turen, skulle bare kontrollere og stoppe Nils når han løp, og endte selv med en flinge i siden, så jeg tipper Nils hadde slengt ut en tann og sagt at nok er nok :P Hermes var nettopp blitt kjemisk kastrert da, og var ikke helt seg selv i perioden før det normaliserte seg igjen.

Jepp! Homer heter han :) Dita sier det er viktig å kontrollere Nils.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 879
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om hun ser ut som sjiraffen i Portveien 2 eller et rådyr.

Nitro og Mynte på tur her om dagen

Collies smaker godt. Omnomnom. Hound or a troll? Hjortehunder ser alltid så velstelte ut.

Posted Images

Digger at det er en egen myndetråd på sonen :D

Har virkelig fått øynene opp for disse pinnedyra i det siste, spesielt etter at min hund lekte så godt med ei whippettispe vi møtte på tur her om dagen (han har ikke lekt så godt med de før, så det har vært litt utelukket å vurdere en mynde som neste hund..).

Favoritten min er helt klart Saluki, for noen elegante dyr! Men Whippeten er jammen ikke langt unna altså (tror og at den ville passer litt bedre inn her hos oss).

Hvilke Facebooksider burde jeg melde med inn i for å kikke litt? Aktive mynder er den eneste jeg har meldt med inn i hittil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer seg helt sikkert men Fant! :) Han er jo en stoor gutt :) Nils har løpt helt supert på de treningene han har vært, synd mor og far har litt sirup i ræva :P Dere får ta et kulltreff på høstprøva!

Jada. Regner med det jeg ^_^ Jeg har lagt ut video av han på FB - så ser du at han ikke er helt noldus ;)

Ja... matforeldrene må nok mases litt på for å delta på ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke Facebooksider burde jeg melde med inn i for å kikke litt? Aktive mynder er den eneste jeg har meldt med inn i hittil. :)

Whippetutvalget Norge, Whippet Community, Whippet! kan du også melde deg inn i. De to siste er rimelig aktive grupper det skjer en hel del i, alt fra spørsmål til deling av bilder og videoer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borzoi er vel det som kalles russisk mynde? Min samboer møtte noen når han var ute tidligere i dag og lurte på rasen på hunden og fikk russisk mynde som svar. Han mener den var korthåret. Ingen som vet om det finnes noen Borzoier i Bergen, i Loddefjord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borzoi er vel det som kalles russisk mynde? Min samboer møtte noen når han var ute tidligere i dag og lurte på rasen på hunden og fikk russisk mynde som svar. Han mener den var korthåret. Ingen som vet om det finnes noen Borzoier i Bergen, i Loddefjord?

Borzoi og russisk mynde er vanligvis det samme, ja. Det finnes også en korthåret, russisk mynderase, men jeg har aldri hørt om at den finnes her i landet:

http://no.wikipedia.org/wiki/Chortaj

Det finnes noen polske (har i hvert fall vært) og ungarske mynder i Norge. Kan det ha vært det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti så nydelig den der er :wub: Den dagen alle sauebøndene her har gitt seg, da skal jeg ha en Stinakopi altså.

Ikke helt uenig! :D Hu er så fantastisk nydelig på alle mulige måter, fineste sessa mi :heart:

Lager jeg en kopi som ikke går i Mordarinas fotspor, så får du plutselig en flatpakke i posten ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, de var veldig flott med litt mindre pels, som den på båten. :)

Vet ikke hvilken rase jeg ville ha vurdert hvis det skulle være en annen rase enn greyhound. Er veeeeeldig fasinsert av podenco ibencio, men de er jo enda sjeldnere enn greyhound. Så sånn sett ikke lett å finne tak i erfaringer.

Kanskje det blir en whippet. De ligner greyhound bare mindre. Min samboer sier at da er det like greit bare ha greyhound, men han vil da fortsette å ha hannhund, og de er jo så digre. Kan jo hende man har lyst på en mindre hund en gang i tiden. hehe

Kjekt at myndegruppen er så liten. Så slipper man å ha så mange valg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannhundpels og tispepels : 374115_519063904773817_463614991_n.jpg

427881_519064064773801_849701093_n.jpg

285323_251610631519147_6854337_n.jpg

Jøss, så stor forskjell det er. Er det så stor forskjell på kjønnene eller er tispa i virkelig pelsfelling og har normalt mer pels? Tror nesten jeg ikke hadde klart å se hvilken rase hun var om jeg hadde truffet på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sånn. Noen har mere pels selvsagt blandt tispene også. Og hannen er veldig pelset. Men en sånn tispe kan man jo ta for å være "korthåret" :) En ung hanne kan også se korthåret ut. Samme hund som 1 års nærmest kamera og underst som voksen. Hann20657_108296729183872_269308_n.jpg

1513293_772338386113033_1027397810_n.jpg

Litt nerding :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannhundpels og tispepels : Postet bilde

 

Postet bilde

 

Postet bilde

Dette er jo to hunder som er ekstreme i hver sin retning, spesielt hannhunden din. Kanskje greit å heller vise to hunder i normalen. :-)

Sent fra min GT-I8190N via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo to hunder som er ekstreme i hver sin retning, spesielt hannhunden din. Kanskje greit å heller vise to hunder i normalen. :-)

Sent fra min GT-I8190N via Tapatalk

Nei,ingen av dem er ekstreme. Det er hele poenget,begge dele er like normalt og forklarer at både tispe og unghanne kan godt se korthåret ut. Som den noen hadde truffet i helgen i Bergen.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke er ekstreme, vil jeg gjerne se bilde av en annen hund men like mye pels som hannen, for det har jeg ikke sett før. Kan hende jeg har sett på helt feil sider..

Sent fra min GT-I8190N via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...