Gå til innhold
Hundesonen.no

Myndenerding


Mumle Mu
 Share

Recommended Posts

  • Svar 879
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om hun ser ut som sjiraffen i Portveien 2 eller et rådyr.

Nitro og Mynte på tur her om dagen

Collies smaker godt. Omnomnom. Hound or a troll? Hjortehunder ser alltid så velstelte ut.

Posted Images

Den var flott! Synes en del av borzoiene begynner å bli så krumryggede.. denne på bildet har jo ulvehundrygg. Hvordan skal de være i følge standarden?

http://judgesl.com/Borzoi/topline.html

http://judgesl.com/Borzoi/topline2.html

De här 2 länkarna avser den amerikanska (AKC) standarden, men det är en väldigt detaljerad beskrivning av hur och varför.

Skrivet av Patti Neale, uppfödare och domare av Borzoi. Skrivet för domare.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Første lisensen til Penny er i boks.

Ble et sololøp uten munnkurv på henne først, og hun digger filla veeeeldig. Så da satt vi henne rett på lisensløp, mot Anastasia til @Carro92, og det gikk bra det også. Første løp med munnkurv og vest, og første løp med annen hund :D

Sånn så det altså ut, dessverre litt dårlig filmet på slutten, så får ikke helt med når hun får til en forbiløping på slutten.

Jeg har ingen peiling på LC, men syns hun var veldig flink :icon_redface:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gikk unna :D Hun fikk to godkjente løp dagen etter også, så nå er hun meldt på Vårprøven :)

Det første løpet tryna hun i, jeg ble ærlig talt litt redd et øyeblikk når hun tok salto et par ganger, men så spratt hun opp, så seg rundt, og gikk rett etter filla igjen. Super happy. :D

Alle bildene er tatt av Gørild Arntzen, her fra 2 lisensløp:

post-10941-0-57773700-1396279236_thumb.j

Her i mål, etter tynings. Munnkurven er helt på snei, underkjeven er på utsiden av kurven, men hun er så fornøyd da:

post-10941-0-79176300-1396279139_thumb.j

post-10941-0-33084600-1396279231_thumb.j

Noen bilder fra sololøpet:

post-10941-0-14526600-1396279232_thumb.j

post-10941-0-02806600-1396279233_thumb.j

post-10941-0-21364800-1396279354_thumb.j

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Første lisensen til Penny er i boks.

Ble et sololøp uten munnkurv på henne først, og hun digger filla veeeeldig. Så da satt vi henne rett på lisensløp, mot Anastasia til @Carro92, og det gikk bra det også. Første løp med munnkurv og vest, og første løp med annen hund :D

Sånn så det altså ut, dessverre litt dårlig filmet på slutten, så får ikke helt med når hun får til en forbiløping på slutten.

Jeg har ingen peiling på LC, men syns hun var veldig flink :icon_redface:

Strålende! Flott å se folk er i gang! (Og misunner dere som har hunder som kan løpe, hehe.) Hun følger jo bra med da, etter hva jeg kan se. Litt lavere fart enn Anastasia halvveis i løpet, men følger fillen bra (Anastasia litt smart/erfaren, og kutter et par svinger?), og de er vel omtrent lik på inn til slutt?

Blir spennende å se Penny på Trøgstad fremover :) Jeg får dessverre ikke dratt på vårprøven, da er jeg bortreist, men ellers pleier jeg å være der for å følge med, selv om jeg ikke har hunder som løper selv.

EDIT: Ups, sorry for dobbelpost, mod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende! Flott å se folk er i gang! (Og misunner dere som har hunder som kan løpe, hehe.) Hun følger jo bra med da, etter hva jeg kan se. Litt lavere fart enn Anastasia halvveis i løpet, men følger fillen bra (Anastasia litt smart/erfaren, og kutter et par svinger?), og de er vel omtrent lik på inn til slutt?

Blir spennende å se Penny på Trøgstad fremover :) Jeg får dessverre ikke dratt på vårprøven, da er jeg bortreist, men ellers pleier jeg å være der for å følge med, selv om jeg ikke har hunder som løper selv.

EDIT: Ups, sorry for dobbelpost, mod :)

Ja, virkelig moro at hun ble klar så raskt :) Jeg er jo evig pessimist, så hadde ikke trodd at vi skulle få et godkjent løp en gang :)

Ja, anastasia kuttet svingene en god del. Penny tok innpå på slutten, og de avsluttet likt. Det gikk egentlig igjen i alle løpene. Hun er litt treig i svinger, men tar dem igjen/løper forbi på rette strekker. Hun er jo stor (13 kg) og ganske lang i kroppen, så jeg antar at hun vil bli litt kjappere i svinger etterhvert som hun blir sterkere i kroppen (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så jeg antar at hun vil bli litt kjappere i svinger etterhvert som hun blir sterkere i kroppen (?).

Det var bl.a. dette Thomas sa til meg etter at Fant løp i hvert fall. At han er for slarkete i kroppen enda. Svingene er antakelig litt ubehagelige for han (i tillegg til stubben da). :)

Håper det går bedre med Fant til neste år, er jo morsomt å se på :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende! Flott å se folk er i gang! (Og misunner dere som har hunder som kan løpe, hehe.) Hun følger jo bra med da, etter hva jeg kan se. Litt lavere fart enn Anastasia halvveis i løpet, men følger fillen bra (Anastasia litt smart/erfaren, og kutter et par svinger?), og de er vel omtrent lik på inn til slutt?

Blir spennende å se Penny på Trøgstad fremover :) Jeg får dessverre ikke dratt på vårprøven, da er jeg bortreist, men ellers pleier jeg å være der for å følge med, selv om jeg ikke har hunder som løper selv.

EDIT: Ups, sorry for dobbelpost, mod :)

Hvorfor får ikke dine løpe egentlig?

Fryktelig lyst til å.være med på en trening en gang med mine, men syns ikke de har god nok fysisk trening i hverdagen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får ikke dine løpe egentlig?

Fryktelig lyst til å.være med på en trening en gang med mine, men syns ikke de har god nok fysisk trening i hverdagen enda.

Calle bare tuller, foreløpig ikke noe vits. Kun opptatt av den andre hunden når han løper i par.

Hermes har røket korsbånd, ingen vits å leke med skjebnen (selv om jeg har veldig lyst, for jeg tror han–i god form–ville løpt med de beste, de få treningene han har vært på og vi har sluppet han, har vært veldig positive).

EDIT: Tror forsåvidt også Calle kunne gjort det bra om han hadde begynt å fokusere på fillen (noe han gjør når han løper alene). Han er veldig atletisk og kjapp i svingene. Ikke den raskeste salukien kanskje (treigere enn søsteren sin), men snur på en femøring.

Endret av Marjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bl.a. dette Thomas sa til meg etter at Fant løp i hvert fall. At han er for slarkete i kroppen enda. Svingene er antakelig litt ubehagelige for han (i tillegg til stubben da). :)

Håper det går bedre med Fant til neste år, er jo morsomt å se på :)

Ja, hørte det. Spurte han faktisk om det etterpå i forhold til Penny, siden våre er kullsøsken, men han forsikret meg om at Penny var klart til å starte kroppsmessig. :)

Så fokusert på filla og blokkert på alt rundt Penny var så tror jeg hun omtrent kunne løpt på varmt kull og med brekte bein uten å ense det... Hun kommer nok aldri til å bli blant de raskeste i vendingene da, lille dachsen min, men tror nok det kan bedre seg litt med alderen. :P

Tipper det går bedre for Fant etterhvert ja, som vi har snakket om så er det jo ikke uvanlig at gutta er litt seinere ferdig i hodet enn jentene. Og han starter jo bra, så er nok bare tidsspørsmål før han tør å slippe seg helt løs :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hørte det. Spurte han faktisk om det etterpå i forhold til Penny, siden våre er kullsøsken, men han forsikret meg om at Penny var klart til å starte kroppsmessig. :)

Så fokusert på filla og blokkert på alt rundt Penny var så tror jeg hun omtrent kunne løpt på varmt kull og med brekte bein uten å ense det... Hun kommer nok aldri til å bli blant de raskeste i vendingene da, lille dachsen min, men tror nok det kan bedre seg litt med alderen. :P

Tipper det går bedre for Fant etterhvert ja, som vi har snakket om så er det jo ikke uvanlig at gutta er litt seinere ferdig i hodet enn jentene. Og han starter jo bra, så er nok bare tidsspørsmål før han tør å slippe seg helt løs :D

Kommer seg helt sikkert men Fant! :) Han er jo en stoor gutt :) Nils har løpt helt supert på de treningene han har vært, synd mor og far har litt sirup i ræva :P Dere får ta et kulltreff på høstprøva!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har hilst på Nils... de har grand danois også? Jeg bor like ved foreldre til eierne, gikk en gang en snutt med faren, og med Nils, granden (husker ikke navn), og Hermes, men Hermes var skikkelig teit den turen, skulle bare kontrollere og stoppe Nils når han løp, og endte selv med en flinge i siden, så jeg tipper Nils hadde slengt ut en tann og sagt at nok er nok :P Hermes var nettopp blitt kjemisk kastrert da, og var ikke helt seg selv i perioden før det normaliserte seg igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calle bare tuller, foreløpig ikke noe vits. Kun opptatt av den andre hunden når han løper i par.

Hermes har røket korsbånd, ingen vits å leke med skjebnen (selv om jeg har veldig lyst, for jeg tror hani god formville løpt med de beste, de få treningene han har vært på og vi har sluppet han, har vært veldig positive).

EDIT: Tror forsåvidt også Calle kunne gjort det bra om han hadde begynt å fokusere på fillen (noe han gjør når han løper alene). Han er veldig atletisk og kjapp i svingene. Ikke den raskeste salukien kanskje (treigere enn søsteren sin), men snur på en femøring.

TulleCalle! Håper det løsner snart. Skjønner godt dere ikke tar sjansen med hermes.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han løper godt alene, men blir jo ikke mye LC-hund av det, om han ikke kan løpe i par :P

Nei blir dårlig det. :lol: Er han bare fokusert på den andre om han løper i par? Prøvd å la han få tjuvstarte litt for å se om det endrer noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei blir dårlig det. :lol: Er han bare fokusert på den andre om han løper i par? Prøvd å la han få tjuvstarte litt for å se om det endrer noe?

De gangene han har tjuvstartet har han stoppet løpet—kom jo noen løpende bak han, må vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...