Gå til innhold
Hundesonen.no

Greyhounden Mynte


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

Har ikke hatt henne alene hjemme i buret nei. De gangene jeg har prøvd har hun ikke likt det (klager fælt, men tror det er pga hun er innestengt, hun kan gjøre det selv når vi er tilstede). Tror hun hadde taklet det bedre løs i huset, men i denne alderen er hun helt ram på å ødelegge, samt det at hun plager seg på Nitro som gjør at jeg ikke er komfortabel med å ha henne løs uten oppsyn.

Men hun er alene i bilen og trives godt der (vil ofte bare ligge der, selv om jeg kommer for å ta henne ut). Så er hun alene utendørs.

Føler også at selvstendige hunder er enklest å ha alene hjemme. Mine andre hunder har vært totalt avhening av meg, så ikke rart man har plagdes på det området. Håper at denne gangen skal det gå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig fikk jeg satt meg ned for å lage en tråd til vårt nyeste tilskudd i flokken. For de som ikke har sett i valpetråden min, så er Mynte en greyhound tispe som kommer fra Gotland. Hun har vært her

Hei alle interesserte. Tenkte jeg skulle gi en liten oppdatering på vofsen. Hun har passert 3,5 år nå, så hun er vel så god som hun kommer til å bli    Fortsatt aktiv og glad, heldigvis blitt mer voks

Takk for koselige kommentarer!  ?  enig i at det blir lite bilder. Her er ett av begge to. Har tenkt å oppdatere Nitro sin tråd og. Aaalt for lenge siden.  

Posted Images

Du risikerer å lage et problem ved å utsette det. Jeg tror ikke det nødvendigvis vil bli bedre jo lengre du venter. Sikkert mange meninger om det, men jeg ville hoppet i det.

Og istedet for bur som hun raskt vil bli for stor til å være i antagelig ville jeg hatt henne løs. Legg vekk ting du er redd for, snu spisestuestolene og legg de på spisebordet osv. Jeg vedder på at det vil gå bare finfint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 måneder i går og 20 kg! (ca. hun satt litt urolig på den lille vekta) Hun vokser!

Og i morgen blir første alene- hjemme dag for henne, og jeg gruer meg! Vi har bestemt for å ha henne løs oppe på hunderommet, med grind foran trappen. Nitro nede i stuen. Hun kommer til å tisse, garantert, og sikkert tasse rundt i tisset overalt :P Må bare være forberedt. Og så får vi håpe ikke skadene blir like ille.. huff, jaja, vi må bare prøve å se resultatet. Det blir lenge, 6 timer, men det er lenge å ligge i buret syns jeg, så da må vi prøve å ha henne løs.
*wish me Luck*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 måneder i går og 20 kg! (ca. hun satt litt urolig på den lille vekta) Hun vokser!

Og i morgen blir første alene- hjemme dag for henne, og jeg gruer meg! Vi har bestemt for å ha henne løs oppe på hunderommet, med grind foran trappen. Nitro nede i stuen. Hun kommer til å tisse, garantert, og sikkert tasse rundt i tisset overalt :P Må bare være forberedt. Og så får vi håpe ikke skadene blir like ille.. huff, jaja, vi må bare prøve å se resultatet. Det blir lenge, 6 timer, men det er lenge å ligge i buret syns jeg, så da må vi prøve å ha henne løs.

*wish me Luck*

Lykke til, synes det er veldig bra at dere skal prøve å ha henne løs jeg :) Krysser fingre for at det går bra. Bare ikke vis henne at du er nervøs når dere drar :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok så bra så :D

Tisser hun på myke ting eller avis? I såfall kan du legge ut et håndkle eller avis eller noe, så kanskje minimerer du "tiss over hele gulvet". Det funket på vår valp i alle fall.

For oss gikk det mye bedre på aleine hjemme fronten i det hun fikk være løs :)

(Hun får ikke være i stuen pga tygging da :P )

Og så nydelig hun er også :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring. Vi holdt på 1 time i går kveld på å forberede rommet til i dag og gjøre alt klart :P Har lagt ut håndklær i gangen, sikra porten foran trappen, sikra ledninger, fjerne gardiner, låst dører, tatt bort det meste som står på gulvet, inkl biabedden til Nitro, og funnet frem leker og masse godis og tørrfor på flaske osv. Kunne vel ikke gjort det bedre :P

Så nå er hun hjemme! :frantics: *telle timer til kl kvart over 1.* Første dagen er nok verst..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring. Vi holdt på 1 time i går kveld på å forberede rommet til i dag og gjøre alt klart :P Har lagt ut håndklær i gangen, sikra porten foran trappen, sikra ledninger, fjerne gardiner, låst dører, tatt bort det meste som står på gulvet, inkl biabedden til Nitro, og funnet frem leker og masse godis og tørrfor på flaske osv. Kunne vel ikke gjort det bedre :P

Så nå er hun hjemme! :frantics: *telle timer til kl kvart over 1.* Første dagen er nok verst..

Vi må få rapport om hvordan det har gått når du kommer hjem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble jeg møtt av to hunder i døren når jeg kom hjem. Hun hadde klart å presse seg igjennom barnegrinden ved trappen og kommet seg ned i stuen til Nitro. Jeg gikk nervøst inn i stuen, men heldigvis var det bare et ark som var tygget på. Og en liten tissedam i trappen, PUH! Vi måtte tenke på nytt og fant ut at i dag skal hun få være løs i stuen sammen med Nitro! Vi ryddet godt og satt litt blokkeringer her og der. Er egentlig litt mer nervøs i dag for å se hva jeg kommer hjem til. Siden alle tingene mine er eksponert :P Håper det går bra.

Fikk tatt nye bilder av henne i går. Se her i bloggen: http://everden.blogspot.no/ Man ser hvor mye hun har vokst. Ser nesten litt voksen ut. Veldig fin er hun da :ahappy::wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mynte vokser og trives. 6 November blir hun 5mnd. Hun er bare så utrolig flott! Veldig søt og stor personlighet. Hun er litt egenrådig og kan finne på å ikke vil komme når jeg roper, så må nok ta mer godbiter med på tur. Hun er veldig tøff og "går på" Nitro og skal "ta igjen" hvis han er litt hardhendt. Tennene flekkes og buster står og de gromme lydene mens hun hopper etter han. :twisted:

Det er slitsomt å gå med dem på tur når bare 1 er løs om gangen. Den løse løper imot den i bånd og plager seg og den i bånd trekker imot den andre. Så ofte må jeg ha med noen som kan ta en av dem. :sweat:

Snakket med oppdretter til Nitro og hun anbefalte å vente til hun var 10 mnd før løsslipp. æææhh det er jo sååå lenge til! Men dere skulle ha sett hvor røft de er mot hverandre, så tror det er lurt å vente til hun kan takle det. Og munnkurv må nok på begge, for det er mye biting ute å går. Nitro biter hardt! Særlig i jaktmodus så klyper han til så hun hyler. Han gjorde samme på Chanti så hun fikk jo blodøre av det. Det er veldig vanlig at greyhounds leker med munnkurv, fordi de er kjent for å kunne bli litt overopphetet i lek med hverandre. Det er så store hastigheter også at tenner er ikke alltid en god kombinasjon.

Men de går ganske bra i bånd sammen da, og det er bra :) Vi har fått vinter her, og Mynte elsker snøen. Kosen er hun også, liker å legge seg på oss og i fanget. Hun får ingen nærhet med Nitro så da søker hun lettere i mot oss.

Se så søt!

1395920_10151913771136084_450213368_n_zp

1376425_10151913771076084_1803746795_n_z

Og vimsevalp som hun er, er hun overalt og noen ganger ser hun ikke hva som er rett foran øynene sine! :P

935992_10151913770606084_1685648532_n_zp

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte også å nevne at hun har begynt å være alene hjemme når vi er på jobb, løs i huset sammen med Nitro (wow! :P ) Det har gått overraskende bra, ikke mye ødelagt, men tiss så og si hver gang. Håper hun blir husren snart, for tungvindt å måtte vaske hver dag. Håper uansett det fortsetter slik i forhold til ødelegging da. Det er jo det viktigste.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Mynte er nå 5 måneder, blitt ganske stor også :) Begynner så smått å passe inn i diverse dekkener jeg har fra før av så det er kjekt. Hun har blitt 25 kg. Og så er hun sååå flink å være alen hjemme! Lite som blir gjort og hun klarer å holde seg til jeg kommer hjem (som oftest) så det er flott. Hun og Nitro er løs sammen i hele huset. Så jeg er veldig glad for at det løste seg. :) Håper det fortsetter slik!

Hun plager seg mye på Nitro, biter mye på han, så det liker han ikke så godt. Men noen ganger hiver han seg med i leken.

God kondis han hun fått og holder tritt på lengere turen hvor hun løper masse.

Hun er en superskjønn hund! Elsker å kose i fanget :wub:

Dessverre lite bilder som har blitt tatt. Det er mørketid her nå og dårlig vær, så lite bildetaking ute. Men skal prøve å ta noen nye innomhus i hvert fall :) Skal legge ut her .

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I morgen blir Mynte 6 mnd! Det går fremover :D Hun har vokst mye, men jeg syns fortsatt hun er lita. Tror hun alltid kommer til å være lita, siden jeg er vant til store Nitro. :) Hun blir kjappere i løpingen, men jeg har de fortsatt ikke løs sammen utenom hagen.

Pga mye dårlig vær de siste ukene har det ikke blitt de største utfluktene på oss, og det sees på Mynte. Hun er så aktiv i utgangspunktet og blir enda verre med oppsamlet energi.

Her er noen "oppstillingsbilder". Stilte henne ikke opp da, men fikk henne til å stå stille i hvert fall. Og beklager crappy mobil kvalitet.

mynte_zps594d9a4d.jpg

mynte2_zps99ec5a23.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...